7:38התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם... נתפס כהתפתחות או כשינוי משמעותי, זה למעשה מעבר מצורה אחת של אחיזה לצורה אחרת. האדם לא באמת הולך לפנימיות מוחלטת, אלא פשוט משנה את צורת החשיבה החיצונית שלו. אליעד מדגיש שישנו רובד מוחלט של אחדות, שם אין משמעות למושגים כמו התפתחות או התדרדרות, משום שאין שום שינוי. ברובד של נפרדות, כל שינוי נתפס בעיני המתבונן כהתקדמות או כהתפתחות, אבל מנקודת מבט מוחלטת, ההפך גם יכול להיחשב כהתפתחות. אליעד מביא כדוגמה את נקודת המבט של אלוהים: עבור אלוהים, דווקא העובדה שאדם מצליח ... או עצלות. מהו הקונספט החינוכי הנכון וכיצד ניתן לשפר את מערכת החינוך? אליעד כהן טוען שאין שום קונספט חינוכי מוחלט שצריך ללכת לפיו. לדעתו, האדם צריך לעשות את מה שהוא חושב שטוב לו, ולבצע זאת בזריזות וביעילות. הוא מסביר ... שהופך לחילוני או להיפך. אליעד מחדד שתמיד אפשר להתייחס לזה כהתפתחות או כהתרחקות, תלוי בפרספקטיבה: מנקודת מבט של אחדות מוחלטת, לא באמת קורה שינוי, אך בתוך עולם הצורות יש תנועה והתחדשות. האם יש משמעות להתפתחות רוחנית או למעבר לרוחניות? ... מכך ששום דבר חיצוני לא ממלא אותם, ולכן פונים פנימה. אליעד מציין שבמקרים רבים הם לא באמת פונים לפנימה מוחלט אלא לנפרדות חדשה: חילופי אמונות, או מעבר מצורה אחת לצורה אחרת. יש נקודה מוחלטת של אחדות שבה לא שייך לדבר על התפתחות, כי שם אין שום שוני. ואולם ברובד הנפרדות, כל שינוי שאדם ... זה חיפוש רוחניות, עזיבת הדת, חזרה בתשובה, או חילופי עבודה - נתפס בעיני הסביבה כהתפתחות מסוג מסוים. מהי ההתפתחות המוחלטת מנקודת המבט של אחדות? אליעד מביא דוגמה: מהזווית האלוהית, אפשר לומר שהעולם מתפתח בכך שאלוהים מצליח להיות אדם נפרד ששכח שהוא אלוהים. כלומר, יתכן שדווקא ההתרחקות מהמוחלטת היא ההתפתחות הגדולה בעיני אותו מקור אחד. הכל עניין של נקודת מבט: בנפרדות אנו מדברים על ערכים כמו להתפתח, להתקדם, להשתפר, אך מנקודת המבט המוחלטת אין הבדל בין התפתחות ללא התפתחות. האם מערכת החינוך באמת מתדרדרת? השאלה עוברת למערכת החינוך ולשאלה האם היא מתקדמת ... הרב חכם מאוד, הופכת למכשול עבור התלמיד, שנצמד לחוכמת הרב במקום להתקדם בעצמו. כך שהטוב והרע בכל שיטה אינם מוחלטים. האם המטרה היא להפסיק את כל הרצונות? בסוף השיחה עולה השאלה אם המטרה הסופית היא לא להגיע למצב שאין ... מצד אחד יש התפתחות מצד שני אין שום התפתחות. אליעד: אתה רק מחליף צורה תבין יש את האחד באחד המוחלט אין הבדל להתפתחות לא התפתחות אבל בצמצום זה כבר צורות צורה כזאת וצורה כזאת יש שתי צורות אני אתן ...