... הקצה. לא להסתפק בתשובות פשוטות אלא להמשיך לחקור לעומק מדוע דברים קורים. אם אדם שואל מספיק לעומק, הוא יגיע להבנה שבסופו של דבר אין
סיבה אמיתית לשום דבר, והכל מתהווה ממקור אחד שהוא מחוץ לזמן ולמקום. כאשר אדם מבין שהוא עצמו הישות הראשונה, אז הוא חווה את כל המציאות כביטוי לרצונו, ובכך הוא ... מהרצון של האדם ומהמודעות שלו באותו הרגע. כשהרצון מספיק חזק, הכאב הפיזי מפסיק להפריע. מדוע הכאב תלוי ברצון האדם? אליעד כהן טוען
שהסיבה המרכזית לכאב היא לא החוויה הפיזית עצמה, אלא הרצון של האדם שהחוויה תהיה אחרת. אדם חווה כאב לא בגלל האירוע עצמו אלא בגלל שהוא אינו רוצה שיקרה לו אירוע זה. ... גרי יסבלו, את נהנית מזה - כי את מבינה שאת יוצרת את הסרט. כך בדיוק האדם צריך לחוות את המציאות: כשהוא מבין שהוא יוצר אותה, כבר אין לו
סיבה להיות בהתנגדות. מה הקשר של כל זה לאלוהים ולתורת רבי נחמן מברסלב? רבי נחמן מדבר על ביטול כל הרגשותיו, שזה מצב בו האדם מפסיק להרגיש שהוא ישות נפרדת ומבין ... לחקור בשכל שלך עד הקצה, לא להסתפק בשאלות פשוטות כמו כי לא נוח לי אלא להמשיך ולחקור פנימה עוד ועוד, עד שמגיעים להבנה הסופית שאין
סיבה אמיתית לשום דבר, ושהכל מתהווה ממקור אחד, שהוא מחוץ לזמן ולמקום. לסיכום, אליעד כהן מסביר שההתמודדות עם כאב פיזי ונפשי תלויה אך ורק ברמת התודעה וההבנה של ... מחדש, למשל אדם שמתעללים בו, ואני אומר שאם האדם ישאל למה, לא יפריע לו שמתעללים בו, השאלה איך זה יכול להיות אז קודם כל הגענו להבנה
שהסיבה שרע לבן אדם כאשר כואב לו פיזי, זה לא בגלל שכואב לו פיזי, אלא בגלל שהוא לא רוצה שיכאב לו פיזי. עכשיו אם הבן אדם ישאל למה למה אני לא רוצה שיכאב לי הראש, ... וזה הרע. איך אנחנו מתקדמים מכאן, זה תהליך, הבן אדם שואל את עצמו מדוע אני לא רוצה שיכאב לי הראש, ובסופו של תהליך הוא מגיע להבנה
שהסיבה שהוא לא רוצה שיכאב לו הראש... שאלה רוב האנשים שאני מכיר ימצאו את התשובה מהר מאוד, למה אני לא רוצה שיכאב לי הראש? כי זה לא נוח לי וזהו. אליעד טוב בא ... אם אתה יכול לשנות אז אין שאלה בכלל? הרעיון הוא יותר מזה שגם כאשר אתה יכול לשנות, אתה תשנה מתוך בחירה ולא מתוך שרע לך. אלוהים משנה
מסיבותיו שלו, הוא משנה את היד שלי למשל מפה לשם אבל הוא לא משנה בגלל שרע לו, בן אדם שרע לו משנה, למה משנה כי רע לו? אבל זאת לא השלמות, אתה צריך לשנות מתוך מקום שטוב לך. גם אלוהים משנה אבל זה אחרי שטוב לו. המציאות מתהווה מתוך האחדות למרות שיש שינוי, אבל בבסיס יש אחדות. זאת אומרת שאין שום
סיבה שיהיה או לא יהיה עולם, ואף על פי כן יש לנו עולם. יש לנו במציאות של הזמן שינויים שזה בעצם מבטא תכליתיות, מטרה, להגיע לאיזה שהוא מקום, אחרת לא היה שינוי, ... ואז כפועל יוצא אתה תאהב כל דבר. אליעד ואז נשאלת השאלה איך ואז אני עונה לך שאם תבין את המציאות, תאהב אותה, מה זאת אומרת אם תבין את
הסיבה ואת כל התהליכים שאלה אבל עדיין זה לא מביא אותי לאהבה אליעד השאלה היא האם אתה חווה את זה אם מישהו זורק עליך אבן? האם אתה מבין שאלוהים זורק עליך אבן שאלה ... מישהו אומר, אני התחתנתי, הוא אומר שהיה בודד וסבל ולכן התחתן והוא לא לבד עכשיו, אף אחד באמת לא נהנה מהדברים כפי שהם, כולם מחפשים
סיבות להנאה, אבל הקבצן החירש אמר שהוא חי חיים טובים שאין בהם שום חיסרון. כי לי טוב לא בגלל שיש לי, אלא בגלל שלא חסר לי, זה משהו אחר, זה העדר הרצון, אני לא ... של העולם, העולם כולו הוא הגוף של אלוהים, לאלוהים גם יש גוף, הגוף של אלוהים זה העולם. ויש נשמה ראשית, ואם את שואלת שאלות למשל מה
הסיבה מה המהות מה מהווה אותו מה דוחף אותו מה היה לפניו מה מאלץ אותו להיות כפי שהוא אז את מגיעה לנשמה הראשונה. את שואלת למשל למה הוא מדבר כי יש לו תודעה, למה ... מה מניע את האדם הנשמה, למה הוא זוכר בגלל הנשמה? אז אם אתה מתבונן על כל העולם בסוף אתה מגלה את הנשמה של העולם, זה בעצם הכוח הראשון,
הסיבה הראשונה, האלוהים. זה מתחבר למה שדברנו קודם על מחויב המציאות ואפשרי המציאות, מבחינת האמת אף אחד בעולם לא יכול להתחייב לך שמשהו ישרוד, שום דבר, לא רק שאתה ... שהשתגע, אדם שחולם חלום ואז הוא חולם חלום זוועתי וזה נקרא כאילו הוא שכח מיהו, שכחת מי אתה, מה אתה לא זוכר שאתה זה אלוהים? מה שכחת
והסיבה שהאדם אף פעם לא מאושר כי צרוב בתוכו התשוקה לחזור אלוהים? לשלוט בכל, להתרחב. יש אי שביעות רצון תמידית כי היא מבטאת את הכמיהה שלך להתאחד עם השורש. וכאשר ... אותי עד הסוף. שאלה אני מבין אותך טוב מאוד. אליעד כמוני, אתה יכול להחליף אותי ואני ישאל אותך את השאלות שאלה בסדר אליעד תסביר לי מה
הסיבה הראשונה של כל
הסיבות שאלה למה אתה מתכוון
לסיבה הראשונה אליעד למה המציאות היא כרגע כמו שהיא שאלה מפני שהוויה מסוימת אליעד למה הוויה זו ככה שאלה היא בחרה אליעד למה היא בחרה שאלה אני לא עשיתי הכנה אליעד ... השאלה מתוכו. אז אני אסביר יותר טוב את השאלה, ואז אסביר את התשובה. אני אסביר את מהות השאלה, יש פה פרדוקס, אני בעצם מה שאלתי אותו מה
הסיבה, למה ולמה ולמה לכל דבר? מה הלוגיקה פה הלוגיקה פה מאוד פשוטה? שום דבר הוא לא מחויב, הכל זה אפשרי, אפשרי ככה ואפשרי ככה, אבל גם רצונו של אלוהים הוא לא ... ידיעתו. איך נוצר הפיצול בין אלוהים לבין רצונו, איך נוצר הפיצול הראשון. ופה יש דבר והיפוכו? מצד אחד אתה יכול להבין במאה אחוז שיש
סיבה, כי יש פה תהליך של
סיבה ותוצאה, ומצד שני אתה מבין שאין פה
סיבה, כי כל
סיבה שלא תיתן יש לפניה, זה דבר והיפוכו, מה אנחנו שואלים אנחנו שואלים מה
הסיבה שמהאחדות נוצרה נפרדות? נכון זאת בעצם השאלה. האם הבנתם את השאלה טוב טוב שאלה לא אליעד אנחנו מדברים עכשיו על מה היה לפני בריאת העולם בקשר לאלוהים. אנחנו ... אומרים שזה לא נוצר אלא תמיד היה קיים, ומה שאני בעצם אומר שאם תחקור באמת פנימה אתה תגלה ששני ההפכים נכונים, השאלה שלך היא שאלה של
סיבה ותוצאה, של זמן, לפני אנחנו יודעים שהיה אחד, עכשיו יש שתיים, איך זוהי
סיבה ותוצאה. השורש של השאלה שלך?
הסיבה שבגללה אתה שואל את השאלה, היא בגלל שאתה לא מסוגל להבין שדבר והיפוכו זה אחד, אם הייתי מסוגל להבין שיש ואין זה אחד, שנפרדות ואחדות זה אחד, לא הייתה לך ... הם אחד. בתוך השכל שלא מבין שדבר והיפוכו זה אחד אין תשובה לשאלה. שאלה האם תוכל לעזור לנו איך נדע שהכל זה אחד אליעד על ידי שתשאל מה
הסיבה שלו, למה אני רוצה את מה שאני רוצה? מה
הסיבה שזה קורה? שאלה בנאלית למה זה קורה, למה דברים קורים לי שאלה תן לי שיעורי בית. אליעד אני אומר לך אם אתה תשאל את עצמך מה
הסיבה של כל דבר בסוף התהליך אתה תגיע לכך שיש
סיבה ואין
סיבה זה אותו הדבר. שאלה תן לי דוגמה לתהליך. אליעד אבל זה תהליך ארוך? זה מה שניסינו לעשות שאלה אבל זה לא הלך. אליעד גם אם לא הלך לא משנה, זה תהליך ארוך, תהליך ...