... שהילד באמת מאמין שיש סכנה בקומה השנייה (למשל מפלצות או יצורים דמיוניים), או שהוא חושש מסיבה אחרת, כמו חוסר ביטחון להיות לבד. לדוגמה,
כששואלים את הילד למה הוא מפחד, חשוב להקפיד
לשאול בצורה נקייה ואמיתית ללא ניסיון לדחוף אותו לצד מסוים. אם יש לך אינטרס שהילד יפסיק לפחד, הוא עלול להרגיש זאת ולחשוב שאתה בעצם לא באמת מקשיב לו ולא באמת אכפת לך מה הוא מרגיש, ... ישירות רק לפחד אלא למבנה האישיות הכללי של הילד - יש לעודד את הילד להבין את הרגשות והמחשבות שלו באופן כללי. לדוגמה, אם הילד כועס או עצוב,
לשאול אותו למה הוא מרגיש כך, מה גרם לו להיעלב, למה הוא איחר או מיהר וכו. המטרה היא לגרום לילד להפעיל את המוח שלו ולפתח מיומנות של הבנת העצמי. היכולת להבין ולבטא רגשות מחשבתיים ... לעלות, תקרא לי, ואני אעלה איתך בשמחה. בכך הילד לא ירגיש מאוים או לחוץ, אלא יבין שאתה בעדו. לאחר שהילד ירגיש בנוח, אפשר בעדינות ובהדרגה
לשאול אותו מה בדיוק גורם לו להרגיש רע כשהוא עולה לבד. לדוגמה,
לשאול אותו האם אתה מרגיש רע כמו כשמישהו צובט אותך או שזה רע אחר?, ולדובב אותו לפרט את תחושותיו. חשוב לשים לב למילים המדויקות שהילד בוחר להשתמש בהן ולנסות להבין בדיוק מה הוא מרגיש. איך לחקור את הילד על הפחד בצורה אובייקטיבית? אליעד מסביר שהחקירה חייבת להיות נקייה מכל אינטרס אישי או שיפוטי. אם בזמן
השאלה על הפחד הילד מרגיש שאתה מנסה להוביל אותו לתשובה מסוימת, הוא יתנגד ויחשוד בך. למשל, אם אתה
שואל אותו למה אתה מפחד?, אבל בראשך אתה בעצם רוצה להראות לו שאין סיבה לפחד, הילד ירגיש שאתה לא באמת מקשיב לו. זה יכול לגרום לו לא לשתף פעולה ואף להסתגר יותר. החקירה חייבת להתבצע ... או שיש לו אינטרס לחשוב ככה או שהוא באמת חושב שזה מסוכן לעלות לשם. ש: כן אם אני עכשיו רוצה לדעת ספציפית איך אני מטפל בנושא הזה כאילו איזה
שאלות בדיוק
לשאול אותו. אליעד: על מה אתה מדבר איתו אתה אומר לו מה קורה בוא תעלה למעלה אם אתה עולה איתו למעלה הוא יכול לעלות? ש: כן. אליעד: אוקי. ש: הוא תמיד רוצה שמישהו ילווה אותו אפילו את ... תשאף כמטרה לנטרל לו את שאר הפחדים מסביב לפחד הזה. ש: וזה על ידי תחקור ממה הוא מפחד? אליעד: קודם כל כמטרה לא יודע איך מטרה לא יודע איך איך
שאלה נוספת אבל כמטרה בראש אתה רוצה לפתור את זה עזוב אותך מזה עכשיו בוא תפתור את האחרים. אז אחד תעשה לו רע אבל בחוכמה ברעש שיהיה מספיק רע כדי שהוא ירצה לשנות את זה ולא יותר מדי ... אותו. דבר שני הלוגיקה אומרת אתה אומר לו אוקי סבבה הבנת בסדר עכשיו אתה אומר לו אוקי עכשיו אפשר עוד משהו הוא יגיד לך כן תגיד אוקי אני יכול
לשאול אבל למה אתה מעדיף שאני אעלה איתך למעלה מה הסיבה הוא יגיד לך כי אני לא אוהב לעלות לבד, אוקי למה מה אתה מרגיש. עכשיו יש הרבה דוגמאות נגיד הוא יגיד לך זה עושה לי רע אוקי תגיד ... אנשים שמחפשים את האמת יש אנשים שמחפשים את האמת עם אינטרס ויש אנשים שמחפשים את האמת בלי אינטרס, מה זה אומר לחפש את האמת עם אינטרס זה אומר
לשאול מה הנכון כשאתה מעדיף שתצא תשובה מסוימת לחפש את האמת בלי אינטרס זה אומר בוא
נשאל מה נכון מבחינתי שלא אכפת לי איזו תשובה תצא גם אם התשובה אומרת צריך לשרוף את עצמי באש שזאת תהיה התשובה, לא אכפת לי מה תצא התשובה אני רוצה לדעת מה האמת בתנאי שזאת תהיה האמת ... אתה אם בראש שלך יושבת מחשבה זה לא טוב שהוא מפחד אתה תדחוף לו למוח כשאתה תשאל אותו למה אתה מפחד אתה תעביר לו ב - subtext תקשיב אני לא באמת
שואל אותך למה אתה מפחד לא באמת אכפת לי מה האמת, אני רוצה שלא תפחד ועכשיו בא ננסה להוכיח שזה לא בסדר שאתה מפחד ואז הוא יקלוט את זה בתת הכרה ואז הוא יבין שאתה נגדו ושלא באמת אכפת לך מזה שהוא מפחד ושאתה בסך הכל רוצה שהוא יעלה למעלה ולא מזיז לך שהוא ידפק ואז הוא לא ידבר איתך. הבנת משהו פה? ש: משהו כן. אליעד: לא
השאלה אם הבנת משהו כי יש פה עוד משהו שאתה אמור להבין על הדרך, כל המקרים שאתה ניסית לדבר עם מישהו והוא אומר לך עזוב אותי אמרת לו בוא נבין למה זה מציק לך בא נבין למה ככה בא לך, עזוב אותי נכון כי הרבה פעמים כשאתה בא למישהו ואתה אומר לו למה זה מציק לך או למה זה אתה לא בא מהמקום הישר כמו
שואל באופן נייטרלי רק לנסות להבין אני לא אומר כלום זה מהמקום של למה זה מציק לך מה הבעיה שלך, למה אתה מפחד מה אתה מפחד בכלל, למה אתה עושה את זה למה אתה זה מהמקום של אתה צריך ...