... פנימה ומבין שאין לו בחירה, הוא מגיע להבנה שיש לו בחירה חופשית מלאה על הכל. התהליך הזה מתחיל כאשר הוא
שואל את עצמו
שאלות פשוטות, כמו למה אני יושב על הכיסא? ותשובתו היא שהוא עושה זאת כי הוא רוצה לשבת. אחר כך הוא
שואל למה הוא רוצה לשבת, ובמהלך החקירה הוא מגלה שהוא לא יודע מדוע הוא רוצה זאת. בהמשך הוא מברר למה בכלל יש לו רצון, ולמה הוא קיים. ... מהמציאות הכוללת. זאת דרך בה האדם מבין את חוויית האלוהות והקיום עצמו, כשהוא חווה את כל העולם כאחד. כאשר אדם
שואל למה אני יושב על הכיסא?, התשובה כבר לא תתמקד רק באדם הספציפי עצמו, אלא תראה את
השאלה מההסתכלות של אלוהים, כי האדם מבין שהוא לא רק קיים אלא הוא עצמו התגלמות של המציאות כולה. בהמשך השיחה, האדם מגלה שהוא לא רק
שואל שאלות על חייו האישיים, אלא הוא
שואל את השאלות מתוך תודעה של אלוהים עצמו. כאלוהים, הוא מתחיל
לשאול שאלות כמו למה אני קיים? או למה אני רוצה את זה?,
שאלות שאותן הוא
שואל לא כישות נפרדת אלא כחלק מהמציאות כולה. האדם מגיע למסקנה כי כל מה שקורה, מתרחש כרצונו של אלוהים, אבל גם כאן יש
שאלה עמוקה: מה אחראי לרצון של אלוהים? החקירה הזו מובילה את האדם לתובנה שזו לא רק התודעה או הרצון שמניעים אותו, אלא הוויה אחת שכוללת ... כל מה שקיים הוא שלם וכולל את כל הרצונות, הרגשות והחוויות. לבסוף, כאשר אדם מבין את הכל, הוא מוצא את עצמו
שואל לא רק את
שאלותיו כישות נפרדת, אלא כאלוהים.
השאלה למה אני קיים? לא נובעת מאדם שמנסה להבין את עצמו כישות, אלא מתוך חוויית אלוהים - כי הוא מבין שלמעשה כל מה שיש הוא התגלמות של ... של האדם שאין לו שום בחירה כלל, מתוך זה האדם עובר לחוויה שיש לו בחירה חופשית מלאה על הכל. למה? בהתחלה האדם
שואלת אל
השאלה , למה אני יושב על הכסא? אחר הוא מגיע לתשובה, שהוא יושב בגלל שהוא רוצה לשבת על הכסא. אחר הוא
שואל, למה אני רוצה לשבת על הכסא? הוא לא יודע. ואז הוא בודק למה בכלל יש לו רצון, הוא לא יודע, הוא חוקר, למה הוא קיים? גם לא יודע. ... להיות אלוהים? שקודם כל תפסיק לדבר על אלוהים כעל מישהו זר. האדם צריך להבין שהוא זה האלוהים. וכשהאדם מתחיל
לשאול, מי אני? הוא מגלה שהוא בכלל חלק ממישהו אחר. כאשר אני אומר, אני הולך, זה מישהו עושה שאני אהיה קיים ואלך. לא רק גורם לי ללכת, ... אם האדם מבין שאין לו בחירה, אז זה מעלים לו את האגו, עד שהוא נעלם. אחרי שהאדם מבין שהוא אלוהים, הוא מתחיל
לשאול שאלות כאלוהים. אתה עדיין תשאל, למה הגוף הזה יושב פה? אבל יהיה הבדל, עד עכשיו שאלת כאדם, למה אני יושב על הכסא? אבל עכשיו תשאל כאלוהים, למה אני אלוהים יושב על הכסא? למה אני קיים? ולמה יש לי רצון? וכו.
שאלה: אם נכללת באלוהים, אז איך זה שיש עוד
שאלות? אליעד: נכללת באלוהים אבל לא עד הסוף. לא נכללת באלוהים האמיתי. הבנת שאתה הראשון, אבל עדיין אתה נפרד ממי שזה לא אתה.
שאלה : מדוע אלוהים פיצל את העולם? אליעד: עכשיו אתה
שואל, למה אלוהים פיצל את העולם? אבל יבוא יום ותשאל, למה אני פיצלתי את העולם? תכנס לתודעה של אלוהים, ותשאל, למה עשיתי? האדם מגיע למסקנה שהכל זה כרצונו, אבל עדיין יש
שאלה רצינית, מה אחראי לרצונו של אלוהים? אתה
שואל, למה אני כאלוהים רוצה את זה? ונאמר, גם רצונו של אלוהים, לא יכול להיות כרצונו. מה הכוונה? שהאדם מגיע לחוויה שהכל זה כרצונו, אבל ...