7:43נוח לו לאדם שנברא, נוח לו לאדם שלא נברא, בריאת האדם, לחיות או למות, יותר טוב לחיות, יותר טוב למות, בריאת העולם... האם עדיף לאדם להיוולד ולחוות את החיים עם כל היתרונות והחסרונות, או שמא עדיף לו שלא להיוולד כלל? אליעד מסביר את השאלה בצורה מפורטת ומעמיקה, כשהוא מתייחס למקורות היהודיים שבהם חכמים דנו בסוגיה זו. הוא מציג כיצד הדיון התפתח ... וקבע כי יותר טוב היה אילולא האדם נברא בכלל, משום שבחיים קיימים גם הרבה סיכונים, חטאים, טעויות וכאב. אליעד מסביר כי בסופו של דבר, אחרי דיון ארוך, החכמים הכריעו שהרבה יותר טוב היה לאדם שלא להיוולד כלל. עם זאת, ... לעסוק בתורה ובמצוות - כלומר, אם כבר נמצאים כאן, כדאי להפיק מהחיים את המיטב ולבחור בדרך הטובה ביותר. אליעד מסביר את הלוגיקה הזו בצורה מאוד ברורה: המשמעות של יותר טוב היה שלא נברא היא שיש בעולם ובחיים יותר חסרונות ... הטובה ביותר להתמודד עם המציאות בה הוא חי. כיצד ניתן להבין את המסקנה שיותר טוב שלא להיוולד? אליעד מציג הסבר ברור כיצד מסקנה זו, שעדיף לאדם שלא היה נברא, קשורה לעניין הנפרדות. הוא מסביר כי מה שעומד מאחורי אמירה זו הוא רעיון עמוק יותר לגבי תפיסת המציאות והנפרדות. לפי הסברו של אליעד, השאלה אם טוב שהאדם נברא או לא, בעצם שואלת האם טוב שהעולם עצמו נברא, שכן הבריאה היא ... לעומת זאת, המוות מביא עימו שקט, מנוחה ואי סבל - אין למתים את הסבל, הכאב והקשיים שיש לחיים. אליעד מסביר שבסופו של דבר, הכל תלוי בזווית הראיה שלנו ובמה שאנחנו בוחרים להתמקד בו. אם אתה חי, תוכל להסביר מדוע החיים טובים ומדוע עדיף לחיות, אם היית מת, תוכל להסביר מדוע זה עדיף. כל דבר אפשר לראות משתי הזוויות הללו. כיצד ניתן להבין שכל דבר הוא טוב, רע או ... שעדיף על השני, אלא שבסופו של דבר הבחירה היא זו שקובעת את נקודת המבט של האדם. הוא אומר שאפשר להסביר כל דבר בכל צורה שרוצים: אפשר להסביר מדוע החיים טובים, מדוע המוות טוב, או מדוע זה כלל לא משנה. בסופו של דבר, אליעד מדגיש, לא קיים ...