... שיש כאן סוג של בעיה. וכל שאלה שיש לאדם שאין לו עליה תשובה, גם זה סוג של בעיה. וכל
חיסרון שיש בעולם בכל דבר שהוא, גם זו בעיה. והנה, לכל הדברים שיש בעולם יש שורש. וגם לכל הבעיות שיש בעולם בכל התחומים, גם להן יש שורש. ומאחר שלכל הבעיות יש שורש, ממילא זה אומר ... התהליכים כולם, רק הוא מסוגל להבין מהו השורש של כל הבעיות. כי הבעיות, הן הרי בגלל
חוסר הבנת התהליך. ומי שמבין את כל התהליכים, הוא גם מבין ויודע מהו השורש של כל הבעיות. וממילא הוא גם יודע מהו הפתרון האמיתי והסופי של כל הבעיות מכל הסוגים שהיו ושיהיו ושיכולים ... ואם נתבונן היטב על כל הבעיות שיש בעולם, נראה, שמהותן של כל הבעיות, נובעת ותלויה
בחוסר השלמות של כל הדברים שיש בעולם. כי כל דבר שקיים, אין בו שלמות. כי כל דבר שקיים, יש לפחות משהו אחד, שבו הוא שונה לפחות ממשהו אחד אחר. וזה בעצם אומר, שבכל דבר בעולם, יש בו
חיסרון. כי בכל דרך שבה האדם הולך, הוא בעצם נאלץ לוותר על ההליכה שלו בכל שאר הדרכים. כי בכל דבר ודבר שיש בעולם, למרות שאין בשום דבר שלמות, עדיין בכל דבר יש יתרון יחסי כלשהו. ... המוחלטת שיש בכל דבר ודבר שיש בעולם. אך מחמת שכל הדברים שיש בעולם, תמיד יש בהם
חיסרון כלשהו, לכן האדם לעולם לא מגיע אל השלמות. כי על האדם להבין את העניין של
חוסר השלמות. והוא, שלא משנה מה שהאדם יעשה ומה שיהיה לאדם, הוא תמיד ירגיש
שחסר לו את הדבר ששונה ממנו. וגם אם יתנו לאדם את כל העולם ומלואו, גם אז האדם לא ירגיש שלמות. כי אז האדם ירגיש
שחסרות לו החוויות שיש אותן רק כאשר אין לו את כל העולם ומלואו. ובקיצור, בשום מצב בעולם אין בו שלמות. וזה שורש כל הבעיות שיש בעולם. אבל, לכל בעיה יש פתרון. ומנהיג שקרי שאומר שלא לכל בעיה יש פתרון, הוא בעצם אומר, שהוא
חסר שכל אמיתי ושהוא לא יודע מה הפיתרון של כל הבעיות. ועל האדם להבין, שלומר על המציאות שיש בה בעיות שאין להן פתרון, זה בעצם תעודה שהאדם מעיד על עצמו שהוא
חסר שכל אמיתי ולא מבין את המציאות. ואם אדם שכזה מנהיג אחריו אנשים, הרי שהוא גם מנהיג שקרי. כי תפקידו של המנהיג, הוא להוביל את האדם אל השלמות. אך אם המנהיג חושב שאין שלמות, ... כפי מה שהיא עצמה שלמה. ולכאורה יש כאן שאלה, כיצד ראיית האמת פותרת את עניין
החיסרון שיש בכל דבר? וגם, מה זה אומר בפועל, להבין את האמת האובייקטיבית של המציאות? והעניין הוא, כי כפי שאמרנו, כדי להבין את שורש כל הבעיות ואת שורש כל הפתרונות, לשם כך על האדם ... של כל התוצאות, אז האדם מבין את הטוב שיש בכל דבר. דהיינו, את השלמות האמיתית שיש
בחוסר השלמות שיש בכל דבר. ולא מתוך זה שהאדם מתפשר על זה שאין שלמות, אלא שהאדם באמת חווה כשלמות בשלמות מוחלטת, את זה שיש
חוסר שלמות בכל דבר. כי יש סיבה טובה מאוד, מדוע יש
חוסר שלמות בכל דבר. אבל רק מי שמבין את התהליך הכללי של המציאות, רק הוא מבין את כל זה. וכאן כמובן יש בעיה עמוקה, והיא, שבשכל האנושי האדם לא יכול לראות את כל התהליך של המציאות. ... אחריהם. והם מייאשים את האדם להיות מאושר באמת וכולי. ומי שהוא פיקח, אז הוא רואה את
החיסרון של כל המנהיגים הרוחניים בעולם, בכך שאף אחד מהם לא מסוגל להצביע על איזה דבר ולומר, זה השורש של כל הבעיות וזה השורש של כל הפתרונות, וזאת הדרך שבה יכול כל אחד להגיע אל ... שיעזור לו למצוא את דרכו בחושך ובאפלה. כי מצד האמת, לכל בעיה יש פתרון. וגם לבעיה של
חוסר היכולת לראות את כל התהליך כולו, גם לזה יש פתרון. והחכם האמיתי שהצליח לגלות את הסוד של איך רואים את התמונה המלאה, הוא עוזר לאדם כדי שגם האדם יוכל להבין את כל המציאות ...