אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
איך ליהנות מכל פעולה, אפילו משטיפת כלים?

כדי ליהנות מכל פעולה בחיים, גם אלו הנראות לנו שגרתיות ומשעממות, כמו שטיפת כלים, קיפול כביסה או הכנת שיעורי בית עם הילד, אליעד מסביר שיש לראות בכל פעולה הזדמנות להפיק תועלת או הנאה בשתי דרכים מרכזיות.

הדרך הראשונה היא להפיק תועלת מהפעולה, ותועלת מוגדרת כמילוי הרצון שלך. לדוגמה, אם אתה עובד במקום עבודה שלא כל כך מוצא חן בעיניך, אתה עדיין יכול ליהנות מכך שהעבודה נותנת לך משכורת, ובכך היא מועילה לך למרות הקושי או אי - ההנאה הישירה מהפעולה עצמה.

הדרך השנייה היא למצוא בתוך הפעולה חוויה של הנאה ישירה, וזה תלוי במידה רבה בשימוש בשכל ובחשיבה יצירתית. כל פעולה יכולה לגרום לך להרגיש או תחושת "יש" (קיום, חיות) או תחושת "אין" (חוסר קיום, ריקנות). ככל שיש יותר שכל, כך התחושה שלך יותר "יש", וככל שיש פחות שכל או יותר מדי שכל, התחושה הופכת ל"אין".

לדוגמה, פעולה כמו לשפשף את הרצפה היא לכאורה משעממת מכיוון שאין בה שכל, והמחשבה שמלווה את הפעולה חוזרת על עצמה שוב ושוב ("אני משפשף רצפה"). אבל, אם תפעיל את השכל ותתחיל לשאול שאלות יצירתיות כמו "למה הלכלוך נמצא דווקא כאן ולא במקום אחר?" או "למה הצלחת בנויה בצורה הזאת?", תגלה תובנות חדשות, ופתאום הפעולה הופכת למעניינת ומלאת חיות.

מה הקשר בין שכל לבין תחושת קיום או שעמום?

לפי אליעד, המפתח ליהנות הוא האיזון המדויק בכמות השכל בפעולה שאתה מבצע. כשאין שכל כלל (כמו לשבת סתם ולבהות בקיר) אתה מרגיש כמו מת, חסר חיים לחלוטין, כי אין שום עניין בפעולה. כשיש יותר מדי שכל (כמו להכין שיעורי בית עם ילד שמתנגד ומתווכח), אתה יכול להרגיש תסכול, כי השכל גדול מדי מכדי להכילו בנוחות, והוא הופך לקונפליקט.

האידיאל הוא למצוא נקודת איזון, שבה השכל לא גדול מדי ולא קטן מדי, ואז תוכל ליהנות מכל מצב. אם פעולה פשוטה מדי (כמו שטיפת כלים), אפשר להוסיף לה שאלות מחשבתיות כדי להפוך אותה למעניינת. אם פעולה מורכבת מדי (כמו ויכוח עם ילד על שיעורי בית), אפשר לפשט אותה ולנסות להבין את הדברים באופן בסיסי יותר כדי להפחית את הקונפליקט.

איך אפשר ליהנות גם מהחוויה של "להיות כלום"?

כשאינך מצליח למצוא שכל בפעולה, אתה יכול להפיק הנאה מכך שאתה הופך לכלום. כלומר, ליהנות מכך שהאגו והגאווה שלך מתבטלים. לדוגמה, אם אתה נאלץ לשטוף כלים ללא שום שכל, אתה יכול פשוט להתמסר לפעולה, לוותר על תחושת האני, ולהיות כמו רובוט או אבן - בלי רצון, בלי העדפות, באחדות מוחלטת עם המציאות כפי שהיא. גם זו סוג של הנאה עמוקה, כי היא מאפשרת מנוחה נפשית מוחלטת.

כיצד להצליח לגרום לילד להכין שיעורי בית?

אליעד מסביר שהילד מסרב לשיעורים כי זה פוגע בתחושת העצמאות והבחירה שלו - מבחינתו זה סוג של השפלה או אובדן של תחושת קיום (להיות אין). לכן, הדרך היא להסביר לילד שיש בחיים ערך גם לדברים שהוא לא רוצה לעשות. מצד אחד, להראות לילד איך למצוא עניין בשיעורי הבית, באמצעות שאלות מעוררות מחשבה ויצירתיות שיגרמו לו ליהנות מהשכל שבמשימות. מצד שני, ללמד אותו לקבל גם מצבים שבהם...
שאלה: איך אפשר ליהנות מכל רגע - בעבודות הבית, בשיעורי בית עם ילד ושיחה עם האישה?

אליעד: יש כאן שלושה דברים, אז נדבר עליהם בצורה מופשטת. אתה למעשה רוצה ליהנות מהם או להפיק תועלת.

אז נשאל איך אפשר ליהנות ממשהו באופן כללי, או איך מפיקים תועלת ממשהו?

להפיק תועלת יגרום לך להרגיש טוב.

מה זה אומר להפיק תועלת? שזה מועיל לך.

מה זה מועיל לי? אם הוא ממלא את רצוני, הוא מועיל לי, ואם הוא לא ממלא את רצוני, הוא לא מועיל לי.

תועלת פירושו מילוי רצון.

זאת אומרת שלהפיק תועלת ממשהו זה לגרום לדבר למלא את רצונך באופן כללי.

כמו למשל שאתה עובד, וזה ממלא את רצונך בכך שאתה מרויח כסף. העבודה מועילה לו בכך שהוא מקבל כסף, שזה דבר אחר. למעשה היא גם מועילה וגם מזיקה, מזיקה בכך שהוא התאמץ, ומועילה בכך שקבל משכורת. והיא יותר מועילה לו ממזיקה, כי אחרת לא היה עובד.

מה יותר קל לך, לשפשף את הריצפה או ללמוד עם הילד?

שאלה: ללמוד עם הילד.

אליעד: למה? כל פעולה יכולה להביא לך תועלת ונזק בשתי דרכים.

בתחושה - שתי המילים הבסיסיות שהכי קיימות אצלנו זה יש ואין, או שיש או שאין.

כול פעולה שאתה עושה, כל קשר שלך עם כל דבר בעולם, יכול לגרום לך להרגיש או יותר יש או להרגיש יותר אין.

או שזה גורם לך להרגיש שאתה יש או שזה גורם לך להרגיש שאתה אין. או שזה גורם לך להיעלם או שזה גורם לך לגדול ולהתפתח.

מה זה רואה קיר? חושב על קיר, מה זה משפשף את הרצפה? שעה שלמה חושב את אותה מחשבה. כי אם תוך כדי שאתה משפשף את הרצפה אתה שם מוזיקה או שומע הרצאה, אז אין לך בעיה עם זה.

זאת אומרת שהבעיה היא לא בזה שאתה משפשף את הרצפה, אלא הבעיה היא שהמוח שלך מחובר למחשבה, לשפשף רצפה זאת מחשבה, והתודעה שלך נדבקת למחשבה של, אני משפשף רצפה. ככה שעה שלמה אתה חושב את המחשבה שאתה משפשף רצפה או לא רוצה לשפשף את הרצפה.

אז אתה שואל, איפה אני יכול למצוא חיות במחשבה שאומרת, אני לא רוצה לשפשף את הרצפה?

מה שאני רוצה להגיד בעצם, שלשפשף רצפה או לעשות שיעורי בית עם הילד - זה בעצם משחק של מחשבות. מה זה אומר? שכול החיים האלה זה משחק של מחשבות, לפעמים אתה חושב על דבר אחד ולפעמים על דבר אחר.

הסבל מגיע, כאשר אתה לא אוהב את המחשבה, וגם כאשר אתה צריך לחשוב את אותה מחשבה שעה שלמה.

יש מחשבה שאתה לא אוהב אותה, ואתה צריך לחשוב אותה שעה שלמה.

לדוגמה, שאתה צריך לשכנע את הילד שלך לעשות משהו, ואתה לא אוהב את המחשבה הזאת אפילו לרגע אחד, למה? כי יש בה קונפליקט.

ואם אתה צריך לחשוב מחשבה שעה שלמה שיש בה קונפליקט, אז ברור שלא תרגיש טוב.

אם אגיד לך, בוא תאכל אוכל טעים, זאת מחשבה שעושה לך טוב, ולכן תרצה לאכול אפילו שעה.

אבל אם אומרים לך, שפשף את הרצפה, זה מעלה אצלך התנגדות, ואתה נגד הרצפה.

כך שהסבל נובע מהקונפליקט שבדבר.

כול דבר שאתה עושה, הוא יכול לגרום לכך שתרגיש יותר יש או להרגיש יותר אין. או שתרגיש שאתה יותר קיים, או שתרגיש שאתה פחות קיים.

מה גורם לדבר להרגיש שהוא ישנו? הנפרדות שלו.

מה גורם לדבר להרגיש שהוא איננו? האחדות שלו.

ככול שיש יותר שכל בדבר, אתה מרגיש יותר יש. זה כאילו יותר חי עבורך.

וככול שיש במחשבה פחות שכל בעיניך, ככול שאתה לא רואה את השכל במחשבה, כך אתה בעצם הופך להיות כלום, אתה מרגיש מת, אין לך חיים, זה סוג של מוות.

אבל גם הפוך נכון.

לפעמים כאשר יש יותר מדי שכל, זה הופך להיות לא מעניין. כי לפעמים השכל הוא כל כך עמוק שאתה לא מבין אותו, וזה שאתה לא מבין אותו, אז אתה משתעמם ממנו.

זה אומר, שלשטוף כלים לא מעניין אותך, כי אין שם שכל, ולגרום לילד להכין שיעורי בית, זה משעמם אותך כי יש שם יותר מדי שכל, יש שם שכל כל כך גדול שאתה לא מבין מה לחשוב, ולכן כבר לא חושב ואז זה משעמם אותך.

אך האיזון הוא, להצליח שאת הדבר הקשה להפוך לקל, שזה אומר שלנסות לחשוב איך לגרום לילד להכין שיעורים ובאותו כוח למצוא שכל בשטיפת כלים.

כאשר אתה מגדיל את היכולת השכלית שלך, את האין שכל אתה יכול להפוך ליש שכל, כמו שבשטיפת כלים אתה יכול למצוא שכל חדש. ומהלימוד עם הילד אתה יכול להפוך את היש שכל לאין שכל, יש שם שכל מאוד גדול ואתה יכול לצמצם אותו כדי שתוכל להכיל אותו.

מה שאני מסביר לך כאן מתאים לכל המצבים בחיים.

מה זה אומר? אין שכל זה רע, יותר מדי שכל זה גם רע, אז מה הפיתרון? באמצע ואז תוכל ליהנות מהדבר.

אמצע זה המקום שאתה מצליח להבין, שיש שם התחדשות, שגם יש לך מה ללמוד שם דברים חדשים וגם שבו זמנית זה לא יהיה לך מורכב מדי.

כול דבר בעולם, יכול לגרום לך להרגיש יש ויכול לגרום לך להרגיש אין. אם יש בו שכל לפי המינון שאתה רוצה, אתה מרגיש יש, ואם אין בו שכל לפי המינון שאתה מרגיש אלא יש בו יותר מדי שכל או פחות מדי שכל, זה גורם לך להרגיש אין.

זה כמו שאומרים למות משעמום, כי בגלל השיעמום אתה מרגיש חוסר חיים, מוות.

כמו שאומרים לך לשבת ולהסתכל על הקיר, זה מאוד קשה, כי אתה לא עושה דבר, זה כמו למות. זאת אומרת שהמחשבה על הקיר באופן רציף גורמת לך להרגיש מוות.

עכשיו נלך על טוב ורע.

אם יש שכל במינון הנכון, זה גורם לך להרגיש יש=טוב, ואם אין שכל במינון הנכון זה גורם להרגיש אין=רע.

עכשיו השאלה היא מה עושים אם אתה לא מצליח להבין את השכל שבדבר? או שאתה מבין את השכל וזה לא מעניין אותך יותר.

מה שהסברתי לך עד עכשיו שאם אתה שוטף כלים, אתה צריך ללמוד מזה משהו חדש. להתחיל לשאול הרבה שאלות על הכלים ועל מה שאתה רואה מולך. ואז תקבל תובנות.

ואם אתה מכין שיעורים עם הילד תתחיל לשאול שאלות, מה אני לא מבין, מה אני יכול לעשות כדי שהוא יאהב את השיעורים? עד שתבין.

השאלות שאתה שואל על השכל הפשוט והשאלות שאתה שואל על השכל המורכב, מחברים את הדבר אליך.

אז מה עושים אם אתה שואל שאלות ולא מצליח להפיק שכל חדש.

שכל זה יצירת הפרדה בין דבר לדבר, וניתן לעשות זאת על ידי שאלות. שואלים שאלות עד שזה הופך להיות מעניין.

שאלה: השאלות גם גורמות לאחדות.

אליעד: יש כאן תהליכים משלימים. זה גם אחדות וגם נפרדות.

בספרים נאמר שהשגת השלמות אפשר להשיג רק על ידי צמצומים.

מה אני מלמד אותך בעצם? איך להשיג את האין סוף, אלוהים הוא גם הכלום וגם הכל, כשאני מסביר לך איך ליהנות משטיפת כלים ואיך ליהנות משעורי הבית עם הילד, אני למעשה מסביר לך איך לקחת שכל גדול ממך ולהכניס אותו לתוך המוחין ואיך לקחת שכל קטן ממך ולהכניס אותו לתוך המוחין, כי אלוהים זה המקיף, הוא גם בקצוות וגם בהכל. הוא גם אפס - הממלא, וגם המקיף - המסובב.

מה שאני מסביר לך עכשיו זה לבושים של משהו אחר.

דרך הצמצום אתה משיג את האין סוף. דרך הצמצום של הדבר אתה יכול לשאוב חיות מהממלא וחיות מהמסובב.

אז מה עושים אם לא מצליחים ליצור שכל?

כאשר יש דבר שגורם לך להרגיש אין, יש לך דרך שאתה יכול להפיק ממנה הנאה בכיוון ההפוך. יש אפשרות ליהנות מכך שאין שכל. זה אומר שגם להיות כלום זאת הנאה.

לפעמים הסבל נוצר מהשכל, ולכן כאשר אין שכל גם יכולה להיות הנאה.

למשל לשטוף כלים או להתווכח עם הילד אתה יכול ליהנות מזה גם בלי שכל. כי להיות יש זה לא רק יתרון אלא זה גם חיסרון. ואתה יכול ליהנות מזה שאתה אין. שזה אומר שגם להיות אין זאת הנאה.

כול השאלה היא, לאן אתה רוצה להגיע? יש בעיקרון רק שתי אפשרויות שאתה רוצה להגיע, או לאין או ליש.

אתה קיים? גם קיים בצורה ולא קיים במהות.

שתי אפשרויות, או ליש - אני יותר קיים, או לאין - אני פחות קיים.

אם אתה רוצה להגיע ליש - יותר קיים, אז אתה צריך להפעיל שכל. ואם אתה שוטף כלים או מתווכח עם הילד ולא מוצא שם שום שכל, אז אתה יכול ליהנות מכך שזה גורם לך להרגיש שאתה כלום.

זאת אומרת, שכאשר את עושה משהו, ואתה לא מצליח ליהנות ממנו, אתה יכול ליהנות מזה שזה משפיל אותך, ומזה שזה גורם לך להרגיש כלום.

נסה להרגיש כלום, אם אתה חושב שאתה בשום אופן לא רוצה להרגיש כלום אז אתה סובל.

אבל אם אתה חושב שיש יתרונות בזה שאתה כלום, ויש יתרונות בזה שאתה משהו. וגם הפוך, שיש חסרונות בזה שאתה כלום ויש חסרונות בזה שאתה משהו, אז זה אומר שאתה תמיד יכול ליהנות ותמיד יכול לסבול.

לדוגמה, חוטפים אותך ואתה נאלץ כל היום לעשות כלים. איך ליהנות מזה?

יש שתי דרכים. דרך אחת, על ידי זה שאתה מנסה להפיק משם שכל, שכל חדש, לשאול שאלות, למה הצלחת נראית כך, למה הלכלוך נמצא פה ולא שם? שואל המון שאלות, ואתה יכול לחוות חוויה רוחנית שאתה בריכוז גבוה ובעיון.

ודרך שנייה, שאם אתה לא מצליח להפיק שכל משטיפת כלים, אתה אומר לעצמך שאתה כלום, אתה הופך להיות אפס, משחרר את כל הגאווה, אני כמו כיסא וזהו, בלי רצון חופשי, בלי בחירה חופשית, בלי העדפות, בלי טוב ורע, עושה כלים כמו רובוט, אתה מבטל את הגאווה, אתה באחדות עם המציאות.

איפה כאן הבעייה? כאשר האדם מתנגד.

אם אומרים לו, בו תשטוף כלים, והוא לא רוצה, הוא מרגיש מושפל, כי הוא חושב שיש לו יכולות והוא לא מבטא אותם.

אז אומרים לו, במקום לשטוף כלים, תכין שיעורי בית עם הילד. בו תבטא את היכולות שלך עם הילד, הוא לא רוצה לאמץ את השכל שלו, הוא רוצה פעולות פשוטות.

מה שאני רוצה להגיד שהאדם תמיד רוצה את ההפך.

אבל אם האדם מבין את העניין, אז אם מבקשים ממנו להכין שיעורי בית עם הילד, הוא ירגיש שיש לו כאן הזדמנות לבטא את היצירתיות שלו, ואם אומרים לו לשטוף כלים, אז הוא ישטוף וירגיש שהוא נהנה ממנוחה, זה כמו שינה, לא צריך לאמץ את השכל.

אם האדם באמת יבין את עצמו, אז הוא יגיע למצב שהוא תמיד באותה דבקות, פעם אתה שוטף כלים ופעם אתה מכין שיעורים עם הילד, שניהם שווים, זאת צורה וזאת צורה, שכל ואין שכל זה שתי צורות של אותו הדבר.

הדבר הזה שאני מסביר לך הוא מאוד עמוק, ומתאים לכל התהליכים של הטוב והרע.

כי דבר יכול לגרום לך להרגיש טוב, או כאשר הוא גורם לך להרגיש יותר יש, או...
לאמץ את השכל מה הוא רוצה אני פחות חכם חסר בחירה חופשית פיתוח החשיבה מוזיקה איך להיות גאון איך לשפר את המוח חסרונות ויתרונות אין ויש איך לגרום איך לגרום לילד איך לגרום לילד לעשות איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית איך לגרום לילד לעשות שיעורים איך לגרום לילדים איך ליהנות איך ליהנות מהחיים איך לשכנע את הילד איך לשכנע ילד איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית איך לשכנע ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים הנאה חיים חיים משעממים חינוך חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לגרום לגרום לילד לגרום לילד לעשות לגרום לילד לעשות שיעורי בית לגרום לילד לעשות שיעורים לגרום לילדים להכין להכין שיעורי בית להכין שיעורי בית עם הילד לחנך לחנך ילדים ליהנות ליהנות מהחיים ליהנות מכל רגע לעשות שיעורי בית לעשות שיעורים לקפל כביסה לשטוף כלים לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילד לעשות לשכנע ילד לעשות שיעורי בית לשכנע ילד לעשות שיעורים לשכנע ילדים מחנך מחנכים קיפול כביסה שטיפת כלים שיעורי בית שיעורי בית עם הילד שלום שלום בית שעמום
ליהנות מהחיים - איך להפיק יותר הנאה מכל דבר? איך ליהנות בחיים?
ליהנות מהחיים - איך להפיק יותר הנאה מכל דבר? איך ליהנות בחיים? תשובה: באפשרותו של האדם ליהנות בעוצמה חזקה יותר ממה שהוא עושה, על ידי זה שהוא מתקרב לשורש ולמקור שממנו מגיעות ההנאות שלו. כי כל דבר בעולם שגורם לאדם הנאה, יש בו איזה שורש כלשהו ואיזה דבר פנימי כלשהו, שהוא זה שיוצר את ההנאה שלו. ניקח לדוגמה מוזיקה. אדם יכול ליהנות מלשמוע מוזיקה. אך מה יוצר את ההנאה, האם הצלילים? או המשמעות שהאדם מייחס להם? וכמובן, שהצלילים הם רק האמצעי, שבאמצעותו האדם חווה משמעות כלשהי, שהיא זו שגורמת לו להרגיש יותר טוב. וכך גם ניתן להסתכל על כל ההנאות שבעולם, ולגלות שיש בהן איזה דבר נסתר, שהוא זה שיוצר אצל האדם את ההנאה. דוגמה נוספת: יש לאדם קשר זוגי ואהבה, והדבר הזה גורם לו להרגיש יותר טוב, אפילו כאשר הוא לא נמצא כרגע עם בן בת הזוג. ונשאל? למה האדם הזה נהנה מעצם זה שהוא נמצא במערכת יחסים זוגית? האם זה בגלל שהסטאטוס החברתי שלו הוא, שהוא במערכת יחסים זוגית וכיוב? ונשיב: ההנאה נובעת מאיזה משהו פנימי יותר, שהזוגיות נותנת לאדם. כגון לדוגמה: הזוגיות גורמת לאדם להרגיש יותר אהבה עצמית פנימית וכולי. דוגמה נוספת: יש לאדם כסף בבנק. הדבר הזה גורם לאדם ליהנות. למה? האם זה בגלל המספר שמופיע על צג המחשב? תשובה: לא. האדם נהנה בגלל המשמעות שהוא מייחס למה שמופיע על צג המחשב. והמשמעות הזאת גורמת לאדם לתחושה של שקט נפשי וכולי. וכן על זה הדרך לגבי כל שאר ההנאות בחיים. בכל הנאה מסתתר איזה משהו פנימי, שהוא זה שגורם לכך, שהאדם ירגיש הנאה. ומי שרוצה ליהנות יותר, עליו לגלות את הדבר הפנימי, שיוצר אצלו את ההנאות. וכאשר האדם מתבונן לעומק על מה שבאמת אחראי לכך שהוא ירגיש טוב, על ידי זה הוא יכול למקד את עצמו, בלנסות להתקרב יותר אל השורש של ההנאה, גם בדרכים נוספות. וככל שהאדם מגלה ומבין טוב יותר, מהי הסיבה שבגללה הוא מרגיש הנאה, כך הוא יכול למקד את עצמו, בלנסות להשיג את הסיבה עצמה באופן ישיר. ונסכם: כאשר האדם מפיק הנאה ממשהו, יש במשהו הזה איזה דבר פנימי, שהוא זה שיוצר אצלו את ההנאה. וככל שהאדם מבין טוב יותר, את השורש של ההנאה שלו, כך הוא בסופו של דבר מסוגל להרגיש טוב יותר וליהנות יותר. ...
הנאה / סבל - איך להשיג הנאה בחיים? איך לא להסתפק רק ב - לא לסבול? איך גם ליהנות?
הנאה סבל - איך להשיג הנאה בחיים? איך לא להסתפק רק ב - לא לסבול? איך גם ליהנות? ובו יתבאר דבר שיעודד את האדם לצאת מהייאוש, שבו רוב בני האדם בעולם נמצאים, והוא הייאוש, מלהשיג הנאה בחיים. כי מי שיתבונן היטב יראה, כי רוב בני האדם בעולם, עיקר השאיפה שלהם, היא לא לסבול. כי מי שלא מבין את משמעות החיים, החיים שלו הם מלאי סבל. והסבל, הוא ... וכל אדם מטבעו, מנסה להיות מאושר. כי טבע האדם, הוא לחפש את הטוב וליהנות ממנו. וכל ילד קטן, מטבעו מחפש כל הזמן איך ליהנות ואיך להשיג עוד ריגוש ועוד התחדשות ואיך להשיג עוד הנאה ועוד איזה דבר שמעניין אותו. וכאשר האדם גדל, אז מסיבות שונות, גם המחשבות הרעות מתחילות לגדול עם האדם, ואז הן ממררות לאדם את החיים, כי הן לא נותנות לאדם מנוח. ... מאושר באמת. ואז האדם עוסק, באיך לסבול כמה שפחות. ובמקום שהאדם ינסה ליהנות בשלמות, האדם מוכן להסתפק בכך שהוא לא ירגיש רע. והעניין הוא, שבמציאות שלנו יש טוב. ובמציאות שלנו, לא חייבים לסבול, ולא חייבים רק לא לסבול, אלא אפשר גם ליהנות ממש . כי יש בעולם שלנו טוב אמיתי, שנמצא בכל דבר. ועל האדם לא להתייאש מהרצון שלו להיות מאושר באמת בשלמות, ולא להסתפק, בכך שהוא לא סובל או סובל מעט. כי בני האדם ... שיבוא יום, שבו כל רגע יהיה רגע חדש של טוב חדש. יום שבו תהיה רק הנאה. יום שבו הכל יהיה טוב תמיד. יום שבו יהיה שקט נפשי אמיתי, גן עדן ממש, ללא שום חרדות, ספקות, מחשבות טורדניות, כעסים וכיוב. יום שבו הכל יהיה טוב באמת. ורוב בני ... נעלם. ושבמקומו האדם פשוט זורם עם המציאות תמיד, וחי איתה בהרמוניה ובשלום תמיד. ואז יש לאדם סוג של רצון אחר, וכפי שכבר ביארתי את זה במקום אחר. ומי שרוצה להשיג מציאות כזו, עליו להבין, שהשינוי, צריך להיות פנימי. כי מבחינה חיצונית, בכל ... את סיבת כל הסיבות של המציאות, על ידי זה האדם מגיע לאושר אמיתי ולהנאה אמיתית . והמסר המרכזי הוא, שבחיים אפשר גם ליהנות. ולא צריך להסתפק במצב של לא לסבול, אלא אפשר גם ליהנות. ויש גם דרך ליהנות. והדרך ליהנות היא על ידי הבנה. והבנה מגיעה, על ידי זה שהאדם מחפש את האמת הפנימית שלו ושל המציאות, ומנסה להבין את המציאות. וכאשר זה קורה, אז לא רק שהאדם לא סובל, אלא האדם מתחיל גם ליהנות באמת... ...
הנאה, שורש ההנאה, ליהנות בחיים, הנאה בחיים, לזכור שאתה אלוהים, אין סיבה זו צורה
הנאה, שורש ההנאה, ליהנות בחיים, הנאה בחיים, לזכור שאתה אלוהים, אין סיבה זו צורה
הנאה, שורש ההנאה, ליהנות בחיים, הנאה בחיים, לזכור שאתה אלוהים, אין סיבה זו צורה מהו שורש ההנאה וכיצד הוא משפיע על תחושת האושר בחיים? אליעד כהן מסביר כי ההנאה בחיים נובעת מכך שהאדם תופס דברים מסוימים כקרובים לרצונותיו. אם דבר מסוים קרוב לרצונך, הוא גורם לך להרגיש טוב, ואם הוא רחוק ... להיתפס כרצוי או לא רצוי, בהתאם לפרשנות האישית שלך, ולכן יש דברים מסוימים שאתה נהנה מהם יותר ודברים אחרים פחות. לדוגמה, כשאדם צופה בסרט, ישנן סצנות שגורמות לו להרגיש טוב יותר מאחרות. הסיבה לכך היא שכל סצנה משקפת לאדם ... צורה עקומה או דינמית יותר. הפרשנות האישית של האדם לצורה היא זו שקובעת את מידת ההנאה שלו. איך קשורה הידיעה שאתה אלוהים לתחושת ההנאה שלך בחיים? לדברי אליעד, תחושת ההנאה המוחלטת, שאינה תלויה בשום גורם חיצוני, מגיעה מתוך הידיעה הפנימית והוודאית שאתה אלוהים. כאשר אדם שוכח שהוא אלוהים, הוא מרגיש מופרד, ... יציבות, טוב ורע, התחדשות וחוסר התחדשות. במצב כזה, כל סיטואציה הופכת למקור של הנאה, כיוון שהאדם מזהה בכל דבר את השלמות האלוהית. לדוגמה, כשאדם מתבונן בקיר ריק הוא עלול להרגיש שעמום, מכיוון שהוא תופס את עצמו כאדם מוגבל שאין לו התחדשות אינסופית. לעומת זאת, כשאותו אדם תופס את עצמו כאלוהים, הקיר הריק הופך למקור של ... על אמונה. הוא מסביר כי האמונה היא מצב של ספק וחוסר ודאות, ולכן היא אינה מאפשרת הנאה שלמה ואמיתית. רק כאשר האדם יודע בוודאות שהוא אלוהים, הוא יכול ליהנות באמת מכל דבר שקורה לו, בלי ספקות ובלי פחדים. הוא מביא את דברי רבי נחמן מברסלב, שאומר כי כל החסרונות של האדם נמצאים בדעת. כלומר, ... אם האדם יודע באופן מוחלט שהוא אלוהים, הוא לעולם לא יחווה חיסרון, וכך הוא יוכל ליהנות באמת מכל מצב ומכל חוויה. מה מונע מהאדם לחוות הנאה מוחלטת באופן קבוע? אליעד מציין כי מה שמונע מהאדם ליהנות באופן קבוע הוא הפער בינו לבין התפיסה שהוא אלוהים. האדם מתאמץ ומנסה להבין דברים כדי להתקרב לידיעה הזאת. אליעד מסביר את דברי רבי נחמן, ... שבהם האדם מרגיש שמרים במוח, מחשבות מטרידות וחוסר שקט שמונעים ממנו להיות רגוע וליהנות באמת. רבי נחמן טען שהוא אינו יודע בדיוק מה צריך לקרות כדי שהמחשבות האלו ירגעו, אך ברור שזה קשור לתהליך פנימי שבו האדם מצמצם את הפער ... מציע לאדם להבין כי הוא אלוהים כבר עכשיו, בלי קשר לנסיבות חיצוניות, ואז יוכל ליהנות מכל מצב. האם יש סיבה אמיתית לכל דבר שקורה בחיים? אליעד כהן מסיים בכך שהוא טוען כי באופן מוחלט אין סיבה אמיתית לשום דבר. האדם כל הזמן ... דברים אחרים. אליעד מסביר שאם האדם היה מבין באמת שאין שום סיבה, אז הוא היה יכול ליהנות באופן מוחלט מכל צורה שבה הדברים מתרחשים, בלי צורך להצדיק אותם או למצוא להם משמעות. ברגע שהאדם מבין שאין סיבה, הוא משתחרר מהסבל ומהמרדף אחרי הסברים, ויכול לחוות הנאה מוחלטת בכל רגע. מהו שורש ההנאה? איך ליהנות מכל דבר? מהי הידיעה שאתה אלוהים? מדוע האדם סובל? איך להפוך כל מצב למהנה? למה אין סיבה לכלום? ...
לחיות את הרגע האחרון של החיים, ליהנות בחיים, שלמות פנימית, חיים לפני המוות, לא לפחד מגיהנום או מאלוהים
לחיות את הרגע האחרון של החיים, ליהנות בחיים, שלמות פנימית, חיים לפני המוות, לא לפחד מגיהנום או מאלוהים
... את הרגע האחרון של החיים, ליהנות בחיים, שלמות פנימית, חיים לפני המוות, לא לפחד מגיהנום או מאלוהים איך לחיות כל יום כאילו הוא היום האחרון? אליעד כהן מדבר על השאלה שמעסיקה אנשים רבים: איך אפשר ליהנות יותר מהחיים, כיצד לחיות חיים טובים ומלאים, ואיך להגיע למצב שבו אדם מרגיש שהוא מנצל כל ... שלהם מן העתיד, הדאגה ממה יהיה. אם האדם חושב שיש לו עוד הרבה שנים לחיות, הוא לא ינצל את כל המשאבים שלו עכשיו, אלא ישמור חלק מהם לעתיד. זו הסיבה שאנשים בדרך כלל לא נהנים במלואם ברגע הנוכחי. הם חיים בחששות ומוותרים על הנאות רבות בגלל מחשבה על העתיד. מהי שלמות פנימית ואיך אפשר להגיע אליה? השלב הבא שאליעד מדבר ... באמת. החיים הנצחיים אינם חיים שנמשכים אינסוף זמן, אלא חיים שבהם האדם חווה את הנצח בכל רגע נתון, באופן שבו הוא חי את האמת הפנימית שלו במלואה. איך לחיות באיזון בין הנאה בהווה לדאגה לעתיד? אליעד מעלה נקודה נוספת: כיצד ניתן באמת לחיות כאילו כל רגע הוא ... החיצוני: בו האדם חייב לפעול בצורה אחראית, לדאוג לעתיד, לבריאות, ולשרוד. הרובד הפנימי: בו האדם חייב לחיות בחופש מוחלט, כאילו באמת זה הרגע האחרון של חייו, ולחוות הנאה אמיתית ללא פחד או דאגה. לדברי אליעד, אדם שמבין באמת את המציאות וחי מתוך תובנה עמוקה, מצליח לשלב את שני הרבדים האלה. הוא עושה פעולות אחראיות כלפי חוץ, אבל בפנימיותו הוא חווה חופש מוחלט, אינו מפחד מדבר, ונהנה מכל רגע כאילו הוא האחרון. איך לחוות את ההנאה האמיתית בכל רגע ורגע? אליעד מדגיש כי על מנת ליהנות באמת בכל רגע, האדם צריך לחקור את השאלה מהי הסיבה הראשונה של המציאות? ברגע שהאדם מגלה את הסיבה הראשונה, הוא חווה את הרצון המקורי של המציאות, וחווה כל רגע כאילו הוא הראשון והאחרון בחייו. זוהי הדרך להשיג הנאה מלאה ושלמות פנימית בכל דבר ודבר. לסיום, אליעד מאחל לקהל לחוות חיים מלאים ואמיתיים בכל רגע ורגע, ולחיות מתוך תובנה שהופכת כל רגע לתכלית בפני עצמו. איך ליהנות מהחיים? איך לחיות בלי פחד מהמוות? שלמות פנימית בחיים איך לחיות כל רגע במלואו? מהי ...
טוב - מה טוב בחיים - איך ליהנות בחיים?
טוב - מה טוב בחיים - איך ליהנות בחיים?
... - מה טוב בחיים - איך ליהנות בחיים? מהי ההנאה האמיתית בחיים וכיצד להשיג אותה? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה היא, מה באמת טוב בחיים ומהי ההנאה האמיתית שאדם יכול לחוות בחייו? אליעד מציין שכל ההנאות שהאדם חווה בדרך כלל הן זמניות ומלוות בתחושת ... אדם אוכל במסעדה, הוא כבר חושב על הארוחה הבאה. כאשר הוא במסיבה, הוא כבר שואל מה תהיה המסיבה הבאה, ובכל פרויקט הוא כבר חושב על הפרויקט הבא. כלומר, כל הנאה רגילה כרוכה תמיד בתחושת חסר שמלווה אותה. זו איננה הנאה שלמה, אלא הנאה חלקית וזמנית בלבד. מהי ההנאה השלמה היחידה בעולם? אליעד מסביר שקיימת הנאה אחת שלמה בעולם, שהיא הנאה של תחושת השלמות והאחדות עם המציאות. בהנאה הזאת, האדם חווה הרמוניה ואחדות עם המציאות, הוא אינו מרגיש שחסר לו משהו, הוא חש מלאות, סיפוק ושלווה עמוקה. כאשר אדם חווה את ההנאה הזו בצורה מלאה, הרצון שלו להרגיש טוב יותר נעלם, וכך גם הפחד שלו להרגיש פחות טוב. האדם מגיע לשיא ההנאה, והוא מרוצה מן המציאות בדיוק כפי שהמציאות מרוצה מעצמה. זו ההנאה היחידה שאין בה שום חיסרון. איך אפשר להגיע להנאה השלמה? אליעד מציין שהדרך היחידה להגיע להנאה השלמה היא על ידי ההבנה שהמציאות מושלמת. ... טוב. כאשר האדם בוחן את הדברים לעומק, בלי פחד ובלי שקרים עצמיים, הוא יגיע בסופו של דבר לחוות את האחדות והשלמות. מהן שתי הדרכים בהן באה לידי ביטוי ההנאה השלמה? אליעד כהן מסביר שההנאה השלמה מתבטאת בשתי דרכים מרכזיות, שתיהן קשורות זו לזו באופן עמוק: הדרך השכלית הדרך הרגשית מהי הדרך הרגשית להנאה שלמה? הדרך הרגשית היא חוויה של הכלה מוחלטת ... כל התערבות שכלית. האדם חווה חוויה של שתיקה מוחלטת, שבה אין שום מודעות לנפרדות או לעצמו. הוא נמצא במצב דומם לחלוטין, כמו אבן, אינו יודע אפילו שהוא נהנה, ובוודאי שאינו יודע שהוא קיים. ההנאה הזאת היא כל כך אינטנסיבית עד שהרצון של האדם נעלם לחלוטין, ואין לו שום צורך או רצון לקיים אינטראקציה עם העולם. זוהי חוויה של שיא האחדות, ללא שום הפרדה או נפרדות. מהי הדרך השכלית להנאה שלמה? הדרך השכלית היא החוויה שבה האדם חווה ... שבה האדם מבין שכל אירוע בעולם מחובר לאחדות הכללית, ולכן הוא חווה שלמות גם ברמה השכלית, והיא מלווה אותו בכל רגע ובכל התרחשות. מהו השורש המשותף לכל ההנאות בחיים? אליעד מדגיש שהשורש לכל ההנאות בחיים הוא התחושה של אחדות עם המציאות. הוא נותן דוגמה לכך שכאשר האדם מקבל משהו שמאוד נהנה ממנו, זה קורה מכיוון שבאותו רגע הרצון העצמי ... קבע שרע זה רע. על ידי חקירה והתבוננות כזו, האדם יגיע בסופו של דבר לנקודת ההבנה שבה הוא יראה שכל המציאות היא אחת. בנקודה זו הוא יחווה את השלמות ואת ההנאה האמיתית בשלמותה, וכך יוכל לחיות חיים טובים באמת. מה טוב בחיים? איך ליהנות באמת מהחיים? מהי אחדות עם המציאות? מהי ההנאה השלמה? איך להגיע לשלמות אמיתית? איך לחיות חיים מאושרים באמת? הפעם אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, מה טוב בחיים האלו? והשאלה שהאדם צריך לשאול את עצמו, זה בעצם מה הדבר הטוב בחיים האלו מה ההנאות שיש בחיים האלו. כי כל הנאה והנאה שיש בחיים, יהיה לה חסר ...
תכליתיות, חשיבה תכליתית, תכלית החיים, מוטיבציה מתוך אחדות, למה אלוהים ברא את העולם, ליהנות מהחיים, משחק הנפרדות
תכליתיות, חשיבה תכליתית, תכלית החיים, מוטיבציה מתוך אחדות, למה אלוהים ברא את העולם, ליהנות מהחיים, משחק הנפרדות
... חשיבה תכליתית, תכלית החיים, מוטיבציה מתוך אחדות, למה אלוהים ברא את העולם, ליהנות מהחיים, משחק הנפרדות מהי חשיבה תכליתית ואיך היא משפיעה על חיינו? הנושא המרכזי שאליעד כהן ... דבר. הוא נותן דוגמה פשוטה של אדם שהולך למקרר לשתות חלב. לכאורה התכלית ברורה - האדם רוצה לשתות חלב. אבל אם בוחנים זאת לעומק, מתברר שהאדם אינו באמת רוצה את החלב עצמו, אלא את התחושה או ההנאה שהחלב יביא לו. אם האדם היה ממוקד לחלוטין בהבנה שהוא מחפש רק את התחושה ולא את החלב עצמו, הוא ... תוך כדי הפעולה עצמה. כלומר, בכל רגע נתון של עשייה, האדם יכול להיות במודעות לכך שאין הבדל אמיתי בין עשייה לאי - עשייה. מצב זה מאפשר לו לפעול מתוך חופש מוחלט, בלי להיות תלוי בתוצאות, וכך ליהנות מהחיים בצורה עמוקה יותר. לסיכום, אליעד כהן מדגים כיצד הבנת התכליתיות העמוקה של החיים, ... חופשיים ומאושרים יותר. התובנה שאין הבדל בין מצבים שונים מאפשרת לאדם לפעול מתוך מוטיבציה אמיתית וללא פחד, כי הוא אינו תלוי בתוצאות של מעשיו. מהי חשיבה תכליתית? למה אלוהים ברא את העולם? איך ליהנות מהחיים? מהי תכלית החיים? איך לפעול מתוך אחדות? למה יש נפרדות בעולם? ...
משחק החיים, החיים כמשחק, איך ליהנות בחיים, למה לא להתאבד, משמעות החיים, פחד מוות, התאבדויות, הטוב שברע, הרע שבטוב
משחק החיים, החיים כמשחק, איך ליהנות בחיים, למה לא להתאבד, משמעות החיים, פחד מוות, התאבדויות, הטוב שברע, הרע שבטוב
... החיים, החיים כמשחק, איך ליהנות בחיים, למה לא להתאבד, משמעות החיים, פחד מוות, התאבדויות, ... הם רציניים מדי, ונקודת מבט שבה החיים הם חסרי משמעות לגמרי. האדם שמייחס לחיים חשיבות יתרה מרגיש שהכל גורלי ורציני, ולכן מתקשה ליהנות מהם. למשל, אם אדם צופה במשחק כדורסל ויאמרו לו שאם קבוצה מסוימת מפסידה, יירו בו, הוא לא יוכל ליהנות, כי החיים יהיו רציניים מדי. מנגד, אם יאמרו לו שלא משנה איזו קבוצה תנצח, זה לא ישנה כלום, גם אז לא תהיה לו הנאה, כי המשחק יהיה חסר משמעות לגמרי. כלומר, כדי ליהנות ממשחק החיים, חייבת להיות תחושה של משמעות מסוימת, אך לא באופן מוחלט. למה אנשים מתקשים ליהנות מהחיים? הקושי ליהנות מהחיים נובע מכך שבני אדם נמצאים באמצע הדרך בין שני הקצוות ... קיומי עמוק, מכיוון שבסופו של דבר הכל נגמר. מצד שני, אנשים שמנסים לומר שהכל אשליה והחיים הם חסרי משמעות לחלוטין, גם הם לא נהנים, כי אז אין להם סיבה להשתתף במשחק. לכן, כדי לחוות הנאה אמיתית מהחיים, חייבים להבין שהחיים הם גם רציניים וגם לא רציניים בעת ובעונה אחת. איך פחד מפריע לנו ליהנות מהחיים? פחד הוא המכשול העיקרי בדרך להנאה מהחיים. האדם לא יכול להתייחס כאל משחק למשהו שמפחיד אותו באמת. לדוגמה, אם מישהו מפחד למות או מפחד שיקרה משהו לאדם קרוב, הוא לא יוכל ליהנות באופן מלא מהחיים, כי הוא ייקח הכל ברצינות יתרה. אך אליעד מסביר ... הפחד מעניק משמעות וחוויה של ריגוש למשחק. לדוגמה, אם אדם לא היה פוחד משום דבר, גם אז המשחק היה מאבד ממשמעותו, כי הוא היה משעמם. כיצד אפשר ליהנות מדברים רעים שקורים לנו? אליעד מציג רעיון חשוב נוסף - אפשר ... רואה את שני הצדדים של כל מצב - למשל מה טוב ומה רע באותו הדבר בדיוק - הוא יוצר לעצמו תחושה של משחקיות. מצד אחד, הוא מסוגל ליהנות יותר כי הוא יכול להחליף בין פרספקטיבות לפי הצורך, ומצד שני הוא ... רציני? האיזון האופטימלי הוא מצב שבו האדם לא לוקח את החיים יותר מדי ברצינות, אך גם לא מאבד את התחושה שיש משמעות כלשהי. האדם נהנה מחוויית החיים כי הוא רואה אותם כסוג של משחק, אך לא משחק נטול ... זהו איזון בין תחושת ריגוש ועניין לבין היכולת לא לקחת את הדברים באופן מוחלט. מצב זה יוצר הרמוניה פנימית, המאפשרת לאדם ליהנות מהחיים באופן מלא ועמוק יותר. מדוע אנשים לא מתאבדים למרות ... לסיים אותם. כלומר, חוסר ההתאבדות מלמד שהאדם עדיין מחזיק בשביב של משמעות בתוך חוסר המשמעות הכללי, מה שמאפשר לו להמשיך במשחק. איך ליהנות מהחיים? מדוע לא להתאבד? איך לראות את החיים כמשחק? למה ...
אושר, רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציה
אושר, רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציה
... רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציה איך אפשר להיות מאושר תוך כדי עבודה ומדוע מדיטציה לא מספיקה? אליעד כהן מסביר ... עצמה - במהלך העבודה או בשיעורים פרטיים במתמטיקה, למשל. איך להפוך את העבודה להתבוננות רוחנית? אליעד מדגים באמצעות מקרה של אדם שמלמד שיעורים פרטיים במתמטיקה. במקום להשתעמם או לחוש תסכול מההוראה, האדם יכול להשתמש בשיעור כהזדמנות להתבוננות עמוקה על המציאות. למשל, כאשר תלמיד לא מבין את ... את אותו רעיון בצורה אחרת, טובה יותר? כל השאלות האלה הופכות את הפעילות היומיומית, במקרה הזה הוראת המתמטיקה, להזדמנות רוחנית שמפתחת את השכל ואת הרגש של המורה ומאפשרת לו ליהנות ממה שהוא עושה. מדוע אין הבדל אמיתי בין ללמד מתמטיקה לבין חיפוש רוחני? אליעד מסביר שבסופו של דבר, כל נושא וכל ... עבר לשחק משחקי חשיבה, מה שסייע לו מאוד לפתח את יכולותיו הרוחניות. מהו סודה של האחדות הרוחנית? האחדות האמיתית לפי אליעד היא היכולת לחוות את כל המצבים בצורה שווה. למשל, ליהנות באותה מידה בין אם אתה עוסק במדיטציה ובין אם אתה עוסק במתמטיקה, כי במצב של אחדות אמיתית אין העדפה לדבר אחד על פני ... מאושר בצורה מוחלטת ובלתי תלויה, בכל רגע ובכל מצב. איך להיות מאושר בעבודה? האם מדיטציה מובילה לאושר? רוחניות מעשית בחיי היום יום איך לפתח חשיבה שכלית? מהי אחדות רוחנית? איך ליהנות מלימודי מתמטיקה? ...
איך לגלות מה אתה רוצה? מהו אושר? מה יוצר אושר? איך להיות מאושר? המפתח של האושר, מודעות עצמית, רוחניות, מדיטציה, רוצה להיות מאושר, ליהנות בחיים, שמחה
איך לגלות מה אתה רוצה? מהו אושר? מה יוצר אושר? איך להיות מאושר? המפתח של האושר, מודעות עצמית, רוחניות, מדיטציה, רוצה להיות מאושר, ליהנות בחיים, שמחה
... לגלות מה אתה רוצה? מהו אושר? מה יוצר אושר? איך להיות מאושר? המפתח של האושר, מודעות עצמית, רוחניות, מדיטציה, רוצה להיות מאושר, ליהנות בחיים, שמחה איך לגלות מה אתה רוצה ומה יוצר אושר? במהלך ההרצאה, אליעד כהן דן בשאלות פילוסופיות ופסיכולוגיות שמעסיקות ...
להיות מאושר תמיד, אושר נצחי, עשייה לשם עשייה, עשייה לשם שמיים, מהו אושר בשלמות? אחדות הסיבה והתוצאה, ליהנות בחיים, ליהנות מהדרך אל האושר, סוד האושר, לשמה ושלא לשמה
להיות מאושר תמיד, אושר נצחי, עשייה לשם עשייה, עשייה לשם שמיים, מהו אושר בשלמות? אחדות הסיבה והתוצאה, ליהנות בחיים, ליהנות מהדרך אל האושר, סוד האושר, לשמה ושלא לשמה
... אחדות הסיבה והתוצאה, ליהנות בחיים, ליהנות מהדרך אל האושר, סוד האושר, לשמה ושלא לשמה מהו האושר האמיתי ואיך להשיג ... לעשות כל פעולה מתוך הנאה מהעשייה עצמה, בלי לחשוב על תוצאה עתידית כמו לאכול את הסלט. האם פעולה לשם ... אדם שמבצע פעולה מתוך הנאה מיידית מהעשייה עצמה, כמו רקדן שרוקד לשם הריקוד, נראה כאילו הוא לא ממתין ... גם כאשר אדם רוקד מתוך הנאה מהריקוד, יש כאן אינטרס לא מודע - הוא נהנה מהתחושה שמתקבלת אחרי כל תנועה. האם אפשר להפסיק לחשוב על תוצאה וליהנות מהעשייה עצמה? ההנאה מהעשייה עצמה כרוכה בהפנמת רעיון שמסתכל על הפעולה כמשהו מוחלט בפני עצמו. ... מלאה. איך לחוות יותר הנאה בעשייה? למי שמחפש לחוות יותר הנאה בעשייה, יש כמה דרכים להתמודד עם זה. אחת מהן היא למקד את תשומת הלב ברגע ... הרצון, האינטרס וההנאה. מה עושים כאשר אפילו הטוב ביותר לא משחרר לגמרי? במהלך ההתבוננות הזאת, אדם ... לדוגמה, כשהאדם הולך להכין סלט, הוא מבצע הרבה פעולות: הוא קם מהכיסא, ניגש למטבח, פותח את המקרר, שוטף ... של רקדן מסייעת להבין הנאה ברגע העשייה? לעיתים מביאים כדוגמה רקדן שרוקד לשם הריקוד עצמו. לכאורה, הוא ... דבר שיקרה אחר כך, אלא נהנה מהריקוד באותו הרגע. אך עדיין, כשבודקים זאת לעומק, המחשבה שעוברת בראשו היא ... לכן, כשאומרים שהרקדן נהנה מעצם הריקוד, זו לרוב חלוקה לזמנים שונים: ברגע אחד הוא מרוכז בתנועות ... הבא הוא חווה את ההנאה. ואם הוא רוקד כדי להרגיש את ההנאה, אז לכאורה גם כאן יש אינטרס ליהנות. האם אפשר ליהנות נטו מהפעולה, בלי לחפש תחושה נעימה? בחינה נוספת מראה שליהנות מעצם העשייה כרוכה ברעיון של להפוך את האפשרי למחויב. כלומר, להסתכל על ... לחוות את העשייה כהנאה של כאן ועכשיו. אפשר גם ללכת לקצה ולצאת אל מחוזות האין שכל, אבל אז מתרחשת ... המשמעות של אינטרס, הנאה, וחופש. מה ניתן לעשות אם בכל זאת רוצים לחוות יותר הנאה בעשייה? יש מי שיבחר להישאר במשחק הטוב והרע ולנסות להביא כמה שיותר ריכוז לרגע הפעולה, וליהנות מהצעד הנוכחי: כשחותכים עגבנייה, מנסים להיות בהווה ולחוות את החיתוך ... צד מורכב. לדוגמה, אדם נהנה מטוב מושלם, אבל לפתע עולה חוויה של אם כבר מושלם, אז אין לאן להשתפר, וזה ... ולהסתפק בתחושת ההנאה הכנה שיש בפעולה בהווה, גם אם היא מלווה בציפייה לתוצאה. איך לסכם את הדרך ... להיות נוכח בפעולה וליהנות ממנה, ומצד שני לקבל את העובדה שכמעט תמיד אנחנו מונעים גם מרצון לתוצאה ... בכל דבר. למשל את רוצה להכין סלט, אז את קמה מהכסא, הולכת למטבח, פותחת את המקרר וכו... יש כאן הרבה ... אחד, כשאתה אומר שהוא נהנה מעצם הריקוד, זה קורה בשני רגעים. מה זה ריקוד? למשל להזיז את הרגל שמאלה, ... בשנייה לאחר מכן אתה נהנה מזה שעשית. אבל זה קורה שנייה אחרי ולא תוך כדי הריכוז בריקוד. אתה עושה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רגשי, מאמן לחיים, קואצ'ינג אישי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.9834 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 03:58:38 - wesi1