... אפשר לשכנע אדם לא להיפגע מדברים שנאמרו לו? הדרך שבה אנשים מפרשים סיטואציות קובעת איך הם ירגישו בעקבותיהן. אליעד כהן
מסביר שכאשר מישהו נפגע, זה לא בגלל העובדות עצמן, אלא ... אותו שהסיבה האמיתית להזמנה המאוחרת היא שונה ממה שהוא מפרש. לדוגמה, אם מישהו כועס שהוזמן רק ברגע האחרון לחתונה, ניתן
להסביר לו: חשבנו שאתה יודע על האירוע, אבל כשהבנו ... היא לומר לו ששלחו לו הזמנה מראש אך היא לא הגיעה אליו מסיבות טכניות, או שניסו ליצור איתו קשר ללא הצלחה. חשוב לציין
שההסברים הללו צריכים להיות אמינים ולא להיראות כתירוצים ... חיוני להבחין בין עובדות לפרשנויות: עובדה היא נתון מוחלט שאין עליו ויכוח, כגון הזמנתי אותך רק אתמול. פרשנות היא
ההסבר שנותנים לעובדה, למשל, הזמינו אותי מאוחר כי לא ... האחרון, אני מבין אותך. כך האדם שמרגיש פגוע לא יחשוב שמזלזלים בו, אלא שישנן סיבות אובייקטיביות שגרמו לסיטואציה. איך
להסביר שאי - הזמנה אינה פגיעה אישית? אליעד כהן
מסביר שכדי לשכנע מישהו לא להיפגע, אפשר לומר לו באופן ... מתוך חובה. בדרך הזו, האדם לא ירגיש שהוא הושפל, אלא להפך - ירגיש שחסכו ממנו טרחה, ולכן אין סיבה להיפגע. בנוסף, אפשר גם
להסביר שלא מדובר בזלזול, אלא להיפך, מתוך רצון ... קודם?, אליעד מציע כמה דרכים לענות: אפשר לומר שהייתה מחשבה שהאדם הוזמן מראש, ופשוט התברר מאוחר מדי שזה לא קרה. אפשר
להסביר שההזמנה נשלחה אך לא הגיעה מסיבות טכניות ... לא ניסו שוב. אפשר גם לומר שבתחילה לא היה ברור בכלל מי צריך להגיע, והאירוע עצמו תוכנן או נקבע רק ברגע האחרון. כל אחד
מההסברים הללו חייב להיות מותאם לסיטואציה, כדי להימנע ... מוחלטות לפרשנויות. כאשר האדם מבין שהפרשנות השלילית שלו לא נכונה, הוא יוכל להירגע ולהפסיק להיפגע. לכן, חשוב תמיד לתת
הסברים אמינים, לא ליצור תחושה של תירוץ קלוש, ולהשתדל לשים את עצמך במקום האדם שנפגע, כדי להראות הזדהות
ולהסביר שהמקרה אינו אישי. איך לא לפגוע באחרים? מה ההבדל בין עובדה לפרשנות? איך לגרום לאנשים להירגע? איך
להסביר טעויות בלי לפגוע? איך להעביר אחריות בלי ...