... בקריאה ולא באמת מפיק תועלת מהחומר שקראת. מדוע קשה בהתחלה למצוא משמעות אישית בטקסט? בהתחלה, קשה לקורא למצוא משמעות אישית למה שהוא קורא, כי
המוח שלו עדיין לא רגיל לקשר את הטקסט למציאות שלו. בשלב הראשון, זה מרגיש מלאכותי ולא טבעי, כי התודעה עדיין לא מאומנת לראות את הקשרים המופשטים בין תוכן הספר לבין מה שקורה בחיים האישיים. אבל עם הזמן, לאחר אימון מתמשך,
המוח מתחיל להתרגל ולייצר באופן אוטומטי קשרים ומשמעויות, אפילו באופן ספונטני, בין מה שקוראים לבין חוויות ואירועים בחיי היומיום. כיצד הלימוד קשור ליצירת דוגמאות מחיי היום - ... ספרים בצורה יעילה חייבת לכלול את שלב היישום האישי. הוא ממליץ שכאשר קוראים טקסט, חובה לנסות לקשור אותו למה שקורה לנו בפועל. צריך להכריח את
המוח לשאול שאלות על כל דבר שקוראים: איך המידע הזה יכול לעזור לי לפתור את הבעיה שהייתה לי קודם? כיצד הוא מסייע לי לקראת ההתמודדות הבאה שלי בחיים?. כך, הידע שנצבר מהספר לא ... בחיים. לכן, אם אדם קורא טקסט ולא מצליח לראות איך זה רלוונטי לחיים האישיים שלו, הקריאה לא באמת מועילה והוא למעשה לא למד כלום. כיצד לאמן את
המוח לחשיבה אפקטיבית דרך קריאה? ההמלצה המעשית של אליעד היא פשוטה אך דורשת התמדה: בהתחלה, חייבים להכריח את עצמנו בצורה מודעת למצוא קשרים, גם אם זה מרגיש מאולץ. עם הזמן, התהליך הופך טבעי
והמוח יוצר קשרים באופן אוטומטי. האימון הזה מוביל לכך שבכל פעם שמישהו אחר אומר משהו,
המוח כבר יוצר קשרים, מפרש את המשמעויות, ומוצא דוגמאות רלוונטיות, מבלי שתהיה לכך מחשבה מודעת. כלומר, מטרת התרגול היא להביא את
המוח למצב שבו כל תהליך למידה או קריאה הופך לדרך חיים, בה הכל נקשר ומשמעותי, וכל ידע שנצבר הופך לכלי שימושי לחיים עצמם. איך ללמוד בצורה אפקטיבית? כיצד לקשר קריאה לחיי היום ...