מה המציאות באמת? האם המציאות טובה? האם המציאות רעה? מה יש חוץ לטוב ולרע? מה יש מחוץ לשכל? לאהוב את השנאה, לשנוא את האהבה, אהבה אין סופית, שנאה אין סופית, לאהוב בלי תנאים... של טוב ורע. המקום הזה הוא מחוץ לשכל, מחוץ לכל הגדרה, ולכן לא ניתן להסביר אותו במילים ובמחשבה. במציאות המוחלטת הזו אין טוב או רע, אין הגדרה כלל, אפילו המושג של אין הגדרה הוא עצמו הגדרה שגויה ביחס למציאות המוחלטת. מה המשמעות של מחוץ לטוב ולרע? אליעד מסביר שמחוץ לטוב ולרע לא מתאר מצב נייטרלי, אלא מצב שבו גם ... רוצה לאכול, אך האמא יודעת שהאוכל טוב לו. מבחינת הילד זה רע לאכול, מבחינת האם זה טוב. אבל במציאות המוחלטת אין בכלל את השאלה אם זה טוב או רע לאכול - זה פשוט לא מוגדר. כשאין הגדרה כלל, אין ... כבר הגדרה. כלומר, להיות באמת מחוץ לטוב ולרע פירושו לא להרגיש אפילו שאתה לא מרגיש כלום - זו שלמות מוחלטת, מעבר לכל תחושה ומחשבה. כיצד ניתן לתאר את המציאות שמעבר לשכל? אליעד מדגיש שהמציאות שמעבר לשכל אינה ניתנת לתיאור מדויק, כי כל תיאור או הגדרה מחייבים שכל והפרדה בין מושגים. השכל אינו יכול לתפוס את המציאות המוחלטת, כי השכל פועל באמצעות השוואה והגדרה, בעוד שהמציאות המוחלטת נמצאת מעבר לכל הגדרה. הוא מסביר זאת באמצעות האמרה לית מחשבה תפיסה בך כלל, כלומר, שום מחשבה אינה יכולה לתפוס את המהות המוחלטת של המציאות. הוא מתייחס גם לכך שרבי נחמן הגדיר זאת כטוב, משום שצריך לכנות את המוחלט באיזשהו שם. אך אליעד מבהיר שההגדרה טוב היא רק דרך למכור את הרעיון לאנשים, כי באמת, המצב שמעבר לטוב ... על המושג של אהבה ללא תנאים. רוב בני האדם אוהבים עם תנאים, כלומר, האהבה שלהם תלויה בדברים מסוימים. אהבה מוחלטת, לעומת זאת, היא מצב שבו האדם אוהב כל דבר בצורה אינסופית וללא שום תנאי. במצב זה, האדם אוהב את ... את השאלה האם אפשר לחיות ללא שיפוטיות בכלל, כלומר, בלי לקבוע מה טוב ומה רע בשום תחום. הוא מסביר שהמוח האנושי רגיל לשפוט כל דבר - טוב או רע, נכון או לא נכון. אבל מצב ללא שיפוטיות כלל, הוא ... המציאות קיימת בכלל? אליעד גם מתייחס לשאלות הקיומיות של למה המציאות קיימת? ולמה אני קיים?. הוא אומר שמנקודת מבט מוחלטת, השאלות הללו כלל לא קיימות. אפילו השאלה האם אני קיים או לא? הופכת לחסרת משמעות מנקודת המבט המוחלטת. הוא מסביר שאנשים חושבים שהתשובה לשאלה האם אני קיים? היא או כן או לא, אבל במציאות המוחלטת השאלה עצמה היא שגויה וחסרת משמעות, כי עצם המושג קיום כבר מגדיר משהו, והמציאות המוחלטת היא מעבר לכל הגדרה אפשרית. איך אפשר להבין את המציאות המוחלטת? לבסוף, אליעד מדגיש שהדרך היחידה להבין באמת את המציאות שמעבר לשכל, לטוב ולרע, היא לחוות אותה ישירות. הוא מסביר שאין אפשרות להוכיח את המציאות המוחלטת באמצעות שכל או הוכחות לוגיות, אלא רק באמצעות התנסות ישירה. כדי לחוות את המציאות המוחלטת, האדם צריך להגיע למצב של אי - ידיעה מוחלטת, ולוותר על כל הגדרה שיש לו לגבי המציאות. אך אליעד מזהיר שזו החלטה מסוכנת מאוד: אדם שנכנס למצב כזה מסתכן באובדן מוחלט של כל המושגים והתפיסות שלו. אין הבטחה שהוא יחזור להבנה כלשהי, והוא עלול למצוא עצמו במצב של חוסר ידיעה מוחלטת, ללא אפשרות לחזור לתפיסה רגילה. אך מי שבכל זאת יוצא למסע הזה, עלול למצוא בקצה הדרך את האמת המוחלטת - את המציאות כפי שהיא באמת. האם המציאות טובה או רעה? מה יש מעבר לטוב ולרע? מה המשמעות של ...