... יכולות למידה, יכולת אנליטית,
חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה
חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה איך להתחיל מחדש ... ברורה לשאלה זו, עליו קודם כל לברר מה הוא רוצה, ומשם יוכל להמשיך. כיצד להתמודד עם תחושת אני לא יודעת מה אני רוצה? אליעד מתאר שני סוגים של
חוסר ידיעה: יש מצב שבו אדם לא יודע מה הוא רוצה כי באמת כל ... הם באותו זמן ובאותו מקום. כלומר, התפיסה העמוקה ביותר היא להבין שהשולחן והכיסא קיימים באופן זהה בדיוק כפי שהכלום קיים. מדוע יש תחושת
חיסרון גם כשהכל נראה שלם? אליעד נותן דוגמה של אדם שקם בבוקר ללא שאלות או
חוסרים, ופתאום הוא נכנס לפייסבוק או למקום אחר וחווה ניכור או
חוסר הבנה של אנשים אחרים. תחושת
חיסרון זו נובעת מההרגשה שהוא לא מצליח להתחבר או להבין משהו. הוא משווה זאת לסיפורו של רבי נחמן על בן הרב שהרגיש שמשהו
חסר לו, אף שהצליח בלימודים, כי לא ידע להגדיר מה הוא
חסר בדיוק. מה הקשר בין תחושת
חיסרון לחוסר הבנה? אליעד מתאר בפירוט רב את תחושת
החיסרון שאנשים חווים כשהם לא מצליחים להבין דברים. הוא מביא דוגמה של אדם שנכנס לפייסבוק, רואה פוסטים ולא מבין מה אנשים כותבים או אומרים. תחושת
החיסרון במצב זה נוצרת מכיוון שהאדם חווה את עצמו כנפרד, מנותק ולא מסוגל להבין או להזדהות עם הרעיונות או עם השפה שאחרים משתמשים בה. כיצד להתמודד עם תחושת הניכור
והחוסר הבנה בפועל? אליעד מציע פתרון פרקטי ברור: לפתח את השכל. הוא מסביר שכדי להתמודד עם תחושת
החיסרון הנגרמת
מחוסר הבנה אינטלקטואלית, צריך לחזק את היכולת השכלית והאנליטית באופן מכוון. כמו שאדם שרוצה להתחזק הולך לחדר כושר, אדם שחווה
חוסר הבנה צריך לפתח את כישורי החשיבה וההבנה שלו. מהי הדרך ... את הקריאה, הניתוח, וההבנה עד שאותו אדם יוכל לא רק להבין את הטקסט, אלא גם להסביר אותו בבירור לאחרים. איך שיעורי הבנה עוזרים לפתור את תחושת
החיסרון? אליעד מסביר שהמטרה של שיעורי ההבנה היא לא רק להבין ... אלא ליצור תחושה של מסוגלות אינטלקטואלית. כשהאדם יודע בביטחון מלא שאין טקסט או רעיון שהוא לא מסוגל להבין, הוא מפסיק לחוות את תחושת הניכור
והחיסרון שנגרמים
מחוסר הבנה. ההבנה השיטתית הזו, לדבריו, מביאה לשלווה ותחושת ... אינו חושש שאינו מסוגל להבין. האם חייבים לפתח את השכל? אליעד מבהיר שאדם אינו חייב לפתח את השכל אם אינו רוצה בכך. עם זאת, אם האדם חווה סבל או
חוסר עקב כך שהוא לא מבין דברים שהוא רוצה להבין, הוא כן צריך להחליט אם הוא מוכן לסבול את
החיסרון או לעשות מאמץ מכוון כדי לשפר את יכולתו השכלית והאנליטית. לסיכום, אליעד מציע גישה מפורטת מאוד להתמודדות עם תחושת
חוסר הבנה
וחיסרון , המדגישה את חשיבות הפיתוח האינטלקטואלי והרגשי כדי להגיע לחוויית שלמות פנימית. איך לפתח את השכל? מהי תחושת
חיסרון? איך להבין את המציאות? מה זה אחדות שקרית? איך להתמודד עם
חוסר הבנה? כיצד לפתח יכולת למידה? מה לעשות כשלא יודעים מה ...