... מי הרצון הזה? למה אני רוצה משהו? איך נוצר הרצון שלי? מי אני? האם אני הרצון שלי? האם אני
המוח שלי? למה אני מזדהה עם הרצון? למה יש לי ... כהן פותח בשאלה בסיסית על משמעות המילה אני: כשאדם אומר אני רוצה משהו, למה הוא מתכוון בעצם במילה אני? הוא מציג את הטענה
שהמוח אומר לאדם מה לעשות, ואז נשאלת השאלה האם האדם הוא באמת
המוח שלו, או אולי הוא משהו נפרד
מהמוח שלו, כלומר, האם
המוח הוא משהו ששייך לאדם, כמו בית, חולצה או ... יסרב כנראה, מכיוון שזה לא הרצון שלו. למה הוא יסרב? כי יש הפרדה ברורה בין הרצון שלי לרצון של מישהו אחר. לעומת זאת, כאשר
המוח של אותו אדם מורה לו לעשות משהו, האדם ... ומרגיש שזה הרצון שלו. אליעד מדגיש את ההבדל הזה בצורה פשוטה אך עמוקה: האדם לא מקשיב לרצונות של אחרים אך כן מקשיב לרצונות
שהמוח שלו אומר לו לבצע, ולכן נשאלת השאלה מדוע אדם מזהה את עצמו דווקא עם הרצונות
שהמוח שלו יוצר, ולא עם הרצונות של אחרים? האם אני
המוח שלי או שהמוח שלי הוא משהו שיש לי? כאן אליעד כהן מעמיק את השאלה: האם האדם עצמו הוא באמת
המוח שלו או שהמוח הוא רק משהו שיש לאדם, כמו פריט חיצוני? הוא נותן דוגמה ואומר שכשאדם אומר
המוח שלי, זה כמו לומר החולצה שלי, האוטו שלי או הבית שלי, כלומר, זה משהו שנמצא בבעלות ולא האדם עצמו. ואם
המוח הוא אכן בבעלותו של האדם ולא האדם עצמו, ... אותו האדם שמחזיק במוח? כאן מתגלה אי - הבהירות בשאלה מי אני באמת? מי מחליט מה אני רוצה? אליעד כהן ממשיך ומסביר שאם האדם הוא
המוח שלו, אז אין דבר כזה
המוח שלי, כי הוא
והמוח הם אותו הדבר. במקרה זה, כשאדם אומר אני החלטתי שאני רוצה להרגיש טוב, הוא מתכוון לומר שהוא עצמו החליט, ולא
שהמוח שלו החליט עבורו. אבל כאשר מתרחשת ... להבין את טבע האדם, טבע הרצון, ואת השאלה מי אני? בצורה עמוקה ויסודית יותר. למה אני רוצה משהו? איך נוצר הרצון שלי? האם אני
והמוח שלי הם אותו הדבר? האם אני בוחר את הרצון ...