... מוחלטת שבכל פעם שהאדם יפתור בעיה אחת כלשהי, תמיד תצוץ בחיים שלו בעיה חדשה. וכך הוא גם לגבי הספקות שיש לאדם בחיים. שבכל פעם שהאדם מוצא תשובה
לשאלה כלשהי, מיד אחרי זמן כלשהו נוצרת
שאלה חדשה. ובכל פעם שהאדם מוצא תשובה
לשאלה החדשה, מיד הוא מקבל שכל חדש, ונוצרת גם
שאלה חדשה בשכל החדש. ואם נתבונן עוד נראה, כי גם המרדף אחרי האושר, גם בו יש דפוס דומה. כי גם לגבי ... שבה בכל פעם שהאדם מרגיש סוג של מילוי רגשי, מיד נוצרת תחושת חסר חדשה וכך הלאה. וכך האדם מתעסק כל חייו בלפתור בעיות שונות ובלנסות למצוא תשובות
לשאלות ולספקות שלו. וכך האדם מתעסק כל חייו בלנסות להשיג איזה אושר כלשהו, שאין לו שמץ של מושג מהו ואיך ... את מהות האני שלו. ועל האדם להתבונן על האני שלו ועל הקיום העצמי שלו. ועל האדם לנסות להבין, מהו אותו אני שאותו האדם חווה כאני. ועל האדם לנסות
לשאול את עצמו, האם אני שולט באני שלי? האם אני יכול להבטיח את קיומו של האני העצמי שלי? האם אני בחרתי ... הזה תלוי בקיומם של דברים אחרים? ואם כן, אז במה בדיוק תלוי קיומו של האני העצמי שלי? והאם יכולה להיות אפשרות שהאני שלי יפסיק להיות קיים? וכיוב
שאלות נוספות שעוזרות לאדם להבין מיהו ומהו. כי כאשר האדם אומר אני רוצה להיות מאושר, הרי שכל זמן שהוא לא ... עליו לחפש, ולכן החיפושים ממשיכים וגם ימשיכו הלאה, כל זמן שהאדם לא מבין מיהו ומה הוא רוצה. כי על האדם להתבונן היטב גם על הרצונות שלו. ועל האדם
לשאול את עצמו את
השאלה הפשוטה ביותר, למה אני רוצה את מה שאני רוצה? האם נולדתי עם הרצונות האלו? מהיכן הם מגיעים? האם ... עם רצון עצמי? האם בחרתי להיות בעל רצון עצמי? האם יש לי אפשרות להפסיק את הרצון העצמי של עצמי? האם אני באמת שולט ברצון העצמי שלי? ועל האדם
לשאול את עצמו, אם אני באמת שולט ברצון העצמי שלי, אז מדוע אני לא מאושר? כי אם האדם מכיר את כל שיטות ... הרצון העצמי שלו, כיצד בדיוק הוא חושב שהוא יצליח למלא אותו? כי בלי להבין מהו הרצון העצמי, בלי זה אי אפשר למלא את הרצון העצמי. כי בלי להבין את
השאלה ואת הבעיה באמת, בלי זה אי אפשר למצוא תשובה אמיתית לבעיה. כי
השאלה היא כלי הקיבול של התשובה. ובלי
שאלה מדויקת, אי אפשר לקבל תשובה מדויקת. זא
השאלה המדויקת שיש לאדם, היא חצי מהתשובה שאותה האדם יקבל. כי כאשר האדם חווה את
השאלה, על ידי זה הוא יוצר כלי לקבל תשובה. וככל
שהשאלה עמוקה יותר, כך האדם מכיל בתוכו את התשובה בצורה עמוקה יותר. וכאשר האדם רוצה להיות מאושר, בשלב ... בשלמות, הרי שתמיד תחושת חוסר האושר תחזור על עצמה. ולכן בכל פעם שהאדם פותר איזו בעיה, מיד נוצרת בעיה חדשה. כי לכל הבעיות יש סיבה ותכלית. ולכל
השאלות יש סיבה ומטרה טובה. ומטרתן של כל הבעיות שיש לאדם, היא לגרום לאדם למצוא את עצמו. כי כאשר יש לאדם ... שיש בעולם יש סוף. כי כמות הבעיות שיש בעולם, מוגבלת. וכמות הבעיות שיש בעולם, היא לא אין סופית, אלא היא סופית. ויש מספר סופי וכמות סופית לכמות
השאלות שיש בעולם. ולמרות שיש בעולם שלנו אין סוף מצבים ואפשרויות, עדיין יש סוף לכל הבעיות
והשאלות האפשריות. וזה משום שלכל הבעיות יש שורש. וגם לכל
השאלות יש שורש. ויש שורש אחד ויחיד, שהוא הפתרון לכל הבעיות והתשובה לכל
השאלות. והשורש הזה הוא האין סוף עצמו. כי כל הבעיות וכל
השאלות, הן אין סופיות. כי בעולם שלנו יש אין סוף אפשרויות וממילא יש גם פוטנציאל של אין סוף
שאלות ובעיות. אבל, כל הבעיות שיש בעולם, וכל מה שקורה בעולם, הכל נמצא בתוך האין סוף. כי האין סוף מקיף ... שיש המון מכנים משותפים בין המון דברים. וניתן לחלק את כל הדברים שבעולם לקבוצות. ולקבוצות גדולות יותר וכך הלאה. כך שלכל הבעיות שיש בעולם ולכל
השאלות שיש בעולם, להכל בסופו של דבר יש שורש אחד שבו תלוי הכל. שורש שכאשר האדם מגיע אליו בשכלו וביכולת התפישה שלו, על ידי זה כל
השאלות וכל הבעיות של האדם נעלמות כלא היו. ולא שהאדם מוצא תשובות לכל
השאלות, אלא שהאדם מגיע למצב תודעתי שכזה, שבו אין לו שום
שאלה כלל. ולכן, בכל פעם שהאדם נתקל בבעיה חדשה
ובשאלה חדשה, על האדם לשמוח על כך. משום שכמות הבעיות היא סופית. ובסוף של כל הבעיות מחכה האושר. ומי שרוצה להיות מאושר, עליו לחפש כמה שיותר בעיות ולפתור אותן. כי בסוף של כל הבעיות נמצא האושר. ומי שרוצה להיות מאושר, עליו לחפש כמה שיותר
שאלות, ולחפש עליהן את התשובה. כי על ידי שהאדם
שואל שאלה, הוא יוצר כלי לקבל שכל ותשובה. והשכל שאותו האדם מקבל, בכל פעם הוא בונה ומשלים עוד ...