התרחקות שהיא כולה התקרבות - למה האדם תמיד נמצא רק בהתקרבות?... את מהות המטרה. כי המטרה, היא להשיג את הדבר, ללא כל עשייה. ולכן האדם לא יכול להשיג בשום דרך, אושר ללא כל מאמץ, באמצעות מאמץ כלשהו. וכיוב לעניין חיפוש האמת המוחלטת, שהיא אמת שאינה מוגדרת. כי אם הדבר מוגדר, הרי שיש לו ניגוד ששונה ממנו. ואם יש לו ניגוד ששונה ממנו, אז הוא לא מוחלט. ולכן, האמת המוחלטת, היא דבר שלא ניתן להגדיר אותו כלל. ואם לא ניתן ... את האמת, הוא מתרחק ממנה. כי לנסות להבין משהו, פירושו להגדיר אותו בתוך המחשבה. וכאשר מנסים להגדיר את האמת, אז המציאות טופחת לאדם על פניו ומראה לו שזו לא האמת המוחלטת. כי כל דבר שהוא מוגדר, הוא לא מוחלט. (ואפילו זה שהגדרתו כדבר שאינו מוגדר, גם הוא ... לו, שהאושר שלו, הוא לא אושר אמיתי. ובכל פעם שהאדם מנסה להיאחז במשהו, המציאות מרחיקה אותו מהאחיזה שלו. והאדם לא מצליח להיאחז בשום דבר, וחווה ריקנות וניתוק מוחלט וכולי. וזה תהליך ששובר את האדם. שנדמה לאדם שאין תקווה, ושבכל פעם שהוא מבין משהו, אז אחכ הוא מבין, שזאת הייתה הבנה של שקר וכולי. ואז עובר על האדם מה שעובר... ועל האדם להבין, כי אל המוחלט (הטוב האמיתי, שהוא גם טוב מוחלט דהיינו, טוב באמת וגם אמת מוחלטת), אפשר להגיע, רק על ידי שלילת האפשרי. כי הדרך של האדם לאחוז במוחלט, היא על ידי זה שהוא שולל ומרחיק ממחשבתו את ... והאדם תמיד קיים, ותמיד האדם אוחז משהו במחשבתו ובתודעתו. ועל ידי זה שהאדם מרחיק את עצמו מהאפשרי, על ידי זה בסופו של דבר, האדם דוחף את עצמו אל תוך המוכרח והמוחלט. וזהו תהליך שקורה מעצמו, שבו האדם אונס את ... משחרר את האחיזה שלו, מכל הדברים שבהם הוא אוחז. וכיצד יכול האדם לשחרר את עצמו מכל ההגדרות של אפשרי המציאות? תשובה: על ידי זה שהאדם בוחר לעבור, אל העולם של המוחלטות. כי בעולם שלנו יש הרבה שקרים. וכל העולם שלנו הוא שקר אחד גדול של הנפרדות. והקיום של השקר הזה, הוא מקבל את כוחו, רק משום שהאדם מוכן להתפשר על דברים שאינם מוחלטים. וכאשר נמאס לאדם לשקר את עצמו, וכאשר האדם מספיק אוהב את עצמו, כדי לחפש את הטוב האמיתי המוחלט, אז האדם מתחיל לבדוק את מחשבותיו ואת המציאות שלו, בצורה מוחלטת. ולבדוק כל דבר בצורה מוחלטת, פירושו, שעל האדם לקחת את כל המחשבות והרעיונות ... שאיתה צריך להתמודד. והאדם מכלה את כוחו במלחמה בדמויות מצוירות ובדיוניות שאינן קיימות, וכל זה רק משום, שהאדם לא מוציא את כל הדמויות האלו להורג, על ידי הטלת ספק מוחלט בקיומן. והטלת ספק מוחלט, היא שהאדם לא משקר את עצמו ולא מאמין לעצמו, אלא מחפש רק את האמת, ובאמת מטיל ספק בתפישת הנפרדות שלו, ומחפש את הידיעה המוחלטת, שאין בה שום ספק כלל. ועל ידי זה שהאדם בודק כל דבר, האם הוא אכן האמת באופן מוחלט, על ידי זה כל הישויות השקריות של האדם מתות, ואז ... לאדם רשות לחקור אותן שאין עליהן תשובה וכיוב. כי השאלות, הורגות את השקר ואת הטיפשות, והן חושפות את האמת האחת הטובה שנשארת בסוף של כל השאלות. שאז האדם מבין את המוחלט ומקבל גם את האמת וגם את הטוב האמיתי. וכל זמן שהאדם עוד לא השיג את המוחלט, אש הגיהנום של הספקות, תמיד תמשיך לבעור בליבו. ... ולא מצליח. ועל האדם לדעת, שההצלחה מגיעה, רק כאשר האדם מצליח לא לאחוז בשום דבר. והאדם מצליח לא לאחוז בשום דבר אפשרי (מלשון אפשרי המציאות) ואקראי, ו - כן לאחוז במוחלט האמיתי, רק על ידי זה שהוא מצליח לשחרר באמת את האחיזה שלו, מכל הרעיונות השונים וכולי. והדרך של האדם לשחרר את האחיזה מכל הרעיונות השונים, היא דווקא על ידי זה שהאדם מנסה להיאחז בהם באופן מוחלט, שאז הם משתחררים באופן מוחלט. כי מי שמנסה להזדהות עם כל מיני רעיונות בצורה חלקית, ולא מברר עד הסוף באופן מוחלט מה האמת, אז הוא נאחז בשקר, עד שהוא סובל מספיק, ומחפש את האמת, ומשחרר את האחיזה שלו בשקר. אבל מי שמראש מחפש את המוחלט, וכן מנסה לאחוז בכל מיני רעיונות שונים, אבל מנסה לאחוז בהם באופן מוחלט, דהיינו, מנסה לאמת אותם באופן מוחלט, על ידי זה כל השקרים נעלמים, ועל ידי זה בסופו של דבר, המוחלט אוחז באדם עצמו! וכאשר נדמה לאדם שהוא מתרחק, זה ...