... מגיעה מהדבר עצמו, או שאולי מדובר במשהו פנימי ועמוק יותר שמתרחש בתוך התודעה או בתת המודע, כאשר הוא משיג את אותו דבר. האם עצם השגת הדבר הוא מקור ההנאה? אליעד
מסביר באמצעות דוגמה את העובדה שלא בהכרח עצם הדבר עצמו הוא הגורם להנאה. הוא מביא דוגמה של לימוד תורה, שם אדם אחד נהנה מהלימוד ורואה בו משמעות, בעוד ... הרכב היה גורם להנאה, האדם היה אמור ליהנות ממנו תמיד, ללא שינוי. מכיוון שזה לא המצב, אליעד מדגיש שקיימת מערכת פנימית שמשפיעה על ההנאה באופן מתחלף. איך ניתן
להסביר שינויים בהנאה אצל אותו אדם עצמו? ההוכחה המעניינת ביותר שאליעד מביא לכך שקיימת מערכת פנימית שמשנה את תחושת ההנאה היא שאותו אדם עצמו יכול ... האם שינויים בהנאה מעידים על חוסר החלטיות או על מנגנון עמוק יותר? אליעד מתייחס לטענה שהשינויים התכופים בתחושת ההנאה עשויים להעיד על חוסר החלטיות. אולם הוא
מסביר שזה לא סתם חוסר החלטיות אלא תוצאה של מנגנון פנימי עמוק. דוגמה לכך היא אדם שכמעט עבר תאונה וחווה תחושת שמחה עצומה כי הוא רוצה לחיות, אך בשלב אחר ... קשר ישיר לכמות הכסף שיש ברשותו. למה חשוב להבין מי מחליט על הרצונות שלנו? הנקודה החשובה ביותר שאליעד מדגיש היא השאלה: מי או מה מחליט מה אנחנו רוצים? אליעד
מסביר שההנאה והסבל קשורים ישירות למה שהאדם רוצה או לא רוצה. אם האדם רוצה משהו - הוא יחווה הנאה כאשר ישיג אותו. אם הוא אינו רוצה אותו - הוא יחווה סבל. ... עצמו, לאחר פרק זמן עם הרכב החדש, הוא כבר לא נהנה ממנו כמו קודם ואפילו עשוי לרצות למכור אותו. אם עצם הרכב היה מקור ההנאה, לא היינו רואים את התנודות הללו. מה
מסבירה הדוגמה על רכישת רכב חדש ולאחר מכן הרצון למכור אותו? שאלה: אדם קנה רכב, שמח והתלהב כשקיבל אותו, אבל אחרי זמן מה הוא אדיש או אפילו רוצה למכור את הרכב. מה
ההסבר לכך? תשובה: לפי הטענה שמדובר בתהליך פנימי עמוק יותר מאשר הצורה החיצונית, נבין שהאדם מפנה את הרצון שלו לעבר הדבר החדש - הוא חושב שהוא רוצה אותו ...