... עצמו לא מחויב. משום שאלוהים, פירושו
המצוי הראשון. והמצוי הראשון, הוא יחיד. כי אם יש שני מצויים ראשונים, הרי שאף אחד מהם לא מהווה את המצוי השני, ואכ שניהם רק צורה, שכאשר תוריד את ההפרדה והגבול שביניהם, תקבל את
המצוי הראשון שמקיף ושממלא אותם. ואם הם חסרי כל צורה, אז הם ישות אחת ויחידה. ומאחר
שהמצוי הראשון הוא יחיד, הרי שזה אומר שקיומו של רצונו של אלוהים, הוא לא מחויב. משום שרק מהותו של אלוהים, רק היא קיומה מחויב. אך קיומו של רצון האלוהים, זהו דבר ... הוא עצמו לא מחויב כלל, משום שהוא לא
מצוי ראשון , ואכ קיומו הוא רק אפשרי. ובפשיטות, לא מחויב שלאלוהים עצמו יהיה רצון. כי יכול להיות שיהיה אלוהים בלי רצון. ועוד נוסיף ונאמר, כי ההתבוננות הזאת ... שאמרנו קודם לכן, שאלוהים עצמו הוא לא
המצוי הראשון והוא לא המחייב הראשון. משום שכאשר מדברים על רצונו של אלוהים, הרי שאלוהים נפרד מרצונו, ואכ הוא לא
המצוי הראשון. אאכ מדברים על ישות שהיא חסרת רצון תודעה מחשבה רגש וכולי, שהיא עושה את הכל, שאז ממילא אין שום משמעות להסבר של רצון האלוהים, כי אלוהים הוא חסר רצון. וגם, שאז עדיין
המצוי הראשון, נפרד משאר המצויים, ואכ הוא לא אין סופי, ואכ הוא לא הראשון וכולי. ולכאורה ניתן לומר, כי מהותו של אלוהים שהיא
המצוי הראשון, היא מחייבת את הכל. כי מהות האלוהים, מחייבת את קיומו של רצון האלוהים. ורצון האלוהים מחייב את המקום והזמן וכולי. וזהו כמובן דבר שקר. כי אין לחשוב ...