... כי אלוהים, כישות כללית, לא ניתן להכללה תחת הגדרה מסוימת. אליעד
מסביר כי כל ניסיון להגדיר את אלוהים, כמו כל דבר אחר, מוביל לתוצאה ההפוכה מהשאלה המקורית. כל הגדרה שאנחנו מייחסים לאלוהים מורידה אותו ממדרגתו האמיתית, ... ננסה להגדירם, נוכל להרגיש אותם בצורה יותר חופשית ואמיתית. אליעד עובר
להסביר את ההבחנה שבין טוב ורע ומדבר על הדרך להבנה של המהות של הדברים. הוא טוען שבמהות אחת, לא קיימת הבחנה בין טוב לרע, ואי ההבחנה הזו היא המהות ... כהן פותח את ההרצאה בשאלה כיצד אפשר לחוות את האחדות או להשתלל. הוא
מסביר שזו שאלה דומה לשאלה איך להיות משהו אחר, כמו איך להיות אלוהים או איך להיות קבל. השאלה איך להיות אלוהים היא שונה משאלות אחרות, משום שאלוהים, מבחינה פילוסופית, הוא לא דבר מוגדר. בהמשך, הוא
מסביר את הקושי במושג אלוהים, שמבחינת ההגדרה הוא בלתי מוגדר. ברגע שנגדיר אותו, הוא כבר לא יהיה אלוהים, כי אלוהים הוא סך כל הדברים ואי - הגדרתו היא חלק ... שהגדרנו רצון, הוא כבר לא לא מוגדר. הוא מדבר על ההבחנה בין טוב ורע,
ומסביר שכאשר אדם רוצה להבין את המהות של הדברים, עלינו להניח כי במהות האחת אין הבחנה בין טוב ורע, ואי - ההבחנה היא בעצם מהות כוללת של כל הדברים. בהמשך, ... אלא בהפסקת פעולות מסוימות. כאשר אדם שואל איך להשיג משהו מוחלט, כהן
מסביר שההבנה צריכה להיות בדרך השלילה, ולא תמיד על ידי עשייה ישירה של פעולה. לדוגמה, אדם שמבקש לדעת את האמת המוחלטת צריך להפסיק לנסות לחשוב עליה בצורה ... כלום, או לפחות להפסיק לעשות את מה שברור שאינו נכון. כמו כן, כהן
מסביר שהבנה מוחלטת של משהו בלתי נתפס יכולה להתרחש אם לא ננסה להיאחז בו בצורה ישירה. אנו צריכים להבין את המהות של הדברים בדרך עקיפה, לפעמים מבלי לנסות ... בין המושג של מוחלטים לאנשים שמחפשים פתרונות מוחלטים לדברים. הוא
מסביר שכאשר אדם שואל על האמת המוחלטת, הוא לא תמיד צריך לדעת מה הוא אמור להרגיש או לחשוב. כל עוד הוא לא עוסק בנסיון של לא להבין או לא לתפוס ישירות, ...