... האם הגעת לשלמות, אמונה או שכל, אולי השכל טועה האם אמונה היא טובה או לא טובה? אליעד מסביר
ששאלה מרכזית היא האם האמונה טובה או לא טובה. התשובה לדבריו היא שאמונה יכולה להיות טובה בתנאי ... שמאמין במשהו או חושב שמשהו נכון לבדוק בעצמו את נכונות הטענה. אליעד נותן דוגמה מעשית - האדם
שואל את עצמו, מי אמר שזה נכון?, והדרך לבדוק היא
לשאול ולהטיל ספק בכל מחשבה. למשל, אם האדם חושב אני לא מושלם, יש בי חיסרון, הוא צריך
לשאול: מי אמר שזה נכון? אליעד מדגיש שבדיקת השכל נעשית על ידי הטלת ספק בו עצמו. לטענתו, אם ... האדם לבין המציאות, ואולי הוא כבר בשלמות כאן ועכשיו. האם באמת קיימת שלמות? אליעד מבהיר
שהשאלה אם יש שלמות או אין שלמות היא בעצם
שאלה חסרת משמעות. מצד אחד, הוא אומר שאין שלמות בשום מקום אחר - כלומר, השלמות נמצאת בדיוק כאן ... אמונה לשכל? איך מפסיקים לחפש שלמות? האם אפשר לעבור דרך קירות? כיצד מרגישים שלמות בכל מצב?
שאלה: האם אמונה זה טוב או לא טוב? אליעד: זה טוב, בתנאי שאתה הולך עם זה עד הסוף. זה לא טוב, אם ... אם אתה הולך איתו עד בסוף, זה לא טוב אם אתה לא הולך איתו עד הסוף. אין הבדל בין אמונה לשכל,
השאלה אם אתה הולך עם זה עד הסוף.
שאלה : אני באתי לכאן כי אני מאמין שיש כאן משהו, אני לא רוצה ללכת על אמונה. אליעד: תבדוק, תחקור.
שאלה: מי אמר שזה נכון? אליעד: אף אחד, רק אני אומר. תבדוק, תיקח את מה שאני אומר, ותשאל האם מה שאליעד אומר נכון או לא נכון?
שאלה: אני מדבר על חוויית המציאות שלך, שאתה אומר שאתה חווה שלמות. אליעד: עזוב אותי, אני לא חווה שלמות. מה אכפת לך ממני.
שאלה: אז אולי כולנו טועים פה? אליעד: נכון, אם אתה בא לפה כי אתה חושב שאני מושלם, אז אתה בבעיה. אתה צריך לבוא לפה, כי אולי פה יש משהו שאולי יביא אותך לשלמות.
שאלה: מי אמר שיש שלמות? אליעד: נכון, תבדוק.
שאלה: השכל שלי אומר שאין. אליעד: אתה בטוח?
שאלה: עכשיו השכל אומר לי שאין. אליעד: יפה, אז אתה חושב שאולי יש שלמות.
שאלה: כרגע האמונה שלי, שיש דואליות. מבחינה שכלית יש דואליות. מצד השכל, זה מה שהשכל אומר שיש ... יש דואליות, כך שבתוכך אתה חושב שאולי השכל לא צודק. אולי השכל לא צודק? איך נדע? צריך לבדוק.
שאלה: אז זאת
השאלה הכי חשובה, לפני כל הדברים האחרים, האם השכל צודק או לא? אליעד: אני מסכים איתך,
שהשאלה הראשונה שהאדם צריך
לשאול את עצמו, האם השכל צודק. כי אם תגלה שהשכל לא צודק, אז ממילא יש שלמות.
שאלה: מי יגלה זאת? אליעד: אתה.
שאלה: אבל אני זה השכל שלי. אליעד: לא, תבדוק. כול מה שהוא אמר זה נכון. הוא אמר שהשכל אומר שיש ... אומר לך שאתה לא מושלם, יש שניים, יש דואליות. וכל מה שאני אומר, שאתה צריך להטיל בזה ספק,
לשאול, מי אמר שמה שהשכל אומר, שזה אני וזה המציאות, זה בכלל נכון? כי אם זה נכון, שזה אני וזה ... יכול ואתה לא יודע שאתה יכול? אולי עכשיו אתה עובר דרך הקיר, ואתה רק לא יודע שאתה עובר דרכו?
שאלה: הטלת ספק, זה לבדוק את השכל בשכל, מי בודק את השכל? אליעד: זאת
שאלה נכונה, אם היית מבין שרק השכל צודק, לא היית נותן רק כבוד לשכל. אם היית מבין שרק השכל שלך ... עם השכל. כול מה שאני מתכוון להגיד, שאם תזרום עם המחשבה שלך, בסוף תגיע לאן שאני נמצא.
שאלה: לפני שאני רודף אחרי שלמות.. אליעד: אל תרדוף אחרי שלמות, ובכלל אל תכיר במושג הזה. המטרה ... אז הגעת לאותו המצב. המטרה היא לא להגיע לשלמות, אלא המטרה היא שתפסיק לחפש את השלמות.
שאלה: הרגע הבנתי, ואני
שואל את עצמי, מה אני עושה כאן? אליעד: נגיד שאתה לא עושה כאן, אבל מה אתה עושה שם? הרי אם הכל מושלם, אז הכל מושלם.
שאלה: אני מבין שהשלמות זה כאן ועכשיו. אליעד: האם אתה מבין את זה בשלמות? מבחינתך לא משנה מה קורה לך, אתה מבחינתך חוויה של שלמות?
שאלה: החוסר שלמות זאת השלמות. אליעד: אם אתה בחוויה הזאת, אז נשאר לך לשכנע את האחרים. עכשיו ...