NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע... קטנים. אם הוא היה אומר יש לי אז היו מבינים את הרעיון, מעל הוא אמר מהתחלה. ואם אתה שבע עשרה שנה, עכשיו, מעל שמונה עשרה, כאילו שמונה עשרה שנה זה מספיק, למה צריך להגיד לך מעל שמונה עשרה שנה. חוץ מזה, אוקי, למה שמונה עשרה? תגיד כעשרים שנה כמעט עשרים שנה, מה קשור שמונה עשרה? למה אתה נכנס להגיד שמונה עשרה? זה גם כן צמצום. ואם ... זה גם כן חיסרון יש פה כמה חסרונות. חיסרון מסויים שהוא אמר את השנה. למה אתה אומר את השנה? אז הוא יגיד חברות מסוימות בפאת שאנחנו בשנת 2012, למה בשנת 2012 אתה צריך להגיד מה קרה ב 2011. אז מה קרה ב 2012? ש: אולי היה כזה טוב והוא היה זקוק לה. אליעד: אני לא יודע, אתה עכשיו נמצא בשנת 2012 ואתה מספר לי מה היה בשנת 2011 אז מה ... כבר שמונה עשרה שנה מתעסק בזה, מה את חברת אינטל הקימו בשנת 2011? רק אז הם הסכימו לפנות אליך? מה קרה בשנת 2000? אתה כבר שמונה עשרה שנה אתה מתעסק בזה. מה שהוא היה צריך להגיד בין לקוחותי 1 2 3 מה אתה צריך להתחיל לי בשנת 2011. ש: כן, אבל אז אתה אומר בין לקוחותי, לך תדע אולי זה עשרים שנה בערך. אליעד: מה את אומרת? ש: אני אומרת על החלק ... אומר 2012? כי רק ב2012 הם פנו אליו? או שהוא רצה להדגיש לי שזה השנה. לך תדע מה הוא התכוון, ואז המוח איך יחדש איך שהוא רוצה. למרות שגם זה החיסרון כי הוא לא היה צריך להגיד 2012 ואם הוא היה אומר 2012 הוא היה צריך להגיד את זה אחרת. לא להגיד את המספר 2012 הוא היה צריך להגיד השנה גם השנה אבל לא להגיד 2012 לא לתחום את זה במספר בלוח שנה, בפרט שאמרת לי לפני שניה שאתה שמונה עשרה שנה מתעסק בזה. ש: למה אתה אומר לא להגיד המספר ולא השנה? אליעד: לא, אני אומר להגיד השנה ולא המספר. כי אם אתה תשמע את זה ב 2013, השנה אתה צריך להגיד לי משפט נכון לכל מי שישמע אותו מתישהו. אולי כי אם מישהו ישמע את זה עכשיו והוא חושב שאולי צילמת את זה ב 2010 אז הוא אומר רגע זה מ 2010, אולי גם ב 2010 הזמינו ... את זה מדברים על מה שקרה לפני עשרים שנה, והוא אומר אבל שאני אומר לכם את זה אני אומר לכם על משהו שקרה לפני שנה, אבל מי ששומע את זה לא יודע את זה ולכן אתה לא צריך להגיד לו 2011. ש: לא הבנתי את זה. אליעד: אם אני אשאל אותו אז למה אמרת 2011? הוא יגיד לי אתה לא מבין?, הוא יגיד לי אני יודע איך הקולגות שלי מרמים. הם אומרים, כמו ... לקולגות שלו הוא מנסה למכור את עצמו ללקוחות שאין להם מושג איך עובדים עליהם ולכן הלקוחות מספיק טוב שתגיד להם זה הלקוחות והם הזמינו אותי או מזמינים אותי. למה אתה צריך להגיד בבושה 2011?הלקוחות לא יודעים את המניפולציה וזה גם לא יעזור שתגיד 2011 אם הם מספיק מתוחכמים אז גם שתגיד 2011 הם יתחילו לבדוק רגע, אז למה 2011?. עכשיו, חיסרון ... בזה תחכום. מישהו שלומד ממני את הדברים האלו הוא לא אומר האם אתה יכול מה אתה לא יודע שאתה אומר האם אתה יכול אתה גם אומר לו שהוא לא יכול. עכשיו, מתי הוא כן היה צריך להגיד האם אתה יכול? מתי כן היה מקום לשימוש בהאם אתה יכול? אם הוא היה נגיד נוטה למפגש או משהו, אנשים אומרים לו אין לי כוח אני לא יכול, אני לא יכול. אז הוא אומר לו ... הכל בו. זה משהו שאני עושה אותו. אליעד: אבל זה מניפולציה של ילדים, זה נראה כאילו זה חשיבה לא רצינית. אחר כך אני אסביר את מה שהוא היה צריך להבין ואת מה שהוא היה צריך להגיד הוא לא אמר. אבל זה עניין אחר. בכל מקרה בפשטות, הוא לקח מקרה פרטי, אמר אתה רואה? המילה לא לא עובדת. מסקנה, המוח לא מעבד את המילה לא. מזה שהמילה לא לא הקשבתי ... שהמוח לא מעבד את המילה לא. אני קודם כל רוצה להסביר את האמת במה שהוא אמר. ריכוז. הוא לא התכוון לזה. אחר כך הוא המשיך את הזה והסביר מה האמת במה שהוא אמר. הוא היה צריך להגיד משהו אחר. הוא היה צריך להגיד המוח לא יכול לשמוע לא בלי לשמוע את הכן. המוח לא יכול לשלול משהו בלי לחשוב על ההפך שלו. ובאותה מידה גם המוח לא יכול להגיד כן בלי לשמוע את הלא. בסדר, זה נכון ... אתה בטוח שהוא טעים? אולי הוא לא טעים, את יודעת שככה וככה ואולי לא?. לא משנה מה, כשאתה אומר משפט, לכל משפט תמיד יש את ההפך שלו. כשאתה אומר הנה קיר, רגע למה אתה צריך להגיד לי הנה, קיר? למה יכול להיות שאין פה קיר? לא משנה מה. כשהמוח תופס דבר הוא תמיד רואה את ההפך שלו. עכשיו ולכן, עכשיו תתרכזו טוב טוב, כשאתה אומר למישהו אל תתפרץ ... השאלה היא אוקי, אז מה עושים? עכשיו אני אגיד יותר מזה. אם אתה אומר למישהו נגיד לדוגמה, אל תעזוב אותי, נניח, למה יש אפשרות שניפרד? אז אל תעזוב אותי. אז לדוגמה צריך להגיד הפוך, תשאר איתי אוקי אז פתרנו את הבעיה אבל גם זה לא ככה. למה תשאר איתי? כי כשאתה אומר תשאר איתי אתה בעצם אמרת את האל תעזוב אותי בצורה יותר מסובבת או מולבש. ... משהו צריך להיות מודעים לזה שאתה אומר גם את ההפך שלו. עכשיו, אז איך יודעים מה לעשות בעצם? ש: אולי לא להגיד כלום. אליעד: אבל אם לא תגיד כלום זה גם כן בעיה. אתה צריך להגיד להם מה לעשות נכון? ש: אולי בצורת שאלה, לשאול שאלה. אליעד: עוד יותר גרוע, מה יש ספק. ש: להוביל. אם אני נותנת את תשומת הלב. אלעד: מה להוביל? אבל את רוצה לוודא ... יותר סיכוי שהוא יאכל צהריים. אם לא תגיד כלום או אם תגיד לו תאכל, או אם תגיד לו אני לא מרשה לך לא לאכול. עכשיו, אבל אם יש מצב שאתה רואה שהוא הולך לאכול, למה אתה צריך להגיד לו תאכל? למה אתה מפריע לו באמצע? אתה לא מבין שאם בטעות תגיד לו תאכל יכול להיות שהוא לא יאכל. יש מצב שאתה רואה שיש לו ספק, הוא יאכל? לא יאכל, אז אתה אומר לו ... לעשות אתה בעצם הכנסת לו את הספק אולי לעשות. אם הוא נמצא על הספק תחזק אותו. ואם הוא הולך לרצוח תגיד לו אל תרצח. אם הוא רוצח תגיד לו אל תרצח. אם הוא לא יודע, צריך להגיד לו אתה צריך לשמור חיים ואם הוא שומר חיים אל תציע לו. זה כל הסיפור. ש: אבל זה נורא משעמם. אליעד: ואם אתה אומר רגע, אבל כרגע הוא בסדר אבל אני רוצה ללמד אותו שגם ... אתה חושב שהסתברותית הוא כרגע יותר מאמין ש ופחות מבין ש, אז אתה כן צריך לקחת את הסיכון, במירכאות סיכון. כי אם אתה בטוח שאז זה לא סיכון, אז ברמה העקרונית אתה כן צריך להגיד לו צריך לעשות ככה וככה או אסור לעשות ככה וככה את מה שאתה לא רוצה שהוא יעשה, כי אתה אומר אני באופן הסתברותי חושב שבעוד X זמן הוא לא יעשה את זה אם היום אני אגיד ... מקרה השימוש במילה, ויותר מזה אם אתה אומר למישהו תקשיב אני לא אגיד לך ככה ואחר כך זה לא יעבוד לך, ואגיד לך אחרת אז אדרבא זה עוד יותר מניפולציה. טוב עכשיו אתה צריך להגיד לי מה אתה הבנת. אבל תתרכז טוב טוב. מה הבנת לגבי עצמך מכל מה שאמרנו עד עכשיו? לא מה הבנת על מה שהוא אמר, על מה שאני אמרתי על מה שהוא אמר וכו. מה אפשר להבין מה ...