... מדוכדך, מקבל פעמים רבות עצה: לך תעזור לאחרים וזה יעשה לך טוב. במקרה הזה, העזרה לאחרים היא דרך לברוח מהאומללות העצמית. האדם הזה כל כך
סובל כשהוא רואה אחרים
סובלים, שהוא חייב לעזור להם כדי להקל על
הסבל האישי שלו. זה לא הופך אותו לטוב במיוחד, אלא דווקא למי שלא מסוגל להתמודד עם המציאות שבה יש
סבל. מדוע גורואים ודתות מציעים לעזור לאחרים אחרי ההארה? אליעד ... מלמדים את האדם שברגע שיגיע להארה, הוא יוכל לעזור לאנשים אחרים להגיע להארה כמוהו. הרעיון הזה מציג כאילו רק אחרי שהאדם משתחרר
מהסבל שלו, הוא יוכל לשחרר אחרים. אבל לפי אליעד, זו גישה שגויה מיסודה, כיוון שהמציאות היא טובה בדיוק כפי שהיא עכשיו. מי שחושב שצריך לשנות את המציאות הוא אדם
שסובל מכיוון שהוא לא מבין שהכל כבר שלם. אם אדם רואה מישהו אחר
שסובל ומנסה לעזור לו, הוא מראה שבעצם הוא עצמו
סובל ואומלל, כיוון שהוא עדיין לא השיג הבנה עמוקה שהכל טוב באופן מוחלט. הדרך היחידה באמת לעזור למישהו
שסובל היא לגרום לו להבין את הרעיון של אחדות ושלמות - להבין שהרע והטוב הם למעשה אותו דבר, וששום דבר לא באמת משנה. האם באמת צריך לעזור לאדם אחר
שסובל? אליעד טוען שאם אדם חושב שהוא צריך לעזור לאחר כי יש לו בעיה, אז אותו אדם עצמו נמצא בבעיה. ההנחה שיש בעיה היא עצמה הבעיה. אם אתה רוצה לעזור לאחר מתוך מחשבה שהוא
סובל, אתה לא באמת עוזר לו, אלא למעשה מייצר אצלו את התחושה שיש לו ... הבעיה שהוא חושב שיש לו אינה קיימת באמת. לדוגמה, אדם רואה עני ברחוב וחושב לתת לו צדקה כי הוא מרחם עליו. אך העני עצמו יכול להיות שאינו
סובל בכלל, ואולי אפילו מעוניין למות ואין לו בעיה עם המצב שלו. האדם שמרחם עליו
סובל הרבה יותר, כי הוא לא מסוגל לשאת את הרע של השני. למה דווקא ... שהכל טוב, יכול לאפשר לעצמו לרצות ולהציב מטרות, למרות שהוא יודע שכל רצון הוא סוג של עונש. אדם רגיל, ברגע שהוא רוצה משהו, הוא מיד
סובל, כיוון שהרצון עצמו יוצר אצלו חוסר
וסבל. רק מי שטוב לו באופן מוחלט יכול לשחק עם הטוב והרע, ולהעמיד ... הוא יכול לפעול בעולם מתוך המשחק, להציב לעצמו מטרות ולנסות להשיג אותן, אבל הוא יודע שזה רק משחק ואין לזה משמעות מוחלטת. אדם כזה לא
סובל באמת, גם אם הוא נכשל או אם יש רע בעולם, כי הוא כבר הבין שאין שום דבר רע באמת, אלא הכל חלק מהשלם. מי באמת
סובל יותר - העוזר או הנעזר? אליעד מביא דוגמה ברורה בנושא: שני אנשים, אחד גוסס מרעב והשני שרואה אותו ומרחם עליו. מי שבאמת
סובל יותר הוא דווקא זה שמרחם, כי הוא
סובל מכך שהשני נמצא
בסבל. ייתכן והגוסס בכלל לא
סובל ואפילו מרגיש שמחה וסיפוק מכך שהוא עומד למות. העוזר הוא זה שלא מצליח להכיל את המצב, ולכן הוא זה
שסובל באמת. בסופו של דבר, אליעד מדגיש שכל העזרה מתוך תחושת אומללות היא שקרית ולא באמת מועילה, אלא רק מנציחה את
הסבל. מה הדרך לחיים טובים באמת? הדרך שאליעד מציע כדי להגיע לחיים ... היא להבין באופן עמוק ואמיתי שהכל הוא אחד והכל הוא טוב מוחלט. רק כאשר האדם מבין את זה לחלוטין, הוא יכול לפעול בחופשיות, ללא תחושת
סבל או אומללות. הוא יכול לעזור או לא לעזור, לשחק או לא לשחק, אבל הוא כבר לא
סובל מכך שיש
סבל בעולם, כי הוא יודע שהכל טוב בדיוק כפי שהוא. האם לעזור לאחרים עושה טוב? האם מי שטוב לו יעשה רק טוב? איך להפסיק
לסבול מהסבל של אחרים? מהי משמעות החיים לפי אליעד כהן? ... תוכל לעזור לאחרים, שיהיה לך טוב מוחלט, תוכל לעשות עכשיו גם טוב לאחרים ולמה זה שגוי? כי מצד האמת, המציאות טובה כפי שהיא כרגע והטיפשים
שסובלים ואינם מבינים את המציאות וחושבים שצריך לשנות אותה רואים לדוגמה אדם מדוכדך, צולים מישהו על המנגל,
סובל, וכל עוד אתה חושב שזה רע לא הבנת את האחדות, את השלמות שהכל ... אומר זה טוב וזה רע, אז רע לו, ואם יש רע, האדם נאחז במטרה לעזור לאחרים והוא שמח לעזור לאחרים, והוא אומלל כל כך גדול, שהוא שמח שאחרים
סובלים ורץ לעזור להם, ומי שכואב לו שהאחר