... שלו תשובות לכל השאלות. כגון לדוגמה לשאלה מהי
הסיבה הראשונה של כל
הסיבות, שכל תשובה שאותה ייתן האדם, תמיד יהיה ניתן לשאול, מה היה עוד לפני כן. או לדוגמה לנסות להבין, מה ... בכל תחום, עליו לשאול תמיד ולחפש תמיד, את
הסיבה של הדבר. וגם לשאלה של כל השאלות, גם לה יש
סיבה. כי יש דבר שבו תלוי הקיום של שאלת כל השאלות. והשורש
והסיבה של הקיום של שאלת כל השאלות, היא כמובן מגבלת השכל של האדם. כי אם לאדם לא הייתה מגבלה שכלית, הרי שממילא היה האדם יכול להבין בשכלו, מהי
הסיבה הראשונה של כל
הסיבות, למרות שהיא נמצאת במרחק אין סופי מהאדם. וכאן נגלה סוד עמוק נוסף, והוא, שגם למגבלת השכל האנושי, גם לה יש שורש
וסיבה. והשורש
והסיבה של מגבלת השכל האנושי, היא בעצם ההבדל המהותי שיש, בין השכל האנושי לשורש השכל האנושי שהוא השכל ... האנושי. כי השכל האנושי, לא מוגבל סתם כך ללא
סיבה, אלא יש דבר
וסיבה מדוע השכל האנושי מוגבל. ומי שרוצה לדעת, מה יש מעל השכל האנושי, עליו לנסות לגלות את
הסיבה שבגללה השכל האנושי מוגבל.
והסיבה הזאת היא כמובן עמוקה מאוד מאוד, עד שאין שום דבר בעולם יותר עמוק ממנה. כי אם האדם מבין, מה מגביל ... המבט של השכל הגדול יותר, שם לדוגמה, השאלה מהי
הסיבה הראשונה של כל
הסיבות, שם השאלה הזאת לא קיימת כלל. ואי אפשר לשאול שם את השאלה הזאת כלל. ובתודעה הגדולה יותר, אם מישהו שואל שם, מהי
הסיבה הראשונה של כל
הסיבות, הריהו נחשב למשוגע של ממש. ולא משום שיש שם תשובה לשאלה הזאת, אלא שכדי שהאדם בכלל ישאל את השאלה ... של השכל הגדול יותר, השאלה הזאת לדוגמה של מהי
הסיבה הראשונה של כל
הסיבות, היא שאלה בלתי חוקית ולא לוגית בעליל. כי בשכל הגדול יותר, השאלה הזאת לא קיימת כלל. והשאלה הזאת ... לא קיימות כלל. והחידוש שהתחדש כאן הוא, שיש
סיבה ושורש שבגללו השאלות האלו קיימות. כי יש דבר אחד ויחיד, שהוא פשוט מידי להבנה. ומרוב שהוא פשוט, ...