... הוא, כי כל אדם כל הזמן חווה רצונות שונים. ולכל רצון שאותו חווה האדם, לכל רצון שכזה יש
סיבה מדוע האדם רוצה אותו. כגון לדוגמה כאשר האדם רוצה לשתות מים, הרי שהרצון הזה ... שדורשים בירור. והדבר הראשון שדורש בירור, הוא מהיכן נובע הרצון עצמו להיות מאושר? ומה
הסיבה שבגללה האדם בכלל רוצה להרגיש טוב ולהיות מאושר? ודבר נוסף שטעון בירור הוא, ... קיים וכולי... והדרך לגלות את השורש של כל דבר, היא על ידי זה שחוקרים ומנסים לגלות את
הסיבה שלו. דהיינו, על ידי זה ששואלים, מה
הסיבה של כל דבר? ולמה הדבר הזה קיים כפי מה שהוא ודווקא בצורה שבה הוא קיים? ומהו ... ומי שיעמיק את מחשבתו יגלה ששורש הרצון של האדם להיות מאושר, נובע מכך שהאדם לא מבין את
הסיבה האמיתית שבגללה מתרחשים כל האירועים שיש במציאות. כי במציאות שלנו מתרחשים ... כבר קיים בשלמות בכל רגע. ונמצא אם כן, כי הרצון של האדם להיות מאושר יש לו שורש. והשורש
והסיבה שיוצרת את הרצון להיות מאושר, והדבר שבו תלוי ושממנו נובע הרצון של האדם להיות ... של האדם מהמציאות, גם לו יש שורש נוסף פנימי יותר. כי על האדם לחקור תמיד ולשאול, מה
הסיבה שבגללה האדם לא מרוצה מהמציאות כפי מה שהיא? ודרך זה האדם יכול לגלות את השורש ... האדם מהמציאות, ועל ידי זה לגלות את השורש של הרצון של האדם להיות מאושר. ואכ נשאל, מהי
הסיבה שבגללה האדם לא מרוצה מהמציאות בשלמות כפי מה שהיא? והתשובה היא כי השורש של ... האדם את המציאות בשלמות. וחוסר ההבנה הזה, הגדרתו המדויקת והאחת היא, חוסר הבנת האדם את
הסיבה הראשונה של כל
הסיבות. כי לכל מה שקורה בעולם יש
סיבה. ויש
סיבה לכל אירוע ואירוע שמתרחש בעולם. ומי שמבין את
הסיבה האמיתית של כל האירועים שקורים בעולם, הוא ורק הוא מרגיש שביעות רצון מלאה ... שהמציאות צריכה להיות אחרת ממה שהיא, הרי שהאדם סובל. והסבל הזה שורשו בחוסר הבנת האדם את
הסיבה של כל
הסיבות של המציאות. ונמצא אם כן, כי שורש הרצון האנושי של האדם, הוא חוסר ההבנה של האדם את
הסיבה של כל
הסיבות. כי אילו ידע האדם והבין מהי
הסיבה הראשונה של כל
הסיבות, הרי שממילא האדם היה רוצה תמיד את המציאות בשלמות, וממילא האדם לא היה מחפש את האושר. וזה בעצם אומר, שהרצון של האדם לחפש אושר, הוא ביטוי של חוסר הבנת האדם את סיבת כל
הסיבות. כי אילו הבין האדם את סיבת כל
הסיבות, ממילא הוא לא היה מחפש את האושר. ונמצא אם כן, כי הרצון של האדם להיות מאושר, הוא ביטוי לחוסר הבנת האדם את סיבת כל
הסיבות. וזה בעצם אומר, שמה שהאדם באמת רוצה, זה להבין את סיבת כל
הסיבות. דהיינו, ניתן להגדיר ולומר, כי הרצון הפנימי ביותר של האדם, הרצון שעומד מאחורי הרצון של האדם להיות מאושר, הוא הרצון להבין את סיבת כל
הסיבות. כי זהו ורק זהו הדבר היחיד שבו תלוי כל הרצון של האדם להיות מאושר. ויש כאן ... כמה רמות עומק. כגון, מדוע אדם מאושר עושה את המעשים שלו? כי מאחר שהוא מבין את סיבת כל
הסיבות ורוצה את המציאות כפי מה שהיא, ממילא מדוע נראה כאילו הוא רוצה לשנות אותה במעשים שלו? והשאלה הזאת, היא ביטוי לשאלה אחרת, שהיא מהי
הסיבה של כל
הסיבות. כי גם בנקודת ההתחלה יש שאלה זהה, והיא כיצד התחילה
הסיבה הראשונה? ומי שיגלה את סיבת כל
הסיבות, יבין גם מדוע אדם מאושר עושה את מעשיו, שזה בעצם רק חלק מהתהליך הכללי של כל ... מכל האירועים שיש בעולם. וסיבת כל מעשיו רצונותיו רגשותיו מחשבותיו וכיוב של האדם, היא
הסיבה הראשונה של כל האירועים כולם. כי יש כאן משהו עוד יותר עמוק מאשר חוסר ההבנה של ...