אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה? ✔...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:06איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה?
כיצד ניתן לפתח שיחה בצורה טבעית ופשוטה?

פיתוח שיחה הוא מיומנות שרבים מתקשים בה. אליעד כהן מסביר באופן ברור ופשוט כיצד לפתח שיחה זורמת ומעניינת גם עם משפטים קצרים ופשוטים שאנשים אומרים לנו. הוא מתחיל מהשאלה כיצד ניתן ללמד אדם אחר לפתח שיחה, ועובר בהדרגה להסביר את השיטה וההיגיון שעומדים מאחורי זה.

מהי הנוסחה לפיתוח שיחה?

לפי אליעד כהן, הרעיון המרכזי לפיתוח שיחה הוא להבין שכל משפט שאנחנו שומעים מורכב משני אלמנטים עיקריים: העובדה עצמה, והפירוש שאנחנו נותנים לה. לדוגמה, אם אדם אומר לנו "הלכתי אתמול לטייל", המילים "הלכתי לטייל" הן העובדה בלבד, אבל מיד המוח שלנו מייצר סיפור שלם מסביב: איפה הוא טייל, למה טייל, עם מי טייל, ומה הרגיש במהלך הטיול.

אליעד מסביר שהדרך המעשית לפתח שיחה היא לזהות בראש את התמונה או הסיפור שהמוח שלנו מוסיף למשפט הפשוט, ולהפוך את אותם פרטים לא ידועים לשאלות. לדוגמה, אם מישהו מספר שהלך לים, אנחנו מיד חושבים: "הוא בטח ישב על החוף, לקח שמשייה, אולי שחה או שתה משהו". את המחשבות האלו הופכים לשאלות: "ישבת על החוף או שחית?", "עם מי הלכת?", "מה שתית שם?", וכך השיחה מתפתחת בקלות ובטבעיות.

איך ההבדל בין עובדה לפירוש עוזר בפיתוח שיחה?

אליעד מחדד את ההבדל בין עובדה לפירוש דרך דוגמה נוספת: אם מישהו אומר "אני בבית", זו עובדה פשוטה וברורה. אבל בראש שלנו מיד קופצים פרטים נוספים כמו "היא בטח חזרה מהלימודים", "היא כנראה יושבת על הספה או עושה משהו בבית". הפירושים האלה, שהם למעשה רק הנחות ולא עובדות, הם המקום שממנו אנו יכולים לשאוב שאלות להמשך השיחה. במקום להניח, שואלים: "ממתי את בבית?", "מה את עושה עכשיו?", ובכך מאפשרים לשיחה להמשיך באופן חלק ומעניין.

כיצד האסוציאציות במוח מסייעות בניהול שיחה?

אליעד מדגים כיצד אפילו מילה פשוטה כמו "מיץ תפוזים" מייצרת אצלנו סיפור שלם: אנחנו מיד מדמיינים תפוזים נסחטים, כוס קרה, טעם מתוק או חמוץ, ואולי גם זיכרון מסוים. לכל מילה יש משמעות עמוקה יותר מעבר לצליל שלה. המוח יוצר תמונות ואסוציאציות אוטומטיות, וזה מה שמאפשר לנו לשאול שאלות שמקדמות את השיחה: "סחטת בעצמך את התפוזים?", "היה לך טעים?", או "איזה סוג תפוזים אתה אוהב?".

באותה דרך, המילה "שולחן" יכולה ליצור שיחה שלמה: "מאיזה חומר עשוי השולחן שלך?", "באיזה חדר הוא נמצא?", "למה דווקא את השולחן הזה בחרת?", וכדומה. הרעיון הוא שכל מילה פשוטה שאומרים לנו היא פתח לעולם של שאלות אפשריות.

כיצד ניתן להשתמש באמת כדי לפתח שיחה?

אליעד מסביר שאנשים שרגילים להיצמד לאמת באופן טבעי מצליחים לפתח שיחות בקלות. המשמעות של להיצמד לאמת היא לבדוק האם הפירוש שלנו למשפט ששמענו אכן נכון. אם מישהו אומר "הייתי היום בים", ואנחנו מניחים שהוא שחה, חשוב לוודא את ההנחה הזו בשאלה ישירה: "האם שחית בים?". אם הוא עונה שלא, זה מוביל לשאלות חדשות ("אז מה עשית שם?", "למה לא נכנסת למים?"). בעצם, ההרגל לבדוק את אמיתות הפירושים שלנו הוא בדיוק הפעולה שמייצרת עוד ועוד שאלות ומפתחת את השיחה.

מהם השלבים המעשיים לפיתוח שיחה מוצלחת?

לסיכום, אליעד כהן מציע נוסחה מעשית ופשוטה לפיתוח שיחה:
  • קח את המשפט שאמרו לך ושים לב לעובדות הברורות שבו.
  • זהה את הסיפורים והאסוציאציות שהמוח שלך מוסיף אוטומטית סביב העובדות.
  • הפוך את הפירושים והאסוציאציות האלו לשאלות ברורות ופשוטות.
  • בכל תשובה שקיבלת, חזור על התהליך כדי להמשיך ולפתח את השיחה.
לדוגמה, אם מישהו אומר "הייתי בים", מיד אפשר לכתוב סיפור שלם על זה: "היה חם היום, בטח לקחת שמשייה, אולי הזמנת משקה או שיחקת מטקות". מתוך זה נולדות השאלות: "מה לקחת לים?", "עם מי הלכת?", "שחית או סתם ישבת?".

היכולת הזו מאפשרת לכל אדם, גם אם אינו מורגל ביצירת שיחות, לפתח תקשורת בין - אישית טובה וזורמת בקלות יחסית.
כיצד ניתן ללמד אדם לפתח שיחה?

השיחה מתחילה בשאלה כיצד מלמדים מישהו לפתח שיחה. אליעד מציג את הרעיון שצריך לספק לאדם מעין נוסחה או דרך מובנית שתעזור לו לזהות על מה לדבר ולהמשיך את הדיון באופן זורם. בתחילה נשאלת השאלה מה בדיוק עושים כשמישהו מספר לנו משפט פשוט כמו "הלכתי אתמול לטייל". אחד המשתתפים מציע להשתמש במילות שאלה כמו מי, מה, למה, כמה, מדוע, מתי, אך אליעד מחפש משהו פשוט ואינטואיטיבי יותר.

אליעד מסביר שכאשר אדם אומר "הלכתי אתמול לטייל", יש עובדה (הלכתי לטייל) ופירוש (למה הלך, איך הלך, עם מי הלך, באיזו שעה ועוד). כדי לפתח שיחה, אפשר לחפש בראש את מה שנוסף לנו אוטומטית סביב העובדה. לדוגמה, אם הוא הלך לים, אנחנו יכולים לדמיין שהוא ישב על החוף, התלבט מה לקחת, אולי שמשייה או כיסא, ואולי שחה או שיחק מטקות. מתוך הדמיון הזה נולדות שאלות להמשך השיחה: "עם מי היית בים?", "שחית?", "למה לא שחית?", "האם הזמנת משהו לשתות?".

אליעד מדגיש שכל מילה שמישהו אומר מייצרת לנו במוח תמונה גדולה יותר. אם אומרים "הלכתי לים", אנחנו לא מסתפקים רק במילים הללו, אלא בונים בראש סיפור: מה השעה, מה המזג אוויר, מה נעשה בפועל, האם שחינו או השתזפנו, וכולי. כך גם אם מישהו אומר "מיץ תפוזים" - המוח לא נעצר בשתי המילים הללו, אלא חושב על תפוזים נסחטים, צבע הכתום, אולי כוס קרה, ואפילו מרגיש טעם מסוים.

מדוע חשוב לזהות את ההבדל בין עובדה לפירוש?

לדברי אליעד, הדרך לפתח שיחה קשורה ביכולת לראות מה נאמר (העובדה) ומה אנחנו מפרשים או מוסיפים (הפירוש). אם לדוגמה הילדה שלך אומרת "אני בבית", אתה אולי מפרש שהיא חזרה מהלימודים, שהיא במנוחה, שהיא יושבת או עומדת, אבל בפועל היא רק אמרה "אני בבית". מתוך הפער בין מה שנאמר לבין מה שאתה מוסיף באופן טבעי בראש, אפשר לייצר שאלות.

אליעד מתאר שכדי לפתח שיחה עם אדם, אפשר לקחת את מה שהוא אומר ולהוסיף עליו חיבור של כמה משפטים, כאילו כותבים על זה חיבור שלם או "סיפור": "הלכת בים בשתיים בצהריים?", "היה חם?", "לקחת שמשייה?", "שחית או רק ישבת?", וכן הלאה. כל תוספת כזו היא בעצם שאלה שנולדת מההבדל בין מה שאנחנו כבר מדמיינים לבין מה שאיננו יודעים באמת.

בנוסף, הוא מציין שכדאי לקחת בחשבון את כל האסוציאציות שנולדות כשמישהו מדבר. אם לדוגמה הוא אמר "הלכתי היום לים", אנחנו יכולים להעלות שאלות כמו "לאיזה ים הלכת?", "היית עם חברים או לבד?", "מה עשית שם?". הדרך המובנית יותר היא לעבור מילה מילה (כמו 'ים', 'הייתי', 'היום') ולשאול את כל מה שעולה, אך הדרך האינטואיטיבית היא לזהות שהמוח שלנו כבר ממציא סיפור הרבה מעבר למשפט הבסיסי שנאמר.

כיצד ההיצמדות לאמת עוזרת לפתח שיחה?

אליעד מוסיף שרעיון ה"היצמדות לאמת" - כלומר, לבדוק מה באמת נאמר לעומת מה שאנחנו מפרשים - קשור ישירות ליכולת לפתח שיחה. בכל פעם שמישהו אומר משפט, אנו בודקים מה מידת הוודאות של הפירוש שקפץ לראשנו. לדוגמה, אם הוא אומר "הייתי היום בים", ואנחנו מניחים "בטח שחית בים", אפשר לשאול: "שחית בים?" ולברר האם הפירוש שלנו נכון. אם יתברר שלא שחו, זה ממשיך להוליד שאלות חדשות ("אז מה עשית בים?", "למה בחרת לא להיכנס למים?").

אליעד מדגים גם עם דוגמאות פשוטות יותר של מילים בודדות, כמו "שולחן" או "טאטא". המילה לבדה מעוררת בנו פירושים שונים: שולחן יכול להיות עץ, זכוכית, שולחן מטבח, שולחן משרדי, וכך אפשר לפתח שיחה שלמה על שולחן אחד. אם אדם אומר "בית", יש מי שידמיין בית פרטי עם גינה, יש מי שידמיין דירה קטנה, ויש מי שיחשוב על בית כמשפחה. לכל אחד יש פרשנות אחרת, ומתוך כך צצות שאלות חדשות.

אליעד מסכם שהנוסחה הפשוטה היא: קבל את מה שאמרו לך (העובדה), בדוק מה אתה מפרש מזה (הסיפור הנלווה שיצר לך בראש), והפוך את אותו פירוש לשאלות. כך אפשר ללמד אדם לפתח שיחה, גם אם אינו מורגל בכך.
עכשיו דיברנו על זה כמה פעמים נדבר עוד פעם נגיד שרוצים ללמד מישהו לפתח שיחה, אתה יודע לפתח שיחה?

ש: בדרך כלל.

אליעד: אני מפתח איתך עכשיו שיחה, אוקי מה הנוסחה לפתח שיחה זאת השאלה?

ש: אתה שומע משהו מניע מטרה.

אליעד: כן.

ש: אתה שומע מה שהוא אומר לוקח את מילים שלו את הנושאים שלו ומוצא אסוציאציות לאותן מילים וממשיך לדבר איתו על זה, אם אתה רואה שהוא מתעניין.

אליעד: רגע לא רגע חכה שנייה, לא אתה בסדר בוא נעצור במשפט הזה. מה אמרנו לוקח את, מה המהות המהות זה לקחת את מה שהוא אמר הוא אמר לך "הלכתי אתמול לטייל" איך אתה מפתח על זה שיחה?

ש: מתוך אני מסתכל על המילים שהוא אמר "הלכתי לטייל" אז אפשר לשאול אותו כל מיני שאלות כמו למה הלכת מתי הלכת לפי המטרה שלך.

אליעד: יפה עכשיו השאלה היא מה הנוסחה כדי לעלות על השאלות האלה זאת השאלה, עוד פעם מה שאתה אומר זה נכון רק השאלה היא עכשיו הוא צריך נוסחה אתה מכניס מחשב נגיד, לאו דווקא מחשב שכח מחשב אנחנו צריכים עכשיו ללמד מישהו לעשות את זה.

ש: לוקח את כל מילות השאלה האפשריות.

אליעד: כן אבל לא באמת יעשה את כל מילות השאלה האפשריות, מילה מילה איך מי מה למה כמה מדוע מתי.

ש: כן זאת הדרך לנוסחה.

אליעד: אם משהו יותר קצר יותר פשוט יותר הגיוני יותר אינטואיטיבי, לא שמה שאתה אומר זה לא נכון.

ש: לנסות להבין את המהות של הדבר הזה שהוא אמר.

אליעד: בכל מקרה יש לי עצה כדלקמן העצה אומרת כזה דבר, נגיד שמישהו אמר לך "הלכתי לטייל" עכשיו אתה צריך לשאול את עצמך "מה הוא אמר לך? הוא אמר לך הלכתי לטייל", עכשיו שימו לב יש עובדה ופירוש העובדה היא שהוא אמר "הלכתי לטייל" עכשיו תפרש מה נראה לך שהוא אמר, מה לדעתך הוא אמר שהוא אמר "הלכתי לטייל" מה לדעתך מה הוא סיפר תוסיף על הסיפור תוסיף.

ש: יכול להיות שהיה לו קצת רע והוא אולי הלך לטייל כדי להרגיש טוב.

אליעד: שנייה ואז אתה מוסיף איזה סיפור אתה מוסיף סיפור אוקי יכול להיות שהיה לו רע הוא הלך לטייל כדי להרגיש טוב, מה עוד יכול להיות שהוא התכוון?

ש: יכול להיות שבאופן סיסטמתי הוא הולך לטייל.

אליעד: מה עוד יכול להיות, אוקי מה עוד נגיד?

ש: יכול להיות שהוא רוצה לדבר איתך והוא סתם אומר לך את זה.

אליעד: לא בסדר שנייה אני מנסה להגיד משהו אחר, נגיד שמישהו אומר לך "אתמול הלכתי לטייל", תקשיב תתרכז אתה רואה אותו שם?

ש: כן.

אליעד: נגיד שהוא אומר לך "הייתי היום בים" איזה תמונה קופצת לך לראש?

ש: שהוא הלך היום לים?

אליעד: כן מה קופץ לך בראש כאילו אוקי הוא בים מה קופץ לך מה אתה רואה בראש אתה רואה אותו בים?

ש: הוא נפש הוא היה באיזה.

אליעד: יפה אז קופץ לך נגיד בראש שהוא יושב על כיסא, מה צייר לי אוקי בא נעשה את זה אחרת הוא אמר לך "הייתי בים" עכשיו אני אומר לך קח דף ונייר ותצייר תכתוב על זה סיפור עבודה או חיבור בזה תכתוב סיפור, מה אתה יכול לספר לי על מה שהוא אמר קח איזה משפט שהוא אמר ותהפוך את זה לסיפור מה הסיפור שאתה יכול נגיד לספר על זה?

ש: נקרא לזה לדוגמה ספציפית לזה.

אליעד: בשתיים בצהריים.

ש: בשתיים בצהריים לקח כיסא.

אליעד: לא שתיים בצהריים החליט שהוא היה בבית היה מאוד חם החליט שהוא נוסע לים, כן החליט שהוא נוסע לים נסע לים התלבט מה לקחת לים לקח לים שמשייה ישב בים לקח כיסא הזמין קפה, ראה את השמש שחה סיפור. עכשיו הוא אמר שהוא היה בים ויש לך סיפור מסביב, עכשיו אוטומטית כשהוא אומר לך "באתי מהים" נגיד הוא אומר לך "הייתי היום בים" במוח שלך היה על זה סיפור שהוא מעבר לשלוש מילים של "הייתי בים".

כשהוא אומר לך "הייתי בים" בראש שלך בטוח היה איזה סיפור, נגיד שהוא אומר לך את המילה "שולחן" יש בראש איזה סיפור על המילה שולחן.

ש: למה זה בטוח?

אליעד: כי המשמעות של המילה "שולחן" היא נגזרת מהסיפור שאתה מספר על המילה "שולחן", אוקי עכשיו מה אני חותר.

ש: לא, בסדר זה נשמע טוב ומעניין מה שאתה אומר אבל כאילו.

אליעד: אתה הבנת את התיאוריה לפני שזה נשמע טוב ומעניינת.

ש: אוקי בא תסביר לי את התיאוריה הזאת עוד פעם.

אליעד: אני אומר כזה דבר כשמישהו אומר לך "הייתי היום בים" אוטומטית בראש מצטיירת איזה תמונה יש איזה image, יש איזו משמעות המוח עושה עם זה משהו עם המידע הזה אוקי הוא מפרש את זה באיזו צורה. כל מה שאתה צריך לעשות כדי לפתח שיחה זה לקחת את מה שפירשת ולהפוך את זה לשאלות, "הייתי היום בים" אוקי מה קופץ לך לראש הוא יושב בים, ישבת בים מה קופץ לך לראש הוא שחה "שחית בים? לא שחיתי היה חם מדי, אוקי רגע היה חם מדי למה הוא לא שחה בים".

"אוקי אז למה לא שחית בים כי היה חם? לא יודע, אז מה עשית בים? שיחקתי מטקות, רגע אז עם מי שיחקת מטקות?" עוד פעם כי במוח כשבן אדם אומר משפט אוטומטית המוח מצייר על זה איזה ציור, אוטומטית כשמישהו אומר לך את המילה "שולחן" אתה מצייר על זה ציור מסביב מישהו אומר לך "מיץ תפוזים" אתה מצייר על זה ציור.

ש: מה זאת אומרת לא הבנתי למה אתה מתכוון.

אליעד: המילה "מיץ תפוזים" אומרת לך משהו?

ש: יש לה משמעות כלשהי כן.

אליעד: יפה מה אומר לך "מיץ תפוזים"?

ש: לוקחים תפוזים סוחטים אותם.

אליעד: יפה עכשיו האם זה יהיה נכון לומר שהמילה "מיץ תפוזים" המשמעות שלך עבורה היא מיץ תפוזים, האם כל מה שאתה יודע על מיץ תפוזים זה מיץ תפוזים מה המידע שקופץ לך לראש כשאומרים את המילה "מיץ תפוזים" מיץ תפוזים? נגיד שהייתי אומר לך איזה מילה בג'יבריש סתם ממציא מילא בג'יבריש ואומר לך מה אתה יודע על זה כלום רק את הצליל. אומר לך טאטא מה זה אומר כלום אתה לא יודע על זה כלום, ברגע שאמרתי לך מילה אחרת אמרתי לך מילה "בית" בראש יש משהו יש איזה משהו על המילה בית.

ש: איזה קישורים וכל מיני דברים.

אליעד: משהו יש שמה לא יכול להיות זה לא רק המילה "בית" כי המילה "בית" לכשעצמה אין לה משמעות. זאת אומרת שכשהוא אומר לך "הייתי בים" הייתה לזה איזו משמעות עבורך, מה שאתה צריך לעשות אם אתה מפתח שיחה זה לראות מה המשמעות של זה עבורך ובסך הכל להבדיל בין העובדה לפירוש ולהפוך את זה לשאלה. נגיד שמישהו אומר לך "הייתי בים" מה מצטייר לך בראש ציור?

ש: "איזה ים היית?".

אליעד: אז שנייה אז בראש מצטייר לך ציור "אוקי הוא היה באיזה ים, נגיד היה באיפה זה היה?" ואז אתה הופך את זה לשאלה "באיזה ים היית?" לדוגמה. מה שאני מנסה לחדד זה כזה דבר, מה שהוא אמר הדרך הארוכה זה פשוט לקחת את כל המילים לקחת את כל מילות השאלה האפשריות ולהוסיף את מילת השאלה וגם לקחת את כל צירופי המילים "באמצע הלכתי לים" זה גם משהו בפני עצמו להוסיף לזה את כל השאלות האפשריות.

בסדר אבל אז זה לא, לא מנסה עכשיו לעשות את זה אני מנסה להסביר משהו אחר בן אדם שרגיל להיצמד לאמת אוטומטית הוא גם יודע לפתח שיחה, למה כי מה זה להיצמד לאמת להיצמד לאמת זה מישהו מספר סיפור אתה שואל את עצמך "האם אני בטוח שהפירוש שאני מפרש האם אני בטוח שהוא נכון" ואת זה אתה הופך לשיחה.

אם מישהו מספר לך סיפור הילדה שלך אומרת לך "אני בבית" ואז בראש שלך קופץ "כנראה שעכשיו היא עושה משהו מסוים" עכשיו אם אתה בראש שלך כבן אדם רגיל, לדעת לבודד את העובדה והפירוש ואתה יודע לשאול את עצמך "רגע מי אמר שהיא בבית הרי היא רק אמרה אני בבית, מה אבל היא הגיעה עכשיו הביתה" כי בראש שלך הצטייר איזה ציור "היא עכשיו חזרה מהלימודים היא עושה שיעורים".

הצטייר איזה ציור משהו משהו הצטייר לך מעבר למילים "אני בבית" זה לא "אני בבית, טוב יש בית היא עומדת" זה לא מה שהצטייר לך הצטייר לך עוד מעבר לזה, אפילו אתה אומר "היא עומדת" היא לא אמרה "אני עומדת" מי אמר לך שהיא עומדת אולי היא יושבת. ועכשיו אם בן אדם רגיל לקחת את מה שאומרים לו וכל פעם כשהוא מפרש פירוש לשאול האם הפירוש הזה נכון אז את השאלה הזאת הוא הופך לפיתוח השיחה.

בעצם פיתוח שיחה זה לקחת את מה שאמרו לך לראות מה ניתן לפרש את זה ולשים סימן שאלה בסוף, "ניתן כשהוא אמר הייתי בים ניתן לומר שהוא עשה סקי גלישת גלים ניתן לומר את זה בוא נשים סימן שאלה". עכשיו שימו לב עכשיו אם אנחנו נגיד לו לדוגמה נגיד כזה דבר "בים הייתי בים ועשיתי גלישת גלים" זאת אומרת "עשיתי גלישת גלים" זאת תשובה לאיזה שאלה "מה עשיתי בים" אז נשאל "מה עשית בים".

זאת אומרת במוח קפץ לך איזה פירוש "אוקי בים" נגיד היה בים ואז אתה מדמיין את הבן אדם נגיד יושב ומשתזף "אוקי מה הוא עשה בים השתזף, אני יכול לשאול אותו האם השתזפת מה עשית בים".

ש: "איפה אתה משתזף על הגב על הבטן?".

אליעד: נגיד הוא אומר "השתזפתי בים" אוקי ואז בראש אתה מצייר איזה ציור, צייר ציור על מה שהבן אדם השני אמר צייר ציור תחשוב שאומרים לך לכתוב על זה חיבור של שלוש מילים, שלושה משפטים תמציא משהו תשקר תמציא משהו "הייתי בים" תמציא עכשיו תוסיף עוד עשר מילים למשפט הזה, אחר כך תהפוך את זה לסימני שאלה ואז נוצר לך דרך לפתח שיחה.
אפשרי להפוך פירוש לעובדה מנהל להתגבר עבודה לבד פירושים להציג פירוש כעובדה מיומנות שיחה להיצמד לאמת ניהול שיחות איך לדעת לדבר איך לדעת מה לשאול איך ליצור שיחה איך לנהל איך לנהל שיחה איך לפתח איך לפתח שיחה איך מפתחים שיחה כיצד לפתח שיחה ליצור ליצור שיחה לנהל לנהל שיחה לפתח לפתח שיחה לשאול לשאול שאלות מיומנויות מיומנות מיומנות שיחה מנהל מפתחים שיחה ניהול ניהול שיחה ניהול שיחות פיתוח פיתוח שיחה שאלה שאלות שיחה תקשורת תקשורת בין אישית תקשורת בינאישית תקשורתיות
אהבה, זוגיות, קשר זוגי, התאמה זוגית, יחסים זוגיים, תקשורת זוגית, אהבה בזוגיות, אהבה זוגית, חוסר אהבה עצמית, חלק 1
אהבה, זוגיות, קשר זוגי, התאמה זוגית, יחסים זוגיים, תקשורת זוגית, אהבה בזוגיות, אהבה זוגית, חוסר אהבה עצמית, חלק 1
... זוגיות, קשר זוגי, התאמה זוגית, יחסים זוגיים, תקשורת זוגית, אהבה בזוגיות, אהבה זוגית, חוסר אהבה עצמית, חלק 1 מהם המנגנונים שמייצרים חוסר שלמות ... את המושג אהבה עצמית, ומסביר כי לעיתים אנשים מחפשים את ההשלמה בזוגיות בגלל חוסר שלם עם עצמם. ההתפתחות של אהבה עצמית תוביל את האדם למקום שבו הוא לא יחשוב על הזוגיות רק כעל פתרון למחסור ריגשי. אליעד ... הצרכים שלך, הבן את מהות המחשבות שלך, ותוכל לקבל את ההחלטות הנכונות יותר בחיים ובזוגיות. אהבה זוגית תקשורת זוגית התלבטויות בזוגיות אהבה עצמית כנות בזוגיות ...
אהבה, זוגיות, קשר זוגי, התאמה זוגית, יחסים זוגיים, תקשורת זוגית, אהבה בזוגיות, אהבה זוגית, חוסר אהבה עצמית, חלק 2
אהבה, זוגיות, קשר זוגי, התאמה זוגית, יחסים זוגיים, תקשורת זוגית, אהבה בזוגיות, אהבה זוגית, חוסר אהבה עצמית, חלק 2
... זוגיות, קשר זוגי, התאמה זוגית, יחסים זוגיים, תקשורת זוגית, אהבה בזוגיות, אהבה זוגית, חוסר אהבה עצמית, חלק 2 מה זה אומר לאהוב את עצמך בזוגיות? במהלך ההרצאה, אליעד מתאר את הקונספט של אהבה עצמית בזוגיות ... הפנימי למצוא מישהו שיגרום לנו להרגיש אהובים. לדבריו, אהבה עצמית נחשבת למפתח המרכזי בכדי לאהוב את מערכת היחסים הזוגית ולממש אותה באופן בריא ויציב. כיצד ניתן לבחור בין בני זוג? אליעד מציע שיטה שבה על האדם לשאול את עצמו מה חשוב ...
חרדה חברתית קשה, פחד חברתי, איך להכיר בחורה, איך להתחיל עם בחורה, פחד מאלימות מילולית, פחד מאלימות פיזית, בעיות תקשורת חברתית, טיפול בחרדה חברתית
חרדה חברתית קשה, פחד חברתי, איך להכיר בחורה, איך להתחיל עם בחורה, פחד מאלימות מילולית, פחד מאלימות פיזית, בעיות תקשורת חברתית, טיפול בחרדה חברתית
... איך להכיר בחורה, איך להתחיל עם בחורה, פחד מאלימות מילולית, פחד מאלימות פיזית, בעיות תקשורת חברתית, טיפול בחרדה חברתית מה גורם לחרדה חברתית קשה ולפחד מתקשורת עם אנשים? החרדה החברתית והפחד מתקשורת חברתית נובעים משני גורמים מרכזיים שהוסברו לעומק בשיחה. הגורם הראשון הוא התחושה של ... יוצר מצוקה נפשית ומתח פנימי עמוק. הגורם השני הוא חרדה חברתית קשה, המתבטאת בקושי בתקשורת עם אנשים, פחד מאלימות (גם פיזית וגם מילולית), ופחד להיפגע רגשית. האדם שסובל מהחרדה ... בחירה שלא להתמודד עם האפשרות להיפגע. אך הבחירה הזאת גם מונעת את ההנאה, ההתקדמות, וההתפתחות שהחיים והמשחק הזה יכולים לספק. לכן, מי שרוצה באמת ליהנות ולחיות, חייב לקבל את ...
NLP, שכנוע בפרסומות, איך מוכרים יותר? שכנוע מכירות, טיפים למכירות, תקשורת שכנועית, איך להשפיע על אנשים? איך לעבוד על אנשים? מסרים תת הכרתיים, איך למכור יותר? לשתול מחשבות, אסוציאציות - חלק 1
... שכנוע בפרסומות, איך מוכרים יותר? שכנוע מכירות, טיפים למכירות, תקשורת שכנועית, איך להשפיע על אנשים? איך לעבוד על אנשים? מסרים תת הכרתיים, איך למכור יותר? לשתול מחשבות, אסוציאציות - חלק 1 וכאן אבאר עוד דרך ועוד שיטה איך לשתול מסרים תת הכרתיים בתת ... ומהי אסוציאציה רגשית? ואיך אסוציאציות רגשיות משפיעות על תת המודע של האדם? ואבאר, איך הזיכרון של האדם, משפיע על המחשבות של האדם? ואבאר איך באפשרותך לעשות מניפולציות על המוח האנושי? ואיך אפשר ליצור אצל האדם הסחת דעת ולשתול לו מחשבות? ואיך עובדת מערכת הדימויים והאסוציאציות שיש במוח האנושי? ואיך עובדות פרסומות? ואיך שותלים מסרים תת הכרתיים בפרסום ובפרסומות? ואבאר איך ...
NLP, שכנוע בפרסומות, איך מוכרים יותר? שכנוע מכירות, טיפים למכירות, תקשורת שכנועית, איך להשפיע על אנשים? איך לעבוד על אנשים? מסרים תת הכרתיים, איך למכור יותר? לשתול מחשבות, אסוציאציות - חלק 2
... בפרסומות, איך מוכרים יותר? שכנוע מכירות, טיפים למכירות, תקשורת שכנועית, איך להשפיע על אנשים? איך לעבוד על אנשים? מסרים תת ... האחרון הקרוב ביותר שאותו הוא הרגיש קודם לכן. והרעיון הוא, ליצור לאדם הבנה + חוויה, שאותן הוא ישליך על הדבר שבו הוא לא בטוח. ...
NLP, שכנוע חזותי, מסרים תת הכרתיים בפרסומות, עיצוב פונטים, העברת מסרים לתת מודע, שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע בפרסומות, דרכי שכנוע בפרסומות, טכניקות שכנוע בפרסומות, תקשורת שכנועית
NLP, שכנוע חזותי, מסרים תת הכרתיים בפרסומות, עיצוב פונטים, העברת מסרים לתת מודע, שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע בפרסומות, דרכי שכנוע בפרסומות, טכניקות שכנוע בפרסומות, תקשורת שכנועית
... דרכי שכנוע בפרסומות, טכניקות שכנוע בפרסומות, תקשורת שכנועית מה הקשר בין עיצוב פונטים ובין ... לא רק דרך המילים, אלא גם דרך צורת האותיות, שעוזרת ליצור תחושת רגש המתקיימת במקביל למה שנאמר ... דבר שיכול למשוך את הצופה ולהשאיר רושם חזק יותר. שיחה נוספת שהתפתחה בין אליעד למאזין עסקה בהשפעה של עיצוב ...
אובייקטיביות, סובייקטיביות, נייטרליות, שיפוטיות, אובייקטיביות עיתונאית, אובייקטיביות בתקשורת, אובייקטיביות בעיתונות, אובייקטיביות התקשורת, חשיבה נייטרלית, חשיבה אובייקטיבית, חשיבה סובייקטיבית
אובייקטיביות, סובייקטיביות, נייטרליות, שיפוטיות, אובייקטיביות עיתונאית, אובייקטיביות בתקשורת, אובייקטיביות בעיתונות, אובייקטיביות התקשורת, חשיבה נייטרלית, חשיבה אובייקטיבית, חשיבה סובייקטיבית
... אובייקטיביות בתקשורת, אובייקטיביות בעיתונות, אובייקטיביות התקשורת, חשיבה נייטרלית, חשיבה אובייקטיבית, חשיבה ... בעיתונאות ובתקשורת, אליעד מסביר כיצד עיתונאים ומראיינים עשויים ... נייטרליות משפיעה על התקשורת? מהו שיפוט אובייקטיבי? איך היינו יכולים ...
גמגום, טיפול בגמגום, הפרעות בדיבור, ללמוד לדבר, מהות הגמגום, הפרעה בדיבור, קלינאות תקשורת, שטף דיבור, טיפולי דיבור, בעיות דיבור, לטפל בגמגום, להפסיק לגמגם, הפסקת גמגום, גורמים לגמגום
גמגום, טיפול בגמגום, הפרעות בדיבור, ללמוד לדבר, מהות הגמגום, הפרעה בדיבור, קלינאות תקשורת, שטף דיבור, טיפולי דיבור, בעיות דיבור, לטפל בגמגום, להפסיק לגמגם, הפסקת גמגום, גורמים לגמגום
... טיפול בגמגום, הפרעות בדיבור, ללמוד לדבר, מהות הגמגום, הפרעה בדיבור, קלינאות תקשורת, שטף דיבור, טיפולי דיבור, בעיות דיבור, לטפל בגמגום, להפסיק לגמגם, הפסקת גמגום, ... אליעד מציין שחשוב להתחיל ללמוד את הבסיס, כלומר, להבין את התהליך המנטלי שמוביל לדיבור, ורק לאחר מכן לעבוד על תרגול הדיבור עצמו. בסופו של דבר, המטרה היא לפתח הרגלים טובים, כך שמדובר לא רק על תרפיה של תהליך הדיבור, אלא גם על שינוי תפיסת העולם של האדם המגמגם לגבי איך עליו להתנהל כשמדבר. גמגום הפרעות בדיבור טיפול בגמגום בעיות דיבור כיצד לדבר בצורה זורמת ...
מערכות יחסים חברתיות, קשרים עם אנשים, לתקשר עם אנשים, בעיות בתקשורת חברתית, איך לתקשר עם אנשים? איך לתקשר עם הסביבה? תקשורת חיובית, תקשורת עם אנשים
מערכות יחסים חברתיות, קשרים עם אנשים, לתקשר עם אנשים, בעיות בתקשורת חברתית, איך לתקשר עם אנשים? איך לתקשר עם הסביבה? תקשורת חיובית, תקשורת עם אנשים
... יחסים חברתיות, קשרים עם אנשים, לתקשר עם אנשים, בעיות בתקשורת חברתית, איך לתקשר עם אנשים? איך לתקשר עם הסביבה? תקשורת חיובית, תקשורת עם אנשים למה קשה לך לתקשר עם אנשים מסוימים? הקושי שלך בתקשורת עם אנשים נובע מהאמונות ומהציפיות שיש לך כלפי ... מאשר עם אנשים שלא מכירים אותך ולא חולקים את אותה הגישה או אמונה. האם חוסר הסכמה מוביל לקושי בתקשורת? אליעד מסביר שאם אתה מדבר עם מישהו שיש לו ... פחד שהאדם השני יתנגד או לא יבין אותך. אליעד מדגים זאת בכך שאומר שכשאתה מאמין במשהו, אתה מוגבל בתקשורת עם אנשים שלא רואים את הדברים בדיוק כמוך. אתה מאמין ברעיון מסוים, ולכן כשמישהו חושב אחרת, קשה לך להסתדר איתו. איך לשפר את התקשורת עם אנשים שחושבים אחרת? אליעד מציג את הפתרון ... של הרעיונות האלה, אתה יכול לזהות ששניכם מדברים בעצם על אותו דבר בדרכים שונות, וזה מאפשר תקשורת הרבה יותר טובה. כיצד לזהות אם אתה באמת מבין ... לאחר זה גם טוב, כנראה שלא הבנת את הרעיון לעומק. האם אפשר לתקשר בלי להתאמץ בכלל? אליעד מסביר שתקשורת היא כמו כל דבר אחר בחיים. אם אתה רוצה להשיג תוצאה מסוימת, עליך להתאמץ. אין דבר כזה תקשורת בלי מאמץ אם יש לך ציפיות מסוימות. אם אתה רוצה שיחה נוחה, ללא חיכוכים או קונפליקטים בכלל, זוהי ... לך ציפיות מסוימות, אתה חייב להשקיע מאמץ כדי להגיע לתוצאה שאתה רוצה. איך להתאים את עצמך לסביבה בתקשורת חברתית? לפי אליעד, כדי לתקשר טוב יותר עם ... של מה שמוצג לך, אתה יכול להתייחס אליהם בהתאם ולהשתמש בהם לתועלת שלך. למה קשה לך להרגיש חופשי בתקשורת? הקושי שלך להרגיש חופשי נובע מהתנגדות שלך ... חייב לאפשר למציאות להיות חופשייה לעשות מה שהיא רוצה, ולקבל את זה בצורה מוחלטת. האם אפשר להגיע לתקשורת מושלמת ללא תסכול? אליעד מבהיר כי לא קיימת ... שלך, אתה מפסיק להיאבק ולקבל הכל, כולל את החוסר שלמות והספקות, בצורה שלמה יותר. איך לשפר תקשורת חברתית? איך לתקשר עם אנשים שחושבים אחרת? למה ...
גישור משפחתי, פתרון סכסוכים, גישור קונפליקט במשפחה, לגשר בין אנשים, בעיות במשפחה, קצר בתקשורת, בעיות בתקשורת, הורים וילדים, חינוך ילדים, מערכות יחסים, מגשר משפחתי, אימון משפחתי
גישור משפחתי, פתרון סכסוכים, גישור קונפליקט במשפחה, לגשר בין אנשים, בעיות במשפחה, קצר בתקשורת, בעיות בתקשורת, הורים וילדים, חינוך ילדים, מערכות יחסים, מגשר משפחתי, אימון משפחתי
... משפחתי, פתרון סכסוכים, גישור קונפליקט במשפחה, לגשר בין אנשים, בעיות במשפחה, קצר בתקשורת , בעיות בתקשורת, הורים וילדים, חינוך ילדים, מערכות יחסים, מגשר משפחתי, אימון משפחתי מהם סימנים ומסרים עקיפים בתקשורת בין אנשים? במסגרת השיחה על גישור משפחתי ופתרון סכסוכים, אליעד כהן עוסק בצורה מעמיקה בתופעה נפוצה אך סמויה של תקשורת עקיפה והעברת מסרים בצורה מרומזת. הוא מסביר כי אנשים רבים אינם מבטאים את רצונם באופן ישיר, אלא ... שזה לא בהכרח אומר שהפרשנות של אותו אדם נכונה, אלא שהפרשנות נובעת מתפיסת עולם סובייקטיבית. למה נוצר קושי להבין מסרים עקיפים? אחד הגורמים לקושי הוא חוסר דיוק בתקשורת. אליעד מביא דוגמה של שיחה בין בן לאמו, שבה הבן מתלונן שהאם אומרת שאינה יודעת על מה הוא מדבר. האם מתעקשת שאינה מבינה את דבריו, והבן מרגיש מתוסכל כי הוא יודע בוודאות שהיא מבינה למה הוא מתכוון, אך היא מכחישה זאת. אליעד מסביר שהכחשה כזו יוצרת תסכול מיותר ופוגעת בתקשורת. הוא מדגיש כי אנשים נוטים לפעמים להגזים בתגובותיהם (דרמטיזציה), וכך נוצר רושם שהם מכחישים באופן ... שואל שאלה, האדם הנשאל לא צריך לומר אני לא יודע על מה אתה מדבר באופן גורף, אלא להבהיר במדויק איזה חלק הוא מבין ואיזה לא. בצורה כזו, השיחה מתבהרת ונמנע קצר תקשורתי. מהי הדרך הנכונה להתמודד עם מסרים עקיפים וסימנים? הפתרון שאליעד מציע הוא פשוט וברור: על כל אדם ... את הכוונה שמאחורי המסר. אם הוא לא בטוח, עליו להכיר בכך שהוא לא בטוח, ולא להניח הנחות שווא. אם אדם חושד שהצד השני מעביר לו מסר עקיף, עליו לברר ישירות במקום לפתח תיאוריות לא מבוססות. אליעד מסביר שלעתים ההתמודדות היא לשחרר, ולא לנסות לפרש כל סימן. לא תמיד חייבים ... בדיבור במערכות יחסים. הוא טוען שאם אנשים יתרגלו לדבר רק באופן שבו הם אמורים לדבר, בלי להגזים, בלי לנפח, ובלי להכחיש בצורה טוטאלית דברים שהם יודעים היטב, התקשורת תהפוך להרבה יותר ברורה ופשוטה. הוא נותן דוגמה מפורטת שבה אישה שמה כוס על שולחן בצורה מסוימת. אם האדם ... שזה סימן סמוי, במקום לומר אני לא יודעת על מה אתה מדבר, עליה לומר בפשטות: אני מבינה שאתה חושב ששמתי את זה כאן כרמז, אבל אני אומרת לך שלא התכוונתי לכך. לדבריו, תקשורת מדויקת כזו יוצרת אמינות, ומונעת יצירת מתח מיותר בין אנשים. לסיום, אליעד כהן מבהיר כי גם אם אנשים משתמשים במסרים עקיפים כחלק מחייהם, ההכרה בקיומם, היכולת לפרש אותם נכון, והיכולת לנהל דיאלוג מדויק וברור - הם המפתח לפתרון סכסוכים משפחתיים, שיפור מערכות יחסים ומניעת בעיות בתקשורת בין הורים לילדים ובין בני זוג. איך להבין מסרים עקיפים? מה עושים כשיש קצר בתקשורת במשפחה? מה זה NLP? איך לדייק בדיבור? כיצד להתמודד עם פרשנויות שגויות? איך למנוע סכסוכים משפחתיים? מהם סימנים סמויים בתקשורת?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה, מנטורינג, מטפל קוגניטיבי התנהגותי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1399 שניות - עכשיו 17_08_2025 השעה 00:54:10 - wesi1