אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך להסביררוצה להסבירלהסביר את עצמילהסביר את עצמךלהסביר משהולהסביר ללקוחלהסביר לילדלהסביר לילדיםלהסביר את השאלהלהסביר למישהולהסביר לאחריםלהסביר דבריםלהסביר לעובדלהסביר לעובדיםלהסביר למישהו משהולא מצליח להסביראיך להסביר לילדאיך להסביר לילדיםאיך להסביר ללקוחלהסביר נכוןאיך להסביר למישהואיך להסביר דבריםאיך להסביר משהולהסביר יותר טובלהסביר הסבריםלהסביר ללקוח את התמחורלהסביר רעיון מורכבלהסביר משהו לעובדיםאיך להסביר נכוןלהסביר את זה ללקוחלהסביר את המחיר ללקוחלהסביר את השאלה לאחריםאיך להסביר לעובדיםלהסביר ללקוח למה המוצרלהסביר ללקוח את המחירלהסביר את עצמך למישהולהסביר באמצעות שיקוףלהסביר מה זה רגשלהסביר שוב ושוב את אותם הדברים ללקוחותליהנות להסבירלעזור לאיש מכירות להסביר ללקוחותבאיזה מילים להסביר ללקוחמה צריך להסביר ללקוחלהסביר משהו לא מובןאיך להסביר משהו לילד אוטיסטלהסביר משהו למפגריםאיך להסביר משהו למשוגעיםאיך להסביר מה זה פחדאיך להסביר מה זה רע🔍הצג עוד...
איך לבחור מאמן אישי? איך לבחור יועץ עסקי? ממי לקבל יעוץ? מי יודע לייעץ? ממי לקבל עצות? עם מי להתייעץ? מאמן אישי מומלץ, אנשי עסקים מוצלחים, יעוץ עסקי, יעוץ בכל תחום
10:32איך לבחור מאמן אישי? איך לבחור יועץ עסקי? ממי לקבל יעוץ? מי יודע לייעץ? ממי לקבל עצות? עם מי להתייעץ? מאמן אישי מומלץ, אנשי עסקים מוצלחים, יעוץ עסקי, יעוץ בכל תחום
... או שהקים עסקים מצליחים. לכאורה, זה נשמע הגיוני - אם אדם הצליח, הוא ודאי מכיר דרך מסוימת ויכול גם להסביר אותה לאחרים, וזו כנראה דרך שגם אתה יכול ליישם. אליעד כהן מסביר כי למרות שזה נשמע הגיוני, ההנחה הזו אינה מחויבת המציאות. לדוגמה, כאשר אנשים מחפשים יועץ עסקי, לעיתים הם ילכו לאדם שעשה אקזיט בסטארט - אפ ויגידו: הוא בטוח יודע, כי הוא הצליח. אבל בפועל, אליעד מסביר שלפעמים מדובר יותר במזל מאשר בשכל. אותו אדם אולי עשה המון טעויות והצליח דווקא במקרה, בזכות נסיבות מסוימות. למשל, ... ממך, מי אתה שתייעץ לי?. אבל האמת היא שהיכולת הפיזית לא בהכרח מעידה על הבנת הטכניקה הנכונה או היכולת להסביר אותה. כדי להקצין את הרעיון, אליעד אומר: אם תרצה ללמוד לרוץ מהר, לכאורה עדיף שתלמד מאלוף עולם בריצה. אבל ... ריצה מציטה, שהיא רצה מהר יותר מכל אדם. ברור שזה לא מעשי, כי לציטה אין את ההבנה או היכולת להסביר לך כיצד היא עושה זאת. באופן דומה, אדם שהצליח מאוד בעסקים או עשה אקזיט גדול לא בהכרח יודע להסביר את ההצלחה שלו או לשכפל אותה. יכול להיות שהמוכר במכולת שלא עשה אקזיט, אבל עובד בצורה מחושבת ויסודית, מבין ... עושים. הוא מביא דוגמה מלוחמים חזקים שהם אולי מאוד אגרסיביים ומצליחים לנצח, אבל בפועל הם לא מבינים ולא מסוגלים להסביר את הטכניקות והאסטרטגיות שלהם בצורה לוגית ומסודרת. אדם שפועל מתוך אינסטינקט או מזל, ללא הבנה עמוקה, עלול להיתקל בקשיים כאשר התנאים משתנים, בניגוד לאדם שמבין היטב את העקרונות ויכול להתאים את עצמו לסיטואציות שונות. כמו כן, אליעד מסביר שאם אדם מצליח לבצע פעולה בצורה נכונה אבל ללא הבנת ההיגיון שמאחוריה, לאורך זמן הוא עלול לטעות כשהנסיבות משתנות. ... חדשים, כיוון שהוא פועל מתוך הבנה ולא רק מתוך חיקוי או אינסטינקט. איך לבחור יועץ נכון? בסיכום הדברים, אליעד מסביר שכאשר מחפשים יועץ אישי או עסקי, לא מספיק שהיועץ הצליח בעבר. חשוב יותר לבדוק האם הוא באמת מבין את מה שהוא עושה, והאם הוא מסוגל להסביר זאת בצורה הגיונית וברורה, כך שגם אתה תוכל ליישם את עצותיו במציאות שלך. כלומר, היועץ האידיאלי הוא מי שמצליח ... לרוב מחפש מישהו עם עסק מצליח או אדם שהקים עסקים מצליחים, מתוך ההנחה שאותו אדם יודע את הדרך, מסוגל להסביר אותה, ושדרך זו גם מתאימה למי שמבקש את העצה. זו הנחה הגיונית, במיוחד אם מדובר באדם שהתחיל מאפס והגיע ... שהוא פשוט היה במקום הנכון בזמן הנכון, או שהיו לו נתוני פתיחה מסוימים שתרמו להצלחתו בלי שהוא עצמו יוכל להסביר אותם. דוגמאות לכך ניתן למצוא בעולם העסקים, בו אנשים עושים אקזיט מוצלח למרות טעויות ניהוליות רבות, מה שלא הופך ... מי אתה שתייעץ לי?. אך האמת היא, שיכולת ההרמה אינה מעידה על הבנה של שיטת האימון או על היכולת להסביר אותה. כדי להקצין את הרעיון - אם אדם רוצה ללמוד לרוץ מהר, ההיגיון אומר שהוא ילמד מאלוף עולם בריצה, ... אחד קדימה, לכאורה יהיה עדיף ללכת וללמוד מריצה של ציטה. כמובן, זה לא ריאלי, כי הציטה עצמה אינה יודעת להסביר כיצד היא רצה מהר. היכולת הטבעית שלה אינה מלמדת על הבנה מעשית של הריצה. האם מי שעשה אקזיט בהייטק ... כדאי לבדוק האם היועץ מבין לעומק את מה שהוא עושה, ולא רק אם הצליח בעבר. יש לוודא שהוא יודע להסביר את ההצלחה שלו, שההסבר שלו הגיוני ושניתן ליישם אותו במציאות האישית שלך. ישנם אנשים שמצליחים אך לא יודעים להסביר כיצד, ולעומתם ישנם אנשים שמבינים אך אולי לא הצליחו בפועל. השילוב האידיאלי הוא יועץ שמבין מה הוא עושה, יודע להסביר את זה, ושיש לו רקורד מוכח של הצלחה מבוססת הבנה - ולא רק מזל. כיצד לבחור יועץ נכון? האם ... למה כי אתה מניח שאם הוא הקים עסקים מצליחים אז כנראה הוא יודע את הדרך וכנראה שהוא גם יודע להסביר לך את הדרך וכנראה שהדרך הזאת מתאימה גם לך ואם אתה תעשה אותה אתה תצליח, אוקי אבל. ש: במיוחד ... מה שהוא עושה מתאים לך ולא בהכרח זה קשור אליך יכול להיות מישהו שמבין איך זה עובד שהוא יכול להסביר לך יותר טוב מהוא שהוא הכי חזק. עכשיו זה נכון שלפעמים אתה מהמר אתה אומר תראה אני מניח שאם ... איזו נוסחה ואם יש לו איזו נוסחה כנראה שהוא יודע אותה ואם הוא יודע אותה כנראה שהוא יודע גם להסביר אותה ואם הוא יסביר אותה כנראה שהוא יסביר אותה לי וכנראה שאני אבין אותה וכנראה שאני איישם אותה וכנראה שתצליח לי. זה הכל כנראה אבל מה האמת ... יודע איך הוא השיג אותה זה לא אומר בהכרח שהוא הבין איך הוא השיג אותה. ש: כנראה שהוא יודע להסביר. אליעד: זה לא אומר שהוא יודע להסביר זה לא עוד אומר שהוא יודע להסביר לך זה לא אומר שמה שהוא עשה מתאים לסיטואציה שלך ולכן ב - default אם אתה הולך להתייעץ עם ... אני מכיר דוגמה מהתחום שאמרת מאנשים שהם לוחמים כאילו שהם נחשבים אבל אין להם הרבה שכל הם לא יודעים להסביר בכלל מה הם עושים וגם מה שהם עושים זה לא עוזר, פשוט נניח אנשים שלדוגמה הם חזקים ברוטאליים יש להם רוח לחימה חזקה אבל ברמה של דברים לדוגמה טכניים ולוגיים כל הדברים האלה אין מה זה הסברים שהם כאילו ברמה מאוד נמוכה. אליעד: עכשיו למה אמרתי את זה זה התחבר למה שאתה אמרת קודם לגבי זה שיש שעשית כבר קודם באופן אינסטינקטיבי. ש: כן על ההסבר. אליעד: מזה זה קפץ אז מה שאני בא להגיד שגם אם בן אדם עושה הכל נכון הרבה פעמים כשאני ... שלא הבנתי שהשוואת את זה לחיה, תראה חיה היא עושה הכי חזק אבל תדע ללמוד ממנה היא לא תדע להסביר לך את זה. אליעד: נכון רציתי בכוונה להביא את הדוגמה הזאת כי שמה זה ברור לכל אחד שזה שהפיל ...
תיעדוף עדות יזמות יעוץ עסקי הבנה אמיתית עם מי להתייעץ להסביר להצליח
ניהול עובדים, איך לתת משימות לעובדים? איך לנהל עובדים? עובדים או רובוטים, ניהול עובד כמו רובוט, למה לנמק את המשימה לעובדים? למה להסביר את מטרת המשימה לעובדים? מהי מטרת המשימה לעובדים? איך לנהל מנהלים? יעוץ ארגוני, אימון למנהלים
ניהול עובדים, איך לתת משימות לעובדים? איך לנהל עובדים? עובדים או רובוטים, ניהול עובד כמו רובוט, למה לנמק את המשימה לעובדים? למה להסביר את מטרת המשימה לעובדים? מהי מטרת המשימה לעובדים? איך לנהל מנהלים? יעוץ ארגוני, אימון למנהלים
... לתת משימות לעובדים? איך לנהל עובדים? עובדים או רובוטים, ניהול עובד כמו רובוט, למה לנמק את המשימה לעובדים? למה להסביר את מטרת המשימה לעובדים? מהי מטרת המשימה לעובדים? איך לנהל מנהלים? יעוץ ארגוני, אימון למנהלים למה כדאי להסביר לעובדים את מטרת המשימה? כאשר נותנים משימה לעובד, קיימות שתי אפשרויות עיקריות: הראשונה היא פשוט להגיד לעובד מה עליו לעשות, והשנייה היא להסביר לעובד לא רק מה הוא צריך לעשות, אלא גם למה הוא צריך לעשות זאת, כלומר, מהי מטרת המשימה. לדוגמה, ... תנקה את המשרד, ואפשר גם להגיד לו: תנקה את המשרד כי בעוד שעה יגיעו אורחים. האפשרות השנייה, שמכילה את ההסבר, עדיפה בדרך כלל מכיוון שהיא נותנת לעובד את ההבנה העמוקה יותר לגבי התכלית. מה יותר חשוב - המשימה או ... מאשר רק בביצוע המשימה עצמה. מה קורה כאשר העובד לא מבין את מטרת המשימה? כאשר נותנים לעובד משימה בלי להסביר לו את המטרה שלה, נוצרות בעיות רבות: העובד עלול לא להבין את המשימה באופן ברור ומדויק. לעובד קשה לבחור ... נוצרת אי ודאות או דילמה, העובד לא ידע כיצד להחליט נכון, מכיוון שאין לו את ההקשר הרחב. לעומת זאת, כשמסבירים לעובד לא רק מה המשימה אלא גם למה צריך לבצע אותה, העובד יודע כיצד להתאים את הפעולות שלו למטרה הסופית, וכך נמנעות טעויות רבות. האם העובדים שלך הם רובוטים או אנשים חושבים? כאשר מתייחסים לעובדים כרובוטים, מסבירים להם בדיוק מה לעשות, איך לעשות ומתי לעשות, אבל לא מסבירים להם למה לעשות זאת. לרובוטים יש יתרון ברור - הם מבצעים במדויק את מה שמגדירים להם, ללא צורך בהסברים או בהבנת המטרה. אך רובוטים גם מוגבלים מאוד: הם אינם יכולים להתאים את עצמם לשינויים, אינם יכולים לתקן טעויות, ... ברור להם איך בדיוק לבצע את המשימה. לפעמים העובדים לא מבינים בדיוק מה רצית, לפעמים הם לא יבינו את ההסבר באופן מדויק, ולפעמים הנסיבות ישתנו והעובד לא ידע איך להתאים את עצמו. אם אתה בטוח לחלוטין שהעובד שלך יבין ... - אז אתה יכול להתייחס אליו כמו לרובוט, אבל במציאות זה כמעט אף פעם לא אפשרי. לכן, עדיף תמיד להסביר לעובד מהי מטרת המשימה, וכך לאפשר לו להשתמש בשיקול הדעת האנושי שלו כדי להשיג את התוצאות הרצויות. איך נכון ... הטובה ביותר להגיע למטרה. למה עדיף להעסיק עובדים חכמים ולתת להם להבין את המטרה? כאשר אתה מעסיק עובדים חכמים ומסביר להם לא רק את המשימה, אלא גם את המטרה שמאחוריה, הם מסוגלים לשקלל את כל הגורמים ולהגיע להחלטות טובות ... אתם מדברים איתו על מה צריך לעשות, ועד כמה אתם מדברים איתו על למה לעשות זאת? עד כמה אתם מסבירים לעובדים את מטרת המשימות שאתם נותנים? שינוי קל באופן שבו אתם מציגים משימות יכול להפוך את כל הארגון ליעיל ואפקטיבי יותר. איך לתת משימות לעובדים? למה חשוב להסביר את מטרת המשימה לעובדים? ניהול עובדים כמו רובוטים - יתרונות וחסרונות איך לנהל מנהלים בצורה אפקטיבית? למה כדאי לתת ... חכמים איך לתת משימות לעובדים בצורה אפקטיבית? כאשר נותנים משימה לעובד, אפשר פשוט להגיד לו מה לעשות, ואפשר גם להסביר לו למה הוא צריך לעשות זאת. לדוגמה, אפשר לומר לעובד: צריך לנקות את המשרד. אבל ניתן גם להוסיף: צריך ... ניתן לתת משימה בפני עצמה, וניתן גם לפרט את הסיבה לביצועה. אמנם לא תמיד זה אפשרי, הכרחי או מתאים להסביר את הסיבה, אך באופן כללי, עדיף לפרט למה מבצעים את המשימה. למה חשוב להסביר את מטרת המשימה? כשאנחנו נותנים משימה לעובד, אנחנו בעצם רוצים שהוא יבצע פעולה מסוימת על מנת להשיג תכלית מסוימת. ... - אם המשימה מתבצעת אך לא משיגה את התוצאה הרצויה, אזי העבודה הייתה לחינם. הבעיות שעלולות להיווצר כאשר לא מסבירים את מטרת המשימה כאשר נותנים לעובד משימה ללא הסבר על מטרתה, עלולות להיווצר טעויות רבות: העובד עלול לא להבין את המשימה בצורה מדויקת. ייתכן שיש מספר דרכים לבצע ... לא ידע כיצד לקבל החלטה נכונה. אם משתנות הנסיבות, העובד לא ידע כיצד להסתגל למצב החדש. לעומת זאת, כאשר מסבירים לעובד מהי המשימה ומה מטרתה, קל לו יותר לכוון את הביצוע בהתאם ליעד הסופי. בכל מצב של דילמה, הוא ... שהוגדרה היא אכן הפתרון הטוב ביותר. לא בטוח שהמצב יישאר זהה לאורך זמן - נסיבות עשויות להשתנות. לכן, עדיף להסביר לעובד מהי המטרה הסופית, כדי שיוכל להתאים את הביצוע בהתאם לנסיבות המשתנות ולשיקול דעתו. ניהול נכון - התמקדות במטרה ... מהדרך שמובילה אליה. לכן, בפעם הבאה שאתם נותנים הנחיות למישהו, נסו לבדוק: כמה אתם מתמקדים במשימה עצמה, וכמה אתם מסבירים את הסיבה לביצועה? כמה זמן אתם מקדישים למה שצריך לעשות, וכמה זמן מוקדש ללמה עושים את זה? לסיכום אם אתם רוצים שעובדים יבצעו משימות בצורה חכמה ויעילה, כדאי להסביר להם גם את התכלית שמאחורי המשימה. באופן אידיאלי, עדיף להגדיר להם קודם כל את היעד, ורק לאחר מכן את ...
להשיג אותה לתקן טעויות איך להחליט יתרון לנהל את המנהל לנהל להשיג את המטרות מבצע
סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן
סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן
סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן מהי סבלנות של מורה רוחני וכיצד היא משפיעה על תהליך הלימוד? סבלנות נחשבת לאחד הכלים ... לא רק היכולת להקשיב ולהיות סבלני כלפי אחרים, אלא גם הבנת הקשיים הפנימיים שהאדם חווה במהלך הלימוד. אליעד כהן מסביר שכאשר תלמיד בא ללמוד או לשמוע רעיון חדש, לעיתים הוא נתקל בהתנגדויות פנימיות שעלולות להוביל לתסכול, בלבול או חוסר ... לכן, מורה רוחני חייב להיות סבלני גם כאשר התלמיד לא מבין או מתעקש על עמדתו. מדוע חשוב שהמורה ייהנה מההסבר שהוא נותן? כאשר המורה מסביר רעיון מתוך תחושת חוסר סבלנות או מתוך תחושת חובה בלבד, הדבר משפיע על התלמיד בצורה שלילית. אם המורה נהנה מהתהליך של ההסבר, ואם הוא מוצא ערך בעצם החזרה על הרעיונות, התלמידים יכולים לקלוט את המסרים בצורה חיובית יותר. אליעד מדגיש כי יש חשיבות גדולה לכך שהמורה לא יראה בהסבר חובה, אלא כמשהו שמסב לו הנאה. כאשר יש הנאה בתהליך הלימוד, התלמיד מקבל גישה פתוחה יותר לרעיונות. כיצד ניתן ... אם הוא רגיל לראות את הקיר כלבן, כל שינוי בתפיסה יכול לגרום לו להרגיש שמערערים על יסודות חייו. אליעד מסביר שמורה רוחני צריך לקחת בחשבון את הקושי הזה ולדעת כיצד להוביל את התלמיד להבנה בצורה שלא תרגיש מאיימת. כיצד ... רבות, ניתן לבחון אותו מזווית חדשה או לשאול עליו שאלות שונות. מה הקשר בין חיסרון ליתרון בתהליך הלימוד? אליעד מסביר שללא חיסרון לא ניתן להגיע ליתרון. לדוגמה, חוסר הבנה של תלמיד מאפשר למורה לספק לו יתרון על ידי ההסבר. למעשה, עצם קיומו של תלמיד שאינו מבין מאפשר למורה להרגיש שהוא יכול להוסיף לו ידע. המעגל הזה, שבו אחד ... מוכן להשקיע מאמץ ולהיות סבלני. פעמים רבות אנשים מוותרים בטענה הוא לא מבין אותי או הוא עקשן, אך אליעד מסביר שאין מצב שבו מישהו פשוט לא מבין. המצב האמיתי הוא שלא הוסבר לו בצורה טובה מספיק. המורה, או כל ... ואז להציג את עמדתו. ככל שהמורה יפגין יותר סבלנות, יהיה קל יותר להגיע להסכמה. מה קורה כאשר אין זמן להסביר? יש מצבים בהם אין מספיק זמן כדי להסביר כל פרט. אליעד מסביר שזהו חלק מהמציאות, ויש להבין שאין תמיד זמן להסביר הכל. כאשר יש זמן, מומלץ לנצל אותו כדי להסביר בצורה מעמיקה, ולא למהר לסיים את השיחה. ככל שהמורה משקיע יותר זמן בהסברים, כך הוא יכול להגיע להבנה עמוקה יותר. כיצד ניתן להפוך גם קושי בתקשורת להזדמנות? כאשר תלמיד לא מבין משהו, זוהי למעשה הזדמנות עבור המורה לשפר את יכולת ההסבר שלו. במקום לראות בכך מכשול, ניתן לראות זאת כאתגר שמוביל לחשיבה מחודשת על הדרך שבה הדברים מוסברים. כאשר מורה ... רק תכונה שחשובה למורה רוחני, אלא לכל אדם באשר הוא. כשאדם מפתח סבלנות אמיתית, הוא לומד ליהנות מהתהליך של ההסבר, להבין טוב יותר את הזולת ולשפר את יכולתו להתמודד עם דעות שונות משלו. סבלנות מאפשרת לאדם להפוך כל קושי, חיסרון או אתגר להזדמנות לצמיחה. איך לפתח סבלנות? למה חשוב ליהנות מהסבר? כיצד להתמודד עם אדם מקובע בדעותיו? איך להפוך קושי בהסבר להזדמנות? מהי החשיבות של סבלנות בשכנוע? למה אנשים מסרבים להקשיב? מהי סבלנות של מורה רוחני וכיצד היא משפיעה על ... מדובר לא רק ביכולת להקשיב ולתת לאחרים לדבר, אלא גם בהבנה עמוקה של הקושי שהתלמיד חווה במהלך הלימוד. אליעד מסביר שכאשר אדם בא ללמוד או לשמוע רעיון חדש, לעיתים הוא נתקל בהתנגדויות פנימיות שעלולות לעורר בו תסכול, בלבול או ... לכן, המורה חייב להיות סבלני גם כאשר נראה שהתלמיד לא מבין או מתעקש על עמדתו. מדוע חשוב שהמורה ייהנה מההסבר שהוא נותן? כאשר אדם מסביר משהו מתוך חוסר סבלנות, או מתוך תחושת חובה בלבד, הדבר משפיע ישירות על התלמיד שמולו. אם המורה עצמו נהנה מהתהליך של ההסבר, ואם הוא מוצא ערך בעצם החזרה על הרעיונות שוב ושוב, הרי שהתלמידים יוכלו לקלוט את המסרים שלו בצורה חיובית יותר. אליעד מדגיש כי יש חשיבות גדולה לכך שהמורה לא יראה בהסבר כחובה אלא כמשהו שנותן לו עצמו סיפוק. כאשר יש הנאה בתהליך הלימוד, גם הצד השני - זה שלומד - ... לרעיונות. כיצד ניתן להתמודד עם תלמידים מקובעים בדעותיהם? ישנם תלמידים שמגיעים עם דעות מוקדמות ומתקשים להיפתח לרעיונות חדשים. אליעד מסביר שחשוב להבין את ההיגיון הפנימי של האדם שמולך. במקום להגדיר אותו כסגור מחשבתית או טועה, יש להבין מה מוביל ... הוא לבן, הרי שכל ניסיון להוכיח לו שהקיר שחור עשוי לגרום לו לחוש שמערערים על כל יסודות חייו. אליעד מסביר שמורה רוחני צריך לקחת זאת בחשבון ולדעת כיצד להוביל את התלמיד להבנה בצורה שתהיה נעימה ולא מאיימת. כיצד ניתן ... ניתן לנסות לבחון אותו מזווית אחרת או לשאול עליו שאלות חדשות. מה הקשר בין חיסרון ליתרון בתהליך הלימוד? אליעד מסביר שללא חיסרון לא ניתן להגיע ליתרון. כאשר אדם חווה חיסרון - למשל, חוסר הבנה בנושא מסוים - הדבר עצמו מאפשר למורה לספק לו יתרון באמצעות ההסבר. למעשה, עצם קיומו של תלמיד שאינו מבין מאפשר למורה להרגיש שיש לו ידע שיכול להוסיף לאחרים. כך נוצר מעגל ... להשקיע מאמץ. לעיתים, אנשים מוותרים מהר מדי בטענה שהוא לא מבין אותי, הוא סתם עקשן או הוא דמגוג. אליעד מסביר שאין דבר כזה שמישהו פשוט לא מבין - יש רק מצב שבו לא הוסבר לו מספיק טוב. לכן, אם ... שהמורה יפגין יותר סבלנות ורצון להבין את האחר, כך יהיה קל יותר להגיע להסכמה. מה קורה כאשר אין זמן להסביר? יש מצבים שבהם פשוט אין מספיק זמן כדי להסביר הכל. אליעד מסביר שזהו חלק מהמציאות - לא תמיד ניתן להסביר לעומק את כל מה שרוצים, וזה בסדר. עם זאת, כאשר כן יש זמן, מומלץ לנצל אותו כדי להסביר כמה שיותר, ולא למהר לסיים את השיחה רק כי זה נוח יותר. ככל שמשקיעים יותר זמן בהסברים, כך ניתן להגיע להבנות עמוקות יותר. כיצד ניתן להפוך גם קושי בתקשורת להזדמנות? כאשר תלמיד לא מבין משהו, זו למעשה הזדמנות עבור המורה לשפר את יכולת ההסבר שלו. במקום לראות בכך מכשול, ניתן לראות בכך אתגר שמעודד לחשוב איך להסביר את הדברים בצורה טובה יותר. כאשר מורה מצליח לגרום לתלמיד להבין משהו חדש, גם הוא עצמו יוצא נשכר מהתהליך. ... תכונה שחשובה למורה רוחני, אלא לכל אדם באשר הוא. כאשר אדם מפתח סבלנות אמיתית, הוא לומד ליהנות מהתהליך של ההסבר, להבין טוב יותר את הזולת ולשפר את יכולתו להתמודד עם דעות שונות משלו. הסבלנות מאפשרת לאדם להפוך כל קושי, חיסרון או אתגר להזדמנות לצמיחה. איך לפתח סבלנות? למה חשוב ליהנות מהסבר? כיצד להתמודד עם אדם מקובע בדעותיו? איך להפוך קושי בהסבר להזדמנות? מהי החשיבות של סבלנות בשכנוע? למה אנשים מסרבים להקשיב?
להוביל להיות סבלני חיוביות להכיר אין מספיק זמן יתרון חלק מהמציאות לשכנע מישהו אחר
איך להבין את השאלה של עצמך? איך להבין מה אתה שואל? להבין את עצמך באמצעות הסברה לאחרים, איך להיות בטוח שהבנת את השאלה של עצמך? איך להסביר לאחרים את השאלה שלך? למה לא מסכימים על התשובה? ניהול דיונים
איך להבין את השאלה של עצמך? איך להבין מה אתה שואל? להבין את עצמך באמצעות הסברה לאחרים, איך להיות בטוח שהבנת את השאלה של עצמך? איך להסביר לאחרים את השאלה שלך? למה לא מסכימים על התשובה? ניהול דיונים
איך להבין את השאלה של עצמך? איך להבין מה אתה שואל? להבין את עצמך באמצעות הסברה לאחרים, איך להיות בטוח שהבנת את השאלה של עצמך? איך להסביר לאחרים את השאלה שלך? למה לא מסכימים על התשובה? ניהול דיונים איך לדעת שהבנת את השאלה של עצמך? אליעד כהן מסביר כי אדם המחפש תשובה צריך קודם כל להבין בצורה מדויקת ומפורטת את השאלה שלו. לדבריו, ישנה חשיבות גדולה לאופן ... השואל. אליעד מדגיש כי אחת הדרכים היעילות ביותר לדעת אם האדם הבין לעומק את שאלתו שלו, היא באמצעות הניסיון להסביר אותה לאנשים אחרים. אם אדם שואל שאלה ומקבל תשובה שאינה קשורה, זו אינדיקציה לכך שהשאלה לא הייתה מנוסחת היטב. ... שהשואל התכוון, זה סימן ברור שהשאלה המקורית לא הייתה מנוסחת בצורה מספיק טובה וברורה. במקרה כזה, השואל נדרש לחזור ולהסביר שוב ושוב עד שהאחר יבין את השאלה בדיוק כפי שהתכוון השואל. איך תדע שהשאלה שלך מדויקת וברורה? אליעד מדגיש ... את מה שציפית לו, המשמעות היא שהשאלה שלך עדיין אינה מנוסחת מספיק בבירור. הדרך לבדוק זאת היא פשוטה - להסביר שוב לאחרים למה התשובה שלהם לא מספקת. תוך כדי ההסבר הזה, האדם מבין טוב יותר את השאלה שלו בעצמו. לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו אתה שואל מישהו על הרגשה ... להבין מהן אותן הנחות יסוד שונות ולנסח מחדש את השאלה באופן מפורט כך שלא יישאר מקום לפרשנות. למה חשוב להסביר לאחרים מדוע תשובתם לא מספקת אותך? אליעד כהן מסביר כי כאשר אתה מסביר לאדם אחר למה תשובתו לא מספקת אותך, אתה בעצם מחדד לעצמך יותר ויותר את השאלה המקורית שלך. ככל שתתעקש יותר להסביר לאחר מדוע התשובה שלו לא מספיקה, כך תבין יותר טוב את ההנחות שהובילו אותך לשאלה, ותוכל לנסח את השאלה באופן ברור יותר בפעם הבאה. מטרת התהליך הזה אינה רק להסביר לאחרים, אלא בעיקר להבהיר לעצמך את השאלה עד שתהיה ברורה לחלוטין. איך אפשר להבין את עצמך טוב יותר דרך הסברת השאלה לאחרים? לפי אליעד, אחת הדרכים המרכזיות והאפקטיביות ביותר להבין את עצמך ואת שאלתך בצורה טובה יותר היא לנסות להסביר אותה לאנשים אחרים. ההסבר לאחרים מחייב את האדם להתמקד בהנחות היסוד של השאלה, לחשוף לעצמו את המחשבות שעומדות מאחוריה ולנסח אותה בבהירות גדולה יותר. ככל שתצליח להסביר את השאלה לאחרים, כך יגדל הסיכוי שתמצא את התשובה בעצמך. אליעד מוסיף כי עצם הניסיון להסביר לאדם אחר את השאלה, ולאחר מכן את ההסברים ללמה התשובה שהוא נתן לא מתאימה, מסייע לאדם לחשוף הנחות נסתרות ולהבין באופן חד וברור יותר מה בדיוק הוא ... בבירור, ולוודא שהאחר מבין אותן בדיוק כפי שאתה מבין. לסיכום, איך לנהל דיונים בצורה אפקטיבית יותר? לסיום, אליעד כהן מסביר כי ניהול דיונים אפקטיבי מתחיל תמיד בניסוח ברור ומדויק של השאלה. יש צורך לוודא שהמשתתפים בדיון הבינו בדיוק את הכוונה שלך, לוודא שההנחות יסוד תואמות, ולהסביר לאחרים את ההנחות שהובילו אותך לשאלה, ולמה תשובותיהם אינן מספקות. רק כך ניתן לנהל דיונים יעילים שמקדמים את האדם ... וברורות לשאלותיו. איך להבין את השאלה של עצמי? איך לנסח שאלות בצורה ברורה? למה אנשים לא מבינים אותי? איך להסביר לאחרים את השאלה שלי? ניהול דיונים בצורה נכונה מה זה הנחות יסוד בשאלה?
לנהל דיון דיונים אמת פירוש הצלחה איך לנהל דיונים השאלה שלך להרגיש טוב
איך לבחור יועץ מקצועי? איך לזהות יועץ מקצועי? איך לזהות מטפל טוב? איך לזהות מנטור טוב? איך לזהות איש מקצוע? איך לבחור מאמן אישי? איך לבחור קאוצר? שקרים של מנטורים, שקרים של יועצים, שקרים של מאמנים, מניפולציות של מנטורים
איך לבחור יועץ מקצועי? איך לזהות יועץ מקצועי? איך לזהות מטפל טוב? איך לזהות מנטור טוב? איך לזהות איש מקצוע? איך לבחור מאמן אישי? איך לבחור קאוצר? שקרים של מנטורים, שקרים של יועצים, שקרים של מאמנים, מניפולציות של מנטורים
... להבין כמה עקרונות בסיסיים: מדוע חשוב מקור הסמכות של היועץ? כאשר יועץ מקצועי מספק עצות, הוא צריך להיות מסוגל להסביר את ההיגיון שמאחורי עצותיו. יועץ אמיתי יוכל להסביר בדיוק מדוע הוא ממליץ על פתרון מסוים, איך הוא פועל, ואילו אפשרויות נוספות קיימות. מצד שני, יועץ שאינו באמת מומחה ינסה להפעיל מניפולציות על המטופל או הלקוח, במקום להסביר באופן ברור ומפורט את ההיגיון של העצות שהוא מציע. לדוגמה, אם רופא ממליץ על תרופה מסוימת, הוא אמור להסביר כיצד היא פועלת ומהן האפשרויות האחרות, ולא להגיד אני רופא 20 שנה, תסמוך עליי. מהי הדרך הטובה ביותר לבחון יועץ? הדרך הטובה ביותר לבחון יועץ או מטפל היא לשים לב אם הוא מסוגל להסביר את ההיגיון מאחורי מה שהוא מציע. אם יועץ או מטפל עונים בצורה כזו שהם לא יכולים להסביר את הרציונל של העצה, אלא רק מבקשים ממך לסמוך עליהם, זו נורה אדומה. יועץ טוב לא רק ייתן פתרונות, אלא יפרט את הדרך בה הוא הגיע אליהם ויסביר את הצעדים שהוא מציע. תעודות על הקיר אינן בהכרח סימן לאיכות למרות שבדרך כלל אנו מניחים כי תעודות, תארים ... מבטיחה ידע עמוק או הבנה אמיתית של התחום. יועץ אמיתי לא צריך להיתלות בתעודות בלבד. הוא צריך להיות מסוגל להסביר בצורה ברורה כל פרט ופרט בעצות שהוא נותן, ולספק הסברים בהירים ומסודרים. אדם שמסתמך בעיקר על תעודות על הקיר כדי להוכיח את סמכותו, ככל הנראה לא מבין את העבודה ... יודע מה אני אומר או אתה לא יכול להבין את זה כמוני הן סימן שמישהו מנסה להפעיל מניפולציה. במקום להסביר את הרציונל, הם משתמשים בהצהרות שמבקשות ממך להאמין להם רק על פי סמכותם. אם מישהו משתמש בכזאת טכניקה, יש ... בגלל שהוא בעל סמכות כלשהי, זו אינדיקציה לכך שהוא פועל בשיטה דומה. אם אדם דורש ממך להאמין לו מבלי להסביר את ההיגיון מאחורי מה שהוא אומר, עליך להיות חשדן. מהי המסקנה? כאשר אתה בוחר יועץ, מטפל או מנטור, חשוב מאוד לבדוק אם הוא מסוגל להסביר בצורה ברורה את ההיגיון שמאחורי העצות שהוא נותן. אם הוא מבקש ממך לסמוך עליו בלבד, או משתמש בתעודות בלבד כסמכות, ייתכן שהוא מנסה להפעיל מניפולציות. יועץ טוב צריך להיות מסוגל להסביר כל פרט בעצותיו, ולהסביר את הצעדים שהוא מציע בצורה מדויקת וברורה. איך לזהות שרלטנים? איך לזהות שקרנים? מה מקור הסמכות שלך? מה ההסמכה ... להבין מספר עקרונות בסיסיים. מדוע מקור הסמכות של היועץ חשוב? כאשר יועץ אמיתי מספק עצות, הוא אמור להיות מסוגל להסביר את ההיגיון שמאחוריהן. לעומת זאת, יועץ שאינו באמת מומחה ינסה להפעיל מניפולציות על המטופל או הלקוח על ידי שימוש ... לדוגמה, הוא עלול לחזור שוב ושוב על כך שהוא איש מקצוע, שהוא מוסמך ושיש לו ניסיון רב, במקום לתת הסבר ברור ומדויק לשאלות. מהי הדרך הטובה ביותר לבחון יועץ? כאשר יועץ או מטפל מספק תשובות, כדאי לשים לב אם הוא מסוגל להסביר את ההיגיון מאחוריהן. לדוגמה, אם אדם שואל רופא למה עליו לקחת תרופה מסוימת, ישנם שני מצבים אפשריים: - אם הרופא מסביר כיצד התרופה פועלת ומהן האפשרויות האחרות, זה סימן טוב. - אם הרופא אומר אני רופא כבר 20 שנה, תסמוך עליי, זו נורה אדומה. כלומר, יועץ שמבקש מאדם לסמוך עליו בלי להסביר את הרציונל, עלול להיות שרלטן. מדוע תעודות על הקיר אינן בהכרח סימן לאיכות? יועצים מסוימים מציגים תעודות, תארים וניסיון כמקור הסמכות שלהם. אבל תעודה אינה מבטיחה הבנה עמוקה או יכולת להסביר נושא מסוים. איש מקצוע אמיתי אמור להיות מסוגל להסביר כל פרט בצורה ברורה ומסודרת, בלי צורך להיתלות רק על סמכות חיצונית. איך מניפולציות של מנטורים עובדות? מנטורים וגורואים ... שנים רבות, אתה לא יכול להבין את זה כמוני. כל אלו הם סימנים לכך שמישהו מנסה להפעיל מניפולציה ולא להסביר את העניין באופן ענייני. מה אפשר ללמוד מהדת על מניפולציות בסמכות? בדתות רבות ישנה תפיסה של סמכות מוחלטת. לדוגמה, ... פועל בשיטה דומה. מהי המסקנה? כאשר אדם מחפש יועץ, מטפל או מנטור, עליו לבדוק עד כמה האדם שמולו מסוגל להסביר את ההיגיון מאחורי עצותיו. אם הוא דורש אמון עיוור, משתמש בתעודות כמקור סמכות בלעדי או מפעיל מניפולציות מילוליות - ... אמונה במשה רבנו, משה רבנו דיבר עם אלוהים, אמונה במורים רוחניים, איך לזהות שרלטנות? מתן תורה, אמונה באלוהים, היכולת להסביר כל דבר, יכולת הסבר מבטאת הבנה, זה לא המקצוע שלך, תעודות על הקיר, איפה למדת? מי הסמיך אותך? ההסמכה של אליעד כהן, התואר ...
חיצוני הסמכה מה ההסמכה של אליעד כהן תרופות איך לבחור קאוצר מטפל איך לזהות יועץ מקצועי שקרים
איך לגרום למישהו להסכים איתך? ניהול דיונים, איך ליצור הסכמה? איך יוצרים הסכמה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לפרק לגורמים רעיון מורכב? לא מסכימים על שום דבר, איך לגרום לה להסכים איתך? איך לגרום לו להסכים איתך? איך להסביר את עצמי?
איך לגרום למישהו להסכים איתך? ניהול דיונים, איך ליצור הסכמה? איך יוצרים הסכמה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לפרק לגורמים רעיון מורכב? לא מסכימים על שום דבר, איך לגרום לה להסכים איתך? איך לגרום לו להסכים איתך? איך להסביר את עצמי?
... לגורמים רעיון מורכב? לא מסכימים על שום דבר, איך לגרום לה להסכים איתך? איך לגרום לו להסכים איתך? איך להסביר את עצמי? איך לגרום למישהו להסכים איתך במהלך דיון? כאשר אדם מנסה לגרום למישהו אחר להסכים איתו על רעיון מסוים, והוא נתקל בהתנגדות, הוא צריך להתחיל מלשאול את עצמו מדוע הוא חושב שהרעיון שלו נכון. אליעד כהן מסביר שכאשר אדם אומר משפט כמו יש פה שולחן, הוא צריך להבין תחילה מה הסיבות שבגללן הוא חושב את המחשבה ... מה כן יש הסכמה, עד שמוצאים נקודה משותפת שממנה אפשר להתקדם. מדוע אנשים לא אוהבים לפרק רעיונות לחלקים? אליעד מסביר שרוב האנשים נמנעים מלפרק את הטענות שלהם לחלקים קטנים משום שזה חושף אותם. אם הטענה שלך נכונה באופן מוחלט וברור לך איך אתה יודע אותה, אז יהיה לך קל לפרק אותה לחלקים ולהסביר. אבל אם אינך בטוח בעצמך או אינך יודע איך אתה יודע את הטענה שלך, אתה תעדיף לא לפרק, כי ... שייתכן שהיא תגלה לנו שהבעיה בכלל אחרת, או אולי תגלה שאין בכלל בעיה. איך זה קשור לניתוח סיבתיות? אליעד מסביר שהשיטה של פירוק רעיון לחלקים היא בעצם סוג של ניתוח סיבתיות. כאשר אתה אומר יש פה שולחן, זו התוצאה. ... הסיבה של הסיבה, וכך הלאה. לדבריו, ניתוח סיבתיות עוזר להבין טוב יותר את הרעיונות שלך, וזה מה שמאפשר לך להסביר לאחרים טוב יותר. לדוגמה, אם אתה רוצה להסביר למישהו משהו מורכב כמו מתמטיקה, אתה לא צריך ללמד אותו את הפתרון של תרגיל אחד מסוים. במקום זאת, אתה ... אחרות בהמשך. אליעד מציין שלפי רבי נחמן מברסלב, ככל שרעיון יותר מורכב, כך צריך לחלק אותו ליותר הקדמות, והיכולת להסביר רעיון תלויה בהבנה שלך איך הגעת אליו. רק מי שמבין לגמרי איך הוא יודע משהו, יוכל לפרק את זה ולהסביר את זה לאחרים. אם יש שלב שלא ברור לך, אתה לא תוכל להסביר אותו לאחרים. כיצד לנהוג כאשר אדם אומר לא הבנתי? כאשר מישהו אומר לך שהוא לא הבין את מה שאמרת, ... להצליח בכל התהליך הזה, אדם צריך לתרגל באופן קבוע ניתוח סיבתיות עם עצמו - כך הוא יידע טוב יותר להסביר לאחרים ולפרק רעיונות בצורה ברורה ופשוטה. איך לגרום למישהו להסכים איתי? איך להסביר רעיון מורכב? מהי שיטת הפירוק לחלקים? למה אנשים לא מבינים אותי? איך מנהלים דיון נכון? מה עושים כשאין הסכמה? ... בדיון? איך לא להתווכח? איך לנהל דיון? מה לעשות כשלא מסכימים? התבטאות בכתב, התבטאות בעל פה, יכולות הבעה, איך להסביר את עצמי? איך להסביר רעיון מורכב? יכולות הסברה, תקשורת בין אישית, איך לטפל בחולי נפש? ניתוח סיבתיות בניהול דיונים, איך לבטא את עצמי? הטלת ספק בניהול דיונים, ...
תוצאה לטפל בהפרעת אישיות טענות לגרום למישהו אחר לגרום למישהו להסכים איתך לגרום לאישה ברסלב הפרעות נפשיות
איך לברר את האמת? איך לדעת מי צודק? איך לדעת מה נכון? איך לדעת מה לעשות? איך להסביר את עצמך? איך לצאת צודק? איך לדעת מה האמת? איך לשפוט נכון? איך לראות את האמת?
7:44איך לברר את האמת? איך לדעת מי צודק? איך לדעת מה נכון? איך לדעת מה לעשות? איך להסביר את עצמך? איך לצאת צודק? איך לדעת מה האמת? איך לשפוט נכון? איך לראות את האמת?
איך לברר את האמת? איך לדעת מי צודק? איך לדעת מה נכון? איך לדעת מה לעשות? איך להסביר את עצמך? איך לצאת צודק? איך לדעת מה האמת? איך לשפוט נכון? איך לראות את האמת? איך להכריע בין דעות מנוגדות ולדעת מי צודק? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת כיצד אפשר לברר את האמת ולהכריע בין דעות מנוגדות. הדיון מתחיל מהמצב המוכר שבו אנשים מתווכחים ולכל ... לקבוע מי מהם צודק? אליעד מציג שיטה ברורה: הדרך לברר מי צודק היא לבקש מכל אחד מהצדדים לא רק להסביר מדוע הוא צודק, אלא גם להסביר את הצד השני במלואו. הכוונה היא שכל צד צריך להיות מסוגל לפרט את ההסברים של היריב שלו, ולא רק את הטיעונים שלו עצמו. מדוע חשוב להסביר את הצד השני כדי לברר את האמת? אליעד מדגים באמצעות דוגמה פשוטה של מחלוקת בריאותית: מישהו אומר ששתיית שמן ... אליעד מדגיש שהדבר החשוב ביותר הוא לבחון האם כל צד מבין לעומק את הטיעונים של הצד השני. מי שיכול להסביר היטב את טיעוני הצד השני ובכל זאת נשאר בעמדתו, הוא בדרך כלל הצודק או לפחות החכם והמודע יותר. כיצד שיטת ההסבר ההדדי מסייעת להחלטה נכונה? אליעד מחדד את השיטה הזו ואומר שכדי לברר לעומק, צריך לבקש מכל צד שיסביר לא רק את דעתו אלא גם את דעתו של הצד השני. כך, למשל, אם מישהו אומר לך כדאי לעשות משהו מסוים, יש לשאול אותו למה לדעתו הצד השני אומר לא כדאי. אם הצד שאתה שואל נותן הסברים שטחיים או לא מלאים של העמדה הנגדית, אפשר להסיק מכך שהוא לא מכיר את המטריה בשלמותה. אדם שמבין את ... יש אפשרות לדעת מי צודק בוויכוח? אליעד מבהיר שלא תמיד אפשר להכריע מי צודק באופן מוחלט, אך השיטה של הסבר הדדי היא הדרך הקרובה ביותר לבירור האמת. לפי אליעד, האמת נמצאת לא רק בטיעון עצמו אלא בהכרה של כל צד בטיעונים הנגדיים. הוא מסביר שזה כמו שופט בבית משפט - השופט חייב להכיר את כל הראיות והפרטים כדי לקבל החלטה נכונה, ולא להסתמך ... לנסוע למקום מסוים או לא. במקום לשמוע דעה כללית, כדאי לבדוק עם כל אחד בנפרד מה הסיבות לעמדתו, ולבקש שיסביר גם את עמדתו של הצד הנגדי. אם אחד הצדדים נותן מספר סיבות מצומצם ואינו יכול להסביר את כל ההיבטים של הדעה השנייה, ניתן להבין שהוא אינו מכיר את הנושא מספיק לעומק, ולכן דעתו פחות אמינה. לסיכום: מהי הדרך הטובה ביותר לדעת מה נכון? אליעד מסכם שכדי לדעת מה נכון, חשוב לוודא שכל צד יכול להסביר לעומק את הצד השני. אדם שאינו מסוגל לפרט ולהבין את כל הצדדים בוויכוח הוא ככל הנראה לא מספיק בקיא ... את האמת היא לבחון עד כמה כל צד מסוגל להכיל ולהבין את הדעה המנוגדת לשלו. רק מי שמסוגל לכך, סביר שצודק או לפחות נמצא קרוב יותר אל האמת. איך לדעת מי צודק בוויכוח? איך לברר את האמת בוויכוח? איך לשפוט נכון בין דעות שונות? כיצד להסביר את עצמך בצורה ברורה? האם תמיד יש אמת אחת בוויכוח? איך להחליט נכון בין שתי אפשרויות?
צודק לפעול מחלוקות לשמוע הפרעת אכילה להחליט נכון האמת הבלתי תלויה התמכרות לאכילה
האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 2
האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 2
... איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 2 איך לדעת אם באמת הבנת נכון את מה שלמדת? ... אכן הבין את התוכן שהוא למד, הוא צריך ליישם מספר פעולות, שהן מעבר לקריאה פשוטה או האזנה רגילה. אליעד מסביר, ששלב ראשון בלמידה נכונה הוא לכתוב סיכום בכתב יד של התוכן שנלמד. לאחר מכן, האדם חייב להטיל ספק בסיכום ... או חסר? רק בדרך הזו, האדם מבטיח שהוא לא מסתמך על הבנה חלקית או על זיכרון לא מדויק. האם להסביר למישהו אחר יעזור לך להבין טוב יותר? הרבה אנשים מאמינים שכאשר הם מסבירים למישהו אחר, הם מבינים את הנושא טוב יותר. אליעד מדגיש שזה לא תמיד נכון. הוא נותן דוגמה מתחום הבישול: ... הוא מורכב מדי. אם יבוא מישהו ויפשט את המתכון הזה, יסיר ממנו פרטים רבים, וייתן גרסה מקוצרת וקלילה, כמובן שההסבר יהיה ברור וקל יותר להבנה. אך הבעיה היא שמדובר במוצר אחר - זה כבר לא המתכון המקורי המדויק. לכן, אליעד מסביר, העובדה שאתה מסביר משהו בצורה שקל לאחר להבין אינה מוכיחה שהבנת את הנושא. לעיתים אתה פשוט מוריד פרטים קריטיים והופך את התוכן לפשוט יותר, ולכן אתה רק מדמה שהבנת. כדי להבין באמת, עליך להיות מסוגל להסביר את הדבר בדיוק כפי שלמדת אותו, מבלי להוריד שום פרט משמעותי. איך אפשר לוודא שההסבר שלך מדויק ולא החסרת שום דבר? אליעד מתייחס לשאלה כיצד לוודא שהבנת נכון ולא פספסת נקודות חשובות. אחת הדרכים ... טכני. למידה אמיתית, על פי אליעד, היא להבין למה כל מילה נמצאת במשפט ומה המשמעות המדויקת שלה. רק כשתוכל להסביר את הדברים בדיוק באותה רמת פירוט שבה הם נמסרו לך, סימן שהבנת. לדוגמה, אם תנסה להסביר למישהו מה שלמדת, ותגלה ששכחת מילה או פרט חשוב, סימן שלא הבנת את הרעיון במלואו. איך לבדוק את עצמך כדי לוודא שההבנה נכונה ומדויקת? אליעד מציע דרך מעשית לבדוק את עצמך: אחרי שלמדת משהו, תנסה להסביר אותו לאדם אחר ולבקש ממנו לחזור על מה שהסברת לו. אם הוא מחסיר פרט כלשהו או משנה את המשמעות, תוכל לדעת מיד שלא העברת את הרעיון כראוי או ... לעומק ולוודא שההבנה שלך נכונה לחלוטין. הוא מסכם ואומר שהנקודה המרכזית היא שלמידה אמיתית מתרחשת רק כאשר אדם מסוגל להסביר את התוכן המדויק והמלא למישהו אחר, ולהסביר מדוע הוא הגיע לתובנה שלו ומדוע הוא חושב עכשיו בצורה אחרת לעומת מה שחשב קודם לכן. איך ללמוד נכון? איך לדעת שהבנת נכון? איך לפתח את החשיבה? האם הבנתי נכון? איך להסביר טוב יותר? איך ללמד תלמידים?
חיקוי לכתוב סיכום נכון או לא מיומנויות קוגניטיביות חשיבות איך לשפר את המוח מיומנות שכלית איך לדעת שהבנת נכון
הסכמה, ניהול שיחה, איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לגרום למישהו להצדיק אותך? איך לנהל דיון? להבין את השאלה, איך להסביר את עצמך? איך לנהל שיחה? איך להתווכח בצורה נכונה? תקשורת בין אישית, זוגיות
הסכמה, ניהול שיחה, איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לגרום למישהו להצדיק אותך? איך לנהל דיון? להבין את השאלה, איך להסביר את עצמך? איך לנהל שיחה? איך להתווכח בצורה נכונה? תקשורת בין אישית, זוגיות
... להסכים איתך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לגרום למישהו להצדיק אותך? איך לנהל דיון? להבין את השאלה, איך להסביר את עצמך? איך לנהל שיחה? איך להתווכח בצורה נכונה? תקשורת בין אישית, זוגיות איך לנהל דיון בלי מריבות ואי ... להגיב בצורה של התנגדות או ביקורת על דברים שנאמרו, בלי לוודא שבאמת הבינו נכון את מה שנאמר. אליעד כהן מסביר שזו טעות נפוצה שמובילה למריבות מיותרות, כי פעמים רבות מה שאנחנו מתנגדים לו, הוא לא מה שהאדם השני באמת ... אתה אמרת משהו ובן השיח שלך לא מגיב באופן שציפית או שאתה מזהה אי הבנה, חשוב לעצור ולבקש ממנו שיסביר מה הוא הבין. שאל אותו: האם תוכל לחזור על מה שהבנת שאמרתי, רק כדי לוודא שהסברתי את עצמי בצורה ברורה? הפעולה הזו יוצרת מצב שבו אתה יכול לזהות במהירות אם הצד השני לא הבין אותך ... עלול ליצור בעיות בהמשך. הבהרת ההבנה הדדית מונעת גם בעיות עתידיות. מדוע אנשים לא משתמשים בשיטה הפשוטה הזו? אליעד מסביר שהרבה פעמים אנשים נמנעים מלבקש מהצד השני לחזור על דבריהם, כי זה נראה להם כמו פגיעה באגו שלהם או ... להישאל כלל. הפתרון לכך הוא ליצור אווירה נעימה ומכבדת, שבה אתה בעצמך מודה שייתכן שלא הבנת טוב או שלא הסברת טוב. למשל, אפשר להגיד: אולי אני לא הסברתי ברור, אולי התבלבלתי, אשמח אם תוכל להסביר מה הבנת מדבריי. כשאתה מציג את זה כך, הצד השני לא מרגיש מותקף או מזולזל. איך השיטה הזו עובדת ... כהן ממליץ על תהליך ברור של ארבעה שלבים פשוטים: לפני שאתה מגיב, עצור ושאל את הצד השני אם אפשר להסביר לו מה הבנת שהוא אמר, כדי לקבל אישור שהבנת נכון. הצד השני יקשיב ויסביר אם הבנת נכון או לא. אם הבנת נכון, תוכל להמשיך ולהגיב באופן מדויק למה שנאמר. אם לא הבנת נכון, בקש מהצד השני להסביר שוב עד שתהיה בטוח שאתה מבין בדיוק את מה שהוא מתכוון. אם אתה חושד שהצד השני לא הבין אותך, השתמש בשיטה הזו בכיוון ההפוך: בקש ממנו להסביר לך מה הוא הבין ממך, לפני שתמשיך. מהי הטעות הכי גדולה כשמנהלים דיון? הטעות הגדולה ביותר בדיונים היא שאנשים חושבים שהם הבינו נכון את הצד השני, ומתחילים להתווכח עם טענה שאף אחד לא באמת אמר. אליעד מסביר שהדבר הזה קורה באופן יומיומי, כמעט בכל סוג של שיחה או ויכוח, וגורם לרוב הוויכוחים וחוסר ההבנה. כשמישהו שואל ... רבות. איך לנהל דיון נכון? איך למנוע ויכוחים מיותרים? איך לגרום למישהו להבין אותי? ניהול תקשורת בין אישית איך להסביר את עצמי נכון? איך ליצור הסכמה בשיחה? איך להגיע להסכמה ולהבנה עם אחרים? כאשר אנחנו מדברים עם מישהו אחר ... שהוא אמר. הדרך לעשות זאת היא כך: בקש מהאדם שמולך לוודא שהבנת נכון את דבריו. לדוגמה: האם אני יכול להסביר לך מה הבנתי שאמרת, כדי לוודא שהבנתי נכון? אם הוא מאשר שאכן הבנת נכון - תוכל להמשיך ולהביע את ... לא הבין אותך נכון. לכן, במקום להתווכח, בקש ממנו לחזור על מה שאמרת במילים שלו. שאל: האם תוכל בבקשה להסביר לי מה הבנת ממני, כדי לוודא שהסברתי את עצמי נכון? אם הוא חזר נכון על הדברים - אפשר להמשיך בדיון. אם הוא לא הבין - זו ...
לנהל להבין מה השאלה טעות להיעלב להגיע להבנה חשדנות השאלה שלך ביקורת
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים ... ללימוד, במיוחד בהוראת מתמטיקה וגיאומטריה, תוך התמקדות בהבנת תהליכים סיבתיים בהוראה. המרצה מציין את השאלה החשובה: האם אנחנו יודעים להסביר את מה שאנחנו מלמדים? כדי להסביר בצורה טובה יש להקפיד על הבנת החומר קודם כל. אליעד מדבר על ההבדל בין לידע את הנושא לבין לדעת להסביר אותו לאחרים. ההסבר הנכון תלוי בהבנה מעמיקה של החומר, ולכן חשוב לדעת גם מהו הידע הבסיסי ביותר שיש להסביר לתלמיד לפני המעבר לרמות מורכבות יותר. מה ההיגיון מאחורי פתרון בעיות מתמטיות? בהמשך, אליעד מדבר על התהליך שבו תלמידים פותרים בעיות גיאומטריה, כמו לדוגמה בעיית המשולש. יש להימנע מלהסתפק בתשובה שטחית, ולהסביר את התהליך הצפוי באופן ברור. אחד העקרונות החשובים הוא להשתמש בנוסחאות שכוללות את כל המידע שנמצא בעיה, אך אליעד ... כשמורים נתקלים בקושי להעביר את המידע, זה לא תמיד אומר שהתלמיד לא מבין, אלא לפעמים זה מצביע על כך שההסבר לא היה מספיק ברור או לא הותאם לתלמיד. אליעד מדבר על כך שבמקרים כאלה, חשוב לשאול את עצמנו אם באמת הסברנו את הבסיס, ואם לא, יש לחזור ולהסביר אותו עד שהתלמיד יבין את ההיגיון שמאחורי השיעור. מה קורה אם תלמיד לא מבין את החומר? במקרים כאלה, המורה ... שהתלמיד מבין את כל שלב בפתרון הבעיה. איך נוכל ללמד את התלמידים בצורה יותר טובה? ההוראה לא צריכה להסתפק בהסברת הנושא בלבד. חשוב שגם התלמידים יבינו את הסיבה מאחורי כל פעולה שהם עושים. ברגע שהתלמיד מבין למה הוא עושה משהו, הוא יוכל להתמודד עם בעיות חדשות בקלות רבה יותר. לכן, כשמורים מסבירים על משולש, הם צריכים לוודא שהתלמיד מבין את המהות של הצלעות והזוויות ולא רק את הדרך בה יש לפתור את הבעיה. מה עושים כשהתלמיד לא מבין את החוק הבסיסי? ההסבר האינטואיטיבי בלבד לא תמיד מספיק. על המורה לוודא שהתלמיד מבין את החוק הבסיסי בצורה מאוד ברורה. אליעד מציע להשתמש בהסברים נוספים ובדוגמאות שונות כדי לעזור לתלמיד להפיק את ההבנה העמוקה יותר. המורה צריך לבדוק שהתלמיד מבין את ההיגיון של ... רק איך להשתמש בו. איך לבנות אסטרטגיות חינוכיות שמתאימות לתלמידים? ההוראה צריכה להתבצע בקפידה, תוך שימת דגש על איך להסביר לכל תלמיד באופן שיתפוס את תשומת ליבו ויאפשר לו להבין את הנושא בצורה הנכונה. אליעד מציע לכל מורה לקחת את הזמן לאבחן את יכולת ההבנה של התלמיד ולבנות את הסברים שיתאימו לרמתו, תוך קפיצה מבעיה לבעיה והבאת דוגמאות תואמות. איך ללמד מתמטיקה? טיפים ללימוד גיאומטריה? איך להסביר חומר לתלמידים? הדרכת מורים במתמטיקה הבנת יסודות מתמטיים
להתמודד עם בעיות להשתמש קשיים הורה אינטואיציה מהות תלמידים הדרכה להורים
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להסביר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להסביר, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להסביר, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול נפשי, מאמן שיווקי, טיפול אישי בתחום להסביר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6719 שניות - עכשיו 23_08_2025 השעה 21:01:25 - wesi1