איך לשחק את משחק החיים? איך להיות דמות בתוך משחק החיים ותוך כדי זה להרגיש חופשי לחלוטין? מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? איך לפרק את מנגנון הרצון להיות "דמות נחשקת"? איך להיות חופשי בתוך הדמות? איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית? האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? מה הקונפליקט של מי שלא מוכן להתפשר על "בערך"? להיות חופשי בתוך הדמות... מאמץ, לעיתים באופן מודע ולעיתים לא מודע. אליעד מדגיש שכל פעולה יומיומית פשוטה, כמו הכנת קפה, סידור הבית או בחירת לבוש, נעשית מתוך דמות מסוימת, שכן כל התנהגות שלנו נובעת מתוך התפקיד שאנחנו לוקחים לעצמנו. מדוע הזדהות יתר עם ... אלא להבין שהדמות היא כלי או משחק שאפשר להשתמש בו באופן מודע. במקום להזדהות עם הדמות לחלוטין, האדם יכול לבחור להיכנס לתפקידים שונים, אך ללא תחושת חובה פנימית. לדוגמה, אדם יכול לשחק את הדמות של בן זוג רגיש ואוהב מתוך בחירה מודעת, מבלי לחוש שהזהות שלו תלויה בכך. ברגע שהאדם מסוגל לראות בדמות כלי ולא מחויבות מוחלטת, הוא חווה חופש ... שני, הם לא מוכנים להרגיש שהם משקרים לעצמם או משחקים תפקיד שהוא לא אמיתי. הפתרון לקונפליקט הזה הוא להבין שהבחירה בדמות לא חייבת להיות ממקום של פחד או חולשה, אלא ממקום של מודעות ועוצמה. כשאדם בוחר לשחק דמות מתוך חופש, הוא לא חש מושפל כשהמציאות אינה תואמת בדיוק את הדמות, והוא יכול להמשיך לפעול בעולם ... ואולי ההפך הוא הנכון? חקירה כזו מאפשרת לאדם לזהות את המנגנונים הפנימיים שהופכים אותו לעבד של הרצון, ומאפשרת לו לבחור בצורה מודעת אם הוא באמת רוצה או צריך את הדמות הזו. איך להיות חופשי בתוך הדמות? השלב הגבוה שאליעד מתאר הוא להבין שהחיים הם סדרה של דמויות והבחירה בהן נעשית מתוך מודעות מוחלטת. אדם שמבין שהוא תמיד נמצא בדמות כלשהי, אבל לא מזדהה איתה באופן מוחלט, יכול ליהנות גם מהרגעים של כאב, כי הוא מבין שהוא זה שבוחר לשחק את הדמות. ככל שאדם חווה את חייו כבחירה מודעת של דמויות ולא כהכרח, כך הוא מרגיש חופשי יותר ומשוחרר יותר. החופש האמיתי מגיע כאשר האדם לא מרגיש חובה להזדהות עם הדמות, והוא יכול לבחור בכל רגע מחדש את התפקיד שהוא רוצה לשחק. איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית ואהבה? אליעד מבהיר שתלות רגשית ... של האחר כדי להרגיש בעלי ערך. ברגע שהאדם מבין שהצורך באהבה הוא רק סיפור שהוא יצר לעצמו, הוא יכול לבחור להשתחרר מהתלות הזו. האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? אליעד מסביר שכל רגע האדם הוא בעצם דמות מסוימת, אבל כשאנו מודעים לכך שזה משחק, אנחנו יכולים לבחור לשחק אותו ללא פחד. המשמעות האמיתית של חופש היא לחיות מתוך הבנה מלאה שכל מה שאנחנו עושים הוא סיפור, ... לאחרים. כך, גם הפעולות הרגילות ביותר יכולות להיות מקור לשמחה ולאושר אמיתי, כי הן נעשות מתוך מודעות מלאה ומתוך בחירה חופשית ולא מתוך חובה או פחד. מה זה אומר להיות בתוך דמות? איך להשתחרר מתלות בדמות פנימית? איך אפשר ... מהעולם. כל פעולה שלנו מתבצעת מתוך עמדה מסוימת, שהיא בעצם דמות. לדוגמה, אדם שמכין לעצמו קפה, עורך את הבית, בוחר בגדים, אפילו מתקלח - כל אלה פעולות שמתבצעות מתוך הדמות שהוא בוחר לגלם. ברגע שאדם מבין שהוא תמיד נמצא בתוך דמות, נוצרת הבחנה בין האני לבין הדמות, ומתוך ההבחנה הזאת אפשר ... כישלון בתחום הזה יתפרש אצלו כפגיעה בזהות. לעומת זאת, אם הוא מבין שזו רק דמות, רק משחק, הוא יכול לבחור לשחק אותה מבלי להזדהות עמה לחלוטין. איך ניתן להשתמש בדמות מבלי להילכד בה? אליעד מסביר שהמפתח הוא לא להימנע ... הם משחק של דמויות - להיות בן זוג, בן, חבר, עובד, מטפל, תלמיד, וכו. אך כשאדם מבין שזו רק בחירה - שהוא לא חייב להיות אף אחת מהדמויות האלו, אלא בוחר להיכנס אליהן - הוא חווה חופש פנימי. היכולת לבחור את הדמות ולשחק בה בלי להיות מחויב לה - זהו השורש לחופש פנימי. לדוגמה, אם אדם רוצה להתנהג ברגישות כלפי אחרים, הוא יכול לבחור לשחק דמות כזו, אך אם ייאלץ להתנהג כך כדי לא להרגיש רע - הוא נשלט על ידי הדמות. מהו ... יחסים, לצאת לעבוד, לדבר עם אנשים - מבלי להרגיש שאני משחק תפקיד שקרי? אחד הפתרונות שאליעד מציע הוא ההבנה שהבחירה בדמות יכולה להיעשות מתוך עוצמה ולא מתוך חולשה. אפשר לבחור להיות בדמות של חבר טוב, עובד רציני, או אדם נקי - מתוך חיבור למהות, ולא מתוך פחד מאיבוד ערך עצמי. כשהבחירה מגיעה ממקום של חופש ולא מתוך פחד - מתבטלת ההשפלה הפנימית. האם אפשר לא להרגיש תלות רגשית בלי לשקר ... ושכנוע עצמי, בעוד שהשני נובע מתוך הבנה שורשית שהדמות אינה הכרחית אלא כלי. המעבר מהזדהות עם הדמות להבנה שהיא בחירה מאפשר לאדם להיכנס למערכות יחסים מתוך חופש. לדוגמה, אם אדם בוחר להיות נאהב מבלי לחוש חובה, הוא לא יפחד לאבד את הקשר - כי הוא לא תלוי בו להגדרת זהותו. ... הדמות? השלב הגבוה ביותר הוא להבין שכל החיים הם אוסף של דמויות, והחוכמה היא לבחור בהן מתוך מודעות. אדם שבוחר לשחק את הדמות של עובד רציני, של אב מסור, של חבר חם - מתוך מודעות שזהו משחק - יוכל ליהנות גם מהסבל, כי הוא בוחר לסבול. אם אדם מקבל את העובדה שאי אפשר לא להיות בדמות כלשהי - אך יודע שאין דמות אחת שמגדירה אותו - הוא חופשי. הוא חי את החיים בעוצמה ובבחירה, תוך הבנה שהכל הוא סיפור, שהכל הוא פירוש. איך חיים את החיים באמת, בלי לאבד את עצמך בדמויות? המהות ... ההזדהות איתה היא הבעיה. כאשר אדם מבין שהוא יצר את הדמות, ושאין לו שום חובה לשחק אותה - הוא בוחר את המשחק, ולא נלכד בו. השלב הבא הוא להבין שגם הבחירה בדמות היא עצמה לא מחויבת. שהכל הוא רק סיפור. וכשאדם מבין שהוא זה שכותב את הסיפור, הוא משיג שליטה ... המרכזיים שעלה בשיחה הוא איך האדם יכול להשיג חופש אמיתי, ללא תלות במצבים חיצוניים. אליעד מתאר כיצד רבים מאיתנו בוחרים תחושות של חופש במובנים שונים, אך לעיתים החופש הזה מלווה בחסמים פנימיים שמונעים מאיתנו להיות באמת חופשיים. כאשר אדם ... מציאות חיצונית אלא גם בהתמודדות הפנימית שלו עם פחדים, רצונות ומחשבות שיכולות לשעבד אותו. איך החופש הפנימי משפיע על הבחירות שלנו? נראה כי חופש פנימי הוא תוצאה ישירה של הבחירות האישיות שלנו. אם אדם בוחר לחיות מתוך פחד, פחד משינוי או פחד מלקיחת סיכון, הוא משאיר את עצמו כעבד לתחושות של כלא פנימי. לעומת זאת, אם אדם בוחר לחיות לפי עקרונותיו האישיים, מתוך רצון אמיתי לחיות את החיים, הוא יוכל להרגיש חופשי גם אם ימצא את עצמו במצבים חיצוניים מאתגרים. אליעד מסביר שהחופש הפנימי הוא בחירה, בחירה שמתחילה בהבנה של האמיתות הפנימיות של האדם, אלו שמוליכות אותו לפתח את היכולת לבחור מחדש את דרכו בחיים. מהם חסמים פנימיים שמונעים חופש אמיתי? במהלך השיחה, אליעד מציין כי חסמים פנימיים יכולים להתבטא בתלות רגשית, פחד מכישלון, ובחירות שהן לא באמת שלנו אלא משפעות מגורמים חיצוניים כמו החברה, המשפחה או הסביבה. הוא מדבר על כך שלעיתים אנו עושים דברים מתוך תחושת חובה ולא מתוך רצון אמיתי, מה שיוצר תחושת כלא פנימי. דוגמה לכך היא אנשים שבוחרים במקצועות או במערכות יחסים מתוך פחד או כי זה מה שמצופה מהם, ולא כי זו הבחירה האישית שלהם. הקשר בין דמות לבין חיים חופשיים נושא נוסף שעלה בהרצאה הוא איך נבנית הדמות של האדם והאם ... אותנו לבצע פעולות לא תמיד לפי רצוננו האמיתי. החופש האמיתי, לפי אליעד, נמצא כשאדם מבין שהחיים הם משחק, והוא בוחר איך לשחק בו מבלי לשכוח את עצמו או להיכלא בתוך הדמות שהוא בונה. מהו חופש פנימי? איך להתמודד עם ...