... תנאים או אי אפשר לאהוב בלי שום תנאים, לשם כך צריך כמובן להבין, כיצד נוצרת האהבה של האדם לדבר כלשהו, ובמה תלוי האם האדם אוהב דבר כלשהו או לא. כי ההבנה של
רגש האהבה, מהיכן הוא נובע וכיצד הוא נוצר, ההבנה הזאת מובילה לתשובה לשאלה, האם באמת אפשר רק לאהוב ולהיות במצב של רק אהבה בלי שום תנאים כלשהם. וכפי שכבר ביארתי, האדם נמשך יותר מכל,
להרגיש תחושה של טוב. כי במנגנון הבסיסי ביותר של האדם, יש
תחושה של טוב ושל רע. והאדם באופן מודע, נמשך כל הזמן
להרגיש תחושה של טוב. והאדם מכור
להרגיש טוב. וככל שדבר כלשהו גורם לאדם
להרגיש יותר טוב, כך נוצרת אהבה גדולה יותר, בין אותו הדבר לבין האדם. והרעיון הוא, שאהבה לדבר כלשהו, תלויה בכך שהקשר של האדם עם אותו הדבר, יגרום לאדם
להרגיש טוב. וממילא זה אומר, שכדי למצוא תשובה לשאלה, האם אפשר להגיע למצב של אהבה בלי תנאים והאם אפשר להגיע למצב שבו יש רק אהבה, לשם כך יש לשאול, האם אפשר להגיע למצב שבו האדם
מרגיש רק טוב בלי שום רע כלשהו? והאם אפשר להגיע למצב שבו האדם
מרגיש טוב מושלם בלי שום תנאים כלשהם? כי אם הדבר אפשרי, אז ממילא אפשר גם שתהיה אהבה ללא שום תנאים. אבל אם אין אפשרות
להרגיש רק טוב, הרי שממילא, גם אין אפשרות
להרגיש רק אהבה. ומי שיעמיק בעניין יראה, כי בכל דבר שיש בעולם, יש בו גם חסרונות וגם יתרונות. ... אלא הכל אחד ממש והכל שווה ערך ממש. ומנקודת המבט של האדם, ביחס לרצון שלו, ביחס לזה יש חסרונות ויתרונות. וכאשר האדם מסתכל על היתרונות של הדבר, אז האדם
מרגיש אחדות ואהבה כלפי הדבר. כי היתרונות של הדבר, ממלאים לאדם את הרצונות ואת החסרונות שלו. ואז היתרונות של הדבר, יוצרים אצל האדם שלמות. כי האדם
הרגיש חיסרון. והיתרון שיש בדבר, גורם לאדם למלא את הרצון שלו, ואז האדם
מרגיש שלמות וטוב. וכאשר האדם מסתכל על החסרונות של הדבר, אז האדם
מרגיש שנאה
ומרגיש רע. כי החסרונות של הדבר, יוצרים אצל האדם
תחושה של חוסר שלמות. כי ברגע שהאדם רואה חסרונות כלשהם בדבר כלשהו, אז האדם חווה שהוא עצמו יש בו חיסרון. דהיינו, האדם מגדיל אצל עצמו את כמות
תחושת החיסרון שלו, ואת העוצמה של הרצון שלו לשנות את המציאות. ובכל מקרה, הסתכלות על חסרונות של דבר כלשהו, מכניסה את האדם
לתחושה של חיסרון, ואז האדם חווה חוסר שלמות,
ומרגיש רע וכולי. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי מחויב המציאות, שכל זמן שהאדם מודע לעצמו בשכל של ... מודע גם ליתרונות וגם לחסרונות שלהם. ויש דברים, שהאדם מודע יותר ליתרונות או לחסרונות שלהם. ולפעמים האדם ככ מודע לחסרונות או ליתרונות של דבר כלשהו, עד שהוא
בתחושה, כאילו שיש בדבר הזה, רק יתרונות או רק חסרונות. אבל
התחושה הזאת, היא אף פעם לא
תחושה מוחלטת. כי תמיד בתת המודע של האדם, תמיד הוא מודע גם ליתרונות וגם לחסרונות שיש בכל דבר. וזה בעצם אומר, שאין שום אפשרות כלשהי שהאדם
ירגיש רק טוב או רק רע. ובהחלט אפשרי שהאדם
ירגיש כמעט רק טוב או כמעט רק רע. דהיינו, שברמת המודעות של האדם, הוא יראה רק את החסרונות או רק את היתרונות של דבר כלשהו, ואז ממילא הוא
ירגיש רק טוב או רק רע. אבל זה אף פעם לא בצורה מוחלטת. כי בתת המודע של האדם, האדם רואה את האמת, שבכל דבר יש גם יתרונות וגם חסרונות, ולכן בתת המודע של האדם, האדם
מרגיש תמיד גם טוב בעוצמה כלשהי וגם רע בעוצמה כלשהי (וגם נייטרליות בצורה כלשהי). ועוד נוסיף, כי האדם יכול
להרגיש טוב, רק כאשר הוא יודע גם מהי
תחושה של רע. כי אם התודעה של האדם מגיעה למצב שבו הוא לא יודע מהו רע, ממילא הוא גם לא יכול לדעת מהו טוב. וגם להפך, שהאדם לא יכול
להרגיש רע, בלי שהוא ידע וי