משימות לעובדים, הצפת התנגדויות
משימה, קשיים בביצוע
משימה, איך לתת
משימות לעובדים? איזה קשיים תיתקל בביצוע
המשימה? הצפת בעיות בביצוע
המשימה, איך לגרום לעובדים לבצע
משימות? איך לנהל עובדים? ניהול מנהלים, ניהול
משימות איך לתת
משימות לעובדים ולהגדיל את הסיכוי לביצוען? כאשר מנהל נותן
משימה לעובד, השאיפה שלו היא
שהמשימה תבוצע בהצלחה ובזמן. בפועל, לעיתים קרובות העובד אינו מבצע את
המשימה בצורה הרצויה או שאינו מבצע אותה כלל. אליעד כהן מסביר שמה שגורם לבעיה הזו הוא הציפייה הלא - ריאלית של מנהלים - הם נותנים את
המשימה ומאמינים בטעות שברגע שהעובד אמר הבנתי, הכל ברור
והמשימה תתבצע מעצמה. אולם המציאות שונה מאוד, משום שהעובד יכול להיתקל בקשיים רבים בדרך, חלקם צפויים וחלקם לא, אשר יפגעו בביצוע
המשימה. לכן, אליעד מציג גישה מעשית לפתרון בעיה זו - במקום לתת
משימה לעובד ולסיים את השיחה, המנהל צריך לשאול אותו שאלות ממוקדות מאוד שמטרתן להציף מראש את הקשיים האפשריים שעלולים להופיע במהלך הביצוע. גישה זו מגדילה משמעותית את הסיכוי
שהמשימה תבוצע כמו שצריך, ומונעת בעיות והפתעות בהמשך הדרך. מדוע חשוב להציף מראש את הקשיים בביצוע
המשימה? הרציונל העומד מאחורי הצפת הקשיים מראש הוא פשוט: אם מראש המנהל והעובד יבררו אילו קשיים צפויים במהלך ביצוע
המשימה, ניתן יהיה להיערך מראש לפתרונם. הגישה הזו מביאה למספר יתרונות משמעותיים: וידוא שהעובד הבין את
המשימה: כאשר המנהל שואל שאלות כמו איפה לדעתך יכולים להיות קשיים?, העובד חייב לחשוב לעומק על
המשימה ועל השלבים השונים בתהליך הביצוע שלה. כך ניתן לוודא שהעובד הבין באמת את
המשימה ולא רק אמר כן, הבנתי כדי לסיים את השיחה. זיהוי מוקדם של עובדים שלא מסוגלים לבצע את
המשימה: אם העובד לא מצליח אפילו להצביע על קשיים אפשריים או מתקשה להסביר היכן
המשימה עלולה להסתבך, כנראה שהוא לא מתאים או לא בשל לביצוע
המשימה. המנהל יכול לזהות זאת מראש ולהיערך בהתאם. היערכות מוקדמת לבעיות צפויות: ... שיתוף פעולה מצד גורם מסוים, ניתן כבר בשלב מוקדם להיערך לכך ולמצוא פתרון מתאים מראש. למה הגישה של לתת
משימה ולהתעלם ממנה היא בעייתית? אליעד מסביר שמנהלים רבים בטוחים שתפקידם מסתכם בהסבר
המשימה והעברת האחריות לעובד. מבחינתם, ברגע שהעובד אמר כן,
המשימה ירדה מהם. אבל בפועל, הגישה הזו מובילה לכך
שהמשימות לא מבוצעות או מבוצעות באופן לקוי. התוצאה היא שבסוף המנהל נדרש לחזור ולהתעסק שוב ושוב
במשימות שלא בוצעו כראוי, ולתקן טעויות רבות שנוצרו בדרך. כיצד לנהל נכון שיחת הצפת ...