... יכול כל אחד להשיג שכל על אנושי ויכולת תפישה על אנושית. ונסביר גם את עניין סיבת כל
הסיבות ועוד. וכפי שכבר ביארתי, לכל השאלות שיש בעולם, יש להם שורש. כי יש ... להכיל בתוך מחשבה אחת שלו, את כל מרחב המקום כולו, או את כל ציר הזמן, או את כל שרשרת
הסיבה והתוצאה של כל האירועים שיש בעולם. דהיינו, יכולת התפישה של האדם ... של האדם. כי כדי שהאדם יוכל לתפוש במחשבתו את המהות של המציאות, ואת האין סוף, ואת
הסיבה הראשונה של כל
הסיבות, ואת התכלית האחרונה של כל האירועים, וכדי שהאדם יוכל לראות את ... בשלמות. וכאשר האדם מעמיק את מחשבתו ושואל את עצמו מי אני ומה אני ומהי התכלית ומהי
הסיבה של כל האירועים וכיוב, על ידי זה האדם מקרב את מחשבתו אל הבנת ... הרגיל שלו, אז כאשר האדם רואה את המהות הפנימית של המציאות, וכאשר האדם רואה את
הסיבה הראשונה, וכאשר האדם רואה את התכלית הסופית, אז האדם מנסה להבין את ... את חיי היום יום. אך מאחר שהאדם מנסה להבין את השורש של כל הדברים שיש בעולם, כי
הסיבה הראשונה, היא השורש של כל הדברים שיש בעולם. כי גם בהבנת
הסיבה הראשונה, גם בה יש עומק גדול. כי מי שרוצה לגלות ולהבין את
הסיבה הראשונה, עליו לנסות להבין מהי המהות של
סיבה? ומהי
סיבה? ומהו זמן? כי
הסיבה התוצאה קשורים למהותו של הזמן. וכדי להבין את
הסיבה של כל
הסיבות, לשם כך יש להבין את מהותו של הזמן, שבו מתרחשים כל האירועים שיש בעולם. כי כל
הסיבות והתוצאות, כולם הם חלקים של הזמן. כי כל
הסיבות וכל התוצאות, נמצאים בתוך הזמן. והם חלק מהזמן. ובנוסף, כל
הסיבות והתוצאות שיש בעולם, שהם יוצרים את כל האירועים שיש בעולם, כולם גם ... המקום שלהם. ומאחר שכל האירועים וכל הדברים קיימים בתוך מרחב מקום, לכן כדי להבין את
הסיבה ואת התוצאה של כל האירועים, לשם כך יש להבין גם את מהותו של מרחב המקום. כי אם לא היה מרחב מקום ולא היה מרחב זמן, הרי שלא היו אירועים ולא היו
סיבות ולא היו תוצאות. ואכ קיומה של
הסיבה הראשונה, תלוי בקיומם של הזמן ושל המקום. וכדי לגלות את מהותה של
הסיבה הראשונה, לשם כך יש להבין את מהותם של הזמן ושל המקום. ויש כאן עוד רמת עומק נוספת, והיא כי גם למקום וגם לזמן, גם להם יש
סיבה. כי יש
סיבה מדוע המקום והזמן הם כפי מה שהם. כי מרחב המקום ומימד הזמן, היו יכולים להיות אחרת ממה שהם. וזה בעצם אומר, שיש עוד
סיבה אחרת שהיא נמצאת מחוץ למרחב המקום ומחוץ לציר הזמן, שהיא
הסיבה של מרחב המקום ושל ציר הזמן, שבתוכם מתרחשים כל האירועים. וכדי לגלות את
הסיבה הראשונה, לשם כך על האדם לגלות את
הסיבה של מרחב הזמן ומרחב המקום, שהיא נמצאת מחוץ ולפני קיומם של הזמן ושל המקום. ויש כאן עוד רמת עומק יותר גדולה, והיא שגם
הסיבה הראשונה של הזמן והמקום, גם היא נמצאת בתוך ציר זמן ומרחב מקום גדול עוד יותר. כי כאשר אנחנו אומרים שיש
סיבה מחוץ לציר הזמן, והתוצאה שלה היא ציר הזמן, הרי שבעצם הגדרנו אירוע ... למסגרת הזמן שלנו, אך גם הוא עצמו יש לו זמן. כי גם הוא עצמו אירוע. וגם לו עצמו יש
סיבה ותוצאה. דהיינו, כי ה