... שיש לנו בצורה תמידית ועמוקה, יש לכך מחיר כבד. הוא אומר שאם המוח ילמד להעריך מאוד את הטוב, הוא באופן אוטומטי גם ילמד
לסבול מאוד מהרע, מחוסר. לכן, הוא מסביר, לא תמיד משתלם לנסות להעריך את מה שיש, כי אז האדם יתחיל
לסבול גם מכל מה שאין לו. הוא מדגים זאת באמצעות רעיון סופרמן - כשהיינו ילדים, רצינו להיות גיבורי על
וסבלנו מאוד כשלא יכולנו לממש זאת. עם השנים התרגלנו לכך שזה לא אפשרי ולא
סבלנו מכך. אבל אם היום יתנו לנו להיות סופרמן לשבוע ואחר כך ייקחו לנו את זה,
הסבל שלנו יהיה עצום. כלומר, הערכה יתרה יוצרת גם פחד וחרדה גדולים ... את הראייה על ידי השוואה לעיוורים. הוא מסביר ששיטה זו אמנם יכולה לגרום לנו להעריך יותר את הטוב, אבל גם לגרום לנו
לסבל ולתחושת חיסרון כשאנו משווים את עצמנו למישהו שיש לו יותר מאיתנו. ... היכולת להרגיש טוב או רע. כדי להרגיש טוב, צריך שתהיה השוואה בין ההווה לעבר או לעתיד. למשל, אם עכשיו שורפים אותך, אתה
סובל בגלל הזיכרון וההשוואה לתחושה שלא שורפים אותך. אם היית חי רק ברגע אחד, ללא עבר וללא עתיד, לא היית מרגיש שום דבר - לא
סבל ולא הנאה. לכן, התפיסה של לחיות רק את הרגע בעצם מבטלת את היכולת ... ולהיות מאושר? אליעד כהן מסביר שיש אפשרות לפרוץ את מנגנון המוח ולהגיע למצב שבו אפשר ליהנות ולהעריך את מה שיש בלי
לסבול ממה שאין. זה כרוך בכך שהאדם יוכל להטיל ספק בהיגיון ולשנות את המנגנון ... מדגיש שמדובר בדבר קשה מאוד ודורש הבנה וחקירה עמוקה של המנגנון התודעתי. האם אפשר להגיע למצב של הערכה מלאה וטהורה ללא
סבל? אליעד כהן מבהיר שקיימת אפשרות כזו, אך היא נדירה ודורשת תהליך ... כלומר, להבין באופן אמיתי שהמציאות כולה טובה ואין בה רע כלל. במצב כזה, האדם אכן יוכל להעריך את הטוב בצורה שלמה בלי
לסבול. אבל הוא מדגיש כי מעטים מגיעים למצב כזה, וזהו מצב קיצוני ומיוחד. כיצד ... להיזכר כמה היה לנו רע בעבר ולשמוח שהמצב היום טוב יותר. אך הוא מדגיש שיש להבין כי פעולה זו עשויה להביא גם להגדלת
הסבל, כי אם המוח יתרגל לזכור לאורך זמן, הוא לא יוכל להיפטר בקלות גם ...