הכל כרצונך תמיד, הרצון הראשון, הרצון של אלוהים, מה טוב ברצון? מה רע ברצון? לא להרגיש רע, לא לסבול, להפסיק את הסבל, לרצות להרגיש רע, לרצות את הרעהכל כרצונך תמיד, הרצון הראשון, הרצון של אלוהים, מה טוב ברצון? מה רע ברצון? לא להרגיש רע, לא לסבול, להפסיק את הסבל, לרצות להרגיש רע, לרצות את הרע מה המשמעות של הכל כרצונך תמיד ואיך זה קשור לרצון האלוהי? אליעד כהן ... שלכאורה אינו רוצה. אליעד מתאר כי ברגע שהאדם מכיר בעובדה שיש בו צד שרוצה את הרע, את הכאב או הסבל, הרי שמאותו רגע הוא אינו יכול להרגיש שהמציאות כופה עליו סבל אמיתי, משום שהיא מתאימה בדיוק לרצונו העמוק. איך ייתכן שאדם ירצה במודע לחוות סבל או כאב? אליעד מפרט את המורכבות שבהכרה של אדם ברצונותיו. כאשר אדם מתלונן על מצב רע, אפשר לשאול אותו ... באופן עמוק, גם אם אינו מודע לכך. מה המשמעות של הרצון הראשון ולמה הוא לא באמת פותר את בעיית הסבל? אליעד מציין את הרצון הראשון כרצון של אלוהים, או הרצון הבסיסי ביותר במציאות, זה שממנו נובעים כל הרצונות האחרים. ... מסביר שאם אדם היה אלוהים, כלומר, היה יודע שכל מה שמתרחש במציאות נובע מרצונו הישיר, לכאורה הוא לא היה סובל כלל, כי הכל מתרחש בדיוק כפי רצונו. אך אליעד ממשיך ומסביר שגם זה אינו פתרון מוחלט לסבל, משום שרצונו של אלוהים לא נובע מרצון קודם, ולכן אין לרצון הזה ערך מוחלט או תועלת אמיתית, כי הוא ... את עצמו: אבל מה נותן לי בכלל הרצון הזה מלכתחילה?. האם העובדה שהכל כרצונך באמת גורמת להפסיק את הרע והסבל? אליעד מתעמק בשאלה אם ההבנה שהכל קורה כרצונך באמת מפסיקה את הסבל. הוא מסביר שלמרות שההכרה בכך שהמציאות מתרחשת על פי הרצון שלך מבטלת את התחושה שהמציאות כפויה, עדיין איננה פותרת לחלוטין את תחושת הסבל. הסיבה לכך היא שהאדם שואל את עצמו למה הוא בכלל רוצה שהמציאות תהיה כך. האדם מבין שאמנם יש לו ... יהיו כפי שהם, אך מנגד הרצון עצמו אינו נותן לו סיפוק מוחלט. גם כשהאדם מגלה שהוא יכול להפסיק את הסבל במובן של להפסיק את הרצון עצמו, הוא בדרך כלל לא עושה זאת בפועל, משום שאז הוא יאבד גם את הדברים הטובים שהרצון מביא לו. האם ניתן באמת לוותר על כל רצון וכך להפסיק לחלוטין את הסבל? אליעד מסביר בצורה מפורטת שמבחינה תיאורטית אדם יכול להגיע למצב שבו הוא מוותר לחלוטין על כל הרצונות שלו, וכך כביכול הוא יפסיק לחלוטין לסבול. עם זאת, הוא מבהיר כי מצב כזה קשה מאוד להשגה בפועל, כי האדם כמעט תמיד מוצא דברים מסוימים שהוא ... יהיה מוכן באמת ובשלמות מוחלטת לוותר על הכל - כולל כל דבר שנתפס אצלו כחיובי - הוא יוכל להפסיק לסבול לחלוטין. אך הוא מוסיף כי מדובר במצב שהוא כמעט בלתי אפשרי להשגה, כי עצם הרצון לוותר על הכל גם הוא רצון בפני עצמו, ובכך קיים תמיד רצון שמייצר חיסרון וסבל מסוים. מה המשמעות של המחשבה אני יכול להפסיק את הסבל, אך אני לא עושה זאת? אליעד מתייחס למחשבה שמסוגלת לשמש כסוג של גוקר, כלומר, פרספקטיבה שמאפשרת לאדם לחוות הקלה או שחרור מיידי מהסבל. הוא מסביר כי אם אדם יודע ומרגיש שיש לו יכולת להפסיק את הסבל, אך אינו עושה זאת בפועל, המשמעות היא שבאופן עמוק הוא רוצה את המצב הזה, ולכן הוא אינו יכול להתלונן ... קורבן של המציאות ומאפשרת לאדם לקבל תחושת שליטה פנימית גם במצבים קשים. אליעד מבהיר כי בסופו של דבר, הסיבה לסבל האנושי נובעת תמיד מציפייה או תקווה לקבל משהו טוב מהמציאות. הוא טוען שאם אדם לא היה מצפה לקבל שום דבר טוב כלל, גם לא היה יכול להרגיש רע. במילים אחרות, הסבל האנושי תמיד מבוסס על קיומו של רצון כלשהו לקבלת טוב, ולכן הדרך האמיתית והיחידה להפסיק את הסבל לגמרי, היא לוותר לחלוטין על כל ציפייה לקבלת טוב כלשהו, אך מצב זה כמעט בלתי אפשרי להשגה. איך להפסיק את הסבל? הכל כרצונך תמיד? הרצון של אלוהים למה אני רוצה לסבול? איך לוותר על הרצון? מה טוב ברצון? למה אני לא מפסיק את הסבל שלי?