... ימצא את הדברים הטובים במצב, הוא יוכל לאהוב אותו. במקביל, אם אדם לא רוצה לשנוא משהו, עליו לשאול את עצמו
למה זה רע? ולערער על מה שהוא חושב כרע. אם לא ימצא סיבות לכך, הוא יוכל לא להיות אדיש למצב. העקרון המרכזי בהסבר הוא ששני המהלכים האלה - לאהוב משהו ... להמחיש את התהליך. לדוגמה, כאשר אדם בבית משפט מואשם במשהו, עליו להוכיח מדוע הוא לא חייב (למצוא את הסיבות
למה זה רע, כלומר, להטיל ספק בטענה). במקביל, אם אדם רוצה להוציא משהו מהמציאות או מאדם אחר, הוא צריך לשאול את עצמו למה הוא רוצה את הדבר הזה, כדי ... אבל, אם אתה לא מעוניין בליהנות מזה, ורצונך הוא רק להשתחרר מהסבל שנגרם מזה, עליך לשאול את עצמך שוב ושוב:
למה זה רע?, אז מה אם זה ככה?, זה בהכרח רע?. כל פעם שתקבל תשובה לשאלה כזו, תשאל את עצמך שוב
ולמה זה רע? וחוזר חלילה, עד שבסוף זה לא יהיה לך רע (אבל גם לא טוב). כלומר, אם על כל דבר רע תאמר אז מה!, אזי, לא תשנא ולא תאהב את הדבר (אי אפשר ... הזמן את הרע שבו). בעיקרון כדי לאהוב משהו, צריך למצוא סיבות למה זה טוב. כדי לשנוא משהו, צריך למצוא סיבות
למה זה רע. (הטלת ספק ברע שבדבר) כדי לא לאהוב ולא לשנוא משהו, לא צריך למצוא סיבות למה זה טוב, אלא, מספיק שלא יהיו סיבות
למה זה רע. שואל: אני יודע מה טוב בזה, אבל אני עדיין לא אוהב את זה. אליעד: כי אתה לא מוצא מספיק מה טוב בזה. משמע, אתה יותר יודע מה רע בזה. אלה 2 ... המשפט, יאמרו לך - אתה חייב! מה תאמר בתגובה? אתה תענה לו (למי שתובע אותך) : תוכיח לי שאני חייב! (סיבות
ללמה זה רע?, הטלת ספק ברע שבדבר). כל טענה שהוא יביא לך אתה תאמר לו: לא נכון! עד שתצא חפותך. כשאתה בבית משפט, ואומרים לך שאתה חייב, אתה לא צריך להוכיח שאתה לא חייב (מסובך), אתה בעצם צריך להפריך את הטענות שאומרות שאתה כן חייב (סיבות
ללמה זה רע?) - זה יותר פשוט. דוגמה נוספת - אם יש בחורה שאתה רוצה לרצות אותה, אתה צריך לשאול את עצמך: מה טוב בה?. ואם יש בחורה אחרת, שאתה רוצה אותה ...