... שכנוע הפוך או התניה הפוכה. לפי שיטה זו, במקום לנסות לשכנע את עצמך באופן ישיר להרגיש רגש מסוים, אתה פועל בצורה שמניחה שהרגש הזה כבר קיים, וכך
המוח משתכנע בהדרגה שהרגש הזה אכן נמצא בתוכך. איך לגרום לעצמך לאהוב את העבודה או משהו שאתה לא אוהב? הדוגמה הראשונה שאליעד נותן היא של אדם שרוצה ... היה מגיע בזמן, היה משקיע יותר במשרד, אולי מביא פרחים למשרד או מסדר את סביבת העבודה שלו בצורה יפה יותר. ברגע שהאדם מתחיל לבצע פעולות אלו,
המוח מתחיל לשאול את עצמו באופן לא מודע: מדוע אני עושה את הפעולות האלה? ומתוך הפעולות הללו נוצרת התניה הפוכה:
המוח מניח שהפעולות האלו נובעות מהרגש החיובי שהוא כביכול כבר מרגיש. כך האדם מתחיל באמת להרגיש טוב יותר כלפי העבודה. מה זו התניה הפוכה ואיך היא עובדת על
המוח? אליעד מדגיש שהלוגיקה מאחורי ההתניה ההפוכה היא פשוטה וברורה. בדרך כלל אנשים מניחים שיש סיבה ויש תוצאה, כלומר, אם אתה אוהב משהו, אתה מתנהג בהתאם. אך בתהליך ההתניה ההפוכה אתה עושה את הפעולה שהיא התוצאה, ואז
המוח באופן לא מודע מניח שיש סיבה להתנהגות שלך. לדוגמה, אם אתה מביא פרחים לעבודה,
המוח ישאל את עצמו למה הבאת פרחים, ויגיע למסקנה שבטח יש לך יחס חיובי לעבודה, אחרת לא היית עושה זאת. איך למנוע התאהבות או ליצור רגש שלילי בעזרת התניה ... שהוא היה עושה אם היה מאוהב. כלומר, אם הוא יודע שאם היה אוהב את האדם היה מתקשר אליו הרבה או משקיע בו, עליו להפסיק לעשות פעולות אלו. כך,
המוח יסיק שאם הוא לא עושה את הפעולות האלו, כנראה שהוא לא אוהב אותו. מנגד, אם מישהו מפחד להתאהב במישהי (לדוגמה בחורה סינית שנוסעת בקרוב לסין), עליו להימנע מפעולות שמביעות אהבה, כמו להתעניין בה יתר על המידה או להשקיע בה זמן ומשאבים. כך
המוח ייצור התניה הפוכה שתמנע ממנו לפתח רגשות חזקים. האם ההתניה הפוכה תמיד עובדת? אליעד מדגיש שהשיטה אינה מוחלטת, ויכולה לפעמים ליצור את התוצאה ההפוכה מזו הרצויה אם האדם אינו מאמין או לא משתף פעולה עם התהליך. השיטה מבוססת על הנחה לא מודעת: כאשר אדם פועל בצורה מסוימת,
המוח מניח שקיימת סיבה לכך. אם האדם פועל בצורה עקבית אך אינו מאמין לסיבה האמיתית, התהליך יכול לא לעבוד או אף לגרום לאפקט שלילי. לדוגמה, אם ילד לא ... לשאול איך הילד היה מתנהג אם הוא היה אוהב להכין שיעורים. אולי היה לו שולחן מסודר או מחברות מאורגנות. אם הוא מתחיל לסדר את המחברות והשולחן,
המוח שלו עשוי להסיק שהוא אוהב שיעורים. אך אם הילד מודע לכך שמנסים לשכנע אותו בעזרת השיטה הזו, זה עלול שלא לעבוד, כי
המוח מודע לכך שמדובר במניפולציה. איך לשתול מחשבות או רגשות באנשים אחרים באמצעות פעולות? אליעד גם מראה כיצד ניתן להשתמש בשיטה על אנשים אחרים. אם אדם ... אותו הדבר, ולהתחיל לעודד את ההתנהגות הזו. למשל, אם אדם רוצה שילדו יאהב חבר מסוים, הוא יכול לעודד את הילד להתנהג בצורה חברית כלפי אותו חבר,
והמוח של הילד יסיק מכך שהוא אכן מחבב את החבר. אליעד מסביר שזו שיטה מאוד שימושית ומעשית ליצור רגשות או לשנות רגשות כלפי אנשים, עבודה, ... הבית שלו צריך לשאול כיצד היה מתנהג אילו כבר היה אוהב את הבית. הוא עשוי להתחיל לנקות את הבית יותר, לסדר אותו, להשקיע בו ולטפח אותו. לאחר מכן
המוח יתחיל להאמין שאם הוא מתנהג כך, זה בוודאי משום שהוא אוהב את הבית, והרגש יתחיל להיווצר באופן טבעי. מסקנה מרכזית על יצירת רגשות ומחשבות באמצעות פעולות אליעד מסכם כי ככל שהקשר בין הסיבה לתוצאה נתפס אצל האדם כחזק יותר, כך ההתניה ההפוכה תהיה אפקטיבית יותר. הפעולות עצמן משכנעות את
המוח באופן לא מודע להאמין שקיים רגש או מחשבה מסוימים מאחורי הפעולות. כך, אפשר לייצר רגשות, מחשבות ותחושות בכל תחום באמצעות תרגול של פעולות תואמות באופן עקבי. איך ליצור רגש? איך לשכנע את עצמך לאהוב משהו? מהי התניה הפוכה? איך למנוע התאהבות? איך לעשות מניפולציה על
המוח? מהי אוטוסוגסטיה? איך לגרום למישהו לאהוב משהו? ...