... כלשהו, הרי שבעצם מנסים לשכנע אותו, להסתכל על המציאות,
מנקודת מבט שאומרת, שאם הוא יקבל את מה שאין לו, שזה בעצם המוצר, ושאם הוא יוותר על מה שיש לו, שזה בעצם הכסף שלו, אז המציאות ... טובה יותר עבורו, אם היא תהיה בצורה כלשהי. וכל צד יוצא
מנקודת הנחה אחרת, שהמציאות תהיה טובה יותר, אם היא תהיה בצורה כזו או בצורה אחרת. וכל אחת מהדעות של כל אחד מהצדדים, מנסה ... יראה, שאין שום רעיון בעולם, שהוא נכון באופן מוחלט,
מנקודת מבט אובייקטיבית. אלא, כל נקודות המבט השונות, הן כולן אפשריות, מנקודות מבט סובייקטיביות של בני אדם שונים. או במילים ... אחד מהצדדים שמנהלים את המשא והמתן. ועל האדם להבין, שלכל
נקודת מבט אפשרית על העסקה, יש את היתרונות ואת החסרונות שלה. דהיינו, ברמה הלוגית והרעיונית, המחשבה שאומרת, שהעסקה טובה עבור ... אפשר להוכיח שהיא נכונה, ואפשר גם להוכיח שהיא שגויה. וגם
נקודת המבט שאומרת, שהעסקה מיותרת עבור הלקוח, גם אותה אפשר להוכיח או לשלול. והחידוד כאן הוא להבין, שמי שרוצה לשכנע את הלקוח ... הוא בעצם צריך להכיר, את היתרונות ואת החסרונות שיש בכל
נקודת מבט אפשרית, על אותו המוצר ועל אותו הרעיון שהוא מנסה למכור אותו. כי כנל, מכירת מוצר ממשי, היא ביטוי של מכירת רעיון ... אם היא תהיה בצורה אחרת. והחידוד כאן הוא, שהאמת היא,
שמנקודת מבט נייטרלית לגמרי, אי אפשר לדעת, האם באמת העסקה טובה יותר או רעה יותר, עבור כל אחד מהצדדים. וצריך להבין, שלשכנע מישהו לקנות מוצר, זה בעצם לשכנע אותו להסתכל על המציאות
מנקודת מבט סובייקטיבית, שמסתכלת על היתרונות היחסיים שיש בביצוע העסקה, יותר מאשר על החסרונות היחסיים שיש בביצוע העסקה. וכל ... של המוכר, הוא בעצם לשכנע את הלקוח, לעשות שינוי עמדות,
מנקודת המבט הסובייקטיבית של הלקוח, אל
נקודת המבט הסובייקטיבית של המוכר. ונבהיר את הדבר, בצורה ציורית. והדבר דומה לכדור, שהוא מכוסה ב 3 צבעים שונים. וניתן להסתכל ... שמאפשרות לראות את הצבעים השונים של הכדור. וכל צבע, מייצג
נקודת מבט אפשרית לגבי העסקה. צבע אחד, מייצג את הרעיון שאומר, שהעסקה טובה עבור הלקוח. צבע שני, מייצג את המחשבה שאומרת, ... רואה את הדברים. ולכל צבע, יש את זכות הקיום שלו. ולכל
נקודת מבט אפשרית, יש את זכות הקיום שלה. והמציאות מאפשרת לאדם להסתכל על אותו הכדור ועל אותה העסקה, מנקודות מבט שונות, שכולן נכונות באותה המידה,
מנקודת המבט של הכדור עצמו. ובתהליך המכירה, המוכר מנסה לשכנע את הלקוח, לשנות את
נקודת המבט שלו, ולהסתכל על המכירה,
מנקודת מבט שאומרת, שהמציאות תהיה טובה יותר עבורו, אם העסקה תתבצע. ועוד נחדד, כי
מנקודת מבט נכונה, גם המוכר, גם הוא סוג של לקוח. כי הוא רוכש מהלקוח את הכסף שלו, תמורת זה שהוא משלם לו את המוצר והשירות שלו. ... בלנסות לגרום לאותו לקוח פוטנציאלי, להסתכל על המציאות
מנקודת מבט סובייקטיבית ומוגדרת, שרואה יותר טוב את היתרונות היחסיים, שיהיו לו מביצוע העסקה, יותר מאשר את החסרונות היחסיים, ... תהליך של שכנוע, הוא בעצם, שגורמים לאדם האחר, לשנות את
נקודת המבט שלו על המציאות. באמצעות זה שהוא מסתכל טוב יותר על היתרונות היחסיים, שיש
בנקודת המבט שרוצים שהוא יסתכל על המציאות דרכה, ושהוא יעלים עין ושהוא לא יסתכל על
נקודת המבט, שממנה רואים טוב יותר, את החסרונות היחסיים שיש
בנקודת המבט הנגדית. ונסכם: מכירה של מוצר ממשי, מתחילה תמיד, במכירה של רעיון מופשט. רעיון שאומר, שהמציאות תהיה טובה יותר, אם ... כך או אחרת, הוא גם נכון וגם שגוי וגם מיותר. והכל תלוי
בנקודת המבט, שממנה מסתכלים על המציאות. וכאשר רוצים לשכנע מישהו לחשוב בצורה כלשהי, שאז ממילא הוא יפעל לפי מה שהוא מבין, הרי ... שיש באותו הרעיון, שאומר שכדאי לו לרכוש את המוצר. שזאת
נקודת מבט יחסית, אך לא מוחלטת. ובעצם, כל שיטות המכירה וכל שיטות השכנוע וכל השיטות לנהל משא ומתן שיש בעולם, הן כולן דרכים ... כל אחד מהצדדים, מנסה לגרום לצד השני, להסתכל על המציאות
מנקודת מבט סובייקטיבית, שרואה יותר את היתרונות ופחות את החסרונות, של
נקודת המבט, של זה שרוצה לשכנע את הצד השני. וכל הדרכים שקיימות בעולם, איך לשכנע אנשים, וכל אסטרטגיות המכירה ואסטרטגיות ... אפשר לגרום למישהו לשנות את העמדה שלו, ולהסתכל על הדברים
מנקודת מבט כזו או אחרת. או בסופו של דבר, כדי שתתבצע פעולה ממשית של מכירה ממשית, לשם כך צריכים שני הצדדים לרצות שהעסקה ... איך לגרום לאדם לראות טוב יותר, את היתרונות היחסיים שיש
בנקודת מבט כלשהי, שתגרום לעסקה להתבצע בהצלחה. ...