אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:12הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ילדים
מה לעשות כשהילד אומר "לא בא לי" או לא רוצה לעשות משהו?

כאשר ילד אומר "לא בא לי" או "לא רוצה", הוא מבטא חוסר רצון לבצע משימה מסוימת. על מנת להתמודד עם מצב כזה בצורה אפקטיבית, אליעד כהן מסביר שיש להקפיד על גישה נכונה, שמתבססת על מספר שלבים ברורים ומוגדרים. המטרה היא לשמור על מערכת היחסים עם הילד חיובית, תוך כדי עידודו לשתף פעולה באופן טבעי ולא מאולץ.

למה הילד מתנגד ואומר "לא בא לי" יותר מאדם מבוגר?

אליעד כהן מסביר שילדים מתנגדים לעיתים קרובות יותר ממבוגרים בגלל שהם נאלצים לבצע הרבה משימות שלא בא להם לעשות במהלך היום. כשהם כבר מסוגלים להגיד "לא בא לי", הם נאחזים בהזדמנות זו להרגיש עצמאים ושולטים בהחלטות שלהם. חשוב להבין שהתנגדות זו היא תגובה טבעית של הילד למצב שבו הוא מרגיש שדעתו אינה נשמעת.

מה החשיבות של שידור אהבה בלי תנאים?

השלב הראשון והקריטי בהתמודדות עם התנגדות הילד הוא לשדר לו אהבה ללא תנאים. אליעד מדגיש כי ללא הבסיס הזה, לא ניתן יהיה להתקדם לשיח פתוח. לדוגמה, כשהילד מסרב לסדר את החדר, התגובה הראשונית צריכה להיות: "הכל בסדר, אני אוהב אותך בכל מקרה. אתה לא חייב לסדר את החדר אם לא בא לך". מטרת התגובה היא להרגיע את הילד, כך שהוא לא ירגיש מאוים או במגננה, מה שיאפשר לשלב הבא של השיחה להיות יעיל ופתוח יותר.

איך לנהל שיחה עם הילד כשהוא אומר "לא בא לי"?

לאחר ששידרתם אהבה ללא תנאים, השלב הבא הוא לנהל שיחה פתוחה ומכילה עם הילד. בשיחה זו, אליעד מציע לשאול שתי שאלות חשובות:
  1. לשאול את הילד בצורה נעימה ולא מאשימה: "למה לא בא לך לעשות את זה?" המטרה היא להבין את נקודת המבט של הילד ולהעניק לו תחושה שיש מקום להביע את עצמו ללא חשש מביקורת או ענישה.
  2. השאלה השנייה, אם הילד מתקשה להסביר או אומר "לא יודע", תהיה: "אז מה אם לא בא לך? האם אתה תמיד עושה רק מה שבא לך?" כאן ניתן לעזור לו להבין כי לפעמים יש לבצע משימות גם כשלא מתחשק לנו.
איך מתמודדים עם תשובות כמו "אני עייף" או תירוצים דומים?

במידה והילד עונה "לא בא לי כי אני עייף", אליעד כהן ממליץ לבדוק עם הילד בצורה הגיונית האם הוא באמת עייף או שהוא פשוט בוחר להשתמש בעייפות כתירוץ. ניתן לשאול: "אם אתה עייף, איך יש לך כוח לשחק בטלוויזיה או לעשות דברים אחרים? אולי אפשר לסדר לפני שתהיה עייף?". כך מלמדים את הילד להפריד בין תחושת העייפות הכללית לבין הרצון או חוסר הרצון לבצע פעולה ספציפית.

מה עושים אם הילד לא יודע להסביר למה הוא לא רוצה?

אם הילד לא מצליח להסביר למה הוא לא רוצה לעשות משהו, ניתן להציג לו שאלות שמבהירות את ההיגיון מאחורי הדרישה. למשל, אליעד מציע לשאול את הילד: "מאיפה הגיעו הצעצועים שלך? מישהו עבד בשביל להביא לך אותם. גם אני עושה לפעמים דברים שלא בא לי כדי שיהיה לך טוב. אולי גם אתה יכול לעשות משהו שלא בא לך כדי לעזור?". שאלות אלו מאפשרות לילד להבין את הקשר בין המאמץ והתוצאה, ומעודדות אותו להתבונן בצורה הגיונית יותר על המשימות שהוא מתבקש לבצע.

האם הגישה הזו מתאימה גם למבוגרים או מצבים אחרים?

אליעד כהן מדגיש שהגישה הזו אינה מוגבלת לילדים בלבד, אלא מתאימה לכל סוג של אינטראקציה אנושית, כמו למשל בשיווק ללקוחות או בזוגיות. כאשר אדם מבוגר אומר "לא רוצה לקנות" או "לא רוצה להיות איתך", חשוב לא להלחיץ אותו, אלא להבהיר לו שאנו מכבדים את רצונו, ולשאול בנינוחות: "אפשר להבין למה לא? מה הסיבה שאתה לא מעוניין?". הגישה הזו יוצרת אווירה של דיאלוג ולא של כפייה או לחץ, מה שמגדיל את הסיכוי שהאדם יבחן שוב את החלטתו ויהיה פתוח יותר לשינוי.

איך מסייעים לילדים לפתח חשיבה ביקורתית והגיונית?

אליעד כהן מציין שאחת הבעיות המרכזיות אצל ילדים היא שהם אינם רגילים לחשוב על הסיבות שמאחורי הרצונות או ההתנגדויות שלהם. הוא ממליץ לעודד את הילד לשאול את עצמו: "למה אני רוצה את זה? למה זה כיף לי, ולמה משהו אחר לא כיף לי?". בעזרת שאלות אלו, הילד לומד להפעיל את ההיגיון שלו ולפתח מיומנות של חשיבה ביקורתית, שתסייע לו לא רק עכשיו אלא לאורך כל חייו.

מה הדבר החשוב ביותר לזכור בגישה זו?

העיקרון החשוב ביותר שאליעד כהן מדגיש הוא התחלת השיחה באהבה וקבלה ללא תנאים. גישה זו מאפשרת לפתוח דיאלוג אמיתי וכנה, בו הילד או האדם המבוגר מרגיש בטוח להסביר את עמדתו. רק מתוך מקום כזה של ביטחון ואהבה, אפשר לעבור לשלב הבא ולהגיע לפתרונות מעשיים ויעילים.
איך להתמודד כשילד אומר "לא בא לי" או לא רוצה לעשות משהו?

כשילד אומר "לא בא לי" או "לא רוצה", זו תגובה שמרמזת על חוסר רצון לבצע משימה מסוימת. במצב כזה, חשוב לדעת כיצד להגיב נכון כדי לשמור על מערכת יחסים חיובית ולהשיג את מטרתכם. מה עושים כשילד לא מקשיב ולא רוצה לשתף פעולה?

ההנחות שהילד לא מבצע משימה נובעות ממספר סיבות. לפעמים הוא מתמרד בגלל שהוא עושה הרבה דברים שלא בא לו, ולכן כשהוא סוף סוף יכול להגיד "לא בא לי", הוא נאחז בזה. אליעד מציע מספר דרכים לגשת לבעיה:

1. אהבה בלי תנאים - השלב הראשון הוא להראות לילד אהבה ללא תנאים. כשהילד אומר "לא בא לי", חשוב להגיד לו "אני אוהב אותך גם אם לא תסדר את החדר", מה שגורם לו להרגיש בטוח ואוהב, מבלי להרגיש שהוא חייב לעשות משהו כדי לקבל אהבה. אם הילד מרגיש אהוב ונתמך, הוא יהיה פתוח יותר לדיאלוג.

2. שאלות פתוחות - השלב הבא הוא לפתוח שיחה כדי להבין את הסיבה האמיתית לכך שהילד לא רוצה לבצע את המשימה. שאלו אותו בצורה פתוחה, למשל: "למה לא בא לך לסדר את החדר?" או "מה הסיבה שלא בא לך לעשות את זה?" - ולא בגישה שיפוטית. כך תאפשרו לילד להרגיש שיש מקום להסביר את עצמו.

3. התמודדות עם סיבות כמו עייפות - אם הילד אומר "לא בא לי כי אני עייף", אפשר לשוחח איתו על איך הוא מסוגל לעשות פעילויות אחרות, כמו לשחק בטלוויזיה, למרות שהוא עייף. זה מאפשר לו להבין שהעייפות היא סיבה שיכולה להיות נפרדת מיכולת לעשות דברים אחרים. אם הוא מבין זאת, ניתן להציע פתרונות, כמו לבצע משימות לפני שהוא עייף.

4. היגיון בשיחה - אם הילד לא יודע להסביר למה לא בא לו, אפשר לשאול אותו שאלות כמו: "איך יש לך צעצועים אם לא עבדנו כדי לקנות אותם? אני עבדתי בעבודות שלא בא לי כדי לקנות לך את הצעצועים, אז אולי גם אתה יכול לעשות משהו שלא בא לך ולסדר את החדר?" כך הילד יבין שיש קשר בין פעולה לבין תוצאה.

5. העברת המסר בצורה לא מאוימת - כשאתם פונים לילד, חשוב להעביר לו את המסר בצורה שלא תגרום לו להרגיש מאוים או שיפוטי. אם הילד מרגיש שאתם לא שופטים אותו, הוא יהיה מוכן יותר להתמודד עם הסיבות ולקבל את הבקשה שלכם בצורה רגועה.

6. שיחה גם עם מבוגרים - אותם עקרונות תקפים גם במקרים של מבוגרים, כמו כשלקוח אומר "לא רוצה לקנות" או אדם בזוגיות אומר "לא רוצה להיות איתך". במקרים כאלה, חשוב לשדר הבנה ולא להלחיץ. ניתן לשאול את האדם מה הסיבה, מה שהופך את השיחה לדיאלוג ולא לדרישה.

בכל מקרה, הסוד הוא לגשת למצב בצורה של דיאלוג ופתיחות, ולשדר אהבה ותמיכה גם אם הילד או המבוגר לא מסכים או לא רוצה לבצע משהו.
עכשיו אתה מבקש מהילד שלך לעשות משהו והוא מה אומר לך?

ש: לא רוצה.

אליעד: לא בא לי, מה עושים אז אפשרות אחת לאיים עליו תחסל אותו ולגרום לו לעשות נכון ובהנחה שאתה לא רוצה את האפשרות הזאת מסיבות שונות מה עושים, אפשרות נוספת להגיד לא בא לך אל תעשה הלאה איזה עוד אפשרות יש?

ש: להגיד לו כמה זה טוב לו שהוא יעשה את זה.

אליעד: לנסות לשכנע אותו כמה זה טוב לעשות וכמה זה רע לא לעשות, לא עובד לך מה עוד לעשות לפעמים הוא אומר לך לא בא לי הוא פיזר את הצעצועים "תסדר, לא בא לי", אז קודם כל מה השכל שבילד שאומר לא בא לי מה הקטע של הלא בא לי אז יכול מאוד להיות.

ש: בא לי משהו אחר.

אליעד: לא אז שנייה אבל מה זה לא בא לי?

ש: לא רוצה.

אליעד: כן למה אבל למה ילדים נגיד אומרים לא בא לי יותר ממבוגרים נגיד אני אתן פרספקטיבה אחת אני אתן פרספקטיבה, ילד באופן יחסי עושה הרבה מאוד דברים שלא בא לו ולכן הוא מתמרד נגד הלא בא לי הזה כאילו הוא עושה כל כך הרבה דברים שלא בא לו שהוא עושה "זה לא בא לי וזה לא בא לי" אז הוא אומר כאילו עד שהוא כבר יכול להגיד לא בא לי אז הוא נאחז בזה נגיד "בכייף אני יכול לעשות, לא בא לי לעשות מה שלא בא לי" אז בכל מקרה כשהילד אומר לא בא לי מה הפתרון אז אני אציע עוד פתרון.

עוד פתרון כשהילד אומר לא בא לי לדוגמה לסדר את החדר מה שצריך לעשות זה לבוא לילד להגיד לו "אתה לא רוצה לסדר את החדר אל תסדר את החדר" ולהגיד לו "אני אוהב אותך בלי תנאים אתה לא רוצה לסדר את החדר זה בסדר גמור, הכל בסדר גמור אני אסדר במקומך הכל בסדר גמור מושלם", קודם כל שלב ראשון תשדר לו אהבה בלי תנאים שלב ראשון למה אם לא תשדר לו אהבה בלי תנאים לא נוכל לעבור לשלב הבא, השלב הבא זה שלב של דו שיח פתיחות להבין אחד את השני אבל קודם כל תשדר לו אהבה בלי תנאים "אני אוהב אותך גם אם לא תסדר את החדר הכל בסדר, לא בא לך אל תסדר" קודם כל נרגענו.

עכשיו תגיד לו "אין בעיה אבל יש לי שאלה אליך שתי שאלות אחד למה לא בא לך לסדר את החדר" זאת שאלה ראשונה אבל בצורה של שאלה לא בצורה של שלולה "למה לא בא לך לסדר את החדר" לא בצורה הזאת, בצורה של "אוקי לא בא לך בסדר הכל בסדר אתה יכול להגיד לי למה לא בא לך" זאת שאלה ראשונה, בשאלה שנייה "אוקי אני מבין שלא בא לך אז מה אם לא בא לך כאילו אז, אז מה אם לא בא לך אתה לא יכול לעשות משהו שלא בא לך" הבנתם זה שתי השאלות.

עכשיו השאלה השנייה היא יותר רלוונטית אם על השאלה הראשונה הוא אומר לך לא יודע אתה שואל אותו "למה לא בא לי" אם הוא אומר לך "לא בא לי כי..." הוא מביא לך סיבה הגיונית תדבר איתו על הסיבה הוא אומר לך "לא בא לי כי אני עייף" אוקי אז בא נבין "אתה באמת עייף אתה עייף בכלל אבל אני רואה שיש לך כוח לדברים אחרים אתה עייף רק לזה, מאיזה סיבה אתה עייף באמת עייף מה זאת אומרת עייף אין לך כוח לכלום, אז איך אתה הולך לראות טלוויזיה אמרת שאתה עייף איך יש לך כוח לזה ולזה אמרת שאתה עייף".

דבר שני "נגיד שאתה עייף אז כשאתה עייף אתה לא יכול לעשות דברים אין לך אפשרות אז אולי תעשה אותם לפני שאתה עייף ואם לא היית עייף היית מסדר, אין בעיה ואם לא היית עייף היית מסדר" הוא אומר לך כן "אוקי סבבה אז בוא פעם הבאה רואה איך שאתה הולך להיות עייף בוא נסדר לפני".

זאת אומרת עוד פעם שלב ראשון אנחנו משדרים לו אהבה בלי תנאים איך שאתה זה טוב למה כי בלי זה אין לאיפה להתקדם בכלל בלי זה תהיה תוקפנות התגוננות בלגן, שלב שני "למה אתה לא רוצה למה זה לא בא לך, למה אתה לא מעוניין מה הסיבה" אבל לשים לב שהלמה הזה לא יבוא ב - "למה לא בא לך מה זה זה" מתלונן לא "למה רק תסביר אל תעשה אני אסדר הנה אני אסדר את הכל אני רוצה להבין אבל למה, תמשיך אני מבחינתי אל תסדר יותר את החדר מהיום רק אני אסדר את החדר אבל אני רוצה שתגיד לי למה, אני לא מכריח אותך לסדר את החדר אבל אני רוצה שתגיד לי למה אתה לא רוצה לסדר את החדר מה הסיבה תביא סיבה" כי בלי הסיבה אין לאיפה להתקדם "תביא לי סיבה ונבדוק מה הסיבה" בא נראה מה הסיבה אולי הוא לא יודע אולי זה נראה תביא לי סיבה.

עכשיו שלב נוסף "אוקי ונגיד שלא בא לך אתה אומר לא בא לי לא יודע לא בא לי, אוקי אז מה אם לא בא לך ואסור לך לעשות דברים שלא בא לך", עכשיו על החלק של הלא בא לי יש לו עוד תוספת אתה יכול להגיד לו "כן ואני עושה את כל מה שבא לי למה יש לך בגדים למה יש לך צעצועים מישהו קנה לך אותם, מי קנה לך אותם אני מאיפה קניתי כי עבדתי מאיפה עבדתי עבדתי במשהו שלא בא לי כדי לקנות לך את הצעצועים נכון" אתה עושה לו את הסיווג הזה.

עכשיו לא אומר לו שואל אותו את זה בדמיון מודרך כזה של "אוקי ולסדר בא לך? לא, ולשחק עם הצעצועים בא לך? כן, מה כייף לך בצעצועים? ככה וככה, וכייף לך שיש לך צעצועים? כן, ומאיפה יש לך צעצועים מי הביא לך? אתה הבאת לי, מאיפה הבאתי לך? מהחנות, איך הגיע לחנות מה הם נתנו לי בחינם? לא יודע, אז בוא אני אסביר לך אתה חושב זה בחינם אז כל אחד יקח אז איך ישארו צעצועים בחנות אם זה היה בחינם אז יש סיבה נכון אז איזה סיבה כי שילמתי להם כסף ומאיפה הכסף למה לא לכולם יש כסף בלתי מוגבל, הייתי צריך לעבוד במה אני צריך לעבוד לעשות דברים שלא בא לי זאת אומרת אני עשיתי דברים שלא בא לי כדי שאתה תוכל לשחק בצעצועים אז אולי גם אתה תעשה משהו שלא בא לך ותעזור לסדר אותם לפחות את זה" אבל זאת כבר התוספת על הלא בא לי. אבל שימו לב יש תמיד האם באמת זה ככה ואם כן אז מה אז שואלים את הילד מה הסיבה שלך וגם אם אתה לא רוצה אז מה אם אתה לא רוצה.

עכשיו אותו דבר נגיד כשאתה נגיד רוצה למכור ללקוח והלקוח אומר "לא רוצה לקנות לא מעוניין, אוקי אתה לא מעוניין אל תקנה בסדר גמור הכל בסדר עכשיו אני יכול לשאול שאלה? כן, אפשר לשאול למה אתה לא מעוניין לקנות אל תקנה לא צריך אל תקנה הכל בסדר, למה אתה לא מעוניין מה הסיבה כאילו מה ההיגיון" עכשיו פה בבן אדם מבוגר אתה לא יכול להגיד לו אז מה אם אתה לא מעוניין כי זה כאילו בקוד החברתי אם אתה לא מעוניין אתה לא עושה אבל הרעיון זה קודם כל לשדר לבן אדם שהוא לא מאוים כי אם אתה תשדר לו שאתה רוצה למכור לו בכוח הוא ילחץ, אתה צריך לשדר לו "אני למכור לך כלום עכשיו אני רק רוצה להבין למה תסביר לי את הסיבה".

עכשיו אותו דבר בזוגיות נגיד שמישהי אומרת או מישהו אומר לא רוצה להיות איתך "אין בעיה לא רוצה בסדר מכבד הכל בסדר" עכשיו כמובן תלוי באיזה שלב לא בשלב נגיד מישהי אומרת לך "אני לא רוצה אותך" ישר להגיד לה בסדר אולי היא בוחנת אותך לראות מה תגיד איך תגיב לה, אני אומר יש שלב מסוים שלא רוצה ואז אתה יכול להגיד "אין בעיה הכל בסדר לא רוצה מכבד וכו' אבל אני רק אשמח להבין למה מה הסיבה יש סיבה אין סיבה כן סיבה" ואז הבן אדם המטרה זה לגרום לו להתבונן, עכשיו אם הבן אדם יחשוב שאין סיבה אם הילד יגלה שאין סיבה "אוקי אז אני יכול לסדר את החדר כי אין סיבה" ואם הוא יגלה שיש סיבה אז יש לנו על מה לדבר.

אם בן אדם היה משתכנע שבאמת אין סיבה "אז אוקי אז אם אין סיבה אז אני יכול לעשות וואלה אין באמת שום סיבה בוא נסדר, אם אין שום סיבה למה אני לא רוצה אותו אני יכולה להיות איתו" אבל אם יש סיבה אז בא נבדוק מה הסיבה אם הסיבה נכונה היא נכונה ואם היא לא נכונה היא לא נכונה וגם כן לשאול אותו "למה זה בא לך וזה לא בא לך, למה זה כייף לך וזה לא כייף לך". אחד החסרונות הכי גדולים אצל הילדים זה שהם לא חושבים למה "מה הסיבה שאני רוצה מה הסיבה שאני לא רוצה" לא מפעילים את ההיגיון.

ש: גם אצל המבוגרים.

אליעד: נכון אבל המבוגרים אולי יש להם איזה התלוצצות. בכל מקרה הבנתם אבל תשימו לב מה הייתה ההקדמה, ההקדמה היא קודם כל לשדר לו אהבה בלי תנאים כי אם אתה תבוא אליו בקטע ביקורתי אין עם מי לדבר אתה קודם כל צריך להתחיל ב - "הכל בסדר אתה לא חייב כלום" עכשיו אפשר לחשוב בהיגיון למה אני רוצה למה אני לא רוצה כי אם אתה תתחיל ב - "אתה חייב" עכשיו הוא כבר עבר להתגוננות. הבנו את הסיפור?
לחנך מעוניין לקנות לשפר יכולת שכלית אין עם מי לדבר להתמודד עם מצבים עייפות מושלם לשתף מיומנות שכלית ביקורתיות תגובות איך לדבר איך לדבר עם הילד איך להסביר איך להסביר לילד איך להסביר לילדים איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים הילד לא מקשיב הילד לא שומע הילד עושה דווקא הסבר הסברים הקשבה חינוך חינוך ילדים ילד ילד לא רוצה ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לא בא לי לא בא לילד לא בא לילד לעשות לא בא לילד לעשות משהו לדבר לדבר עם הילד להסביר להסביר לילד להסביר לילדים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים לסדר את החדר לעשות משהו לעשות שיעורים מחנך מחנכים רצון שיעורים
חוויה שאינה שכלית שהיא שכלית, מה אי אפשר להסביר בשכל? על מה אי אפשר לחשוב? מעל השכל של הספר להיות אלוהים
חוויה שאינה שכלית שהיא שכלית, מה אי אפשר להסביר בשכל? על מה אי אפשר לחשוב? מעל השכל של הספר להיות אלוהים
... על כך שאין הסבר, אלא רק מעיד על כך שאותו אדם באופן אישי אינו יודע כיצד להסביר. האם יש דברים שלא ניתן לחשוב עליהם בשכל? לפי אליעד כהן, הרעיון שיש דברים שהם מחוץ לשכל ושלא ניתן לחשוב עליהם, הוא רעיון שגוי. הוא מדגיש שוב ושוב שהשכל מסוגל לחשוב על כל דבר ... הכוונה שלהם בדרך כלל היא לתאר דבר שלא ניתן להבין אותו, להגדיר אותו, לדבר עליו או לתפוס אותו מחשבתית. אליעד מסביר שאם באמת לא ניתן להגדיר, לדבר או לחשוב על משהו, אז אותו דבר פשוט אינו קיים כלל. לפי אליעד, מושגים או חוויות שמוגדרות כאין מילים להסביר אותן או אי אפשר להבין אותן, הן סתם הגדרות שגויות. אם החוויה קיימת ... ישנו פרדוקס: כיוון שאם באמת יש דבר שלא ניתן לחשוב עליו, אז גם אי אפשר לדבר עליו או אפילו לרמוז על קיומו. אליעד מבהיר שהרעיון האמיתי שעומד מאחורי ההבנה העמוקה הזאת הוא להגיע לתובנה ברורה וצלולה, שלא קיים שום דבר שאינו ניתן לחשיבה או להגדרה. כלומר, ... רגש מסוים, האדם חייב להבחין בין רגש זה לרגש אחר, וזאת פעולה שכלית טהורה של הבחנה. לכן גם חוויות שנראות בלתי - שכליות, הן שכליות באופן עמוק יותר, שכן כל הבחנה, אפילו של תחושה או רגש, היא שכלית. לסיכום, אליעד כהן חוזר ומדגיש שכל מה שאפשר לחוות, ...
להבין שום דבר, הסבר פשוט, הסבר מורכב, להאמין בדבר אמיתי, לדעת שום דבר, לא יודע כלום, הנמשל האמיתי, אמת או אמונה, אין שכל
להבין שום דבר, הסבר פשוט, הסבר מורכב, להאמין בדבר אמיתי, לדעת שום דבר, לא יודע כלום, הנמשל האמיתי, אמת או אמונה, אין שכל
...לאדם להיתקע בתפיסה שגויה ולא להגיע להבנה מוחלטת. מה הדוגמה של אליעד לגבי אהבה ללא תנאים ושנאת העולם? אליעד מביא דוגמה של אדם שטוען שהוא אוהב ללא תנאים אך בפועל הוא שונא חצי מהעולם ללא תנאים. הדוגמה הזו מדגישה את הסתירה הפנימית שבה אמונות חלקיות או פרשנויות לא מוחלטות מונעות מהאדם להגיע למצב של שלום פנימי. הסיבה היא שאם האדם יתחיל לחפש סיבות הגיוניות לשנאה, הוא כבר לא יצליח לשנוא באמת, כי השנאה תהיה מותנית בסיבות. לכן, אליעד מדגיש שבמצב הסופי, האמיתי...
סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן
סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן
... זו לא רק היכולת להקשיב ולהיות סבלני כלפי אחרים, אלא גם הבנת הקשיים הפנימיים שהאדם חווה במהלך הלימוד. אליעד כהן מסביר שכאשר תלמיד בא ... אנשים מסוימים מסרבים להקשיב או להתעמק ברעיונות חדשים? כאשר אדם מחזיק בעמדה מסוימת כל חייו, שינוי בתפיסה יכול להיות עבורו איום קיומי. אם ... בשכנוע? למה אנשים מסרבים להקשיב? מהי סבלנות של מורה רוחני וכיצד היא משפיעה על תהליך הלימוד? סבלנות היא אחד הכלים המרכזיים שמורה רוחני זקוק לו ... מדובר לא רק ביכולת להקשיב ולתת לאחרים לדבר, אלא גם בהבנה עמוקה של הקושי שהתלמיד חווה במהלך הלימוד. אליעד מסביר שכאשר אדם בא ללמוד או לשמוע רעיון חדש, ... אנשים מסוימים מסרבים להקשיב או להתעמק ברעיונות חדשים? כאשר אדם מחזיק במשהו לאורך כל חייו, שינוי בתפיסה עלול להיות עבורו איום קיומי. אם הוא ... בכך אתגר שמעודד לחשוב איך להסביר את הדברים בצורה טובה יותר. כאשר מורה מצליח לגרום לתלמיד להבין משהו חדש, גם הוא עצמו יוצא נשכר מהתהליך. מהי ... בשכנוע? למה אנשים מסרבים להקשיב?
להבין את עצמך, להסביר את עצמך, להיות מודע לעצמך, ללכת לטיפול, להתפלל לאלוהים, התבודדות, הכותל המערבי, טיפול פסיכולוגי, ללכת לפסיכולוג, לשתף אחרים, מישהו שיקשיב לך, אמפתיה
להבין את עצמך, להסביר את עצמך, להיות מודע לעצמך, ללכת לטיפול, להתפלל לאלוהים, התבודדות, הכותל המערבי, טיפול פסיכולוגי, ללכת לפסיכולוג, לשתף אחרים, מישהו שיקשיב לך, אמפתיה
... להיות מודע לעצמך, ללכת לטיפול, להתפלל לאלוהים, התבודדות, הכותל המערבי, טיפול פסיכולוגי, ללכת לפסיכולוג, לשתף אחרים, מישהו שיקשיב לך, אמפתיה מדוע אנשים מרגישים צורך לשתף אחרים בבעיותיהם? אנשים רבים מרגישים צורך לדבר עם אחרים על הבעיות שלהם, למשל ... שבזמן שהם מדברים ומנסים להסביר את עצמם, הם לפתע מגלים דברים חדשים על עצמם. לדוגמה, אדם שפונה לפסיכולוג יכול להרגיש שעצם ההקשבה או הנהון של המטפל כבר ... ותחושותיו, גם אם המטפל לא אמר מילה בעלת משמעות. האם התבודדות ושיחה עם אלוהים באמת עוזרת לאדם? בדוגמה של התבודדות, אדם יכול לדבר לאלוהים ולהרגיש שזה עוזר לו, אך ...
פרפקציוניזם, קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד
פרפקציוניזם, קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד
... ולהרגיש עמוס ומוצף. בסופו של דבר, אותו אדם מגיע למסקנה שהוא כבר לא בטוח בשום דבר ולא יודע מה להסביר. האם באמת יש לך רצון להסביר? אליעד מבהיר כי לפני שעוסקים בשאלה איך להסביר, צריך לשאול קודם כל אם בכלל קיים רצון אמיתי וברור להסביר. הוא נותן דוגמה פשוטה: אם אדם רוצה להסביר לאחרים שצריך להרים את יד ... ש: הולך לאיזה מקום מסוים ומסביר שמה כל מיני דברים. אליעד: עד כאן הגיוני מסביר כל מיני דברים גם בלי קשר למקום מסוים. ש: כן כמובן בהקשר, עכשיו כשאני יושב ומתכנן איך להסביר את הדברים לבד עם עצמי בדמיון מה שנקרא. אליעד: אוקי. ש: אז אני קופצות לי מלא אפשרויות תוך כדי שאני מתחיל להסביר את זה ואז פתאום ... להם נכון? בא נתחיל משם. ש: קודם כל אני חושב שהוא נכון ברמה מסוימת. אליעד: אוקי באופן יחסי אתה בטוח שהוא נכון, לא אולי אתה בכלל לא בטוח שהוא נכון לכן אתה לא יודע איך להסביר להם אותו, אולי יכול להיות שאתה בא להסביר לאנשים נגיד אתה אומר לאנשים צריך להרים את יד ימין למעלה ואתה אומר רגע בכלל צריך להרים ... לא קשור לשום דבר זה קשור לזה שאתה בכלל לא בטוח. ש: לא זה נכון שלא חייב כי יש כמה אפשרויות זה בדיוק מה שאני מנסה לומר לך שיש כל מיני אפשרויות. אליעד: הוא רוצה לדעת איך להסביר, בגדול הוא מתאר תהליך שהוא מנסה להסביר משהו והוא מסתבך במחשבות והוא לא יודע איך להסביר והוא רוצה לדעת איך להסביר זאת המהות של מה שהוא אומר. ש: מול מטרה של כאילו מה אתה רוצה להעביר. אליעד: תגידי לי מה נסגר איתך, הלאה תמשיך. ש: אוקי אז אחת ... אני לא מסביר עד שאני לא בטוח שזה נכון ואז אתה לא תסביר ואתה יכול להגיד אני מסביר אם כן אני בטוח שזה לא נכון ואז אתה יכול להסביר מה שאתה רוצה. ש: אז איך זה שאני יכול לדבר על מה שאני עושה או יכול להיות על מה שאני אעשה, כי אני שמתי לב להבדל בין זה כי כשאני מחפש את, הרי מה אחד הדברים ששמתי לב אליהם ... הוא נכון באופן יחסי זה הכל. אתה מבין? ש: כן מה שמפליא אותי שזה משהו שאני עושה אותו כאילו בלי, זה מה שקורה גם ככה זה המשחק שלי אני משחק לדוגמה אני עברתי ועברתי טוב איך להסביר טוב אמרתי טוב אז תסתפק אל תחשוב על שאר האפשרויות אל תחפש את המוחלט בזה. אליעד: מה הבעיה בזה שיש עוד אפשרויות? ש: קודם כל השאלה ...
איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה
איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה
... בדרך זו נפתחות שאלות נוספות, עד שהאדם מגלה היבטים חדשים ומשפר את ההבנה שלו. כיצד להסביר רעיונות לאחרים כדי לשפר את ההבנה האישית? אליעד מציע שיטה נוספת ... ברורה ומפורטת לאחרים, הוא מחויב להתבונן לעומק במה שהוא יודע. אם האדם שמקשיב לא מבין, הוא יציג שאלות או התנגדויות שיכריחו את המסביר ... עם הדברים הפחות ברורים לו. כתיבת הדברים בצורה פשוטה וברורה, כאילו מיועדת לילד או לאדם חסר ידע בנושא, מסייעת לחשוף נקודות עמומות ולא פתורות ... נושא כמו מהות האושר, נסה לכתוב את ההסבר בצורה הכי פשוטה וברורה שתוכל, כך שילד יוכל להבין אותו. סביר מאוד להניח שתוך כדי התהליך יעלו לך שאלות ... ולאפשר לידע חדש, נקי ומדויק יותר להיכנס לתוך התודעה שלך. איך לשפר את ההבנה? כיצד להסביר את עצמך לאחרים? איך להתמודד עם התנגדויות? איך לפתח את החשיבה ...
איך להיות יותר חכם? תרגיל לפיתוח החשיבה, איך לפתח שיחה? איך לפתח את השכל? להתרגל לשאול שאלות, להגיד לא הבנתי, לבקש הסברים, להיות מוכן להיות טיפש, להתרגל לא לדעת, מיומנויות שיחה, לבקש ממישהו להגדיר
איך להיות יותר חכם? תרגיל לפיתוח החשיבה, איך לפתח שיחה? איך לפתח את השכל? להתרגל לשאול שאלות, להגיד לא הבנתי, לבקש הסברים, להיות מוכן להיות טיפש, להתרגל לא לדעת, מיומנויות שיחה, לבקש ממישהו להגדיר
... אליעד כהן מדגיש שיש הבדל חשוב בין שתי האמירות הללו: לא הבנתי - משמע שהבעיה היא אצל המקשיב, שהוא לא הצליח להבין את מה שנאמר. למה אתה מתכוון? - משמע שהבעיה היא אצל הדובר, שהוא לא הסביר את עצמו היטב או לא שאל בצורה נכונה. הבחירה בין שתי האמירות תלויה ...
איך לקבל תשובות לשאלות? לשאול שאלות קצרות, לשאול שאלות ממוקדות, לשנוא את ההקדמות, לשנוא כסף, לא להוסיף מילים מיותרות, להבין את המושגים של השאלה, להסביר את השאלה לאחרים, איך לשאול שאלות? איך לנסח שאלה?
איך לקבל תשובות לשאלות? לשאול שאלות קצרות, לשאול שאלות ממוקדות, לשנוא את ההקדמות, לשנוא כסף, לא להוסיף מילים מיותרות, להבין את המושגים של השאלה, להסביר את השאלה לאחרים, איך לשאול שאלות? איך לנסח שאלה?
... של לשנוא כסף בהקשר של שאלות? אליעד מסביר את המושג לשנוא כסף בתכלית השנאה כדוגמה להבנת הרעיון של שנאת הקדמות. הכסף הוא דוגמה לדבר שאין לו שום ערך כשלעצמו - הוא נועד רק להשיג דברים אחרים. לכן, לשנוא את הכסף זה בעצם לשנוא את כל הדברים שהם הקדמות ולא העיקר ... איך לנסח שאלות בצורה נכונה? מהי שאלה אמיתית? למה חשוב לשאול שאלות קצרות? כיצד להבין מושגים בשאלה? מה זה שנאת הקדמות בשאלות? איך להסביר שאלות לאחרים? ...
איך לצאת מלופ רגשי? איך לצאת מלופ מחשבתי? מהו טיעון מעגלי? למה רע לי לבד? למה רע בלי זוגיות? למה רע לי בלעדיה? למה אני רוצה אותה? איך להוציא מישהו מהראש? געגועים לאקסית, הסבר מעגלי, טיעון מעגלי, הנחת המבוקש
איך לצאת מלופ רגשי? איך לצאת מלופ מחשבתי? מהו טיעון מעגלי? למה רע לי לבד? למה רע בלי זוגיות? למה רע לי בלעדיה? למה אני רוצה אותה? איך להוציא מישהו מהראש? געגועים לאקסית, הסבר מעגלי, טיעון מעגלי, הנחת המבוקש
...ספציפי, אלא בגלל תחושות פנימיות עמוקות יותר שקיימות בלי קשר לאותו מצב חיצוני. איך יוצאים מלופ רגשי ומחשבתי? אליעד מסביר בפירוט שיציאה מהלופ הרגשי מתאפשרת כאשר האדם מתחיל להטיל ספק בטיעון המעגלי שבו הוא לכוד. במקום לקבל את הטיעון המעגלי כמובן מאליו (רע לי כי אין לי זוגיות), יש לבחון סיבות עמוקות יותר כמו אולי רע לי כי אני חושב שאני לא שווה מספיק, בלי קשר לזוגיות. כאשר האדם מגלה ומזהה את הגורם העמוק והאמיתי לרגשותיו - כמו תחושת חוסר ערך, פחד מכישלון...
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 2
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 2
...לעשות הוא להזיז את הנקודה העשרונית מקום אחד שמאלה. לדוגמה, אם הסכום הוא 160 שקלים, אז 10 אחוז ממנו הם פשוט 16 שקלים. אם הסכום הוא 2,366 שקלים, הזזת הנקודה שמאלה תיתן לנו את הסכום 236.6 שקלים, וזה יהיה 10 אחוז מתוך הסכום. איך לחשב אחוזים מורכבים יותר כמו 15 או 30 אחוז? אליעד מסביר שכאשר אנחנו רוצים לחשב אחוזים מורכבים יותר, כמו 15 אחוז או 30 אחוז, כדאי לחלק את החישוב לחלקים פשוטים יותר שאנו כבר יודעים לחשב בקלות. למשל, כדי לחשב 15 אחוז מסכום מסוים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לפרישה, ייעוץ נפשי, אימון אישי לירידה במשקל ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 19:48:44 - wesi1