אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל מה ההבדל בין פסיכולוגיה לבין חקירת האמת הפנימית לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר את ההבדלים העמוקים והמהותיים בין ... כי האדם צריך לקחת אחריות מלאה על כל מה שקורה לו בחיים, ללא יוצא מן הכלל. הסיבה לכך היא שכל פעם שהאדם מאשים גורם חיצוני כלשהו בבעיותיו (למשל, את הבוס, את בן הזוג, או כל אדם אחר), הוא למעשה ... הרצון שלו ויבין אותו עד הסוף, הוא יגיע למצב שבו הוא כבר לא סובל בכלל. מה המשמעות של חיבור השכל עם הרגש ואיך להגיע אליו? אליעד כהן מסביר בפירוט כי האדם חייב להגיע לחיבור מלא בין השכל לרגש שלו. הוא מסביר שהאדם יכול להבין בשכל דברים רבים, אבל אם הוא לא מרגיש אותם, אז ההבנה שלו היא חלקית בלבד. החוויה השלמה חייבת להיות גם בשכל וגם ברגש. אליעד נותן דוגמה של אדם שמבין בשכל שהכל אחד, אבל עדיין מרגיש רע כשכואב לו הגוף. הוא מסביר שהסיבה לכך היא שהאדם מבין את הדברים באופן ... האדם מהסבל. מה ההבדל בין פסיכולוגיה לחקירה עצמית? למה חשוב לקחת אחריות מלאה על הרגשות שלי? איך לחבר את השכל עם הרגש? מה המשמעות של תחושת הנפרדות? איך לשבור את האמונות שלי? איך לשאול שאלות שמובילות לאמת? מה לעשות ... אך מוכרח שתהיה מציאות ללא הגדרות, שזה כלום. וזה אומר שזה החומר הראשון. שאלה: איך אני יודע אם ההבנה השכלית שאליה הגעתי שתפוז אחד = שני תפוזים היא נכונה? אליעד: החוויה היא כאשר זה משתלט עליך, שאין לך בחירה ... שתיים, זה מצב שאתה לא מסוגל לחשוב על משהו שונה מזה. יש כמה אפשרויות, אפשרות ראשונה שאתה לא משתמש בשכל עד הסוף, ואז אתה חווה שזה אחד וזה שתיים, זה קיר וזה דלת. אך יש אפשרות נוספת שבה אתה משתמש בשכל עד הסוף ואתה מבין שזה נמצא באותו מקום, ואם אתה כל כולך חושב על זה, אז אתה חווה את זה. אפשרות נוספת שאתה בכלל לא משתמש בשכל, ואז אתה גם לא מבדיל בין דלת לקיר. כאשר אתה משתמש בשכל עד הסוף, אין לך לאן לברוח, כי למקום היחיד שאתה יכול לברוח מהשכל, זה לאין שכל, אבל משם אתה מגיע לחוויה של השכל. אם השכל שלך מרוכז כולו, מה היא מהות הדבר? אז הכל מתאחד אצלך, והמקום היחיד שאתה יכול ללכת זה מעל השכל, לאין שכל, אבל באין שכל זה גם אותו הדבר, ואז אתה גם בחוויה. אתה למעשה בשכל מאמת את האין שכל. שאלה: למה אני לא חווה את זה? אליעד: למה אתה שואל את השאלות הפילוסופיות? כי לא מציק לך כל ... אפשר לזייף את זה. ולכן מה שנשאר לך זה להיות יותר אמיתי בחיים שלך. אם למשל אתה נגר, תשתמש בשכל שלך להבין טוב יותר את הנגרות. לנסות להיות הכי חכם בנגרות. תרצה להיות הנגר הכי הכי הכי חכם. ביחס ... בעולם. הכי טוב שאפשר, זה גורם לך לריכוז, להבנה ולמצות את כל המשאבים שלך. וזה יגרום לך להגדיל את השכל. שאלה: אי אפשר להיות הכי מומחה. אליעד: איך את יודעת שאי אפשר? אל תשקרי, בזה תהיי מומחית, בלא לשקר. ... אומר שאתה צריך להתחיל מהמקום הכי אמיתי עבורך. ולכן תבדוק מה הכי מציק לך ואותו תבדוק, אבל מבחינת המאמץ השכלי תלך עד הסוף עם כל השאלות. אבל כאשר אתה בודק את מה שמציק לך, תבדוק אותו מפרספקטיבה רחבה. הדבר ... מחליפים לך את מקום העבודה, הרעב היה ממשיך להציק לך, כי אתה באמת רעב. ובסוף אם יהיה לך יותר שכל, אתה תחווה את המציאות אחרת, ואז תחווה את הבעיה בצורה רחבה יותר, ואז באמת תשאל על הזמן והמקום, ואז ... טוב, אם תביני שזה רע, יהיה לך רע. ככול שתתרגלי יותר כך יהיו לך יותר הבנות. איזה תרגול? תרגול שכלי בלבד. את לא צריכה לשנות את מה שאת רוצה, ואת לא צריכה לשנות את מה שאת עושה, את צריכה ... למשל רוצה לאכול? למה אני עושה ככה? את חייבת להבין. למה זה ככה? רוצה להבין את זה. תשאלי, למה? בשכל להבין, לא תביני, לא תרגישי. תביני יותר, תרגישי יותר. שאלה: אני למשל גדלתי ילדים, ופתחתי יותר את הרגש, לעומת גברים שלומדים תורה, שמפתחים את השכל. אליעד: תביני בתוכך יש שני חלקים, אחד של יש שכל והשני של אין שכל. את אומרת למשל שאצלך רק 30% מהשכל מפותח, ו - 70% לא מפותח, אז אני אגלה לך סוד. 70% את לא סובלת ו - 30% כן סובלת. החלקים שבך שלא משתמשים בשכל, בכלל לא רע להם, הם בכלל לא צריכים לבוא להרצאה. אבל יש בתוכך חלקים שהם כן מפעילים את השכל, הסבל שלך קיים רק היכן שאת מפעילה את השכל. זה שנגיד שיש לך פחות שכל, אז למעשה את פחות סובלת, אז את צריכה לפתור פחות בעיות. שאלה: אבל אתה אומר שצריך לדעת הכל. אליעד: ... 100 בעיות, ואם לך יש 10 בעיות, את צריכה לדעת רק על 10 בעיות. אני חושב שעדיף שיהיה לך שכל ותפתור את כל הבעיות בשכל, אבל אם אתה לא פותר, אתה בבעיה רצינית. שאלה: אני חשבתי שאני צריכה לפתח את השכל. אליעד: מה זה לפתח את השכל? זה להבין מדוע אני רוצה לאכול בבוקר? בסוף התהליך, המטרה היא לשפר את החוויה שלך, להפוך את החוויה שלך ...
לא רוצה את המציאות מתי להדחיק מערכת איך לפתח את השכל איך לשפר את השכל לפתח יכולות קוגניטיביות איך לשקר יוצא מן הכלל
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
... שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה איך לפתח את השכל ולשכנע אנשים בצורה יצירתית? הנושא המרכזי בהסבר של אליעד הוא כיצד לפתח את השכל, וכיצד ניתן להשתמש בהיפוכים כדי לשפר את היכולת לשכנע אחרים. אליעד מדבר על התרגול החשוב שמביא את האדם למצב ... תסכים - תכתוב את העמדה ההפוכה. אליעד מסביר שברגע שאתה עושה זאת, אתה נכנס לעימותים, וזו הדרך להוציא את השכל מהקיבעון ולפתח יצירתיות. אין זה משנה אם מה שאתה אומר הוא נכון או לא - המטרה היא להתעקש על ... העימותים עד הסוף. זו הדרך לשפר את היכולת לשכנע אנשים. מהו תרגול ההיפוכים? ההיפוך הוא כלי מרכזי שמפתח את השכל. תרגול זה נוגע לא רק בדעות של אחרים, אלא גם בתחושות האישיות שלנו. לדוגמה, אם מישהו אומר שהוא עצוב ... אלא לפתח חשיבה פתוחה יותר. אליעד מסביר, אם אתה שואל את עצמך למה אני חושב ככה?, עליך להפעיל את השכל ולבדוק אם מה שאתה חושב הוא באמת מחויב או אם יש מקום לראות את הדברים אחרת. לדוגמה, אם אתה ... ההיפוכים במחשבה? האם תמיד יש צד אחד נכון בשיחה? איך להתמודד עם שכנוע עצמי? הנושא הוא איך לפתח את השכל. אם יהיה לך יותר שכל מה תקבל בתמורה? מה שתרצה. ש: למה? אליעד: למה אתה לא יודע את התשובה? כי אין לך מספיק שכל. יפה, הנה כבר ראינו תשובה. אתה שואל אותי למה, אם היה לך יותר שכל תקבל תשובה למה שאתה רוצה ואז יהיה לך פחות שאלה, נכון? ש: כן. אליעד: הנה הוא חכם מיידי. עכשיו אוקי, עכשיו השאלה היא זה איך בן אדם יכול לעשות שיהיה לו יותר שכל, איך בן אדם יכול לעשות שיהיה לו יותר שכל אז אני רוצה לתת לכם טיפ איך בן אדם יכול לעשות שיהיה לו יותר שכל. הטיפ אומר כזה דבר, כל יום אתה וגם אתה, וגם אתה, עכשיו אם אמרתי פעמיים וגם אתה המסקנה שצריך ... לקחת שלושה אנשים סתם אנשים, תבדוק מה הוא חושב, איך אני גורם לו לחשוב הפוך. זה בעצם לתרגל את השכל של ההיפוכים, לתרגל את ההיפוכים, סתם אנשים, סתם מחשבות, לקחת בן אדם תשכנע אותו לחשוב הפוך. עכשיו, פה יש, ... שלהם, השאלה באיזה רמת קושי, כמה הוא בטוח שזה ככה. עכשיו מה תקבל בתמורה את זה שאתה, עכשיו, מה השכל שעומד מאחורי התרגיל הזה, השכל שאומר שאתה בעצם צריך להיות יותר יצירתי, צריך להיות יצירתי, צריך להיות מתוחכם, צריך לראות כל דבר את ההפך שלו, להביא היפוכים, לראות עוד צדדים וכו. והדבר הזה מפתח לך את השכל עד כדי כך שבבוא היום גם אם יהיה לך רע אתה תהיה מסוגל להבין את ההיפוך שלו. זה הרעיון, ... תקשיב זה לא באמת משנה, בא נדבר על משהו אחר. תקשיב לעיקרון, מה הרעיון שעומד מאחורה? הרעיון שעומד מאחורה שכל פעם שאתה שומע רעיון אתה צריך לשאול את עצמך האם זה מחויב או לא, האם מה שהוא אמר זה מחויב או לא?. נגיד שעכשיו אני מביא פה טענה שאומרת אם תעשה ככה וככה זה יפתח לך את השכל, וזה יותר טוב ואתה אומר רגע יש לזה הפך או אין לזה היפך? תשובה, תבדוק את ההגדרות, מה ההגדרה של לפתח את השכל, מה ההגדרה של טוב, מה ההגדרה של התרגיל והאם זה בהכרח אותו דבר. אם זה בהכרח אותו דבר אז ... איתן. אליעד: מסקנה שזה הרבה יותר קשה אז אם אתה רוצה להעלות את הרף תשכנע את עצמך. זאת אומרת שכל יותר תמצא במקום שלושה אנשים בחוץ, תמצא שלושה מחשבות בתוכך, איך אני הופך אותן, איך אני רואה את ההפך ... הזאת גם היא מבוססת על שקר כי היא בעצם מניחה שבסופו של דבר זה גם וגם ולא רק. כשאין שכל אולי זה רק זה גם להגיד לא נכון ובסוף זה גם וגם מי החליט שזה גם וגם, השכל שלך אבל מי אמר שהשכל שלך צודק אולי בסוף זה שניהם ביחד, אולי בסוף זה לא אף אחד מהם, אולי בסוף זה רק צד אחד. עוד פעם, מהצד שאתה מפעיל את השכל אז אתה אומר האמת היא שבסופו של דבר אין הבדל בין הדברים אז למה שאני אשכנע אותו שרק צד אחד צודק אם שני הצדדים צודקים. אבל אם אתה מפעיל את השכל עוד יותר, אתה מבין שזה רק משחק ואתה יכול להגיד ששני הצדדים צודקים, ואתה יכול להגיד רק צד אחד ... מה זה אומר כי הוא יינצל ומי אמר שהוא צריך להינצל, מי אמר שיותר טוב שהוא יינצל. למרות שקצת שכל לא עדיף שהוא לא יינצל? לא עדיף שיתחיל חיים חדשים מסיבוב חדש? כאילו מה כל כך טוב פה שאתה ... תתעקש על זה בסוף זה ישמע הגיוני באותה מידה. ש: למה כמעט? אליעד: כי יש טענות שהן מחויבות מצד השכל. ש: כמו? אליעד: יש דברים שבהגדרה שלהם הם נכונים. אם נגיד תאמר אני לא רוצה שינצלו אותי ואם מישהו ... מנצל אותי אז מחויב שאני לא רוצה שיחיו על חשבוני. זה טענות שקשה, שההפך שלהן הוא רק אם תגיד שהשכל לא צודק. אבל רוב הטענות שאנשים טוענים, רוב הטענות להגיד את ההפך אתה לא צריך להיות משוגע כדי להגיד ...
מצד האמת שקרים דעות של אחרים תרגול היפוכים אימון קוגניטיבי לעבוד במכירות שיטות לפיתוח חשיבה לגרום לאישה
פחד מאלצהיימר, פחד מדמנציה, פחד מאיבוד הזיכרון, מניעת שיטיון, פחד ממחלות קשות, פחד להזדקן, פחד לשכוח דברים, פחד מקיהיון, פחד מחוסר יכולת קוגניטיבית, איך למנוע אלצהיימר? מניעת דמנציה, פחד מפגיעה קוגניטיבית, פחד מירידה בתפקוד הקוגניטיבי
פחד מאלצהיימר, פחד מדמנציה, פחד מאיבוד הזיכרון, מניעת שיטיון, פחד ממחלות קשות, פחד להזדקן, פחד לשכוח דברים, פחד מקיהיון, פחד מחוסר יכולת קוגניטיבית, איך למנוע אלצהיימר? מניעת דמנציה, פחד מפגיעה קוגניטיבית, פחד מירידה בתפקוד הקוגניטיבי
... למישהו לך זה לא יקרה זו טענה לא אמיתית, שכן תמיד קיים סיכון כזה. מה ההבדל בין יכולת החשיבה (שכל) לבין זיכרון? חשוב להבין שקיים הבדל משמעותי בין יכולת החשיבה לבין זיכרון: יכולת חשיבה הגיונית (שכל) - היכולת להבין סיבות ותוצאות, לנתח מצבים, ולהסיק מסקנות. זוהי יכולת מבוססת ומאורגנת, שככל שמשתמשים בה יותר, כך היא ... הוא אינו מבוסס על הבנה מעמיקה אלא על אחסון מידע, שחלקו יכול להיעלם עם הזמן, ללא תלות ישירה בפעילות השכלית ההגיונית. לכן, אדם שמפתח את החשיבה ההגיונית שלו מפחית משמעותית את הסיכון לאבד את כושר החשיבה, אך זה לא ... מתפתח, כך הוא מסוגל להשתחרר מהתלות בתנאים חיצוניים, ולחוות אהבה אמיתית ושלמה למציאות, בכל מצב. מדוע מומלץ לפתח את השכל במקביל ללמידת אהבת המציאות? כאשר אדם מפתח את שכלו במקביל לאהבת המציאות ללא תנאים, הוא יוצר לעצמו רשת ביטחון כפולה: אם זיכרונו יישאר תקין, הוא ייהנה מיכולת חשיבה ... כולל אובדן זיכרון, ללא תחושת חרדה ופחד. זוהי דרך של חיזוק ההיגיון והיכולת לאהוב את המציאות בלי תנאים, כך שכל תרחיש אפשרי יפסיק להיתפס כבעיה או אסון. פחד לאבד את הזיכרון איך להתמודד עם פחדים? אהבת המציאות בלי תנאים הבדל בין שכל לזיכרון איך לשמור על יכולת קוגניטיבית? פחד מאלצהיימר ודמנציה מהו הפחד מאיבוד זיכרון? פחד מאיבוד זיכרון מתייחס לחשש של ... לא יאבד את זיכרונו, ולכן אין אפשרות להרגיע לחלוטין באמצעות הטענה שזה לא יקרה לך. מה ההבדל בין פיתוח השכל לבין שימור הזיכרון? קיים הבדל בין חשיבה הגיונית (שכל) לבין יכולת לזכור מידע (זיכרון). שכל - זוהי יכולת לנתח דברים בהיגיון, להסיק מסקנות ולהבין סיבות ותוצאות. זוהי צורת חשיבה שבה האדם משתמש כל הזמן, ... שמות, אירועים או מילים. קל יותר לאבד זיכרון מאשר לאבד את כושר החשיבה ההגיונית. אם האדם ממשיך לפתח את שכלו, הוא שומר על היכולת להתמודד עם מצבים גם אם תאבד חלק מהזיכרון. לעומת זאת, עצם פיתוח השכל לא מבטיח שלא תהיה מחיקה של זיכרונות מסוימים. כיצד אפשר להתמודד עם הפחד מאיבוד זיכרון? יש שתי דרכים עיקריות ... מציאות ללא תנאים? זוהי דרך עמוקה הכוללת הטלת ספק ברצונות ובהנחות יסוד, כדי להפסיק להתלות בנסיבות החיצוניות. דרוש לכך שכל מפותח, שכן יש צורך להבין לעומק מדוע אפשר להרגיש טוב גם ללא התלות ברצון ספציפי. ככל שמפעילים יותר את ההיגיון ומוכנים לבדוק את נקודות המבט, כך עולה היכולת לאהוב את המציאות כפי שהיא. מה התועלת בפיתוח שכל במקביל ללמידת אהבת המציאות ללא תנאים? אדם המפתח גם את ההיגיון שלו וגם לומד לאהוב את המציאות בלי תנאים, ... חרדה. הדרך המומלצת היא לנסות לחזק את החשיבה ההגיונית ובמקביל לפתח את היכולת לאהוב את המציאות בלי תנאים, כך שכל תרחיש לא בהכרח יהיה רע. זיכרון אהבת המציאות בלי תנאים פחדים פחד מוות התמודדות עם חוסר ודאות פחד לאבד את הזיכרון, פחד להשתגע, פחד לאבד את השכל, פחד לשכוח שמות של אנשים, פחד לשכוח פרצופים, פחד מזקנה, מאבד את הזיכרון, שוכח דברים, איך לטפל בפחד? למה להרגיש טוב בלי תנאים? איך לשמור על השכל? איך לא לאבד את השכל? איך לשמור על היכולת השכלית? איך לשמור על יכולות קוגניטיביות? מה ההבדל בין שכל לבין זיכרון? איבוד הזיכרון, איבוד השכל, איבוד יכולת החשיבה
פיתוח יכולות שכליות להשתמש להרגיש טוב בלי תנאים פחד לאבד את השכל זמן ללא מקום לשפר את החשיבה תועלת שיפור המוח
איך לרפא כל מחלה נפשית? איך לרפא כל הפרעה נפשית? 100 אחוז פתרון לכל ההפרעות הנפשיות, 100 אחוז טיפול בכל מחלת נפש, 100 אחוז טיפול בסכיזופרניה, 100 אחוז פתרון להפרעת אישיות, איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות?
איך לרפא כל מחלה נפשית? איך לרפא כל הפרעה נפשית? 100 אחוז פתרון לכל ההפרעות הנפשיות, 100 אחוז טיפול בכל מחלת נפש, 100 אחוז טיפול בסכיזופרניה, 100 אחוז פתרון להפרעת אישיות, איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות?
... עם פרנויה, סכיזופרניה או כל הפרעה אחרת, ותהפוך אותו לאדם בעל היגיון ובעל יכולת חשיבה חדה. ההסבר מתחיל בקביעה שכל אדם חולה נפש לכאורה, שורש הבעיה שלו הוא חוסר היגיון כלשהו. כאשר אדם מדמיין שחוצנים רודפים אחריו, או מאמין ... דיון ענייני והגיוני בכל נושא, הוא מתחיל לשפר את היכולות שלו לנתח דברים בצורה שקולה. הסיבה שזה עובד היא שכל עוד הנושא נייטרלי ולא מעורר את הפרנויה או האובססיה שלו, הוא מסוגל להפעיל צדדים הגיוניים יותר שבדרך כלל רדומים. ... את המטופל אליו. האדם המשוגע יהיה כמים הקרים, אבל המטפל החם בעוצמה של 100 גובר עליו. החשיבה מאחורי הטענה שכל משוגע למעשה כן חושב בהיגיון כלשהו יש הסבר נוסף: משוגע לא באמת פועל ללא כל היגיון, אלא הוא היגיון ... להרגיע את הפסימי, משמע שהאופטימיות שלו באמת איתנה מאוד. כיצד ניתן ליישם את התובנה היומיומית הזו? התובנה היומיומית היא שכל אדם יכול ללמוד לחשוב יותר בהיגיון אם ירצה בכך, אבל הוא צריך לשים לב היטב עם מי הוא מדבר ... יכול להיות שיגיע לדרגת היגיון גבוהה מאוד, שתאפשר לו גם למשוך אחרים אל מחוץ לשיגעון שלהם. הרעיון המעשי: לשפוך שכל לראשו של המטופל דרך נושאים נטולי קונפליקט כל הסיכום חוזר לנקודת המוצא: כדי לרפא אדם הסובל מהפרעה נפשית, מדיכאון, ... איתו בהיגיון על גינון, על מתמטיקה, או על תחביב אחר שבו אפשר להכניס הסברים לוגיים מובהקים. לאט לאט, כמות השכל שהוא צובר יכולה לחלחל ולהתרחב גם לאותן מחשבות שליליות שהוא מחזיק. בסופו של דבר, כשההיגיון שלו יגדל, הוא יבין ... אומר שהקירות מדברים, או למה מישהו חושב שחוצנים רודפים אותו. הכניסה הזו מסוכנת, אך אם אדם עושה זאת בדרך מושכלת, בלי לאבד את הקשר לקרקע של היגיון מלא, הוא יוכל לצאת חכם יותר מהתהליך, ולמעשה להיות מסוגל לדובב אנשים ... כמות ההיגיון מול חוסר ההיגיון. לסיכום, עולה המסר לפיו הריפוי אפשרי בכל מצב: צריך רק אדם אחד בעל מספיק שכל, שאינו חושש להתחבר לכל רעיון משוגע שקיים, להיכנס לפרטי הפרטים שלו, להאיר את הבלבול, ובאמצעות חשיבה שקולה, עקבית והגיונית, ... 100 הצלחה, טיפול בפאניקה, טיפול במחלות נפש אצל ילדים, תרופות נפשיות, טיפול בהפרעה בי פולארית, אבחון הפרעות נפשיות, להיכנס לשכל של חולה נפש, טיפול בחרדה מוכללת, תרופות להפרעה נפשית, לחפש את האמת ולהשתגע, מדינה של עשירות, האם אני באמת ... לטפל בהפרעת אישיות? איך לטפל בהפרעות נפשיות? החכם הכי גדול בעולם, טיפול בהזיות שמיעה, איך נוצרת סכיזופרניה? מאה אחוז שכל, תרופות להפרעות אישיות, מסוכן לטפל באחרים, תרופות פסיכיאטריות, על מה לדבר עם משוגע? מה זה מאה אחוז שכל? מחלת נפש גנטיקה, להיכנס לנעליים, איך לטפל בהפרעה נפשית? טיפול במחלת הרדיפה, מומחה לטיפול במחלה נפשית, איך נוצרות הפרעות אישיות? מאיפה השכל של אליעד כהן? טיפול בהפרעה דו קוטבית, איך לרפא הפרעת אישיות? איך לרפא הפרעות התנהגות? חכם יותר ממשוגעים, טיפול ... חברתית, יחסי מטופל מטפל, טיפול בהפרעות קשורות לשימוש בסמים, טיפול בהפרעות אכילה, מבוא לטיפול בהפרעות נפשיות, האם יש לי שכל? טיפול בהפרעות אפקטיביות, אליעד כהן הכי חכם בעולם, תרופות להפרעות נפשיות, מומחה להפרעות נפשיות, כמה שכל יש לי? טיפול בפסיכוזות פרנואידיות, מבוא לטיפול בהפרעות אישיות, טיפול במחלות נפש קשות, טיפול בהתקפי זעם, מומחה להפרעת התנהגות, ... טיפול בהפרעות בספקטרום הסכיזופרני, מבוא לטיפול בהפרעת התנהגות, מומחה למחלות נפש, איך לרפא הפרעת התנהגות? לדבר עם חולה נפש, השכל של אליעד כהן, אומץ לטפל בהפרעות נפשיות, טיפול במחלות נפש נפוצות, מעשה משבעת הקבצנים, מומחה לטיפול בהפרעות נפשיות, טיפול ...
אני שמח השפעת המטופל על המטפל תסמונת נפוליאון לחץ נפשי טיפול בהפרעת חרדה האם כל אחד יכול טראומה לחוץ
הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת?
... בוגרת? ובו יתבאר, כיצד אפשר ללמד, כל אחד, כל דבר? דהיינו, כיצד אפשר לגרום גם לילד קטן, להתחבר רגשית ושכלית (לפי יכולת הקיבולת השכלית שלו), לכל רעיון, מעולמם של המבוגרים? כי כל אחד רוצה, שהילד שלו יצליח. וכדי להצליח, לפעמים צריך לחשוב בצורה ... ואף אחד לא נהיה הורה, ביום אחד. והאדם מתפתח בחייו, ולאט לאט הוא לומד דברים חדשים וצובר ידע, והיכולות השכליות של האדם מתפתחות. עד שבסופו של דבר, האדם מגבש לעצמו את צורת המחשבה הבוגרת. ועכשיו ההורה רוצה להנחיל את ... מניסיונם של אחרים. וההורה רוצה שהילד שלו יחסוך לעצמו טעויות, ושילמד מהניסיון שלו כהורה. אבל לילד, יש את היכולת השכלית שלו. וההורה לא תמיד יודע לדבר בשפת הילד. והשאלה היא, איך אפשר להעביר צורת מחשבה בוגרת, לילד קטן? ונוסיף ... העניין בשורשו. והוא, כי כל הדברים שיש בעולם, וכל הדעות שיש בעולם, הן כולן ביטוי של דבר אחד. ומאחר שכל הדעות שיש בעולם, הן כולן ביטוי של אותו הדבר, ממילא יש קשר ודרך, בין כל דבר לבין כל דבר אחר. כי הכל מחובר אחד לשני. וכל שכל שיש בעולם, וכל דעה שיש בעולם, הם באים לידי ביטוי בכל שכל ובכל דעה אחרת, ואפילו בהפך של עצמם. ומי שיודע כיצד כל דבר בא לידי ביטוי בכל דבר, הוא גם יכול לומר כל דבר, בכל דרך שהוא רוצה. ועל ידי זה, הוא יכול לבטא כל רעיון וכל שכל, בכל רמה שהוא רוצה, לפי הרמה של זה ששומע אותו. וברמה המעשית, מה יעשה האדם שהוא לא יודע את ... יכול להכיל כל רעיון, במינון יותר חלש ובמינון שונה, משל האדם הבוגר. וכאשר ההורה רוצה ללמד את ילדו איזה שכל כלשהו של אדם בוגר, על ההורה לנסות להתבונן היטב, ולנסות לראות, כיצד השכל הזה הבוגר, כיצד הוא יכול לבוא לידי ביטוי בעולמו של הילד. ולאחר מכן, במקום שההורה יאמר לילד, את מה ... לילד שלו איזה רעיון בוגר, על ההורה לנסות למצוא איזה דבר פשוט, שבתוכו יהיה ניתן להכניס צמצום חלקי של השכל הגדול. ואת הצמצום הזה של השכל, אותו לתת לילד בשפה שלו. ואם נהפוך את העניין לעוד יותר מעשי, אז הצורה הפשוטה ביותר לעשות את זה, ... את זה, בצורה בוגרת יותר ובוגרת פחות. כי הילד שהוא תינוק והוא משחק בבובות, הוא משחק עם הבובות בלי שכל כלשהו. אלא הוא סתם משחק איתן בלי סדר כלשהו, או תרחיש כלשהו וכיוב. אבל יש אנשי מקצוע בוגרים לחלוטין, ... לנסות לנתב את המשחק שלו עם הבובות, למשהו יותר בוגר. ולדוגמה, ההורה יכול להציע לילד שלו, לעשות איזה משהו שכלי עם הבובות. כגון להציע לילד ליצור איזו הצגה של הבובות, או איזה התרחשות של אירועים עם הבובות, או כל דבר שמשלב יותר שכל, בתוך המשחק עם הבובות. כי מצד האמת, כולם משחקים עם בובות. ויש ילד שמשחק עם רכב צעצוע, ויש אדם ... יותר ויקר יותר ומשוכלל יותר. ועיקר ההבדל במהות, בין המשחק של הילד בצעצועים שלו, לבין הצעצועים של המבוגרים, הוא בשכל שמושקע במשחק. כי יש ילד שמשחק במונופול. ויש לעומתו אדם בוגר, שמשחק עם כסף בבורסה. והכל זה אותו הדבר, ... חיצוני באיך שנראים המשחקים של הילדים, ובאיך שנראים המשחקים של המבוגרים, הרי שמצד האמת, עיקר ההבדל הוא, בעד כמה שכל מושקע במשחק. ואפשר לשחק במשחקי ילדים, עם יותר שכל, מאשר מבוגרים, שמשחקים במשחקי מבוגרים. וכדי לגרום לילד להתבגר, לא צריך לנסות לשנות לו את המעשים שלו, אלא כן ... הדברים אחרת. ולפעמים נדמה להורה, שהילד שלו צריך לעשות דווקא משהו מסוים. אבל הילד, לא בהכרח מסוגל להכיל מבחינה שכלית ורגשית את השכל ואת המחשבה של ההורה. ובמקרה כזה, אם זה לא ממש עקרוני, אז על ההורה להיות חכם ולהשתמש בסוג של ... עצמו רגיל לעשות. ועל ההורה, במקום לנסות לשנות את החיצוניות של הילד, במקום זה על ההורה, לנסות לקחת את השכל ואת צורת המחשבה הבוגרת, ולנסות לשלב אותה בחוכמה, בתוך הדברים שאותם הילד עושה ושאליהם הוא מתחבר. וההתבגרות של הילד, ...
הצמצום איך להתייחס כישורים קוגניטיביים להציע עימות האין והיש ללמד משהו להכיל
מנהיגות - למה מוכרח שיהיו קושיות, על חכם אמיתי? איך לזהות חכם אמיתי? חלק 1
... שהוא חכם אמיתי, מוכרח שיהיו עליו קושיות ותמיהות. והעניין הוא, כי חכם אמיתי הוא מי זה שהוא מבין את השכל של המציאות. כי כל המציאות כולה פועלת לפי שכל מסוים. כי יש שכל מסוים שלפיו פועלת המציאות. ומי שמבין את השכל הזה שלפיו פועלת כל המציאות, הוא נחשב לחכם אמיתי. והנה, השכל של המציאות הוא מאוד גדול. ויש במציאות המון תהליכים שונים ואירועים שונים, שלא ברור לאדם מדוע הם קורים ומה הסיבה שמסתתרת מאחורי האירוע. והסיבה לכך שהאדם לא מבין את השכל של המציאות, היא משום שהשכל של המציאות הוא מאוד גדול. ולא כל אדם עם שכל קטן, יכול להבין את השכל הגדול של המציאות. וחכם אמיתי, הוא זה שהוא השלים את שכלו, והוציא את כל הפוטנציאל השכלי שלו מכוח אל הפועל. עד שהוא הגיע להבנת כל המציאות. כי האדם כן יכול להבין את השכל של המציאות, אבל לשם כך האדם צריך להגדיל את שכלו. והגדלת השכל, היא על ידי זה שהאדם משתמש בשכל שלו, ומנסה להבין את הסיבה ואת המשמעות של כל דבר. ועל ידי זה שהאדם מוציא את הפוטנציאל השכלי שלו מכוח אל הפועל, על ידי זה בסופו של דבר האדם מסוגל להכיל בתוכו גם את השכל הגדול של המציאות. ואז האדם מבין את השכל של המציאות, ואז הוא נחשב לחכם אמיתי. ונאיר: כי לא מדובר רק על פוטנציאל שכלי בלבד, אלא גם על הפוטנציאל הרגשי, ועל כל הפוטנציאל האישי של האדם. כי כדי להבין את המציאות, לשם כך האדם צריך להוציא את כל הפוטנציאל האישי שלו מכוח אל הפועל. ואחכ הוא מגיע להבנת המציאות. והשכל של המציאות הוא מאוד גדול והוא לא שכל שגרתי. ולכן יש לאדם המון קושיות על המציאות. כי בכל פעם שקורה לאדם דבר נגד רצונו, והאדם לא מבין ... שום קושיא על המציאות. מאחר שהוא מבין בדיוק כיצד המציאות פועלת ולמה כל דבר קורה. וכאשר האדם מבין את השכל של המציאות, אז גם הוא עושה לפעמים דברים שנראים מאוד מוזרים ולא ברורים. בדיוק כמו שהמציאות מתרחשים בה אירועים ... אומר לפעמים דברים לא ברורים ועושה דברים לא ברורים. וכאשר החכם האמיתי עושה איזה דבר לא ברור, אז מי ששכלו קטן, הוא מפקפק בחוכמתו של החכם. כי כאשר האדם רואה איזה דבר, האדם מנסה להבין אותו בשכל שלו. אבל מאחר שהשכל של החכם גדול, לכן האדם לא מסוגל להבין את השכל של החכם עצמו. ואז האדם ממציא איזה פירוש למעשיו ולדבריו של החכם, עפ שכלו הקטן. וכאשר האדם עם השכל הקטן, מפרש עפ שכלו הקטן את מעשיו של החכם, על ידי זה נוצרת אצלו קושיא על החכם. כי אכן נכון הדבר, שאם באמת ... הסיבות שנדמה לאדם שבגללן החכם פועל, אז אכן נכון הדבר שיש כאן איזו קושיא. אבל החכם עצמו יש לו שכל אחר שונה לגמרי משכלו של האדם, והוא פועל עפ צורת חשיבה מאוד עמוקה, בדיוק כמו צורת החשיבה של המציאות. כי המציאות שלנו היא ... שהכל לטובה, אף על פי כן יש במציאות שלנו אירועים שהם נראים לאדם כאירועים רעים ביותר, והאדם לא מסוגל בשכל אנושי להבין, איך יכול להיות שהמציאות הטובה, יקרו בה אירועים ככ רעים. ויש בעולם שלנו המון תופעות לא ברורות. ... לעומק על המציאות שלנו (לימודי פיזיקה וכיוב), הוא מגלה שיש במציאות שלנו המון תהליכים שנראה שהם נעשים ללא כל שכל, אלא באופן שרירותי ללא כל מחשבה הנראית לעין. והעולם שלנו מלא בפרדוקסים שונים. ובוודאי שיש הסבר לכל הפרדוקסים האלו. אלא שמצד השכל הקטן של האדם, נדמה לו שיש קושיא גדולה על המציאות. למרות שבאמת אין כאן לא שאלה ולא תשובה. כי ... האדם הוא חכם אמיתי, אז הוא חושב וממילא פועל, בדיוק כמו המציאות. ואז הוא עושה לפעמים כל מיני דברים, שכלפי חוץ נדמה לאדם שהחכם הזה כנראה לא מבין את עצמו, או שאולי הוא מתנהג בצביעות כלשהי. כי גם על ... לומר שהיא לא מבינה את עצמה, ושהיא מתנהגת לפעמים בצביעות כלשהי. ומאחר שהחכם חושב כמו המציאות ופועל לפי אותו השכל, על ידי זה מוכרח שיהיו עליו קושיות ותמיהות. וכאשר יש לאדם קושיא על החכם האמיתי, על האדם לזכור שאפילו ... פרדוקסים וסתירות. דהיינו, מוכרח שיראה לאדם שהחכם האמיתי כאילו סותר את עצמו, ואומר דברים הפוכים ולא ברורים. וזה משום שהשכל של החכם הוא מאוד גדול, והחכם מצמצם את השכל שלו לחלקים קטנים, ובכל פעם הוא אומר לאדם חלק אחר מהשכל החכם שלו. וכאשר החכם האמיתי אומר משהו, הוא לעולם לא מתכוון לומר שרק מה שהוא אומר זה נכון. אלא ... שהוא אומר, ולהסיק בעצמו את האמת שמכילה בתוכה את כל הדברים. כי כל הדעות שיש בעולם, הן חלקים של שכל אחד. ומאחר שהוא מאוד גדול, אז אי אפשר לומר אותו. והחכם שיודע את השכל הזה, הוא בכל פעם אומר לאדם חלק אחר מהשכל הזה. ולפעמים החלקים השונים של השכל הזה, הם נראים כסותרים ...
האדם הוא חכם בני אדם פרדוקסים חוויות פנימיות פוטנציאליות להבין את המציאות מיהו מנהיג לא מבין את עצמי
הסוד של מהות שאלת השאלות? מהי המהות של שאלת כל השאלות?
... של כל השאלות שיש בעולם. ששם השאלה נובעת, לא משום שחסר לאדם מידע, אלא משום שהאדם לא מסוגל מבחינה שכלית ונפשית להכיל את המידע שיש לו. כי ככל שהאדם מתבונן יותר ומעמיק את מחשבתו בכל נושא שיש בעולם, כך ... ביארתי, יש בעולם שלנו חוקים רבים. כגון לדוגמה חוקי הכלכלה, חוקי הפיזיקה, חוקי החברה וכיוב. ומאחורי כל החוקים יש שכל כלשהו. ויש סיבה אחת ושכל אחד שלפיו מתנהלים כל התהליכים שיש בעולם. וכל העולם כולו וכל הדברים כולם, הכל מנוהל עפ שכל אחד ויחיד. וכל מערכות היחסים בעולם שיש בין כל דבר ודבר שיש בעולם, הכל מנוהל עפ אותו השכל. כגון לדוגמה, מערכת היחסים שיש בין מרחב הזמן לבין מרחב המקום, היא מתנהלת עפ שכל מסוים. ומערכת היחסים שיש בין התודעה של האדם לבין המחשבות שאותן הוא חושב, ומערכת היחסים שיש בין הרגשות של האדם לבין השכל שלו, ומערכת היחסים שיש בין הרצונות של האדם לבין כל שאר הדברים וכל כיוב, הכל פועל לפי אותו שכל אחד. ויש שכל אחד שלפיו פועלים גם חוקי הפיזיקה, וגם חוקי הכימיה, וגם חוקי הבישול, וגם חוקי מדעי המחשבה, וגם חוקי התעבורה, וגם חוקי המוזיקה וגם כל שאר החוקים שיש בעולם. והשכל הזה גם בו עצמו יש רמות עומק שונות. ולהבין את המהות של המציאות, פירושו, להבין את הדבר שעומד מאחורי ... באה לידי ביטוי בכל תהליך ותהליך ובכל אירוע ואירוע שקורה בעולם. ולהבין את סיבת כל הסיבות, פירושו לראות בעיני השכל את נקודת ההתחלה ואת נקודת הסוף של כל האירועים ושל כל הדברים שיש בעולם. וזה כמובן לא אפשרי מבחינה ... עומק מאוד גדולה של המציאות. ואז הוא מגיע לסוג כלשהו של הבנה, שהאדם לא מסוגל להכיל את ההבנה הזאת בשכל האנושי שלו, וגם לא ברמה הרגשית האנושית. כי כנל, כל השאלות שיש לאדם בעולם, את כולן האדם מסוגל מבחינה שכלית להכיל. כי כל השאלות, הן רק חיסרון של מידע כלשהו. וכאשר מתגלה לאדם עוד מידע, אז על ידי זה ... התשובה, של כל השאלות שיש בעולם. אבל כאשר האדם נחשף לדבר הזה בפעם הראשונה, האדם לא מסוגל להכיל מבחינה שכלית את מה שהוא יודע. ולא שמדובר כאן על זה שחסר לאדם מידע כלשהו, אלא על זה שהאדם לא מסוגל ... כי הידיעה הזאת היא גדולה מאוד בגודל אין סופי. וכאשר האדם מנסה להכניס דבר אין סופי לתוך מחשבה סופית, השכל של האדם לא מסוגל להכיל את הדבר הזה. ויש כאלו שמנסים להעלות השערות לגבי מהי השאלה הזאת. אבל האדם ... מגיע לשאלה הזאת, הדבר הזה משנה את כל מה שהוא מבין בכל התחומים שיש בעולם. ואדם רגיל לא מסוגל בשכל האנושי שלו לתפוס בכלל, את זה שאפשרי שתהיה שאלה כזאת. כי אם יש שאלה כזאת במציאות, הרי שזה משנה ... החכמים שיש בעולם, לא מסוגלים להכיל במחשבתם את השאלה הזאת. מאחר שהשאלה הזאת היא כמו אש ששורפת את כל השכל ואת כל החוכמה של האדם. והאדם יכול להיות חכם מאוד גדול, אבל השאלה הזאת תגרום לו להבין שהוא לא ... המהות של חוסר ההבנה שיש בעולם, שגורמת לכל הדברים שיש בעולם, להפוך להיות לא מובנים. והאדם צריך המון המון שכל כדי להבין בכלל את השאלה הזאת. כי מי שאין לו מספיק שכל, הוא לא יבין את השאלה כלל. כי גם כדי להבין אותה, צריך המון שכל. ויש כאלו שהם יודעים קצת מהשאלה הזאת, אבל מאחר שהם לא מבינים אותה לעומקה, לכן הם חיים איתה בשלום. אבל אם האדם היה מבין את השאלה הזאת בשכל שלו, הרי שהדבר הזה היה משנה אצלו את כל נקודת המבט שלו על כל מה שהוא יודע. וכפי שאמרנו, ... קיימת, לא היו קיימות שום שאלות ושום ספקות בשום נושא בעולם. כי היא השורש של כל השאלות. דהיינו, הדבר שכל השאלות והתשובות שיש בעולם, תלויים בו. ואחרי שהאדם משיג בשכלו את כל מה שיש ביד השכל האנושי להשיג, אז האדם מגיע למידע הזה של הבנת המציאות. ואז האדם מגלה את השאלה של כל השאלות. ואחכ אחרי שהאדם מעמיק עוד יותר בתוך השאלה הזאת, אז על ידי זה האדם יוצר אצלו כלי קיבול שכלי להכיל את המידע הזה. כי כנל, זאת לא שאלה שיש עליה תשובה, וזאת לא שאלה שנובעת מחוסר ידיעה, אלא ...
התחלה שאלות שאין להן תשובה איך לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לנהל יכולות שכליות הבנת המציאות התבוננות
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
... טוען שגם טענה זו מוגבלת על ידי ההיגיון האנושי. האדם לא מסוגל לתפוס ריבוי של ישויות אינסופיות, אך העובדה שהשכל האנושי מוגבל לא מוכיחה שזה בלתי אפשרי אובייקטיבית. כיצד ייתכן בכל זאת שיש כמה אלוהים אינסופיים? אליעד מסביר שאפשר לדמיין שהאינסוף אינו חייב להיות מוגבל לישות אחת. למשל, יכולות להיות כמה ישויות שכל אחת מהן אינסופית, כל אחת ממלאת את כל המקום והזמן, ובכל זאת הן קיימות בו זמנית בלי להפריע זו לזו. זה שהאדם אינו יכול להבין זאת בשכלו, לא אומר שזה לא יכול להתקיים במציאות אובייקטיבית. האם אפשרי שיש יותר מסיבה ראשונה אחת? אליעד כהן מרחיב את ... לאלוהים, לא מוכיח בהכרח את אחדות האלוהות. לטענתו, אפשר שיהיו כמה סיבות ראשונות שפועלות במקביל, ואף שהדבר אינו נתפס בשכל אנושי, הוא עדיין עשוי להיות אפשרי במציאות שמעבר לשכל. איך ייתכן שיש ריבוי אינסוף ובכל זאת אחדות? אליעד מציין נקודה עמוקה יותר: כשמבינים לעומק, אפשרי המציאות ומחויב המציאות ... אינסופי אך גם כאחדות מוחלטת. הוא משתמש במושגים מקיף ופנימי, ומסביר שיש אינסוף בתוך אינסוף, כך שיש הרבה אלוהים שכל אחד מהם אינסופי, אך יחד הם מתאחדים לישות אחת. האם הזמן והמקום הם בעצם אלוהים? אליעד מוסיף טיעון נוסף, ... לא יכול לעשות אבן כזו, אך זה אינו נחשב לחיסרון. אך באותה מידה אפשר היה לומר על שני אלוהים שכל אחד לא יכול להגביל את השני, ואף על פי כן להגדיר אותם כבלתי מוגבלים. יש דעה דתית נוספת שלפיה ... אינסופית, ולא הגיוני שבאותו מרחב אינסופי יהיו כמה ישויות מקבילות. עם זאת, נטען שגם זה מבוסס על מגבלה של השכל האנושי, שלא תופס ריבוי של אינסוף. ייתכן שבמציאות על - שכלית כן ייתכנו כמה ישויות אינסופיות או כמה סיבות ראשונות. בהמשך, נטען שיש גישה הרואה את כל הקיים כאינסוף אחד, ... להיות שני אלוהים. וזו הטענה הידועה של הדתיים, שלא יכול להיות שני אלוהים, ומה ההוכחה שלא יכול להיות? מהו השכל הגדול והמתוחכם של הדתיים? הם טוענים טיעון בסיסי, נניח שיש שני אלוהים, האם אלוהים אחד יכול להגביל את כוחו ... את עצמו, אבל ישאר בלתי מוגבל. לכן יכול להיות כמה אלוהים, 3 אלוהים שהם כל יכול, אבל יש להם שכל אחד, הם לא שונאים אחד את השני, והם יכולים להגביל אחד את השני, ואף על פי כן השני ישאר ... אומרת? אם האינסוף ממלא את כל המקום, אז כמה ישויות אינסופיות יכולות למלא את המקום, אחת! אבל האדם שטיפה שכל בקודקודו מבין, שזה לא נכון מבחינה אובייקטיבית, כי יכול להיות שיש הרבה אלוהים, ויש הרבה אינסוף, וכל אחד מהם ממלא את כל המקום ואת כל הזמן, אבל אף על פי כן בשכל האנושי זה לא נתפש. וזה שזה לא נתפש בשכל של האדם, זה לא אומר שזה לא יכול להיות מבחינה אובייקטיבית. אסביר את זה בעוד דרך, נגיד שיש אלוהים ... כי לא יכול היות שני סיבה ראשונה. אבל אולי כן יש יותר מסיבה ראשונה אחת, וזה שאתה לא מבין בשכל איך זה יכול להיות, זה אומר שבאמת זה לא יכול להיות? וזה שלאלוהים יש בחירה חופשית, שהוא בחר את ... הסבר? וזה שאלוהים קיים בלי מקום וזמן, זה ישהו כן מבין את הנושאים האלו? לא מבינים ואומרים שזה מעל השכל אבל אז זה אומר שמעל השכל יכול להיות כמה אלוהים, כמה סיבה ראשונה, יש כמה אינסוף יכול להית הרבה דברים. ועכשיו ניתן עוד כיון למחשבה, ... ומחויב המציאות, הם אחד. ואז שמבנים שהם אחד בכלל, ממילא מבינים שאפשרי המציאות, הוא מחויב המציאות. מה זה אומר? שכל ישות מצומצמת, היא בכלל אינסופית, ורק אנחנו חווים אותה כמצומצמת, שזה בעצם אומר, שיש יותר מאינסוף אחד. ויש בזה ... הרבה אלוהים, אף על פי כן הם ישות אחת. כל מה שנכון לגבי המחויב, נכון לגבי האפשרי, מה שאומר שכל האפשרי הוא אינסוף, למרות שיש הרבה אז יש הרבה אינסוף, אבל אף על פי כן כל מה שנכון לגבי ... לתת כיוון למחשבה. עכשיו אתן נקודה נוספת למחשבה, נוכיח שיש כן שני אלוהים!! ומי שיחקור טיפה את הנושא, יגלה שכל מה שישנו, קיים בתוך מקום וזמן, ואין שום דבר שקיים ללא מקום וזמן, וגם המקום והזמן ממה הם עשויים? ... ועכשיו אני רצה לתת עוד נקודה למחשבה, נניח לצורך העניין שיש אלוהים אחד אינסופי אבל מי שיש לו טיפה שכל בקודקוד, מבין שגם להיות אינסוף, זה גם כן מוגבל! למה? כי מה המגבלה של האינסוף, המגבלה היא שהוא אינסוף, ...
טיעון טענה אין סוף מסקנה האם אין אלוהים סובייקטיבית פרדוקס איפה לעבוד
חוצפה / עזות פנים / אכזריות / פרות קדושות
... מוציא להורג את כל הדעות שלו, ללא כל רחמנות וללא כל חמלה. והאדם צריך לרחם על עצמו באמת, ולהבין, שכל זמן שהוא נאחז בתפישה של נפרדות, הוא סובל לנצח. ועל האדם להיות רחמן על נשמתו, ולהתאכזר ולקחת את כל ... כבר הצליחו להרחיק את עצמם מתכונה אחת רעה כלשהי. והם אינם יודעים שהם מטעים רק את עצמם בלבד. משום שכל הרע (וגם הטוב האמיתי) שיש בעולם, הוא כולו נמצא בתוך האדם, כל זמן שהוא לא תיקן את עצמו בשלמות ... הלבוש הרע, ומגלה את השורש של האחדות הטובה). וכל זמן שהאדם מחובר לשורש הרע, דהיינו, לתפישת נפרדות שגויה, הרי שכל התכונות הרעות שיש בעולם, כולן קיימות באדם בפועל ממש, גם אם האדם מטעה את עצמו, ושהוא לא רואה כיצד ... זה שהאדם נצמד אל האמת, ולא מפחד משום אליל כלל, על ידי זה כל אלילי השקר מתים. ותוך כדי שכל האלילים מתנפצים, תוך כדי זה האדם פתאום רואה, שיש ישות אחת שאותה הוא לא מצליח להרוג. ועל האדם לא לרחם עליה, אלא להמשיך ולנסות להרוג ולהשמיד אותה, כדי לפגוע בה כמה שאפשר, כדי שכל הקליפות והלבושים של אותה הדמות יפלו ויושמדו כולם. שזהו בעצם התהליך של בירור האמת עד הסוף. ואחרי שהאדם מנסה ... הזאת שקיומה הוא נצחי, היא אכן האמת המוחלטת שאותה לא ניתן להשמיד. ולנסות להשמיד בכל הכוח את הרעיון ואת השכל, פירושו שעל האדם לחזק את עצמו במצח הנחש (כן, זו לא טעות), ולנסות לעשות דווקא. דהיינו, לנסות דווקא להשמיד ... שהוא עדיין לא נמצא בנקודה של אמת. והכוונה היא, שעל האדם לקחת רעיון כלשהו, ולנסות לשקר בלי סיבה ובלי שכל ולחשוב את ההפך של הרעיון הזה. ואם האדם מצליח לחשוב את ההפך של הרעיון הזה, הרי שהרעיון הזה הוא ... לשקר את המחשבה שלו ולחשוב את ההפך. ואם האדם יכול לחשוב את ההפך, גם אם זה בלי סיבה ובלי שכל, הרי שזה אומר שהמחשבה עצמה, היא עצמה עזות פנים ושקר. כי היא רק אפשרי המציאות, שמתחזה למחויב המציאות. וכאשר האדם מנסה במצח נחושה, לשקר את המחשבות שלו ולראות האם הוא יכול לחשוב את ההפך שלהן, גם בלי שכל ובלי סיבה, על ידי זה כל השקרים כולם נופלים, והאדם מגיע אל האמת המוחלטת, ששם אין לאדם שום יכולת ... כי כאשר האדם מגיע אל המוחלט, אז הוא רואה שהוא לא יכול לשקר כלל, גם לא בלי סיבה ובלי שכל. וזה משום, שהמוחלט הוא נמצא לפני כל הדברים, ואין שני לו שמקביל אליו ושונה ונפרד ממנו. ומשום כך, לא ... כלל בין האחדות לבין הנפרדות. והמלחמה כולה מתרחשת רק בתוך הנפרדות בלבד. וכאשר הנפרדות מנצחת את עצמה, דהיינו, כאשר השכל, מנצח את עצמו ומצליח לחסל את הגרסה הנמוכה שלו, אז מתגלה השכל הגדול, שבו הכל אחד, ושבו הספקות והאמונה והנפרדות, הם כולם טובים מאוד, כי הם הרחבה של האחדות של המציאות. ...
הישגים פוטנציאליות שכל גדול תחיית המתים ספק מתי לשקר את עצמך אמונות אחדות אמיתית
בחירה חופשית, סיבתיות ואקראיות, מי מפעיל את אלוהים, לאהוב את השנאה, שקר עצמי, למה לשנות את המציאות
בחירה חופשית, סיבתיות ואקראיות, מי מפעיל את אלוהים, לאהוב את השנאה, שקר עצמי, למה לשנות את המציאות
... מיד נשאל מי דחף אותו?, ואם נגיד שאף אחד לא דחף אותו, אלא שהוא נדחף מעצמו, אז אפשר להגיד שכל אחד אחר בתור גם נדחף מעצמו. אליעד משתמש בדוגמה זו כדי להמחיש שהמושג ראשון לא יכול להיות מוגדר בצורה ... שהאדם מרגיש רע, הוא צריך לשאול את עצמו למה זה מפריע לי?, מה באמת משנה לי?, עד שיגיע להבנה שכל הפרעה היא תוצאה של נפרדות שהוא עצמו יוצר. הוא ממליץ על תהליך של בדיקה פנימית מתמדת. אם האדם כועס, ... התחושה עד הסוף, ואז הוא יגלה שבסופו של דבר, אין הבדל אמיתי בין שום חוויה לחוויה אחרת. הוא יגלה שכל ההפרדות הן שקריות. סיכום הרעיון המרכזי בהרצאה: הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג בשיחה זו הוא שהאדם סובל מכיוון שהוא תופס את המציאות כנפרדת ממנו, ושואל כל הזמן למה? ומה הסיבה?. הוא טוען שאין בחירה חופשית אמיתית, שכל האירועים מתרחשים מעצמם ללא סיבה ראשונה, ושהדרך היחידה להשתחרר מהסבל היא להבין שהכל זו אחדות מוחלטת, ללא הפרדה בין ... בכלל יש הבדל בין בחירה לבין אי בחירה. למעשה אין כאן עניין של בחירה. שאלה: האם יש הבדל בין שכל לרגש? אליעד: שכל זה גם רגש, שכל זה גם סוג של תחושה בסך הכל. אז למעשה מי ששואל את השאלות, זה רגש. כעיקרון, תזכרי, שאין הבדל ... אוהבת את המציאות? אם תוכלי להסביר, אז את לא אוהבת את המציאות, כי תהיה לך סיבה מדוע את אוהבת. כשהשכל שלך נהיה נורמאלי, אז טוב לך מבפנים, בלי סיבה. וזוהי תחושה ממכרת, ולכן את תלויה בזה. למעשה כל האנשים ... גורם לך להשקיע יותר מאמץ. להגיע להסכמה עם כל אחד בעולם, זה הרבה יותר קל, מאשר להגיע להסכמה עם השכל שלי. כי השכל שלי הפוך מהכל. שאלה: אבל אני מרגיש שממך יש לי יותר מה ללמוד. אליעד: לא ידידי, מזה שתנסה להבין אותו, יש לך הרבה יותר מה ללמוד, מאשר ממני. מה הכוונה? השאלה היא, איפה אתה יותר מתאמץ בשכל? בתכלס, המקום שבו אתה הכי מתאמץ, שם אתה הכי הרבה לומד. מבחינתי, אם יש משהו שגורם לך יותר להתאמץ במוח מאשר אני, אז תלך לשם. כי שם יותר קשה לך בשכל. בפועל אנשים לא מתאמצים בחיי היום יום. כאשר אתה מנסה להבין אותי, אז אתה מתאמץ יותר. אני גם נותן ... את זה, זה קשה לי מדי. אבל הוא נמצא בתוכך, עד שלא תבין אותו, ועד שלא תבין איך כל שכל בעולם מחובר לאחדות, עד אז לא תבין את האחדות בשלמות. הקטע הוא שבתוכך יש הרבה דברים לא מובנים, יש ... אחראי או אין אחראי, אחרת לא תתקדמי לשום מקום. את בטוחה שיש אחראי, ושואלת אותי מי הוא האחראי. ולכן בשכל תשאלי, האם יש אחראי? האם בגיל שנה ידעת שיש אלוהים? לא. ובגיל שנתיים? לא, מתי הרגשת שיש אלוהים? שאלה: בגיל חמש. אליעד: מה זה אומר? שבגיל חמש קבלת שכל אחר, שגרם לך לדעת שיש אלוהים. וכיום את בטוחה יותר שיש אלוהים. מה זה אומר בעצם? שיש סיבה ושכל שגרמו לך לדעת שיש אלוהים, את לא נולדת עם זה. ולכן יש לך הוכחות וראיות שיש אחראי, ואת זה ...
מה זה אלוהים ספק שקרים האם יש בחירה חופשית למה יש אלוהים רגשות כעס איך להגיע אל השלמות פחדים
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שכל, איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: שכל, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
טיפשותם של אחרים פעולות בלי מחשבה להחליש את הסיכון להיות חזק או חלש להבין אנשים גמילה מפורנו הרגשת חוסר פחד התמודדות עם פוביות חיזוק הערכה עצמית חוסר ביטחון עצמי או התנשאות לתת למישהו לאהוב אותך גורמים להתאהבות לשמוח בשמחת האחר פרדוקס האושר איך האושר שלך מול עצמך משפיע על הזוגיות שלך? סקס גורם למישהו להרגיש נאהב איך פחד משפיע על קבלת החלטה? לקוח מתלבט התמודדות עם עבודה מלחיצה פחד להתמודד איתה להתגרש כדי להצליח בזוגיות למצוא מטרה בחיים לגרום למישהו לא להסתיר לקוחות חמים הילד מרביץ ללא סיבה ניכור ילדים מאמץ רוחני סנכרון בין המודע לתת מודע טיפול במחשבות שווא פארנואידיות טיפול בהפרעות תפקוד לגרום לאקס להיפרד מחשבות על האקסים בזוגיות תרגיל סימטרי לרדת במשקל מהר אחריות אלוהית תוכיח שאתה אלוהים הארה מושלמת מורה מואר להיות אלוהים דרך כל רצון ופעולה הספר להיות אלוהים ליצור הכנסה פסיבית באינטרנט להשקיע כסף בבורסה ייעוד ומטרת החיים מטרת החיים היא העולם הבא ליהנות מהחיסרון להיות חיובית מי בוחר לך? איך לא להרגיש רע מכך שאין בחירה חופשית? עולם הצמצום המפץ הגדול של השכל עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזייה, מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מאמן לזוגיות בתחום שכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 2.4219 שניות - עכשיו 26_10_2025 השעה 18:40:12 - wesi1