... אווירה נעימה, הרמוניה והסכמה הדדית. כאשר רוצים ליצור אמון בין שני אנשים, חשוב להימנע מקונפליקטים לא הכרחיים שעלולים לגרום
לתחושת אנטי אצל הצד השני. המטרה המרכזית היא למנוע מראש
תחושה של התנגדות, או
תחושה של עימות עם האדם האחר. איך להציע הצעות בצורה שלא תיצור התנגדות? אליעד מסביר ... מכילה ומאפשרת: יש אפשרות שתיקח גם את המוצר הזה אם אתה רוצה בכך, אבל אם לא, זה גם בסדר. בצורה זו, מראש יש אפשרות להימנע
מתחושה של קונפליקט. אם האדם יגיד לא, הוא לא
ירגיש שהוא חייב להיכנס לעימות, כי כבר אמרנו לו מראש שזה מקובל ובסדר גם אם הוא לא יסכים. לדוגמה, ... הזאת?, מומלץ לומר יש אפשרות להוסיף את החבילה הזאת אם תרצה, אבל אם לא, זה גם בסדר גמור. הגישה הזאת מאפשרת ללקוח לסרב בלי
להרגיש לא נעים, וכך נמנעת מראש
תחושת עימות או חוסר נעימות. עוד דוגמה שאליעד נותן היא בתחום מערכות היחסים: כאשר רוצים להזמין מישהו לפגישה, עדיף לא לשאול בצורה ישירה: אתה רוצה להיפגש היום?, מכיוון שאם הצד השני אומר לא, הוא מיד נכנס
לתחושה של קונפליקט.
התחושה שנוצרת אצלו היא: אני בקונפליקט עם האדם השני, אמרתי לו לא, וכעת אני
מרגיש לא בנוח. במקום זה אפשר לומר: אתה יודע, אם תרצה אפשר להיפגש היום, אבל אם לא מסתדר לך, זה גם בסדר. כך האדם השני לא ייכנס אוטומטית
לתחושה של חוסר נוחות, גם אם הוא מסרב. האם לפעמים לחץ עשוי לגרום להסכמה? למרות שיש חשיבות ליצירת
תחושה של נעימות והרמוניה, אליעד מסביר שלפעמים דווקא לחץ והבעת דרישה בצורה מחייבת ... אם אומרים לאדם מסוים כמה פעמים בוא ניפגש היום, ובכל פעם הוא אומר לא, בסופו של דבר הוא עשוי להסכים להיפגש רק כדי להימנע
מתחושת חוסר נעימות עקב העימות שנוצר. עם זאת, אליעד מזהיר מהחיסרון של השיטה הזאת: האדם השני נכנס לקונפליקט פנימי. אם הוא
מרגיש שמכריחים אותו להסכים, הוא יכול להיכנס לקונפליקט פנימי בין הרצון שלו לסרב לבין הרצון שלו לא ... זיכרון שלילי של קונפליקט מן העבר. אך גם כאן הוא מדגיש שזה לא פתרון אידיאלי, כי ברגע שבו הצד השני אמר לא, בראש שלו כבר נוצרה
חוויה לא נעימה של קונפליקט. ולכן רצוי להימנע ממצב זה מראש. כיצד להציע הצעה בצורה חכמה שלא ... יותר מדי שהוא לא חייב להסכים, עלולים לעודד אותו לסרב בקלות, ומצד שני, אם מדגישים שהוא חייב להסכים, יוצרים לחץ שעלול לגרום
לתחושת התנגדות. לכן, הדרך החכמה ביותר היא לשלב בין שני המסרים בצורה מתוחכמת: מצד אחד ... מודע שלו הוא אומר למעשה לא אכפת לי מספיק מהעבודה או מהבוס שלי כדי להגיע בכל מחיר. לכן כדאי מראש למנוע מהצד השני את הצורך
להרגיש כך, על ידי אמירה מראש שגם אם תגיד לי לא זה בסדר. לבסוף, אליעד מזהיר שגם כאשר האדם השני ... יש אפשרות שזה רק ניסיון שלו להימנע מקונפליקט, ולא בהכרח כי הוא באמת לא מתנגד. לפעמים אנשים יגידו לנו שזה בסדר רק כדי לא
להרגיש אי נוחות של קונפליקט, אך בפועל עדיין תהיה בעיה מתחת לפני השטח. איך להתמודד עם התנגדויות במכירות? איך ליצור אווירה נעימה בשיחה? איך להימנע מקונפליקטים במערכות יחסים? איך לשכנע לקוח בצורה אפקטיבית? איך ליצור
תחושת אמון עם לקוח? שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחד מהעקרונות החשובים ביותר בנושא של שכנוע ניהול משא ומתן וכו, וכמובן שמדובר על נושא של
תחושת הסכמה הדדיות הרמוניה כאשר רוצים ליצור אמון עם בן אדם כאשר רוצים שהוא יסגור איזו עסקה צריך ליצור איתו אמון צריך ליצור
תחושה נינוחה של אמון וכו. ואחד הדברים החשובים ביותר כאשר רוצים ליצור את
התחושה הזאת של האווירה הנעימה היא לשים לב שלא נכנסים לשום קונפליקט או לשום קונפליקט ... לשים לב לכך שנוצרת לנו כאן בעיה, מה הבעיה שנוצרה? אם אנחנו מציעים ללקוח משהו והוא אומר לא בעצם נוצר כאן קונפליקט כי הלקוח
בתחושה נגדנו הוא
בתחושה של אנטי הוא
בתחושה של קונפליקט, אחר כך אם אנחנו נגיד לו אוקי אז בא נעשה משהו אחר שהוא רוצה אותו ... היה בקונפליקט איתנו הבן אדם השני חווה, מבקשים ממישהו בקשה והוא אומר לא אני לא מעוניין הדבר הזה יוצר קונפליקט עם הבן אדם יוצר
תחושה לא נעימה. ולכן כאשר מבקשים ממישהו בקשה אומרים למישהו איזה משפט ויודעים מראש שאולי ... שלו נוצרה לו מחשבה שאומרת לו אני בקונפליקט עם הבן אדם השני, מה שהבן אדם השני אומר לי אני אומר לו לא. נוצר קונפליקט נוצרה
תחושה לא נעימה ואז למחרת כשנשאל אותו אתה רוצה להיפגש? הוא גם כן כבר במוח שלו
בתחושה לא נעימה אתמול אמרתי לא, הבן אדם הזה אני מסוכסך איתו למרות שיש כאלה שיגידו הוא
בתחושה לא נעימה אז עכשיו הוא יגיד כן, אוקי אבל זה לא קשור לעניין. עכשיו אני אדבר על ההיבט שברגע שהבן אדם יתרגל להגיד לא אז הוא בעצם בתת מודע שלו הוא נמצא איתנו
בתחושה של קונפליקט, עכשיו אומנם יש מצבים שבהם הבן אדם לא רוצה להיות איתנו בקונפליקט ...