... יכולת התפישה של האדם מוגבלת. והאדם לא מסוגל למצוא בשכל שלו תשובות לכל השאלות. כגון לדוגמה לשאלה מהי
הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שכל תשובה שאותה ייתן האדם, תמיד יהיה ניתן לשאול, מה היה עוד לפני כן. או לדוגמה לנסות להבין, מה היה לפני הזמן, שגם זה אינו אפשרי. כי לפני הזמן, פירושו זמן גדול יותר וכיוב. ... כמובן מגבלת השכל של האדם. כי אם לאדם לא הייתה מגבלה שכלית, הרי שממילא היה האדם יכול להבין בשכלו, מהי
הסיבה הראשונה של כל הסיבות, למרות שהיא נמצאת במרחק אין סופי מהאדם. וכאן נגלה סוד עמוק נוסף, והוא, שגם למגבלת השכל האנושי, גם לה יש שורש וסיבה. והשורש והסיבה של מגבלת השכל האנושי, היא בעצם ההבדל ... הגדול יותר, כל השאלות האלו בטלות מלכתחילה. כי מנקודת המבט של השכל הגדול יותר, שם לדוגמה, השאלה מהי
הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שם השאלה הזאת לא קיימת כלל. ואי אפשר לשאול שם את השאלה הזאת כלל. ובתודעה הגדולה יותר, אם מישהו שואל שם, מהי
הסיבה הראשונה של כל הסיבות, הריהו נחשב למשוגע של ממש. ולא משום שיש שם תשובה לשאלה הזאת, אלא שכדי שהאדם בכלל ישאל את השאלה הזאת, לשם כך על האדם להיות משוגע ביחס לשכל הגדול יותר. כי מנקודת המבט של השכל הגדול יותר, השאלה הזאת לדוגמה של מהי
הסיבה הראשונה של כל הסיבות , היא שאלה בלתי חוקית ולא לוגית בעליל. כי בשכל הגדול יותר, השאלה הזאת לא קיימת כלל. והשאלה הזאת וגם כל שאר השאלות שנראות לאדם כשאלות החכמות ביותר, הן לא שאלות כלל. וגם שם ...