... שכזה. כי כל דבר בעולם, יש בו גם
חסרונות כלשהם. ולכן, לעולם, האושר לא יהיה מוחלט, ביחס לדבר מוגדר כלשהו. ומי שרוצה להרגיש אושר מוחלט, דהיינו, לחוות אושר בשלמות ובלב שלם כלפי דבר ... למצב כזה, שבו, הוא לא יראה שום
חיסרון בשום דבר בעולם. שאז ורק אז, האדם יכול לחוות אושר מוחלט ומלא בלב שלם. שהאדם מלא באושר, ומחובר בהרמוניה מלאה עם כל המציאות כולו, בלי שום תנאים ובלי ... לנסות להיות מאושר מכל דבר, כולל
החסרונות שלו. ומנקודת המבט הזו שביארתי לעיל, אושר יחסי ואושר מוחלט, הם סוגי אושר מנוגדים אחת לשנייה. כי הרצון של האדם להשיג אושר מוחלט, מרחיק את האדם ... תמיד, בכל דבר שיש בעולם, יש בו גם
חסרונות כלשהם וגם יתרונות כלשהם. ותמיד, האדם גם מרגיש טוב וגם מרגיש רע ברמה כלשהי. וזה בעצם אומר, שתמיד יש לאדם אושר יחסי ברמה כלשהי. כי כפי שאמרנו, ... גרמנו לו להיות מאושר באופן מוחלט,
מחוסר האושר המוחלט. זא, האדם מחפש אושר מוחלט, כדי להגיע למצב של רק אושר. וזה נובע, מכך שהאדם לא מוכן להרגיש גם דיכאון ועצבות. ובפועל, לא משנה כמה אושר יש ... גם אושר וגם דיכאון ועצבות. וממילא,
חוסר מוחלט של רצון להשיג אושר מוחלט, פירושו,
חוסר רצון מוחלט, להיות במצב של רק אושר. דהיינו, שביעות רצון מוחלטת, מתחושה של רע ושל דיכאון ועצבות. וכאשר יש שביעות רצון מוחלטת מתחושה של
חוסר אושר, אז ממילא תמיד יש אושר מוחלט, ואז אין חיפוש אושר כלשהו. וחיפוש אושר, פירושו, שהאדם לא חווה אושר ממצב של דיכאון ועצבות. כי אם האדם מאושר גם ... החיפוש אחרי אושר מוחלט, שמבטא את
חוסר המוכנות של האדם לקבל גם דיכאון ועצבות, הוא ממילא מוביל, לכך שהאדם יחפש אושר וכמה שיותר אושר. ועוד נחדד, שלכאורה אפשר לומר, שהאדם כן מוכן להרגיש ... והאדם, כן מוכן בלב שלם להרגיש גם
חוסר אושר. אבל במקביל, האדם רוצה להרגיש כמה שיותר אושר. ולכן עדיין הוא מחפש אושר יחסי, גם בלי שהוא ירצה להרגיש אושר מוחלט. ומי שיעמיק היטב יראה, כי מנקודת ... מקבל ומכיל בלב שלם, את זה שיש גם
חסרונות בכל דבר, אז אם זה באמת בלב שלם, אז ממילא, לא יכול להיות שהוא פתאום לא יאהב את
החסרונות, אם הוא מרגיש שהם יותר מהיתרונות. כי אם יש קבלה בלב שלם באמת, של
החסרונות שיש בדבר כלשהו. ואפילו אם האדם מקבל בלב שלם,
חיסרון אחד, אפילו של דבר אחד כלשהו בעולם. אז, בלב שלם ממש, פירושו, שאין לאדם אפילו לא את האפשרות להכיל בתוכו מחשבה של כעס ושל דיכאון ועצבות כלפי הדבר. שאין ...