... לגרום ללקוח לחשוב שהיתרונות של המוצר גדולים יותר
מהחסרונות שלו. הלקוח יחליט לקנות את המוצר אם הוא ירגיש שהיתרונות גדולים יותר
מהחסרונות. אליעד מדגיש שחייבים להיות מודעים גם
לחסרונות של המוצר, כמו למשל שהלקוח צריך לשלם כסף, או שהמוצר לא מבצע פעולה מסוימת. צריך להכיר את
החסרונות האלו מראש ולהתייחס אליהם נכון בזמן השכנוע. איך לטפל בהתנגדויות של לקוח? אליעד מסביר שכשלקוח מתנגד לקנות מוצר, יש צורך ... כי זה יקר, אליעד מציע לברר למה הוא אומר את זה. אם
החיסרון המרכזי הוא כסף, אז צריך להדגיש ללקוח יתרונות שיפצו על
החיסרון הזה או להחליש את הטענה שהמחיר הוא
חיסרון מחויב. צריך לשכנע את הלקוח שהיתרונות שהוא יקבל מהמוצר עולים על
החסרונות, כלומר, שהרווח שלו יהיה גדול מהמחיר שהוא משלם. איך לשנות תפיסת
חסרונות ויתרונות של לקוח? אליעד כהן מסביר שכדי לשכנע את הלקוח, צריך לדעת להפוך אפשרי למחויב ומחויב לאפשרי. לדוגמה, כשהלקוח חושב
שחיסרון מסוים במוצר הוא מחויב (חובה שיהיה
חיסרון כזה), התפקיד של המוכר הוא להראות
שהחיסרון הזה הוא רק אפשרי, כלומר, שאפשר להסתדר גם בלי מה שהלקוח חושב שחייב להיות במוצר. ולהפך, את היתרונות של המוצר שהלקוח רואה רק ... כשילד אומר לא בא לי לסדר את החדר, הוא מתאר מצב של
חוסר רצון מוחלט. אפשר להחליש את ההתנגדות הזו באמצעות משפטים כמו אתה מרגיש שלא בא לך עכשיו, אבל זה לא אומר שאתה לא יכול. בצורה זו ... עליו להחליט לסדר. עוד דוגמה שאליעד נותן, היא להפוך
חסרונות שנתפסים כמחויבים אצל הלקוח או הילד, לאפשריים. לדוגמה, אם הילד מתעקש שהוא לא יכול לסדר את החדר, אפשר לשכנע אותו שדווקא כן ...