... מוצלחת, שיחה זורמת, ביקורת שלילית וכאן אבאר עוד עיקרון חשוב בניהול שיחה נעימה וטובה, ואיך באפשרותך לגרום לאדם השני
להרגיש איתך בנוח בשיחה ולהימנע ממצבים של אי נעימות, גם בתת ... כדי שאתה מדבר איתו, הוא סוג של מדרג את איכות השיחה שלו איתך. זא שהמוח של הבן אדם, בודק בכל רגע נתון, כמה טוב הוא
מרגיש באופן כללי. ובמקביל הוא בודק כמה טוב הוא
מרגיש מהשיחה איתך, בכל רגע של השיחה. ובנוסף, כאשר מסתיימת השיחה, תת המודע של האדם השני, בודק ומדרג את איכות השיחה איתך כמכלול, כדי לדעת האם לדבר איתך פעם נוספת ומה
להרגיש כלפיך. שזה בעצם אומר, שאם תנהל עם מישהו שתהיה עבורו ... זאת בצורה לא מודעת ובטעות, עדיין מבחינת תת המודע של האדם השני, נצרבת לו במוח התניה שאומרת, שלדבר איתך, זה רע ויוצר
תחושה לא נעימה. וכאן אתן טיפים, איך באפשרותך לשים לב למנוע מצבים של אי נעימות בתת המודע של האדם שאיתו אתה משוחח. והטיפ הכללי הוא, שאל תעלה נושאי שיחה, שהאדם השני לא
מרגיש איתם בנוח. כי יש אנשים מטומטמים, שכאשר הם מדברים עם ... שצריך להימנע ממנו. ולפעמים מדברים עם מישהו שיחה כלשהי, ומתפלאים למה הוא נסגר נעלם וכיוב, ולא מבינים שזה בגלל שהוא
הרגיש לא נעים בשיחה. גם אם אתה מהצד שלך לא אמרת שום דבר רע ולא העברת שום ביקורת שלילית כלשהי. אך עדיין הבן אדם השני לא אהב את נושאי השיחה שהעלית, כי הם גרמו לו
להרגיש לא בנוח. וכמובן שאין צורך להזכיר את אותם חכמים, שלא ... הם גם מעבירים ביקורת ומחלקים את העצות שלהם, למי שלא ביקש מהם לקבל עצות. וכך לא רק שהם דיברו על נושא שהבן אדם השני
הרגיש ממנו רע, אלא שהם מוסיפים שמן למדורה ומעבירים עוד ביקורת על הבן אדם השני, בצורה חסרת
רגישות ובצורה בוטה, מתוך טמטום של רצון לעזור ולבטא את ... הם גורמים לבן אדם השני לשנוא אותם בגלל השיחה איתם. ומתוך ההבנה שלא להעלות עם הבן אדם השני נושאי שיחה, שיגרמו לו
להרגיש שלא בנוח, מתוך כך ניתן ללמוד טיפ נוסף שאומר, שגם אל תשאל שאלות שיכולות להכניס את האדם השני
לתחושה לא נוחה, או באחת מהתשובות האפשריות לשאלה ששאלת. ... שואל אותו שאלה שכזאת, גם אם אתה לא מודע לכך, הרי שתוך כדי ששאלת אותו את השאלה, איך הולך לך בעבודה, תוך כדי זה הוא
הרגיש תחושה שלילית, כאשר הוא חשב על ... שהוא יכול לענות לך. ועליך ראשית כל להשתדל להימנע מלשאול שאלות שעלולות לגרום לאדם השני לענות לך תשובה, שהוא
ירגיש שלא בנוח לענות לך אותה. דהיינו, אל תשאל מישהו שאלה, ... שאלה, שהוא עלול לענות לך עליה תשובה שתעשה לו רע, כאשר הוא יענה אותה. ולא רק זה, אלא גם אל תשאל שאלה, שהבן אדם השני
ירגיש רע, תוך כדי שהוא יחשוב על מה לענות לך. דהיינו, גם אם הוא לא
ירגיש רע מהתשובה שהוא יענה לך, עדיין שלא
ירגיש רע בעקבות השאלה ששאלת. שלא תהיה תשובה אפשרית לשאלה ... לפי רצונך. אז מה הבנו עד כה? 1 - אל תעביר על מישהו ביקורת שתעשה לו רע. 2 - אל תעלה נושאי שיחה שיעשו לבן אדם השני
תחושה רעה. 3 - אל תשאל שאלה, שהבן אדם השני יענה לך עליה תשובה שתעשה לו רע. 4 - אל תשאל שאלה, שהבן אדם השני
ירגיש רע, תוך כדי שהוא יחשוב על איזה תשובה לענות לך. ועוד אוסיף ואומר, כי כעיקרון עליך להשתדל להימנע מלהעלות לשיחה נושאים, שעשויים לגרום לאדם השני
להרגיש רע, אפילו בצורה אסוציאטיבית. לדוגמה, אל תדבר על משהו ... מעניין אותו התירוץ שיש לך, שלא ידעת ושאתה לא יודע לנהל שיחה חיובית וכולי. מעניין את התת המודע רק דבר אחד, כמה הוא
מרגיש טוב כאשר הוא מדבר איתך. ואף אחד לא מאשים אותך בשום דבר. אין כאן אשמים. אבל עדיין אם תדבר על משהו שיגרום לשני להיזכר במשהו שעשה לו רע, אתה גם הגורם לכך שהאדם השני
הרגיש רע. ואתה גם חלק מהשיחה שעשתה לאדם השני רע. וממילא הוא ... שאלה מעלה נושא משתמש בביטוי כלשהו וכיוב, תנסה להיכנס לנעליים של האדם השני שאיתו אתה משוחח, ותשאל את עצמך, איך אני
מרגיש כאשר אני שומע את מה שאני הולך לומר? ואיזה
תחושות זה מעלה בי? ואיזה מחשבות זה מציף לי? ומה אני ... כדי שיחה, לעשות את החישובים של איזה משפט לומר או לא לומר, ובאיזה מילים בדיוק, להשתמש או לא להשתמש, כדי שהאדם השני
ירגיש טוב במחיצתך. ואת זה איך לומדים? תשובה: בעיקר על ידי ... עדיין ושאתה צריך לראות. אבל ככל שמנתחים יותר סיטואציות שכבר קרו, ושמנתחים כל משפט וכל חלק בשיחה, איך הם השפיעו על
תחושת הטוב של האדם השני, דרך זה המוח מתפתח בצורה ...