... באפשרותו של אדם להשתמש במבחן התוצאה גם לפני הפעולה. באפשרותו של האדם לדמיין את ביצוע הפעולה לפני שהוא מבצע אותה ולראות בדמיון שלו האם הפעולה מצליחה להשיג את
התכלית הסופית שלה. אם האדם מגלה כבר ברמת הדמיון המודרך שלו, כי הפעולה לא תשיג את תכליתה, הרי שהיא מיותרת. הדבר החשוב ... אל תוצאה אחרת חשובה יותר וכן הלאה. כאשר האדם בודק את הפעולה ביחס למבחן התוצאה, עליו לבדוק את התוצאה לא רק ביחס לתוצאה המיידית, אלא גם ביחס לתוצאה הסופית. זא אם
התכלית הסופית שאליה שואף האדם היא X, על האדם לבדוק את התועלת של הפעולה, לך רק אל מול התכלית הזמנית אלא, אלא גם בפרספקטיבה של
התכלית הסופית. אדם שמבין שהתכלית היא להרגיש שלמות, דהיינו, להגיע למצב שבו האדם אינו מרגיש חסר כלשהו, על אדם כזה ... מבחן התוצאה החשוב ביותר, הוא התוצאה הסופית והאחרונה. התוצאה האחרונה = התוצאה שאין לה שום תכלית נוספת. אי אם יש לה תכלית נוספת, הרי שהיא עצמה אינה הסופית. אם אין
תכלית סופית והמרדף אינו מסתיים לעולם, אז למה לרוץ להתאמץ וכולי? אם יש
תכלית סופית, הרי
שהתכלית הסופית היא הנקודה שבה המרוץ מפסיק לגמרי, הנקודה שבה יש הכל. שאין יותר חיפוש של תכלית, כי התכלית כבר נמצאה. על האדם להבין כיצד צורת החיים שלו החשיבה שלו תפיסת המציאות שלו, אמורה להוביל אותו אל התכלית ואל הרגע שבו אין יותר שום תחושה של חסר משום סוג שהוא. מבחן התוצאה הוא
התכלית הסופית , השלמות שאין שלמות אחריה. אם התכלית היא טובה אך יש טובה ממנה, הרי שאינה מושלמת. והרי שהיא אינה שונה ... שבה הכל טוב בשלמות?! ואם הם לא מובילים אותו לשם, האם הוא מודע לכך? האם מהותית זה משנה איזו חוסר שלמות יש? על האדם לבחון את מעשיו ביחס למבחן התוצאה הסופי ביותר,
התכלית הסופית ביותר. המבחן של מבחן התוצאה, הוא התוצאה הסופית ביותר של כל התוצאות והתכליות. איך כן אפשר להגיע אל ...