... להבין מהי ידיעה עצמית או ידיעה פנימית, אליעד מציג מצב שבו אדם שואל איך להגיע לידיעה עצמית אמיתית. אליעד מחדד את השאלה בכך שהוא מפריד בין ידיעה פנימית לידיעה עצמית,
ומסביר שידיעה פנימית יכולה להיות תלויה בלמידה או בחברה, אך ידיעה עצמית היא עמוקה ... מה שלמדו אותו. למשל, אם האדם היה מחליט שלא ללמוד משום מורה או ספר (כי גם ספר הוא סוג של מורה), הוא עדיין היה מגלה שההחלטה הזאת עצמה מבוססת על דברים שלמד בעבר. אליעד
מסביר שאפילו ההחלטה להתעלם מכל הידע הקיים עדיין מושפעת באופן סמוי ממה שהאדם כבר למד קודם לכן. אליעד מרחיב
ומסביר שאם האדם יצליח למחוק את כל מה שלמד, כל המחשבות שלו יתבססו רק על החושים ... כלום, כי הידיעה והרצון נולדים מתוך שכל ומידע קודם. אליעד מראה בכך את הקשר בין השאלה מה האדם יודע לבין השאלה מה האדם רוצה. האם הרצון שלך הוא באמת שלך? אליעד כהן עובר
להסביר בהרחבה על מושג הרצון, ומציג את השאלה המהותית: האם הרצונות שלך הם שלך ... ידי הסביבה? אליעד נותן דוגמה של אדם הרוצה משהו ספציפי, כמו להצליח בחיים או להתחתן. הוא שואל את האדם: אתה באמת רוצה את זה או שהחברה היא זו שגרמה לך לרצות את זה?. אליעד
מסביר שלכאורה התשובה הפשוטה היא שהרצונות מגיעים מהחברה, אך אז הוא מחדד שאם האדם ... רצונותיו חיצוניים. אליעד מדגיש שהרצון האנושי מורכב מרצונות חיצוניים כמו כבוד, כסף והצלחה, אך גם מרצונות פנימיים יותר, שהם רצונות חושיים בסיסיים כגון רעב או צמא. הוא
מסביר בפירוט שהאדם נמצא במתח תמידי בין רצונות חיצוניים ופנימיים. למשל, הרצון ... רוצה משהו מסוים, אבל זה בעיקר כי החברה שכנעה אותו שזה מה שהוא צריך לרצות. מי הוא אני ואיך אפשר להכיר את עצמי באמת? אליעד כהן מעלה שאלה מרכזית נוספת: מי זה אני? הוא
מסביר שהאדם רגיל לחשוב שהאני שלו הוא השכל, הגוף, החושים או אפילו מה שלמד מהחברה. אבל הוא מחדד
ומסביר שאם האדם יתחיל להסיר ולמחוק מחשבתית את כל מה שהוא למד, הוא יגלה שבסופו של ...