הדרכת מכירות, שכנוע מניפולטיבי, מה זה שקר? להאמין במוצר של עצמך, לומר ללקוח את האמת, לשכנע לקוחות, לרמות לקוחות, לרמות את הלקוח, לשקר את הלקוח, מניפולציה טובה, מניפולציה רעה, מחליק שיער... המרכזי שמובא בהקשר הזה עוסק בשאלה האם מדובר בשקר כאשר מציינים ללקוח את היתרונות של מוצר מסוים, תוך התעלמות מהחסרונות, או האם זהו מנגנון שיווקי לגיטימי. אליעד מציין שההבדל בין שקר לבין הצגת אמת יחסית הוא חשוב. דוגמת הסיגריות ... יחסי, ומסביר שמדובר בפרספקטיבה. לדוגמה, אם המוכר מציג מוצר באופן שבו הוא מציין רק את היתרונות בלי להזכיר את החסרונות, זהו שקר מוחלט. לעומת זאת, אם המוכר מבהיר ללקוח שיש למוצר יתרונות לצד חסרונות, אך היתרונות נראים לו חשובים יותר, זהו שקר יחסי ולא מוחלט. כלומר, מדובר בראיית עולם אישית שבה אדם בוחר ... את היתרון כמשהו מוחלט או אם הוא מציג את המוצר בצורה שמדגישה יתרון מסוים בהקשר מסוים, מבלי להסתיר את החסרונות. אליעד מסביר את הרעיון הזה דרך דוגמאות רבות, כמו חוויית קניית מוצר לשיפור מראה חיצוני שכביכול יפתור בעיות אחרות, ... להיות נכון עבור אחר. כל אדם רואה את הדברים בעין שונה, ומה שיכול להיראות כיתרון עבור אחד עשוי להיראות כחיסרון עבור אחר. לפי כך, ניתן להציג את הדברים באופן יחסי ולשלול את הצורך להציגם באופן מוחלט. שיווק מניפולטיבי מהי מניפולציה? היתרונות והחסרונות בשיווק שקר מוחלט ויחסי מהו שקר בשיווק? איך לשכנע לקוחות? על מה אנחנו מדברים? אני אנסה להזכיר לך מה ... זה אומר שהוא גם חשב על זה קודם. לדוגמה, אני אתן דוגמה נגיד שיש לך מוצר שיש לו יתרונות וחסרונות, נגיד לעשן סיגריות זה טוב סבבה, עכשיו אתה מוכר למישהו סיגריות והוא לא טיפש הוא יודע שזה גם רע, ... מה זה שקר? שקר זה כשאתה לוקח משהו יחסי ומציג אותו כמוחלט. לדוגמה, נגיד שיש מוצר שיש בו יתרונות וחסרונות ואתה גורם ללקוח לחשוב שיש בו רק יתרונות בלי חסרונות, מה שאני דיברתי עם אותה בחורה והיא אמרה זה לא שורף את השיער, אמרתי לה אבל מה האמת?, תגידי ... אתה באופן יחסי משקר. מה זאת אומרת באופן יחסי לשקר? אם יש לך מוצר יש לך מוצר עם יתרונות וחסרונות ואתה אומר היתרון הזה הוא יותר טוב מכל החסרונות, לדוגמה נגיד שבן אדם אתה אומר לו בשביל לשתות כוס קפה שווה לך למכור את עצמך לעבד, למה אתה ... בשביל לשתות כוס קפה?. עכשיו מה האמת? האמת היא שאם אתה תגיד תקשיב, תשתה כוס קפה ואין לזה שום חיסרון שיקרת, אם אתה תגיד לו מה פתאום אתה שותה את הכוס קפה הזאת, אתה רוצה להיות עבד? זה רק חיסרון זה גם שקר, אבל אם אתה אומר את האמת שיש יתרון ויש חיסרון, האמת הזאת ידועה עכשיו כל צעד שאתה תנקוט הוא לא שקר. עכשיו זאת אומרת אתה יכול להגיד לבן אדם ... עצמך לעבד בשביל כוס קפה ואם הוא יגיד לך כן זה לא שקר, זאת אומרת הוא עצמו הבין את החיסרון והוא השתכנע שבאופן יחסי היתרון שווה לו. אתה מבין את הכוונה? זאת אומרת אם אתה מנסה לשכנע אותו שבאופן מוחלט אין בזה שום חיסרון שיקרת אותו, או אם אתה מנסה לשכנע אותו שבמוצר הזה יש רק יתרונות שיקרת אותו אבל אם אתה אומר לו את האמת תקשיב, יש בזה גם יתרונות וגם חסרונות יחסיים אז זה בתוך העולם היחסי אתה נוקט עמדה, שהמוכר נוקט עמדה שאומרת תקשיב היתרון הזה הוא יותר טוב מכל שאר, למענו שווה לשלם את החיסרון זה לא שקר כי אתה לא מצפה שהוא יאמין לך באופן מוחלט. ש: זאת אומרת שאם הוא מאמין לך ... למה אתה לוקח דבר יחסי ואומר שהוא אבסולוטי, למה אתה לוקח יתרון יחסי ואומר שאם הוא קיים אין שום חיסרון? הרי זאת לא האמת. נגיד אתה לוקח יתרון יחסי ומוכר אותו כיחסי, נכון שאתה אומר הוא ואתה אומר ללקוח תסתכל רק עליו אבל זה לא מתוך מקום של אבסולוטי, מתוך מקום של נכון שיש יתרונות וחסרונות אבל בוא נזדהה עם המחשבה שאומרת שהיתרונות האלה עדיפים על החסרונות, פה אתה לא יכול לשקר כי באופן יחסי כל מחשבה יכולה להיות נכונה מלכתחילה. זאת אומרת אם אתה חושב ... אלא אם כן זה נכון מצד ההגדרה שלו אבל זה סיפור אחר. אבל אם אתה אומר לו יש יתרונות וחסרונות ובאופן יחסי, עכשיו כל מה שתגיד לו יהיה נכון כי באופן יחסי הכל יכול להיות נכון גם אם זה ...