אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האם הוא אשם? האם הוא אחראי? האם לפטר את העובד? האם להיפרד ממנו? פגיעה בחפים מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו? יעוץ למנהלים, מתי לפטר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
3:52האם הוא אשם? האם הוא אחראי? האם לפטר את העובד? האם להיפרד ממנו? פגיעה בחפים מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו? יעוץ למנהלים, מתי לפטר עובד? האם הוא מתאים לתפקיד? חלק 2
האם להאשים אחרים כשגם אני לא בסדר?

לפעמים האדם מרגיש שהוא לא מספיק טוב בעצמו, ולכן הוא נמנע מלשפוט או להאשים אנשים אחרים, גם כשצריך לעשות זאת. אליעד כהן מסביר תופעה זו בצורה מפורטת בעזרת שתי דוגמאות מרכזיות: אחת מתחום הניהול והשנייה מתחום הזוגיות.

מתי מנהל צריך לפטר עובד למרות שהוא עצמו לא מושלם?

אליעד מתאר מקרה שבו מנהל מתקשה לפטר עובד שלא עושה את תפקידו כמו שצריך, לא בגלל שהעובד אינו אשם, אלא כי המנהל מרגיש אשם בעצמו. למשל, המנהל חושב שאולי העובד לא מבצע את עבודתו כי הוא לא נותן לעובד הנחיות ברורות מספיק, או בגלל שהוא מתנהג אליו בצורה עצבנית ופוגעת. במצב זה, המנהל חושש לומר שהעובד "לא מתאים לתפקיד", מכיוון שאמירה כזו חושפת גם את החיסרון שלו עצמו כמנהל.

אליעד מסביר שזה שהעובד לא אשם במצב, לא אומר שהוא בהכרח מתאים לתפקיד. בהחלט יכול להיות מצב שבו העובד לא מתאים לתפקיד פשוט כי המנהל לא יודע לנהל אותו. אליעד מוסיף שעדיף למנהל להודות בפני עצמו ובפני אחרים שהוא עצמו אינו יודע לנהל עובד כזה, ולפטר אותו, מאשר להמשיך להעסיק את העובד רק כדי לא להודות בחסרונותיו שלו.

האם להישאר בזוגיות לא טובה כי גם אני לא מושלם?

אליעד מביא דוגמה נוספת מתחום הזוגיות, של אישה שנמצאת בזוגיות עם בן זוג בעייתי, אך נמנעת מלעזוב אותו כי היא מרגישה שגם היא עצמה בעייתית. למשל, אם האישה מרגישה שהיא לא מספיק טובה בלהביע רגשות, והיא נמצאת בזוגיות עם גבר אלים, היא עשויה לחשוב: "גם אני לא מספיק אוהבת אותו, ואם הייתי אוהבת אותו יותר, הוא אולי לא היה אלים."

אליעד מסביר שבמקרה זה יש שאלות שונות לחלוטין שכל אחת מהן צריכה לקבל התייחסות נפרדת:
  • האם הוא אשם בהתנהגותו האלימה?
  • האם אני אוהבת אותו מספיק?
  • האם אני רוצה בכלל להיות עם בן זוג אלים?
  • האם אני מסוגלת לשנות את ההתנהגות שלו?
אליעד מבהיר שזה שאלות נפרדות שאין לערבב ביניהן. העובדה שהאישה עצמה לא מושלמת, לא מצדיקה הישארות עם בן זוג בעייתי או אלים, גם אם היא מאמינה שבאהבה גדולה יותר מצידה ההתנהגות שלו אולי הייתה משתפרת.

אליעד מוסיף שזו טעות לחשוב שאם מישהו לא אשם, אז בהכרח צריך להישאר איתו עד שישתנה. אדם צריך לשאול את עצמו בנפרד האם הוא בכלל רוצה להישאר בקשר הזה, ללא קשר לשאלת האשמה או לשאלת יכולת השינוי.

מדוע קשה להודות בחיסרון האישי שלנו?

אליעד מדגיש שהסיבה העיקרית לכך שאנשים נשארים במערכות יחסים או בעבודה לא מתאימות היא הפחד להודות בחסרונות של עצמם. להודות שאני לא יודע לנהל עובד מסוים או להודות שאני לא מספיק טובה בזוגיות, זו הודאה בקיומו של חיסרון עצמי. לפי אליעד, עדיף להכיר בחסרונות הללו ולקבל החלטה אמיצה של פרידה או פיטורים, מאשר להמשיך לחיות בהכחשה.

לסיכום, אליעד כהן מסביר בצורה ברורה שהעובדה שיש לנו חסרונות אינה הצדקה להישאר במערכת יחסים או במקום עבודה שאינם מתאימים לנו. הוא מבהיר שכל שאלה לגבי אשמה, התאמה או יכולת שינוי חייבת להיבחן באופן נפרד. אליעד ממליץ להיות כנים עם עצמנו, להודות בחסרונות שלנו, ולפעול בהתאם למה שמתאים לנו באמת.
עכשיו בהמשך לקודם יש קטע כזה שלפעמים בן אדם הוא חושב שהוא לא מספיק בסדר אוקי ובגלל זה הוא לא שופט אחרים שגם הם לא בסדר למרות שהוא כן צריך לשפוט אותם, עכשיו בוא ניתן דוגמה אוקי בא נגיד ניקח מנהל אם המנהל בטוח שהוא מנהל נכון ויש עובד שלא עושה את תפקידו הוא מפטר אותו הוא אומר "אני מנהל נכון הוא לא עושה את תפקידו אני אפטר אותו" עכשיו לפעמים מה שקורה שהעובד נגיד לא יעשה את תפקידו והמנהל אומר לעצמו "תראה אבל גם אני אשם בזה שהוא לא עושה את תפקידו כי אני לא נותן לו הנחיות ברורות כי אני לא יודע לנהל כי אני עצבני כי אני פוגע בו כי וכי פה" ואז מה זה אומר אז הוא לא אשם נכון סבבה.

אבל לפה יש עוד רכיב אז קודם כל הדבר הראשון שאמרנו תראה זה שהוא לא אשם זה לא אומר שהוא מתאים לתפקיד יכול להיות שהוא לא מתאים לתפקיד כי מה לעשות שאתה המנהל ואתה לא יודע לנהל אותו הוא לא מתאים לתפקיד כי אתה לא יודע לנהל אותו ויש פה עוד היבט כי יכול להיות שאם אתה תגיד הוא לא מתאים לתפקיד זה בעצם להודות שאתה לא יודע לנהל אותו, לפעמים אתה לא רוצה להגיד הוא לא מתאים לתפקיד כי אם אתה תגיד הוא לא מתאים לתפקיד זה בעצם אתה מודה שלך יש חיסרון ומה האמת שעדיף שתגיד יש לי חיסרון ואני לא יכול לעבוד איתו מאשר שבשביל לא להודות שיש לך חיסרון אתה תמשיך להעסיק מישהו שאתה לא יודע לנהל אותו לדוגמה.

עכשיו בא נגיד ניתן דוגמה לזוגיות נגיד שיש מישהי בזוגיות אוקי שיש לה בן זוג והיא טיפוס בעייתי והוא טיפוס בעייתי נגיד שהיא לא מתאימה לו אבל אז כל פעם כשהיא רוצה לעזוב אותו היא אומרת "כן אבל גם אני טיפוס בעייתי" ולכן היא לא מסתדרת איתו נגיד, עכשיו אני לא אומר שבהכרח היא צריכה לעזוב אותו אבל יש מקרים שלפעמים היא תעדיף להישאר איתו כאילו אם היא הייתה מרגישה שהיא בסדר גמור והוא לא בסדר היה לה קל לשחרר אותו אבל לפעמים בגלל שהיא מרגישה שהיא לא בסדר אז לא נעים לה להגיד שהוא לא בסדר כי אז "אם אני עוזבת אותו זה בעצם אומר שאני לא מספיק טובה" נגיד אבל מה האמת שזה שאלות שונות שאלה אחת האם את טובה או לא טובה שאלה שנייה האם הוא מתאים לך או לא מתאים לך.

זה שאת לא מספיק טובה זה לא אומר שאת צריכה להיות עם מישהו שהוא איזה רשימה מסוימת זה שאלות שונות וזה שהוא לא אשם בדברים האלה זאת גם שאלה, יש האם אשם בזה שהוא אלים יש שאלה שנייה האם את מספיק אוהבת אותו ויש שאלה שלישית האם מתאים לך להיות עם גבר אלים זה לא בהכרח קשור, עכשיו מה שיכול להיות שאישה נגיד שהיא לא מספיק נגיד יודעת לעשות נגיד לבטא רגש ובעלה נגיד אלים היא תגיד "אוקי סבבה אבל גם אני לא מספיק אוהבת אותו" ומה האמת שיכול להיות שאם היית אוהבת אותו יותר הוא לא היה אלים יכול להיות זה יכול להיות אבל זה שאלות שונות שאלה אחת "האם אני רוצה להיות עם מישהו אלים" זאת שאלה אחת שאלה שנייה "האם אני יכולה לשנות את זה שהוא אלים" זאת גם שאלה שאלה נוספת "האם הוא אשם בזה שהוא אלים" זאת גם שאלה.

אבל זה שאלות שונות לא קשור זה לא שאם הוא לא אשם אז זה בסדר זה לא "שאם אני יכולה לשנות אותו אז אני חייבת להישאר איתו עד שאני אשנה אותו" לא קשור, יש "האם אני חושבת שאני יכולה לשנות אותו" יש "האם אני חושבת שהוא ישתנה יש "האם אני חושבת שככה" יש כל מיני ויש "האם אני רוצה להישאר איתו עד ש..." ויש "האם הוא אשם" זה שאלות שונות לא אותה שאלה. עכשיו הרבה פעמים בן אדם קשה לו להודות שיש לו חיסרון ולכן הוא נשאר באיזו מערכת יחסים עם מישהו שהוא לא צריך להישאר במערכת היחסים הזאת כי אז הוא בעצם מודה שלו בעצמו יש חיסרון ומשם כל הבעיות אם נרצה גם נוכיח שזה נכון.
בחורות גבר אלים רגשות אשם אתה לא רוצה התנהגות לשנות לקבל החלטות מספיק טובים לשחרר לשפוט פגיעה אשם אשמה האם הוא אחראי האם הוא אשם האם הוא מתאים לי האם הוא מתאים לתפקיד האם להיות איתו האם להיפרד האם להיפרד ממנו האם לסלוח האם לסלוח לו האם לפטר האם לפטר את העובד חפים מפשע יועץ יעוץ יעוץ למנהלים להאשים להיפרד למנהלים לנהל לסלוח לפטר לפטר את העובד לפטר עובד לפטר עובדים מנהל מנהלים מתאים לתפקיד מתי לפטר עובד מתי לפטר עובדים ניהול סליחה עובד עובדים פגיעה פגיעה בחפים מפשע פיטורים פשעים רגשות אשם תפקיד
חלק 1
חלק 1
...העובד באמת לא אשם במצב. אך זה לא אומר שצריך להשאיר את העובד בתפקיד שאינו מתאים לו. יתכן כי המנהל יבין שהמצב נגרם באשמתו ובכל זאת יחליט שהעובד לא מתאים לתפקיד. כלומר, שאלת ההתאמה לתפקיד היא נפרדת לחלוטין משאלת האשמה. דוגמה נוספת שמציג אליעד היא מערכת יחסים בין חברים. אם חבר אחד פוגע בשני בלי להתכוון, הוא באמת לא אשם בכך, אך זה לא אומר שחייבים להמשיך להיות חברים. ניתן להבין שהאדם אינו אשם ולבחור להתרחק ממנו מסיבות פרקטיות לחלוטין, בלי רגשות אשמה או...
פשעים, פדופיליה, אונס, רצח, מה טוב ברע, מוסכמות חברתיות, סולם ערכים, מוסריות, נקמנות, צדק בעולם, חוקי המוסר
פשעים, פדופיליה, אונס, רצח, מה טוב ברע, מוסכמות חברתיות, סולם ערכים, מוסריות, נקמנות, צדק בעולם, חוקי המוסר איך אפשר למצוא משהו טוב בפשעים כמו אונס או פדופיליה? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלות מורכבות ומאתגרות הנוגעות לפשעים חמורים כמו אונס, פדופיליה, רצח והתעללות בילדים. ... חיובית או טובה. בתחילת הדברים, הוא מתייחס לשאלה ספציפית: כיצד אפשר בכלל לשאול מה טוב בפשעים אלו, במיוחד בפגיעה בילדים? הוא מדגיש כי המטרה היא לא להצדיק או לתמוך בפשעים אלא להבין את המנגנון הנפשי והפילוסופי העומד ... לכל דבר, גם אם הדבר מנוגד למוסכמות החברתיות המקובלות. האם יש היגיון פנימי אפילו בפשע כמו פדופיליה? אליעד מסביר, מנקודת מבט פסיכולוגית ... מחפש (אהבה, תמימות, ניקיון מאינטרסים) אלא באופן שבו הוא בוחר לחפש זאת. למה אנשים עושים פשעים קשים כמו רצח או אונס? אליעד מסביר כי אנשים שמבצעים פשעים כמו רצח, אונס או התעללות, לרוב עושים זאת מתוך ... באחר, עשוי לעשות זאת מתוך תחושה של חולשה שהוא חווה, ולכן הוא מנסה להרגיש חזק באמצעות הפגיעה באחר. באותה מידה, אדם שמבצע פשע קלפטומניה (גניבה כפייתית) עושה זאת מתוך תחושה פנימית של זה שלי. כלומר, הפשע נובע מתחושה נפשית של חסר, שמנסה להתמלא בצורה ... קיצונית, וכך אפשר למצוא את הטוב גם בלי הצורך במימוש הרע. מה טוב ברע? למה אנשים עושים פשעים? למה קיימות מוסכמות חברתיות? האם יש טוב מוחלט? ...
לא לעבוד בכלל, ללכת לעבוד בגלל שאתה פושע, עבודה כדי לכפר על העוונות, לא לאכול, לא לשתות
לא לעבוד בכלל, ללכת לעבוד בגלל שאתה פושע, עבודה כדי לכפר על העוונות, לא לאכול, לא לשתות
... לעבוד בכלל, ללכת לעבוד בגלל שאתה פושע, עבודה כדי לכפר על העוונות, לא לאכול, לא לשתות מדוע אנשים הולכים לעבודה ומה הקשר בין עבודה לפשעים? אליעד כהן מסביר את הרעיון המורכב של לא לעבוד בכלל מול עבודה בגלל פשע. רוב האנשים חושבים שהם הולכים לעבודה כדי להרוויח כסף, כדי להתפרנס, אך לפי אליעד הסיבה האמיתית היא אחרת לחלוטין. האדם לא הולך לעבוד משום שהוא צריך כסף או משום שהוא רוצה לעשות משהו טוב, אלא הוא הולך לעבוד כי הוא פושע. זה אומר שלפי אליעד, כל העבודה שהאדם עושה היא בעצם סוג של עונש או כפרה על החטאים ועל הפשעים שביצע. לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו האדם מתעורר בבוקר ומשוכנע שהוא יוצא לעבודתו הרגילה, אבל בעצם הוא הולך לכפר על הפשעים שלו, כלומר, על העמדות הלא נכונות שהוא מחזיק בהן בחיים. העבודה היא למעשה עונש. העונש הוא לא סתם שהאדם עובד, אלא גם שהוא צריך להתאמץ, להתייגע ולהתמודד עם קשיים וטרדות. אם האדם היה נקי מפשעים ומחטאים, הוא לא היה זקוק לעבודה בכלל. העבודה היא אינדיקציה ברורה לכך שהאדם איננו צדיק אמיתי. מדוע עצם האכילה והשתייה מוגדרת כסוג של עבודה? אליעד מרחיב את הרעיון ומסביר שגם עצם הפעולות הבסיסיות כמו אכילה ושתייה הן בעצם סוג של עבודה. למה אדם צריך לאכול כל כמה שעות? משום שהוא פושע. אם הוא היה צדיק אמיתי, לא היה צורך בכך בכלל. האכילה החוזרת, התלות באוכל, העובדה שהאדם חייב להפסיק את פעילויותיו כדי לאכול, לשתות או לנוח, כל אלו מראים שהוא נמצא במצב של חוסר שלמות, של חטא, של פשע. אדם שאיננו פושע הוא צדיק מושלם, והצדיק המושלם לא צריך שום דבר חיצוני כדי להיות מאושר או כדי להרגיש טוב. הוא לא זקוק לאוכל, הוא לא זקוק לשתייה, הוא לא ... הזו היא סימפטום של חוסר צדקות, של חוסר שלמות. מה משמעות הרעיון של לא לעבוד בכלל לפי אליעד כהן? המצב האידאלי לפי אליעד הוא מצב שבו אדם לא צריך לעבוד בכלל, לא צריך לאכול בכלל ולא צריך לשתות בכלל. מדובר על דרגה רוחנית גבוהה במיוחד שבה האדם מבין משהו מאוד עמוק לגבי טבע המציאות, לגבי טבע הקיום שלו, ולגבי טבע הטוב והרע. הרעיון של לא לעבוד בכלל פירושו מצב של שלמות פנימית טוטאלית, שאין בה שום תנודה של טוב ורע. במצב זה האדם לא תלוי בשום גורם חיצוני. אליעד כהן מדגיש שהסיבה ...
הפליליסטים / פשע - גם להיות פושע, צריך לדעת - מה המשמעות? איך ללמוד גם מהפשע?
... פשע - גם להיות פושע, צריך לדעת - מה המשמעות? איך ללמוד גם מהפשע? כפי שכבר ביארתי, כל התהליכים שבעולם מתנהלים עפ אותו השכל ועפ אותו ההיגיון. ולמרות שלפעמים נדמה שלכל משחק יש חוקים משלו, הרי שבאמת לכל המשחקים יש את אותם הכללים. והכללים הם תמיד אותם הכללים. רק שכלפי חוץ הם ... להצליח לשם כך צריך האדם לפעול בצורה נכונה. ולא רק כדי להצליח צריך לדעת איך, אלא גם כדי להיות פושע או כל דבר שלילי אחר, גם לשם כך צריך ידע. ולא כל מי שרוצה להיות פושע, הוא יודע איך להיות פושע מצליח. וגם בעולם הפשע והרשע יש פושעים מפורסמים יותר ומפורסמים פחות. ויש פושעים מוצלחים יותר ומוצלחים פחות. וכמו שכדי להצליח לנהל ארגון חסד, לשם כך צריך קישורים מסוימים, כך גם כדי לנהל משפחת פשע, גם צריך האדם כישורים מסוימים. וכדי להצליח כפושע, לשם כך האדם צריך שיהיו לו תכונות מסוימות שיאפשרו לו להצליח כפושע. וכפי שכבר ביארתי, בכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו שכל כלשהו. והחכם לומד מכל האדם. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא לומד מכל התהליכים שיש בעולם. כי כל תהליך ותהליך שיש בעולם, הוא חלק מהתהליך הכללי של העולם כולו. ובכל התהליכים שבעולם, בא לידי ביטוי השכל הכללי שלפיו מתנהל כל העולם. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא יודע להתבונן היטב על הפשע, וללמוד מתוכו איך להצליח לגבי דברים חיוביים. כי כדי להיות פושע, לשם כך נדרשות תכונות אופי מסוימות. וכדי להצליח להיות פושע נוכל ושקרן, לשם כך האדם צריך שתהיה לו צורת מחשבה מסוימת. והתכלית הסופית של כל הדברים, היא שהאדם יהיה מאושר. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא יודע להתבונן היטב על הפשע, וללמוד מתוכו עצות כיצד להשיג את האושר. כי השכל של השלמות, נמצא בכל הדברים שיש בעולם. ובכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו את כל השכל שיש בעולם. אבל כלפי חוץ, בכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו שכל אחר וייחודי לו. וגם בעולם הפשע, יש שכל ייחודי שלפיו פועל עולם הפשע. וצורת המחשבה של עולם הפשע, היא שונה מצורת המחשבה של העולם הרגיל. ובכל צורת מחשבה שיש בעולם, יש בה התגלות של איזה שכל נסתר כלשהו, שלפיו אמור האדם להשיג את התכלית הסופית של האושר. ומי שרוצה ללמוד מכל ... מחשבה, היא פועלת לפי מבנה מחשבתי כלשהו. ועל האדם פשוט לנסות להתבונן על העומק של הדברים, ולקבל עצות איך להיות מאושר, מכל דבר ודבר שיש בעולם. ...
רבנים שקרנים, רבנים אנסים, רבנים גנבים, רבנים צבועים, רבנים פושעים, מפורסמים של שקר, קורח ועדתו, אמנון יצחק, שמירת מצוות, לשון הרע, מחלוקות בין רבנים, יהדות, רבני שקר, רבנים מקובלים
... שקרנים, רבנים אנסים, רבנים גנבים, רבנים צבועים, רבנים פושעים, מפורסמים של שקר, קורח ועדתו, אמנון ... כבר עכשיו, ללא צורך בשינוי המצב החיצוני. הוא מדגיש שתחושת הסבל נוצרת כאשר האדם מאמין שיש מצב אחר טוב יותר מהמצב הנוכחי. לדוגמה, אדם שנמצא בעבודה ורוצה להיות בבית מרגיש סבל כי הוא מאמין שלהיות בבית זה מצב טוב יותר מהמצב שלו כרגע. אליעד טוען שאם האדם יחקור את זה לעומק, הוא יגלה שאין שום סיבה מוחלטת לכך שהבית עדיף על העבודה. הוא מציע לאדם לשאול את עצמו: למה המצב ... רצונות למה תמיד יש חיסרון? לאהוב את המציאות בלי תנאים האם אושר תלוי בהגשמת רצונות? מה המשמעות של להגיע לתכלית? איך קורה שרבנים שקרנים ופושעים זוכים לכוח ולהשפעה? אליעד כהן דן בשאלה כיצד רבנים הנתפסים כפושעים, שקרנים או אנסים מצליחים לשמר את כוחם, סמכותם והשפעתם בקרב קהל גדול. השיחה נפתחת בתיאור מקרה של רב מהצפון שהואשם באונס. חלק מהאנשים סביבו תהו כיצד זה ייתכן שרב שביצע מעשים חמורים יכול להמשיך להחזיק במעמדו. אליעד מסביר זאת על ידי דוגמה מהעבר: הוא מציין שגם משה רבנו הואשם בעבר על ידי קבוצת אנשים, קורח ועדתו, בפשעים חמורים כמו גניבה ושחיתות. הוא מדגיש שהיכולת של רב או מנהיג דתי להחזיק בכוח נובעת בעיקר מהקהילה שנותנת לו לגיטימציה וסמכות. כאשר רבנים אחרים או קבוצות מסוימות מחליטות שרב הוא פושע או עבריין, הן מנסות להשפיע על דעת הקהל, ... של רבנים? אליעד מסביר שעניין פופולריות ומעמד הוא גורם מרכזי באיך מתייחסים לעבירות שעושים רבנים. עבירות שנחשבות מפורסמות כמו אונס, גניבה או פשעים חמורים אחרים גורמות לכעס ותגובות חריפות ... קלות. ההסבר לכך הוא שהציבור מקבל עבירות שנראות לו פחות חמורות או נפוצות כלגיטימיות, אף שהן חמורות מבחינה הלכתית. איך אנשים מתמודדים עם האשמות חמורות נגד רבנים פופולריים? אליעד מתייחס למקרים בהם רבנים פופולריים כמו הרב ברלנד או רבנים אחרים שהואשמו באונס, גניבה, ופשעים אחרים, ומסביר שהתגובה הציבורית לרוב מתחלקת לשניים: חלק מהאנשים יטענו שהרב זכאי ושמדובר בעלילה, וחלק אחר יחליט להאמין להאשמות. יש אנשים שיגידו שאסור להתערב בזה וזו מחלוקת בין צדיקים, ולכן הם מעדיפים לא לנקוט עמדה. אליעד מציין תופעה נוספת: רבנים שנתפסים כצדיקים גדולים במיוחד זוכים לאמון כמעט מוחלט, והאשמות חמורות נגדם נדחות מתוך האמונה שאדם גדול ... היא האם אותו אדם אכן היה מחובר לאלוהים באופן עמוק מלכתחילה. הוא מדגיש שאדם שמחובר באמת לאלוהים בצורה מוחלטת לא יבצע עבירות חמורות כאלה, והעובדה שהרב ביצע אותן מלמדת אולי שמלכתחילה ... אנשים כאלה יכולים להיראות צדיקים גדולים במהלך תפילה או במעשים רוחניים מסוימים, ובמקביל לבצע עבירות חמורות בסתר. הוא מסביר שהפער הזה נובע מהעובדה שלבני אדם יש רצונות מנוגדים בתוכם: אדם יכול מצד אחד לכתוב ספרים על חשיבות האמת ובמקביל לשקר ולרמות בחיי היומיום שלו. אליעד מביא דוגמה נוספת ומעניינת שמדגימה את הסתירה: ראש ארגון פשע שתרם סכום כסף גדול לישיבה, מתוך מחשבה שהתרומה תגן עליו מפני העונש על הפשעים שביצע. כשהרב שנעזר בתרומה נתפס בעצמו ... רוחנית לבין עבירות חמורות הן תופעה נפוצה, ומתרחשת בגלל מניעים פנימיים, פוליטיים או כלכליים של האנשים המעורבים. האם רבנים יכולים להיות פושעים? רבנים שקרנים ואנסים מחלוקות בין רבנים ...
מוסר של פושעים, פושעים מוסריים, בכלא שונאים אנסים, עבריינים שונאים אנסים, מוסר של גנבים
מוסר של פושעים, פושעים מוסריים, בכלא שונאים אנסים, עבריינים שונאים אנסים, מוסר של גנבים
... של פושעים, פושעים מוסריים, בכלא שונאים אנסים, עבריינים שונאים אנסים, מוסר של גנבים מהו ההיגיון שמאחורי מוסר של פושעים? אליעד כהן מסביר תופעה מוכרת בחברות של עבריינים, בעיקר בבתי כלא, שבהם קיימת היררכיה מוסרית בין סוגי עבריינות. לדוגמה, אנסים נחשבים בתחתית הסולם המוסרי, גם בעיני עבריינים אחרים שרצחו, גנבו או ביצעו פשעים חמורים אחרים. נשאלת השאלה: מדוע פושע ששדד, רצח או הרג, חש מוסרי מספיק כדי לשפוט אנס? מהו מקור השנאה הזאת? התשובה טמונה בצורך של האדם להרגיש טוב עם עצמו. אפילו פושע רוצה לראות את עצמו כצדיק, או לפחות כפחות רע. כדי לבנות לעצמו תחושת ערך עצמי ולשמר איזשהו דימוי מוסרי, הוא חייב למצוא מישהו שנחשב גרוע ממנו. הפושע מחפש השוואה כלפי מטה - אם יש מישהו שהוא פחות מוסרי ממנו, הוא יכול להצדיק את מעשיו ולהרגיש עליונות מוסרית מסוימת. איך נוצרת היררכיה מוסרית בין פושעים? בתוך עולם הפשיעה, כדי לשמר זהות אישית ותחושת ערך עצמי, מתהווה קונצנזוס פנימי בין פושעים על כך שיש סוגים שונים של פשעים. כך למשל, אפשר לשמוע פושע שאומר: אמנם הרגתי, אבל לפחות לא אנסתי. כלומר, יש ניסיון לתחום גבולות ולהציב קווים מוסריים שכביכול לא עוברים אותם. זה יוצר סולם ערכים פנימי, שלרוב לא מבוסס על היגיון מוסרי אמיתי, אלא נובע מצורך רגשי של הפושעים להצדיק את עצמם בעיני עצמם ובעיני החברה שסביבם. לכן, הם שונאים פושעים אחרים מסוג מסוים, רק כדי להרגיש טוב יותר עם עצמם. האם יש היגיון אובייקטיבי בשנאה של פושעים כלפי אנסים? השנאה הזאת אינה נובעת מהיגיון מוסרי טהור או מרצון אמיתי להגן על הקורבן, אלא מאינטרס אישי רגשי. אליעד מסביר שהסיבה שפושע שונא פושע אחר נובעת מכך שהוא צריך מישהו אחר שיוגדר כרע ממנו, כדי להרגיש טוב. הוא שופט אותו כדי להצדיק את ... יותר מאחרים, גם אם הוא עצמו עשה מעשים חמורים מאוד. הוא בונה לעצמו מציאות סובייקטיבית מוסרית שבה יש לו עליונות מסוימת על האחרים, גם אם במציאות כולם פושעים. האם המוסר של פושעים נובע ממוסר אמיתי או מהצורך להצדיק את עצמם? התשובה היא ברורה: המוסר הזה אינו נובע מהבנה או הכרה אמיתית במוסר, אלא מהצורך הנפשי להצדיק את מעשיהם. פושעים מנסים להגדיר לעצמם פרשה חמורה יותר כדי לומר לעצמם: אני לא כזה גרוע. זהו צורך רגשי. גם הפושע צריך לחיות עם עצמו ולהאמין שהוא בסדר, ולכן הוא זקוק לאנשים שיחשב אותם לפחות בסדר ממנו. לדוגמה, אדם שרצח עשוי לשנוא אנס ולומר: לפחות אני לא אונס נשים. בכך הוא לא בהכרח מגן על הנשים, אלא מגן על הדימוי העצמי שלו. מה קורה כשאין פושעים גרועים יותר ממך? כשהאדם לא מוצא מישהו יותר גרוע ממנו, הוא מרגיש איום פנימי. בלי מישהו להשוות ... אתה פשוט משתמש באחרים כתירוץ להרגיש טוב עם עצמך. מהו המסר המרכזי של אליעד כהן בנושא זה? המסר המרכזי הוא שכל מנגנוני השיפוט והצדקה, בין אם אצל פושעים או אצל אנשים רגילים, נובעים מאותו צורך אנושי עמוק: להרגיש טוב עם עצמך. במקום להתמודד עם האמת ... שבה אתה נראה טוב יותר מאחרים. אך הדרך האמיתית לשיפור מוסרי היא לא דרך השוואה לאחרים, אלא דרך בירור פנימי אמיתי של מי אתה ומהם הערכים שלך. למה פושעים שונאים אנסים? איך פושעים מצדיקים את עצמם? מה ההבדל בין מוסר אמיתי למוסר סובייקטיבי? איך נוצרת היררכיה מוסרית בקרב ...
מוסריות דתית, האם פושע אינו דתי אמיתי? האם עבריין הוא דתי מתחזה? מצוות תשובה, לחזור בתשובה, חזרה בתשובה, מוסריות יהודית, עבירות שבין אדם לחברו, פשעים של דתיים, שנאה לדתיים, דתי גנב, דתי רוצח, תשובה מאהבה, יום כיפור
... דתית, האם פושע אינו דתי אמיתי? האם עבריין הוא דתי מתחזה? מצוות תשובה, לחזור בתשובה, חזרה בתשובה, מוסריות יהודית, עבירות שבין אדם לחברו, פשעים של דתיים, שנאה לדתיים, דתי גנב, דתי רוצח, תשובה מאהבה, יום כיפור האם דתי שעובר עבירות הוא דתי אמיתי? אליעד כהן מעלה בהרצאתו סוגיה מעניינת בנוגע למוסריות דתית: האם אדם שמבצע עבירות חמורות כמו רצח, גניבה, אונס או פשעים אחרים עדיין יכול להיחשב דתי אמיתי? האם עבריין עם כיפה הוא מתחזה, או שאולי הדת שלו עדיין לגיטימית למרות מעשיו השליליים? ... ונחשב צדיק או אפילו רב, ולמרות זאת עובר עבירות חמורות. הוא מסביר שישנם אנשים שבאים בטענות כלפי דתיים בעקבות מעשים כאלה, ואומרים: תראו את הפושעים הדתיים האלה, כאילו פשעים אלו מוכיחים שדתיים הם מזויפים או מתחזים. לטענתו של אליעד, השאלה המרכזית שיש לשאול היא - מה המהות של להיות דתי? מהי המהות ... תשובה, האומר שאפילו האדם הגרוע ביותר, שרצח, אנס או גנב, יכול לחזור בתשובה. לפי היהדות, ברגע שאדם מתחרט באמת ובכנות על מעשיו, הכל יכול להיסלח לו, ולא רק זאת, אלא שבמקרים מסוימים העבירות יכולות להפוך לזכויות. אליעד מדגיש שלפי היהדות, תשובה אמיתית היא בלב, והיא יכולה לקרות גם בשנייה אחת, ולכן מבחינה דתית אפשר לקבל אפילו את הפושע הכי גדול כאדם דתי, אם חזר בתשובה אמיתית. איך אפשר לדעת אם מישהו באמת חזר בתשובה? כאן אליעד מציג את הבעיה האמיתית: אם אדם ביצע פשעים ועכשיו הוא אומר שחזר בתשובה, איך אפשר לדעת אם התשובה שלו אמיתית? הוא מסביר שיש מנגנון פרוטוקול מסוים ביהדות לתשובה, ולפי המנגנון הזה, אם אדם ביצע אותו בצורה נכונה, הוא ייחשב לכזה שחזר בתשובה וייסלחו לו כל חטאיו. יחד עם זאת, אליעד מחדד ואומר שביהדות עבירות שבין אדם לחברו, כמו פגיעה בחבר, רצח או אונס, אינן יכולות להיסלח רק על ידי בקשת סליחה מאלוהים ביום כיפור. יש צורך שהאדם הנפגע יסלח לך. לכן אדם שממשיך לפגוע באחרים לא יכול להיסלח כל עוד הוא לא מתקן את מעשיו מול האנשים שפגע בהם. האם המוסר היהודי אובייקטיבי? אליעד מתייחס לשאלה העמוקה יותר של המוסריות ... מסביר שזה מוכיח כי ביהדות המוסר אינו ערך בפני עצמו, אלא תלוי במה שהאל מצווה. אם אלוהים מצווה לרצוח - הרצח יהפוך למצווה, ולהפך. לסיכום, האם פושע יכול להיחשב דתי? לסיכום אליעד מבהיר, כי בעיני הדת, הדבר היחיד שיקבע אם אדם הוא דתי אמיתי או לא הוא השאלה אם הוא עומד בדרישות הדת על פי התנאים שאלוהים קבע. לפי היהדות, גם הפושע הגדול ביותר יכול להיחשב כדתי אמיתי, בתנאי שיחזור בתשובה אמיתית ויסיים את הליך התשובה המוגדר. אליעד מסיים באמירה המפורסמת ... אם הייתי עובר עבירה גדולה ממש, לא הייתי נופל בדעתי כלל, רק הייתי חוזר בתשובה מיד. משפט זה מבטא את הרעיון המרכזי של ההרצאה: שהדת מאפשרת סליחה תמידית, ללא קשר לחומרת העבירה, כל עוד האדם חוזר בתשובה באופן אמיתי וכנה. האם פושע יכול להיות דתי? מהי תשובה מאהבה? האם יום כיפור מכפר על עבירות בין אדם לחברו? האם יש מוסריות אובייקטיבית ביהדות? דתי שעושה עבירות, האם הוא מתחזה? איך יודעים אם אדם באמת חזר בתשובה? האם כל עבירה יכולה להיסלח ביהדות? ...
האם יגאל עמיר חף מפשע? מי רצח את רבין? שמירה על הדמוקרטיה, החלטות דמוקרטיות, כרמל מעודה, לקחת את החוק לידיים, אליהו הנביא, רצח רבין, הסכמי אוסלו, גרמניה הנאצית, היטלר, אדם הראשון, עקידת יצחק, אברהם אבינו, חוק ומשפט
האם יגאל עמיר חף מפשע? מי רצח את רבין? שמירה על הדמוקרטיה, החלטות דמוקרטיות, כרמל מעודה, לקחת את החוק לידיים, אליהו הנביא, רצח רבין, הסכמי אוסלו, גרמניה הנאצית, היטלר, אדם הראשון, עקידת יצחק, אברהם אבינו, חוק ומשפט
... יגאל עמיר חף מפשע? מי רצח את רבין? שמירה על הדמוקרטיה, החלטות דמוקרטיות, כרמל מעודה, לקחת את החוק לידיים, ... פחות ברורה. אליעד טוען כי קיימות שאלות רבות בנוגע לאחריות המלאה של עמיר למעשה הרצח עצמו, אך מציין שהעובדה שהוא ירה לעבר רבין היא עובדה שאין עליה ויכוח. הוא מסביר שלמרות שיש ספקות לגבי מי ירה בפועל את הכדורים שהרגו את רבין, בעיניו זה לא משנה את העובדה שעמיר ביצע פשע, שכן עצם הכוונה והפעולה של ניסיון ההתנקשות בראש הממשלה מצדיקה את עונשו. אליעד טוען ... שמירה על החוק ועל הסכנות הטמונות בלקיחת החוק לידיים. הוא מביא כדוגמה את המקרה של כרמל מעודה - הגננת שהואשמה בהתעללות בילדים. לדבריו, אנשים רבים עודדו פעולות אלימות נגדה כגון שריפת ביתה, אך ... הציות לחוק. הוא מציין כי ישנם מצבים קיצוניים, כמו בגרמניה הנאצית, בהם החוק עצמו הפך למקור לרשע ולפגיעה בזכויות האדם. הוא טוען שבמקרים כאלה, ברור שיש הצדקה לפעולה נגד החוק. אך הוא מדגיש שכיום, ... שמציגים את יגאל עמיר כגיבור שהציל את ישראל מאסון של הסכמי אוסלו. עם זאת, הוא מבהיר שהמעשה של עמיר היה פגיעה חמורה בדמוקרטיה. אליעד מסביר שגם אם יגאל עמיר האמין שהוא מציל את המדינה, הפעולה שעשה ... ויפעלו תמיד במסגרת החוק - אחרת, הסכנה לדמוקרטיה עצמה תהיה גדולה יותר מכל סכנה אחרת. האם יגאל עמיר חף מפשע? מי רצח את רבין? האם מותר לקחת את החוק לידיים? למה לשמור על הדמוקרטיה? האם דמוקרטיה תמיד ...
האם ביבי נתניהו חף מפשע עד שלא הוכחה אשמתו? למה שונאים את ביבי נתניהו? האם חזקות החפות עומדת לביבי נתניהו? למה רק לא ביבי? למה אני לא מאמין לביבי? למה אני לא סומך על ביבי? איך לדעת מי אשם? בני גנץ, פוליטיקה, רומן זדורוב
האם ביבי נתניהו חף מפשע עד שלא הוכחה אשמתו? למה שונאים את ביבי נתניהו? האם חזקות החפות עומדת לביבי נתניהו? למה רק לא ביבי? למה אני לא מאמין לביבי? למה אני לא סומך על ביבי? איך לדעת מי אשם? בני גנץ, פוליטיקה, רומן זדורוב
... ביבי נתניהו חף מפשע עד שלא הוכחה אשמתו? למה שונאים את ביבי נתניהו? האם חזקות החפות עומדת לביבי נתניהו? למה רק לא ביבי? למה אני לא מאמין לביבי? למה אני לא סומך על ביבי? איך לדעת מי אשם? בני גנץ, פוליטיקה, רומן זדורוב מה המשמעות של חזקת החפות ביחס לביבי נתניהו? הרעיון של חזקת החפות אומר שכל אדם הוא חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו בבית המשפט. זוהי גישה משפטית ומוסרית מקובלת שמטרתה להגן על הפרט מפני האשמות לא מבוססות. אליעד כהן מסביר שבהקשר של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, עולה שאלה מעניינת: אם אכן כל אדם בחזקת חף מפשע עד שלא הוכחה אשמתו, מדוע יש אנשים שמתייחסים לביבי כאילו הוא אשם מראש, עוד לפני הרשעה או אפילו לפני סיום החקירה? האם אדם יכול להיות חף מפשע למרות שהורשע בבית משפט? אליעד מציין שיש מצבים שבהם אדם לא הורשע, לא נחקר ואף אינו חשוד בשום דבר, אבל הוא בפועל אשם בעבירות שונות. לעומת זאת, ייתכן גם מצב הפוך שבו אדם הורשע, נחקר ונמצא אשם בבית משפט, אך במציאות הוא חף מפשע . אליעד מביא כדוגמה את רומן זדורוב אדם שרבים משוכנעים בחפותו למרות שהוא הורשע ונמצא בכלא. מכך עולה שהרשעה משפטית או חוסר הרשעה אינם תמיד משקפים בהכרח את האמת האובייקטיבית לגבי מעשיו של אדם. מדוע יש אנשים שמתייחסים לביבי נתניהו כאל אדם לא חף מפשע? אליעד כהן מסביר את ההיגיון בכך שאם יש ספק לגבי אדם כלשהו, צריך לבדוק מהו המידע הוודאי שיש לנו עליו ולגזור מכך על התחומים שבהם ... נטייה טבעית שלא להאמין לו גם בנושאים אחרים. ההיגיון הוא להסיק ממה שוודאי על מה שאינו וודאי, ומכאן להחליט מי צודק או אשם. האם אליעד שולל לחלוטין את חפותו של נתניהו? לא. אליעד מדגיש שאין לו ודאות מוחלטת שנתניהו ביצע עבירות פליליות או שהוא אשם בדברים שבהם הוא חשוד. הוא מסביר שאינו יודע מה בדיוק קרה מאחורי הקלעים של הפרשות השונות, אך עם זאת, בגלל שנתניהו נתפס בשקרים ... ופועל בעיקר מתוך אינטרסים אישיים. למה אליעד לא סומך על נתניהו למרות חזקת החפות? ההסבר העיקרי של אליעד הוא שבהתנהלות היומיומית שלנו אנחנו אף פעם לא סומכים באופן מוחלט על אנשים - לא מאמינים אוטומטית לכל מוכר בחנות וגם לא שוללים ... לשמור על ספק בריא ולבחון כל אדם באופן ביקורתי. מצד אחד, אפשרויות תמיד קיימות: גם אדם שלא הורשע מעולם יכול להיות פושע, וגם אדם שהורשע יכול להיות חף מפשע. אבל מצד שני, ביום - יום שלנו, אנחנו חייבים לפעול לפי המידע הוודאי שיש לנו. אדם שמשקר באופן סדרתי נתפס כאמין פחות בכל תחום ... אמינותם של אנשים. חזקת החפות של ביבי נתניהו שקרים של ביבי נתניהו האם אפשר לסמוך על ביבי נתניהו? איך לדעת מי צודק ומי אשם? ביבי נתניהו ומשבר הקורונה איך לזהות שקרים ולנהל ספקות? הטלת ספק והיצמדות לאמת מהו הרעיון של חזקת החפות וכיצד הוא מוביל לשאלה על ביבי נתניהו? העיקרון המקובל הוא שכל אדם בחזקת חף מפשע עד שלא הוכחה אשמתו. כלומר, מבחינה משפטית ומוסרית, עלינו להתייחס לכל אדם כחף מפשע עד שבית המשפט קובע אחרת. עם זאת, עולה השאלה כיצד הגישה הזו מסתדרת עם העובדה שיש אנשים שמאמינים שביבי נתניהו אינו חף מפשע, ומתייחסים אליו מראש כחשוד או אפילו כעבריין. האם אדם יכול להיות חף מפשע למרות שהורשע, ולהיפך? יכולים להיות מצבים שבהם אדם לא הורשע מעולם, לא נחקר ולא נחשד, ובכל זאת הוא עשוי להיות אשם בפועל. לעומת זאת, גם אדם שהורשע עלול להיות למעשה חף מפשע. למשל, מוזכר המקרה של רומן זדורוב, שרבים משוכנעים שהוא חף מפשע למרות שהורשע ויושב בכלא. המסקנה היא שהרשעה או אי - העמדה לדין לא תמיד משקפות בהכרח את האמת המוחלטת על מעשיו של אדם. מה ההיגיון ...
צביעות דתית, פשעים של דתיים, התנשאות דתית, שנאה לדתיים, למה אנשים כועסים על דתיים? דתי גנב, דתי רוצח, דתיים וחילונים, דתיים משתמטים, נגד שירות בצבא, יחסי דתיים חילונים
... דתית, פשעים של דתיים, התנשאות דתית, שנאה ... דתיים חילונים מדוע הפשע של דתי חמור יותר מפשע של חילוני? אחת השאלות המרכזיות ... יותר כאשר מדובר על פשעים שנעשו על ידי אנשים דתיים, לעומת פשעים דומים שמבוצעים על ידי אנשים ... שהנקודה אינה עצם הפשע, אלא הסתירה בין הערכים המוצהרים של ... הדת. חילוני שמבצע פשע לא מתיימר להיות בעל עליונות ... הבעיה היא לא רק בפגיעה עצמה, אלא גם בהתנשאות ובהתנשאות ... עצמו. הוא יפעל ללא תחושת אשמה משום שלתפיסתו, הוא עושה זאת ... מדגיש בהרצאתו היא שהפושע הדתי נתפס כחמור יותר בגלל הצביעות ... באמת לאנשים, לא הפשע עצמו, ולכן כשמדובר בפשעים של דתיים, הכעס והטינה חזקים יותר מאשר כשמדובר בפשעים דומים של אנשים חילונים. למה ... על חרדים? למה הפשע הדתי מרגיז יותר? מה היחס לדתיים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האם הוא אשם? האם הוא אחראי? האם לפטר את העובד? האם להיפרד ממנו? פגיעה בחפים מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו? יעוץ למנהלים, מתי לפטר עובד? האם הוא מתאים לתפקיד? חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קשב וריכוז, אימון אישי לילדים, מטפל אישי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 16_08_2025 השעה 14:42:32 - wesi1