אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
40:21מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל מהי הדרך לראות את המציאות בלי להשתמש בשכל? האם אפשר להבין את מה שאנחנו רואים, כמו שולחן, מבלי להסתמך על השכל? זהו אתגר מעמיק שמעלה אליעד כהן, ומסביר כיצד ניתן להבחין במחשבות ובתחושות בצורה שונה ממה שאנו רגילים לעשות ביום - יום. כשרואים שולחן, השכל מקטלג אותו כיש, אך למעשה, כדי להבין איך זה קורה, עלינו לחקור את מקור המחשבה. החושים קולטים פוטונים, המוח ... לכל זאת. ברגע שמבינים את ההפרדה הזו בין יש לאין, אפשר לראות את המציאות בצורה שונה, מבלי להיתפס לגבולות השכל. מהו מקור המחשבה וכיצד ניתן לחקור אותו? איך אפשר לפרק מחשבה עד למקור שלה? אליעד מציע גישה שמבוססת על ... תחושה ורצון מבוססים על הבחנה בין יש לאין. ברגע שמבינים זאת, אפשר לראות את המציאות דרך ההבחנה הזו, ולפני השכל. זהו שלב שבו התודעה מתחילה לחוות את הדברים בצורה שונה, מעין חוויה של אין שכל של חכמים, שבה אין הגדרה נוקשה למציאות. הקשר בין אני לבין ההבחנה בין יש לאין מהו האני? אליעד טוען ... בסיס ההבדלה הזו. מהי מטרת מדיטציה וכיצד היא שונה מהבנת ההפרדה? האם מדיטציה יכולה להוביל אותנו להבנה של אין שכל? אליעד טוען כי מדיטציה רגילה אינה מספיקה, כי היא בדרך כלל מנותקת מחקירה שכלית עמוקה. מדיטציה עשויה לכבות את השכל באופן חלקי, אך לא מתוך הבנת המקור של המחשבות. ההבנה הזו מגיעה רק דרך חקירה מעמיקה של ההפרדה בין ... אין יותר אחיזה בהגדרה הנוקשה של הדברים. ניתן לראות את הצורה מבלי להאמין במציאותה כפי שהיא נתפסת על ידי השכל. איך לחקור את החוויה של ראיית שולחן? כיצד אפשר לפרק את החוויה של ראיית שולחן? אליעד מציע לקחת חפץ ... פחד מהשפעתן של הגדרות נוקשות. הבנת מקור המחשבות ההבחנה בין יש לאין הקשר בין רצון, תחושה ומחשבה מדיטציה והבנה שכלית השלב של אין שכל החוויה הפנימית של המודעות איך אפשר להתבונן בשולחן בלי להשתמש בשכל? שאלה מעמיקה שפותחת את הדרך שאלה: מהי המשמעות של לראות שולחן מול העיניים, והאם אפשר להבין את הדבר הזה בלי להסתמך לגמרי על השכל? תשובה: כאשר מסתכלים על שולחן ורואים אותו כמציאות מוחשית, מתחיל להתעורר חיפוש פנימי: מאיפה הגיעה המחשבה הזאת שיש מולנו ... לשלב הראשון שבו נוצרת ההפרדה בין יש לאין. בנקודה הזאת, מבינים שיש אפשרות לחוות את הדברים ללא שימוש מלא בשכל המגדיר את היש והאין. שאלה: כיצד מתקדמים בתהליך עד שרואים את מקור המחשבה? תשובה: אפשר לדמות זאת לחדירה שכבתית ... בצורה גלויה, אפשר לעשות צעד אחד אחורה ולראות את המציאות בלי להפריד בין יש לאין. זהו שלב שנקרא אין שכל של חכמים, משום שהוא מגיע ממודעות עמוקה, ולא מאי - שפיות. מהו האני וכיצד הוא מתקשר להבחנה בין יש ... רגילה לא מובילה לאותה תוצאה? שאלה: האם מדיטציה היא דרך לכך? תשובה: אין דרך אחרת להגיע לנקודה של אין שכל מלבד כניסה פנימית להבנת ההפרדה בין יש לאין. מדיטציה רגילה עשויה להביא לכיבוי שכל, אבל באופן חלקי ולא מתוך חקירה שכלית עמוקה, ולכן היא נקראת אין שכל של משוגעים. כאן, הכוונה היא להגיע לאין שכל מתוך חקירה שכלית חדה, שמגלה כיצד המחשבות מתחילות בהפרדה בין יש לאין, ואז מאפשרת לקחת צעד אחורה ממנה. כיצד הצורות והמהות מתקיימות ... או את האחדות. התבוננות פנימית והבנת מקור המחשבות איך להבחין בין יש לאין בעולם המחשבות מהו מצב של אין שכל ומדוע הוא מתקשר לאושר רבי נחמן והעומק הרוחני של בחירה בקיום המציאות דרכים מעשיות לחקירת החוויה של ראיית שולחן או חפץ אליעד: איך אפשר להבין בלי שכל? אתה רואה מולך שולחן? כן. כאשר אתה רואה משהו, אתה צריך לגלות מהיכן הגיעה המחשבה הזאת. למה אני רואה ... אם אתה מצליח לראות את הנחת היסוד הראשונה של מה שאתה יודע, אז אתה יכול לראות את הדברים ללא שכל. שוב, אתה צריך להגיע למצב, שכאשר האינפורמציה עוברת לך בראש, אתה רואה אותה ואתה כאילו נכנס לעומק. תחשוב שיש ... יש לאין. וזאת הדרך ואין דרך אחרת, גם לא מדיטציה. למה אני אומר? כי הם מתימרים להביא אותך לאין שכל, אבל זה אין שכל של משוגעים, ואני מדבר על אין שכל של חכמים. שוב, יש אני שהוא במקרה אתה, מה זה אני? משהו. גודלו הכי קטן שאפשר, אחד חלקי אין ... יש לאין. ואז אתה יכול להסתכל אחד פנימה ואז אתה לא רואה כלום. אתה לא רואה כלום בצורה מוגדרת, השכל רואה כלום. מי מסתכל פנימה? השכל, אך הוא מסתכל עמוק לפני הבסיס של עצמו. אתה מסתכל לפני ההגדרות של השכל. אין הגדרות בראיה הזאת. ההגדרה הכי קרובה זה שאתה יכול להגיד, זה השכל ולא באמת ראית אותו. כשאתה מסתכל לפני השכל, אתה גם רואה הכל, את הצורות, כי המהות לא שוללת את קיומן של הצורות. אתה רואה את המחשבה מלפני ... הבנת מה זה רבי נחמן. אני עצמי, יום אחד נפל לי האסימון שרבי נחמן הוא בצד השני של העולם, שכל הקיום של המציאות הזאת סותר את מה שהבנתי אותו. ואז חשבתי במי אני בוחר, בעולם או במה שנראה לי ...
הכל אחד להמחיש אחדות אנושית להרגיש את השאלה להיעלם הבנה שכלית להרגיש
מודעות עצמית, להתחבר לשכל, להתחבר לחוכמה, להתחבר לאמת, שכל אפשרי, שכל מחויב, להיצמד לאמת, להבין את עצמך, להתחבר לתת מודע
7:10מודעות עצמית, להתחבר לשכל, להתחבר לחוכמה, להתחבר לאמת, שכל אפשרי, שכל מחויב, להיצמד לאמת, להבין את עצמך, להתחבר לתת מודע
מודעות עצמית, להתחבר לשכל, להתחבר לחוכמה, להתחבר לאמת, שכל אפשרי, שכל מחויב, להיצמד לאמת, להבין את עצמך, להתחבר לתת מודע למה לפעמים אתה מרגיש מחובר לשכל ולפעמים לא? לפעמים אדם מרגיש שהוא מבין נושא בצורה עמוקה ומחובר באופן מלא לשכל שלו, ואילו בפעמים אחרות הוא חש ניתוק וחוסר יכולת להתחבר לאותה הבנה. אליעד כהן מסביר את התופעה דרך דוגמה ... אלא רק דומה לו חיצונית. לכן לפעמים הזיוף מצליח ולפעמים לא. באותו אופן, כאשר אדם מנסה להיות החוכמה או השכל - כלומר, מנסה להיות מחובר להבנה - הוא לפעמים מצליח ליצור אשליה שהוא אכן מבין, אך מכיוון שהוא לא ... רוחני עליון, לפעמים מצליח ולפעמים לא, כיוון שהוא עדיין לא השיג את המקור האמיתי של הדבר. מה ההבדל בין שכל אחור לשכל פנים לפי רבי נחמן? אליעד כהן מצטט את רבי נחמן מברסלב (ליקוטי מוהרן חלק א, תורה כא), המתייחס למושג אחור וקדם צרתני. רבי נחמן מבדיל בין שני סוגים של שכל: שכל אחור - זהו שכל שמושג דרך הקדמות רבות, מאמץ ולימוד. אדם לומד ומתאמץ, ובסופו של דבר מצליח להשיג הבנה מסוימת, אך תמיד ההבנה הזו תלויה במאמץ ובהקדמות שהשקיע. שכל פנים - שכל שמגיע לאדם ללא מאמץ, כשפע אלוהי, באופן ספונטני וללא צורך בהקדמות או בלימוד מוקדם. שכל זה נקרא גם קדם, כי הוא בא מלפנים, מהמקור ישירות וללא צורך באמצעי ביניים. לדוגמה, אדם הזקוק לדלק יכול ללכת לתחנת דלק, לשלם ולהשתמש במשאבה כדי לקבל את הדלק. זה משל לשכל אחור. לעומת זאת, אם הדלק מגיע אליו ישירות מהשמיים, באופן טבעי וללא שום פעולה מצדו - זה משל לשכל פנים, השפע האלוהי שמגיע ישירות. כיצד ההתלהבות קשורה לתנועת השכל? לפי אליעד כהן, ההתלהבות בלב מתעוררת מתוך תנועת השכל. ככל שהשכל נע ומתפתח, כך גדלה ההתלהבות. השכל הוא זה שיוצר את התנועה הפנימית באדם, והתנועה הזו מולידה את ההתלהבות. אדם יכול להרגיש התלהבות עצומה כשהוא מחובר להבנה פנימית עמוקה. לעומת זאת, כשהשכל לא זז או לא פעיל, אין התלהבות. השלהבת הפנימית הזאת - ההתלהבות האמיתית - עולה תמיד מאליה, כלומר, כאשר השכל מגיע כשכל פנים, ההתלהבות נוצרת מאליה, ללא מאמץ. איך להגיע לשפע האלוהי האמיתי ללא מאמץ? אליעד כהן מסביר כי כדי להגיע לאותו שכל פנים - השכל האלוהי שמגיע מאליו - האדם צריך לקדש את הפה, האף, העיניים והאוזניים. המשמעות של קידוש כאן היא לשמור אותם ... שהאף ייקח חלק בדברים לא נכונים. רק שמירת האמת באופן מוחלט, בהתאם לפסוק ראש דברך אמת, מאפשרת לאדם להתחבר לשכל המקורי והעמוק ביותר, להגיע לתחתית ההבנה ולהישאר תמיד מחובר להבנה ולשפע האלוהי. למה אדם יכול לשכוח את ההבנה שהייתה לו? כאשר אדם נמצא בשכל אחור - שכל חיצוני שמושג במאמץ ובהקדמות - הוא עשוי לשכוח אותו בקלות, כי הוא תלוי בנסיבות חיצוניות ובמצב הרוח שלו. אם הוא לא מרוכז או במצב רוח ירוד, הוא ירגיש שהשכל רחוק ממנו והוא יפסיק להרגיש את החיבור. לעומת זאת, כאשר אדם מגיע לשכל פנים, השכל הופך להיות חלק בלתי נפרד ממנו והוא לעולם לא שוכח אותו, כיוון שהדבר אינו תלוי במצב רוח או בתנאים ... שמבטיח זמינות של 99.9% אך לא 100%. תמיד קיימת האפשרות לניתוק או כשל רגעי. באופן דומה, כאשר אדם מחובר לשכל החיצוני (שכל אחור), הוא לא יהיה מחובר תמיד, כי תמיד קיים הסיכוי לניתוק. אך אם הוא מחובר לשכל האלוהי הפנימי (שכל פנים), הוא תמיד יהיה מחובר, ללא יוצא מן הכלל, כי הדבר אינו מותנה בגורמים חיצוניים. למה שיטה רוחנית או ... ולפעמים לא? לסיום, אליעד מסביר שהסיבה ששיטות רוחניות או תובנות מסוימות לפעמים מצליחות ולפעמים לא, היא שהן אינן נובעות משכל פנים, אלא הן תלויות בגורמים חיצוניים. כשאדם באמת מחובר להבנה האלוהית הפנימית, השיטה שלו עובדת תמיד, כי היא מחוברת ... לפעמים השיטה עובדת ולפעמים לא, כיוון שהיא אינה מחוברת לאמת האולטימטיבית והקבועה. איך להתחבר לתת - מודע? מה זה שכל פנים? איך לקדש את הפה והחושים? מה ההבדל בין שכל מחויב לשכל אפשרי? למה לפעמים התובנה הרוחנית נעלמת? שאלה: למה לעתים נדמה לאדם שהוא מבין נושא מסוים היטב ולעתים חש לא ... לפעמים הזיוף מצליח ולפעמים לא ממש. רבי נחמן התבטא בנושא: חלק א תורה כא, כתיב אחור וקדם צרתני. יש שכל שאדם משיג עי הקדמות רבות, כדי להבין אותו צריך ללמוד הרבה. השכל הזה מכונה אחור. בנוסף יש שכל שבא ללא מאמץ, מעצמו עי שפע אלוהי. לדוגמה: כדי להשיג דלק ניתן להשתמש ...
להפסיק לאהוב אותו איך לשכוח לשכוח מהאקסית לשמור איך לשכוח מישהי שקרים ברסלב מה זה להיצמד לאמת
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
1:14:30להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן חא א (ברסלב) למה קשה לנו להבין מה אנחנו באמת רוצים? אליעד כהן מסביר בהרצאה מדוע ... אפשר להבין את הרצונות שלי? איך להשיג סיפוק אמיתי? למה אני ממשיך לרדוף אחרי מטרות שלא מספקות אותי? מהו השכל ואיך להסתכל עליו? רבי נחמן מברסלב מדבר על עיקרון יסוד בתורתו: איך להסתכל על השכל שיש בכל דבר. הוא מציין כי איש ישראלי צריך להסתכל תמיד על השכל שבכל דבר, כדי להתקרב לשם יתברך. כלומר, כל דבר בעולם מכיל חוכמה ושכל פנימי, וההבנה של השכל הזה יכולה לקרב את האדם לאלוהים. רבי נחמן לא מדבר על קיום מצוות מסוימות, אלא על איך להסתכל בעולם בצורה של חיפוש תמידי אחרי השכל האמיתי שיש בו. הוא מסביר גם שתורת השם, כפי שהיא נתפסת אצל בני האדם, אינה תמיד תורת השם האמיתית. ... המושגים כמו ישראלי ויהודי הם בגדר מושאל, שנכנסים לתוך ההבנה של כל אחד לפי דרכו. רבי נחמן מלמד שדרך השכל יש התחדשות מתמדת - כל רגע יש חידוש, אדם שמזוהה כיהודי הוא למעשה אדם שמתחדש כל הזמן, שמעלה את עצמו מדרגה לדרגה. מי שמגיע לארץ ישראל, שהיא במובנים רוחניים השכל הגבוה ביותר, חווה את ההתחדשות השכלית הזאת. מה הכוונה שהשכל נמצא בכל דבר? רבי נחמן מסביר כי כל דבר בעולם, בין אם מדובר בתופעות טבע או בהתנהגות אנושית, נושא ... מדוע המים זורמים למטה והאש עולה למעלה? השאלות הללו לא נשאלות מתוך סקרנות גולמית, אלא מתוך רצון להבין את השכל של אלוהים שמסתתר מאחורי כל תופעה. המטרה, לפי רבי נחמן, היא לחשוף את רצון אלוהים דרך חקירת העולם, להבין ... המציאות היא כפי שהיא ולא אחרת. כל דבר בעולם, הוא טוען, הוא ספר שנכתב על ידי אלוהים, והאדם, חוקר השכל, צריך לפענח את הרמזים שמובילים אותו אל האמת. מה הקשר בין השכל לאור ולחיים טובים? במהלך ההרצאה, רבי נחמן מסביר כי השכל הוא אור גדול שמאיר לאדם את הדרך. השכל אינו רק כלי להבנת העולם, אלא גם מקור להנאה רוחנית עמוקה. מי שלמד להסתכל על השכל שבכל דבר, לא רק מבין את הסיבה הראשונה שמניעה את כל המציאות, אלא גם חווה את האור הפנימי של החיים. זהו אור השכל, שמאיר לאדם את דרכיו כמו השמש, ומספק לו חוויות חיים עמוקות ומחודשות. ההנאה הגדולה שמגיעה משימוש בשכל, לפי רבי נחמן, היא ההנאה שבחוויית ההתחדשות השכלית. האדם יכול לחוות חידושים בכל רגע, וההבנה של השכל שמסתתר בכל דבר מספקת את הדרך להתחדשות זו. האם יש סתירה בין חקירת השכל והאמונה בה? רבי נחמן מחדד את העמדה כי חקירת השכל לא סותרת את האמונה. להיפך, זו הדרך להתקרב לאלוהים. חקירת השאלות הגדולות, שמובילות להבנת רצון אלוהים, מתבצעת מתוך ההבנה ... חלק מהבריאה של אלוהים. מי שמפחד לשאול שאלות, שמתחמק להבין את השורש של כל דבר, לא יוכל להכיר את השכל האמיתי שמוביל אותו לאלוהים. רבי נחמן מעודד את תלמידיו לחקור את כל דבר, גם אם התשובות אינן תמיד נגישות, ולהבין שזו הדרך להתקרב לאור השכל הגדול. האם יש מקום לשאלות ולספקות בתורה ובאמונה? רבי נחמן מציין כי השאלות הן לא רק מותרות, אלא הכרחיות. ... שמסוכן להאמין בו. רבי נחמן אומר הפוך: השאלות הן הדרך להתקרב אל האמת. התשובות שהאדם מוצא לשאלותיו מצביעות על השכל של אלוהים שמנחה את כל הבריאה. למה השכל כה חשוב בהתקרבות לשם יתברך? ההתקרבות לשם יתברך, לפי רבי נחמן, אינה מתרחשת רק דרך קיום מצוות או תפילות חיצוניות. ההתקרבות היא תוצאה של חוויה פנימית של שלמות השכל, חיפוש אחרי הסיבה הראשונה שמניעה את כל המציאות. הדרך להגיע למצב של שלמות רוחנית היא לא רק על ידי ... מה שמוביל את האדם לחוויית אור פנימי - זהו החיבור האמיתי עם אלוהים. האם כל אדם יכול להבין את השכל הזה? רבי נחמן טוען שכל אדם יכול להגיע להבנה הזו אם יחקור ויתאמץ להבין את השכל שבכל דבר. זהו תהליך של חיפוש אינסופי אחרי האמת הפנימית של כל דבר - תהליך שמעורר את האדם לחוויות של התחדשות. הכסיל, לעומת זאת, לא ינסה להבין את השכל, אלא ישפוט את הדברים לפי הבנתו השטחית. החכם, רבי נחמן אומר, תמיד שואל ומחפש את הסיבה האמיתית של כל דבר, ובכך הוא מתקרב יותר ויותר אל האמת. תורת רבי נחמן שכל והתחדשות רוחנית החיים דרך השכל חקירת העולם לפי רבי נחמן האמונה והשכל בהבנת מציאות החיים ונאמר, כי איש ישראלי צריך תמיד להסתכל בשכל שיש בכל דבר, לקשר עצמו אל החוכמה והשכל, שיש בכל דבר, כדי שיאיר לו השכל שיש בכל דבר, כדי להתקרב לשם יתברך, על ידי אותו הדבר. מה רבי נחמן אומר? איש ישראלי, מה צריך לעשות? לשמור תריג מצוות? לא. אלא להסתכל על השכל שיש בכל דבר. רבי נחמן הסביר שתורת השם, זה תורת המושאל, זה לא באמת תורת השם, רק בגלל שבני ...
קסמים שכל אלוהי מה זה שכל מקום זמן שמחה להתאחד לחקור איך לשמור
הספר להיות אלוהים, הוא הדבר הטוב + החכם ביותר בעולם כולו, שנותן לך להיות אלוהים ממש
הספר להיות אלוהים, הוא הדבר הטוב + החכם ביותר בעולם כולו, שנותן לך להיות אלוהים ממש
... - לא באתר, לא בהרצאות קודמות, ולא בשום ספר אחר בעולם. לפי אליעד, הספר מביא רעיונות שהם מעבר לכל השכל האנושי והלוגיקה המוכרת, ומטרתו לגרום לקורא להבין ולחוות את המציאות מנקודת המבט של אלוהים עצמו. מה המשמעות המעשית של ... שהוא עצמו מזריח אותה מתוך רצונו החופשי. איך הספר מבטיח להביא את האדם אל השלמות? הטענה המרכזית בספר היא שכל השיטות, התורות והספרים האחרים בעולם אינם יכולים לפתור את בעיית החיסרון של האדם. האדם תמיד שואף להרגיש טוב יותר או להימנע מרע, ותמיד נשאר בתחושת חוסר. אך הספר להיות אלוהים מציע שכל עמוק ופנימי יותר, כזה שמפרק לחלוטין את הרצון להרגיש טוב ואת הרצון להימנע מרע. הקורא מגיע למצב שבו אין ... לאלוהים ככוח המניע את כל הקיום, או חוקיות המציאות. הספר מנסה לחשוף את השורש של כל התהליכים ביקום, ולהראות שכל דבר נובע מאותו שורש שלם אחד. הרעיון הוא לחוות את ההוויה מתוך נקודת מבט שאין בה הפרדה בין אני ... הספר מתיימר להכיל תשובות לכל השאלות האפשריות בכל התחומים - החל משאלות מדעיות ומקצועיות, ועד לשאלות פילוסופיות וקיומיות. נטען שכל השאלות נובעות מתפיסת מציאות חלקית או שגויה. הספר מציע תפיסת מציאות מוחלטת שמבטלת את עצם האפשרות לשאול שאלות. ברגע ... איך הספר מתייחס למושגים כמו גאולה ומשיח? אליעד טוען שהספר להיות אלוהים הוא המשיח האמיתי של האדם. הוא מציין שכל אדם בעצם מחפש גאולה - פתרון לחסרונות ולשאיפות שלו. במקום לחכות למשיח חיצוני שיגאל אותו, הספר מאפשר לאדם להפוך ... חיסרון אחד בחיסרון אחר. הספר להיות אלוהים מתיימר להיות היחיד שמסוגל להביא את האדם אל השלמות עצמה. הוא מציע שכל שהוא מעל לשכל האנושי, שכל שלטענת אליעד אפילו המשוגעים או הדמיוניים ביותר לא הצליחו לחשוב עליו. האם צריך שכל מיוחד כדי להבין את הספר? הספר מציג את עצמו ככזה שמיועד לכל אחד, בלי קשר לרמת ההבנה ההתחלתית שלו. עם זאת, אליעד מדגיש שלשם הבנת הספר לעומקו נדרש שכל רב, אבל עצם הקריאה בספר אמורה לפתח את השכל הזה אצל הקורא. כלומר, הספר לא רק מציג שכל עמוק, אלא גם מלמד את הקורא לחשוב בצורה שתאפשר לו להבין את הרעיונות. כיצד הספר יכול להיות חשוב יותר ... העמוקים ביותר. המטרה היא להגיע למצב שבו הקורא מכיר את הספר בעל פה, לא רק מילולית, אלא בעיקר מבחינה שכלית ותודעתית. איך הספר מתייחס לנושא האהבה העצמית והשלמות? הספר מסביר שהאהבה העצמית שהוא מציע היא אהבה אמיתית, ללא תנאי ... תודעה של שלמות ואחדות אינסופית. מי שמרגיש מת, משועמם, חסר משמעות או ריק מתוכן, יכול להחיות את עצמו באמצעות השכל והחוויה שמציע הספר. החוויה הזאת מוצגת כחיים חדשים שבהם האדם מגלה עניין מחודש בחיים בכל רגע ורגע. לסיכום, מהו ... הספר להיות אלוהים מתיימר להביא את האדם לחוויה מוחלטת של שלמות, ולשחרר אותו סופית מכל תחושת חיסרון. הוא מציע שכל חדש ועמוק שמאפשר לקורא לחוות את המציאות כפי שאלוהים עצמו חווה אותה, לחוש אהבה מוחלטת, ולהבין לעומק את סודות המציאות כולה. איך להגיע לשלמות מוחלטת? מה המשמעות של להיות אלוהים? כיצד לפתח שכל על - אנושי? האם אפשר לבטל לחלוטין את הרצון להרגיש טוב או רע? מהו המשיח האמיתי לפי אליעד כהן? ... באשר הן - החל משאלות קטנות בחיי היומיום, ועד לשאלות פילוסופיות עמוקות על משמעות החיים, הרצון, הזמן, המקום, מהות השכל, העולם והמציאות. נטען שכל השיטות והספרים האחרים בעולם, כולל כתבי קודש דוגמת התנך או ספר הזוהר, אינם מצליחים לפתור את בעיית החיסרון של ... לבורא אישי על - טבעי, אלא להתחבר לכוח שעומד מאחורי ומעל כל המציאות. לטענת אליעד, אדם שמבין לעומק את השכל המובא בספר, מגיע לחוויה ולפרספקטיבה שלפיה הוא עצמו - ברמה הפנימית והעמוקה ביותר - מחולל את המציאות כולה. הוא מרגיש שכל מה שקורה, קורה מתוך רצונו המוחלט, ושאין שום הפרדה בינו לבין מה שמתרחש סביבו. האם אלוהים כאן הוא אותו ... כך שאדם באמת ירגיש שהוא עצמו בוחר בכל מה שקורה, באופן חופשי ומוחלט. אפשרות לשליטה אלוהית במובן הפנימי - שכל מה שקורה מרגיש כאילו האדם עצמו בוחר בו מלכתחילה. התנסות בהוויה שבה האדם חווה את עצמו כאלוהים, לא כדימוי ... הבדל בין אני לבין הכוח המניע את העולם. האם מדובר רק בהסברים תיאורטיים? נטען שהספר מאפשר לא רק להבין בשכל אלא גם לחוות במציאות הרגילה של חיי היומיום שהאדם הוא אלוהים. הדגש הוא על חוויה - שבה בכל בוקר ... מבקש להפוך את הידיעה התיאורטית לתחושה אמיתית, פנימית ועמוקה. מדוע נטען שהספר עולה על כל שיטה אחרת? אליעד טוען שכל הספרים והשיטות בעולם אינם מצליחים לשחרר באמת את האדם מתחושת החיסרון, מכיוון שכולם נשענים על הנחות יסוד של שכל אנושי. הספר להיות אלוהים מציג שכל על - אנושי או שכל לא הגיוני - במובן שהוא חורג מהגבולות הלוגיים הרגילים, ובכך מצליח להתייחס לשאלות שהשכל האנושי אינו מסוגל לענות עליהן עד תומן, כגון: איך התחיל העולם? מה היה לפני הבריאה? מדוע בכלל קיים רצון ... בין כל הפכים אחרים. בספר נטען שניתן להבין את המציאות כולה מנקודת מבט זו - נקודת המבט שלפני ההגדרות השכליות הרגילות. ברגע שהאדם מבין לגמרי את התפיסה הזאת, הוא מפסיק לחוות חיסרון, ספק וכאב. כיצד הספר מתייחס למשיח או ... הרעיון שמי שמחכה למשיח או לגאולה, בעצם מחכה למצב שבו תתמלאנה כל התשוקות והשאיפות. לפי הספר, המשיח האמיתי הוא השכל החדש שמציע להיות אלוהים. הגאולה האמיתית היא שהאדם עצמו נעשה אלוהים, חי בשלמות, ואינו נשאר יותר במעגל הצרכים או ... באמת למות (להתבטל לגמרי), לא זקוק למות בפועל, אלא מגיע לחוויה שהוא בעצמו אלוהים, כאן ועכשיו. האם דרושה הבנה שכלית גבוהה כדי לקרוא את הספר? אליעד מדגיש שכדי להבין את עומק הספר באמת, צריך שכל רב, אך דווקא הספר עצמו נועד לפתח את השכל הזה אצל האדם. כמו מעגל סגור - עצם הקריאה וההתבוננות בספר אמורות לפתוח את התודעה ולהכשיר אותה להבין את הרעיונות העל - שכליים שבו. גם מי שחושב שהוא אינו מבין בתחילה, מומלץ לו להמשיך לקרוא, משום שיש רובד נוסף של הבנה שקיים ... של הקורא. מדוע עדיף ללמוד בספר מאשר לחפש שיטות אחרות? הספר מוצג כדרך המלך היחידה שמובילה לשלמות אמיתית. נטען שכל השיטות והספרים האחרים אינם אלא החלפת סבל אחד בסבל אחר, ואף פעם לא מכחידים לגמרי את החיסרון. מי שמבין ... אליעד, כל עוד יש לאדם אני נפרד מהמציאות, הוא חש רצון נפרד וחיסרון. ברגע שהוא מבין את שורש המציאות, השכל שלו הופך קדוש: הוא רואה שטוב מוחלט שורר בכל ולא יכול להיות רע. כך האדם לא רק חווה טוב, ... יותר לדבר. אך לפי הספר, גם אז אפשר להמשיך לחיות בעולם, לאכול, לישון ולנהוג כמו אדם רגיל - למרות שכל זה כבר אינו הכרחי מתוך חיסרון, אלא הוא בגדר בחירה חופשית שנובעת מסיבות הנוגעות למנגנון העמוק של המציאות. מהי ... מבפנים. מי שמרגיש מת או ריק מחיים, יקבל דרך הרעיונות שבספר אנרגיה והתחדשות אין - סופית. ההתחדשות היא בכך שכל רגע ורגע תופס האדם את המציאות בפרספקטיבה חדשה ושונה, ללא גבול, תוך כדי חוויה של התפשטות מעל לשכל הרגיל. מה לגבי שילוב הספר בתהליך של חזרה בתשובה? הספר מכונה גם התחלת הגאולה, וגם חזרה בתשובה אמיתית בעיני ... מתיימר להיות הזדמנות חד - פעמית לתפוס את החיים מנקודת מבט שבה אין יותר סבל וחיסרון. אליעד חוזר וטוען שכל אדם, לא משנה באיזו רמה שכלית או רוחנית, מסוגל לקרוא, להבין ולחוות. אם יש לו נחישות ואומץ ללכת עד הסוף, הוא יגלה את האני האלוהי ...
אקראיות להמשיך מרחב המקום למה לאהוב את עצמי האם זו אהבה אמיתית אחדות אמיתית להבין את המציאות תחושת אחד
להיות מאושר תמיד, אושר נצחי, עשייה לשם עשייה, עשייה לשם שמיים, מהו אושר בשלמות? אחדות הסיבה והתוצאה, ליהנות בחיים, ליהנות מהדרך אל האושר, סוד האושר, לשמה ושלא לשמה
50:11להיות מאושר תמיד, אושר נצחי, עשייה לשם עשייה, עשייה לשם שמיים, מהו אושר בשלמות? אחדות הסיבה והתוצאה, ליהנות בחיים, ליהנות מהדרך אל האושר, סוד האושר, לשמה ושלא לשמה
... מעלה דיון חשוב: האם ניתן לשחרר את עצמנו לחלוטין מהאינטרס או אולי ניתן למלא כל פעולה בכל אינטרס, כך שכל פעולה תהפוך למטרה בפני עצמה? האם אפשר לבצע פעולה ללא אינטרס? כדי להבין אם אפשר באמת לבטל את האינטרס, ... לבחון שתי גישות עיקריות. האחת מציעה להיפטר לחלוטין מכל אינטרס, והאחרת טוענת שניתן למלא את האינטרס בכל פעולה, כך שכל פעולה תשא את ערכה הפנימי. לדוגמה, אם אדם מכין סלט, הוא מבצע סדרה של פעולות כמו לקום מהכיסא, לפתוח ... בו זמנית? ההבנה שעלולה להתעורר בשלב זה היא שאין באמת דבר כזה שלמות מוחלטת, לפחות לא כשמדובר בהיגיון האנושי. השכל האנושי לא יכול להחזיק את הרעיון של שלמות בלתי מוגבלת בתוך צורה מוגדרת. כל דבר שהוא סופי הוא מוגבל, ... המוח שלנו לא בנוי להבין את השלם כפי שהוא באמת. האם חיפוש אחרי פעולה ללא אינטרס מצריך את היציאה מהשכל? הביטוי אין שכל מתאר מצב שבו הגבולות בין טוב ורע, בין שלמות לחוסר שלמות, אינם מוגדרים. במצב זה, אפשר לחוות את כל ... את הקצב של הריקוד. השנייה היא להעמיק את ההבנה של מקור הרצון והאינטרס, ולגלות כיצד ניתן לפרוץ את גבולות השכל כדי להגיע למקום שבו כל פעולה נראית מושלמת. כל דרך מביאה עם עצמה אתגרים ותובנות שונות, אך כל אחת ... חוויה חיובית. מהו אושר נצחי? איך להשיג שלמות בעשייה? האם כל פעולה נעשית מתוך אינטרס? מהו מצב של אין שכל? איך לשלב בין רצון ותוצאה בעשייה? מהו המחיר של השגת שלמות מוחלטת? איך אפשר לשאול את השאלה המרכזית על ... מנסה להבין האם בכלל אפשר לבטל את האינטרס לגמרי, או אולי למלא אותו בכל פעולה שנעשית, עד כדי כך שכל פעולה נחוויית כהגשמה מלאה וכמטרה בפני עצמה. האם יש אפשרות אמיתית לביטול האינטרס או למילויו בכל פעולה? יש שתי ... מהאינטרס לגמרי כך שלא תורגש שום ציפייה או מטרה עתידית. השנייה היא למלא את האינטרס בכל דבר קטן, כך שכל פעולה מייצגת עבור האדם את מלוא הרצון והמשמעות ברגע נתון. לדוגמה, כשהאדם הולך להכין סלט, הוא מבצע הרבה פעולות: ... יש מצב שבו הכל מושלם בו זמנית? יש הטוענים שלחוות פעולה מסוימת כהתגלמות השלמות זו חוויה לא הגיונית במסגרת השכל, כיוון שהשכל האנושי אינו מסוגל לתפוס אין - סוף של שלמות בתוך צורה סופית. לדוגמה, להגיד המחברת מושלמת פירושו להתייחס למחברת מצומצמת כאל המציאות האין - סופית. בשכל זה לא מתיישב: המחברת איננה האין - סוף, כי היא צורה אחת מתוך רבות, בעוד המושלם, לפי הרעיון הזה, הוא רק האין - סוף, המציאות כולה. איך נכנס כאן מושג האין שכל? כדי לפתור את הבעיה הלוגית, אפשר לפנות לרובד שנקרא אין שכל, מקום שבו הגבולות בין טוב לרע, בין שלמות לחוסר שלמות, אינם מוגדרים. באין שכל, ניתן במקביל לומר המחברת מושלמת וגם המחברת לא מושלמת, מבלי לעורר סתירה. שם, הצורות הסופיות יכולות להיתפס כאין - ... גם יש כאן שיקול: אם נכנסים למצב התודעה הזה, מקבלים יחד איתו את החוויות המורכבות שהוא מביא. כי באין שכל אתה יכול להיות מאה אחוז מרוצה מהפעולה, ובאותו הרגע בדיוק להיות מאה אחוז לא מרוצה, בלי שהדבר יסתור את ... בו זמנית. כך אפשר לומר שלפעולה אחת יש אינטרס, ובאותה נשימה להגיד שאין אינטרס כלל. מה מחירו של אין שכל ולמה יתכן שבכל זאת נעדיף את השכל? כאן יש שני חוקי משחק: חוקי המשחק הרגיל של טוב ורע, שבהם צריך לרצות משהו כדי להרגיש סיפוק, אך ... מוגבל, אבל אז חווים גם את המורכבות של אני כבר שמח, אז אולי אני גם סובל. בעצם, כשאדם בורח מהשכל כדי להימנע מסבל, הוא נכנס למקום שבו לא הכל ברור כטוב או רע, מה שעלול ליצור בלבול מסוג אחר, וזו מעין בעיה אחרת. למה השכל לא יכול לתפוס שלמות אין - סופית באף צורה סופית? לפי ההסבר, המוח החושב לא מצליח ולא יכול לתייג ... ואני פשוט עושה דברים, או שיש לי אינטרס בכל דבר אבל האינטרס הוא רק העשייה עצמה. אבל העומק מראה שהשכל לא באמת מאפשר פעולה כזאת בלי לגמרי לגלוש למקום שמחוץ לשכל, ואין שום ודאות שהמקום הזה הוא רק יתרון. אפשר כמובן לשחק במשחק של השכל, שבו יש טוב ורע, ולהבין שתמיד נהיה בתנועה בין רצון לעתיד לבין עשייה ברגע הזה, ולקבל שגם אם יש ... לתוצאה, עדיין אפשר להשתדל לחוות את העשייה כהנאה של כאן ועכשיו. אפשר גם ללכת לקצה ולצאת אל מחוזות האין שכל, אבל אז מתרחשת מציאות הרבה יותר מורכבת, שבמסגרתה טוב ורע יכולים להתקיים יחד. כך או כך, השאלה עצמה מגרה ... החיתוך במלואו. מצד שני, יש כאלו שיבחרו לחקור עד הסוף את מהות הרצון והאינטרס ולגלות שאפשר לפרוץ את גבולות השכל, אבל יחד עם זה להכיר בכך שהתודעה נכנסת לאזור לא יציב מבחינת היגיון. בכל דרך, עצם החקירה מעמיקה את ... של אם כבר מושלם, אז אין לאן להשתפר, וזה עלול ליצור תסכול מסוג חדש. זאת דוגמה לעלויות של האין שכל: כשאין הבדל בין טוב לרע, אי אפשר להגדיר את הטוב כרצוי יותר מהרעה, ופתאום יש מצב שיכול גם להישמע מבולבל מאוד. מצד שני, מי ששוכן שם חווה גם חופש ממגבלות השכל. למה בכל זאת יש קסם בשאיפה לעשות דברים למען עצמם? ההתבוננות בשאלה הזאת מאפשרת לראות שיש יופי ברעיון שכל פעולה נעשית מכיוון שהיא מושלמת ברגע זה. זה ממלא את הרגע בסיפוק ומשאיר פחות מקום לחרטה או לתסכול. אלא שברמה השכלית, קשה מאד לקבע את המצב הזה כנצחי. רוב האנשים משתמשים בחלק מהזמן ברעיון הזה כדי להתחבר לרגע, וחלק מהזמן ... לדבר על פעולה ללא אינטרס ובין היכולת לחוות אותה בפועל. מי שבאמת ינסה לחקור עד הקצה ייתקל בפרדוקסים של השכל, במושג האין שכל, ובמצבים שבהם טוב ורע מתערבבים. יש אנשים שהמסע הזה מושך אותם והם ממשיכים קדימה, ויש כאלו שמעדיפים לשחק במשחק ... העובדה שכמעט תמיד אנחנו מונעים גם מרצון לתוצאה עתידית כלשהי. הבנה עמוקה של רצון מול חוסר רצון הבדלים בין שכל לאין שכל פרדוקסים על השגת שלמות מוחלטת דרכים להתמודד עם הצורך בתוצאה עתידית חקירה עצמית של חוויית הטוב והרע שאלה: איך ... פעולה זה משמעות סופית, ולשמה זה אין סופית ולכן אי אפשר לעשות פעולה לשמה. אבל יש דבר שנקרא אין שכל, מעבר ליש ולאין, שם הכל אפשרי. ושם אפשר לחשוב שזה מושלם, ושגם ההוא מושלם. אמנם זה לא הגיוני, כי ... שהמחברת היא המציאות האין סופית, אבל האם המחברת היא המציאות האין סופית? המחברת זה צמצום, והמושלם הוא האין סוף. בשכל אי אפשר להגיד שזה מושלם וזה מושלם, ואפילו אי אפשר להגיד על דבר אחד שהוא מושלם, כי כל דבר הוא צמצום. אבל באין שכל, אתה יכול להגיד שהמחברת מושלמת, וגם דבר אחר מושלם. המחברת שווה סך כל הדברים, וכך כל דבר אחר. איך זה יכול להיות? ככה זה. אבל מה הצרה, שאם אתה באין שכל, יכול להיות שאתה עושה דבר לשמו, ותוך כדי שאתה עושה אותו לשמו, אתה לא רוצה לעשות אותו. בשכל, האדם אומר שאם הוא עושה משהו לשמו אז הוא חווה אושר. אבל באין שכל, מרוב שאין היגיון, את יכולה להגיע למצב שגם תרצי וגם לא תרצי. רק באין שכל את יכולה לעשות פעולה בשביל הפעולה עצמה, אבל באין שכל, את יכולה להגיע למצב, שתוך כדי שאת עושה פעולה לשמה, את גם מאה אחוז לא רוצה לעשות את הפעולה ...
מה זה כלום בשביל מה לשאול שאלות פרדוקסים לחפש מסקנה גבולות השכל להתמודד למחוק מישהו מהראש
אמונה / שכל - מהי שלמות האמונה / שכל? איך להגיע לאמונה מושלמת / שכל בשלמות?
אמונה / שכל - מהי שלמות האמונה / שכל? איך להגיע לאמונה מושלמת / שכל בשלמות? מי שיתבונן בעניין יראה, כי לכל אדם יש גם את הכוח של השכל וגם את הכוח של האמונה. כוח השכל הוא הכוח שאיתו יכול האדם להבין את המציאות בצורה לוגית / רציונאלית וכיוב. וכוח האמונה הוא הכוח שמאפשר לאדם לראות דברים בצורה שהיא לא בהכרח שכלית וכיוב. אמונה שייכת במקום שהשכל לא מבין. כאשר האדם לא יודע איזה משהו בבירור, הוא יכול לבחור להאמין שהמציאות היא כך או אחרת. כוח ... אם לא הייתה לאדם יכולת לדמיין, הרי שלא היה ניתן להאמין בשום דבר. אם הייתה לאדם אך ורק יכולת שכלית בלבד, הרי שאו שהאדם היה מבין משהו בשכלו או שלא. אך להאמין לא היה אפשר. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כל אדם בעולם משתמש גם בכוח השכל שלו וגם בכוח האמונה שלו. כל אדם בעולם משתמש בכוח השכל שלו כדי לקבל החלטות וכולי. וכל אדם משתמש בכוח האמונה שלו, בכל מקום שבו הוא מניח הנחות שאותן הוא ... מצד שני כוח האמונה של האדם, עלול לגרום לאדם להניח הנחות שגויות ולעשות טעויות. כי כאשר האדם מבין משהו בשכלו, הרי שבמקרה כזה הוא יודע את האמת. אך כאשר האדם רק מניח איזו הנחה, הרי שבמקרה כזה האדם יכול ... איך בעצם אפשר להינצל מאמונות שגויות? ולכאורה התשובה היא, כי הכי טוב זה להפסיק להאמין ולהתחיל לבדוק כל דבר בשכל בלבד. לכאורה טוב יותר לאדם שלא יאמין יותר בשום דבר, אלא פשוט יבדוק על כל דבר האם הוא אמת או לא וזהו. בשביל מה בכלל צריך להאמין, הרי האדם יכול להשתדל לבדוק כל דבר בשכל וזהו. וכמובן שלפי הגישה שאומרת שאין צורך להאמין אלא להשתמש רק בשכל בלבד, כמובן שגם הגישה הזאת מסכימה שצריך להאמין ולהניח הנחות כלשהן כדי לחיות. והכוונה היא שבאפשרותו של האדם להאמין ... שתי נקודות. נקודה ראשונה היא כי יש באדם שני כוחות. והשלמות היא להשתמש בשניהם. דהיינו, השלמות היא גם להשתמש בשכל כשצריך וגם להאמין כשצריך. מתי להאמין ובמה להאמין זאת כמובן שאלה אחרת. אך השלמות היא שהאדם ישתמש בכל הכוחות שיש בו. דהיינו, צריך גם אמונה. ודבר נוסף שיש לזכור הוא, שהיכולת השכלית של האדם מוגבלת. וממילא יתכן שכדי להבין את המציאות, לשם כך כן צריך להשתמש בכוח האמונה. כי היכולת השכלית הלוגית מוגבלת. וממילא יש מקומות שבהם כן צריכים אמונה. כך שכן צריך האדם להאמין. אבל כן צריך לראות שהאמונה תהיה אמיתית. וכאן יש לשאול. אם האמונה היא במקום שאין בו שכל. אז כיצד אפשר לדעת שהיא האמת? הרי אם אמונה זה איפה שהשכל לא מבין, אז כיצד יכול האדם לדעת שהוא מאמין במשהו שהוא אמת. הרי השכל הוא זה שמבין מהי האמת ומהו השקר. אז איך אפשר לראות שהאמונה תהיה אמת? ודבר נוסף שיש להקשות הוא, כי מי בכלל אמר שהשכל של האדם מוגבל. ומי אמר שצריך להשתמש בכוח האמונה. אולי יתכן שהאדם כן יכול להשתמש בשכל שלו. ובכל פעם השכל שלו יגדל, עד שהוא יוכל להבין את הכל גם בלי להשתמש בכוח האמונה בכלל. ומי אמר שבהכרח צריך להשתמש גם בכוח האמונה? והתשובה היא כדלהלן: נכון. כל זמן שהשכל של האדם לא מושלם, הוא לא יכול לדעת בוודאות האם בכלל יש צורך להשתמש באמונה או לא. כי יתכן ואולי יש דרך להבין את הכל בשכל. והדרך למצוא את התשובה לשאלה הזאת, היא על ידי זה שהאדם משתמש בשכל שלו ומוציא אותו מכוח אל הפועל. עד שבסופו של דבר, או שהאדם מבין את הכל בשכל ומקבל פטור מהצורך להאמין. או שהוא רואה שיש דברים שאי אפשר להבין בשכל ואז כדי להבין הוא חייב להאמין. ונוסיף רק, כי אחרי שהאדם מגיע לקצה ומשתמש באמונה שלו... אחכ האמונה שלו הופכת להיות השכל שלו. בכל מקרה, כאשר האדם מגיע לקצה גבול היכולת השכלית שלו, אז הוא מגיע לאיזו נקודה שהוא צריך להאמין כדי להבין. ושם כבר אין שאלה של מי אמר שזאת האמת, כי בקצה של השכל, שם האדם רואה את האמת בצורה כזו, שהיא יותר אמיתית מאשר אמת שהשכל אומר שזאת האמת. ובסיכומו של דבר: יש באדם שני כוחות. וכדי להשתמש בכוח האמונה נכון, לשם כך יש צורך להשתמש בשכל. דהיינו, על ידי זה שהאדם משתמש בשכל שלו יותר יותר, על ידי זה הוא מגיע לקצה היכולת השכלית של האדם, ואל המקום שבו אי אפשר להבין אלא רק להאמין. ושם זאת אמונה של אמת, שגדולה יותר מאמת שכלית. ושלמות האמונה היא על ידי השכל כשהוא מושלם. כי האמונה האמיתית היא בכלל מעל השכל. ורק אחרי שהאדם משתמש בשכל שלו בשלמות, רק אז האמונה שלו היא של אמת בשלמות. ומצד שני שלמות השכל היא על ידי אמונה. היינו כי אחרי שהאדם משתמש בשכלו בשלמות, אז הוא זוכה לאמונה כלשהי... שעל ידה הוא ...
תרגילים לפיתוח החשיבה תשובה לשאלה דמיונות פיתוח יכולות שכליות להחליט לפתח יכולות קוגניטיביות יכולת דמיון רציונאליות
כצאן לטבח הקורונה, כצאן לסגר הקורונה, האם אתה כבשת קורונה? לפתח את השכל של כבשות הקורונה, התפשטות הקורונה בסין, הקורונה בישראל, חוקי הקורונה, תקנות הקורונה, הפתרון לבעיות העולם, להפיץ שכל, הפצת שכל, שפעת הקורונה, שקר הקורונה
כצאן לטבח הקורונה, כצאן לסגר הקורונה, האם אתה כבשת קורונה? לפתח את השכל של כבשות הקורונה, התפשטות הקורונה בסין, הקורונה בישראל, חוקי הקורונה, תקנות הקורונה, הפתרון לבעיות העולם, להפיץ שכל, הפצת שכל, שפעת הקורונה, שקר הקורונה
כצאן לטבח הקורונה, כצאן לסגר הקורונה, האם אתה כבשת קורונה? לפתח את השכל של כבשות הקורונה, התפשטות הקורונה בסין, הקורונה בישראל, חוקי הקורונה, תקנות הקורונה, הפתרון לבעיות העולם, להפיץ שכל, הפצת שכל, שפעת הקורונה, שקר הקורונה איך לזהות אם יש לך שכל של כבשה בתקופת הקורונה? אליעד כהן פותח את ההרצאה בהסבר מעמיק על המושג כבשים שהולכות כצאן לטבח בהקשר של מגפת הקורונה. הוא מתאר איך אנשים רבים מתנהגים ללא מחשבה עצמאית ומקבלים החלטות שגויות, בעיקר בגלל חוסר שכל וחוסר הבנה של המציאות. הוא מציע שאלה מעמיקה למאזינים: כיצד אתה יכול לדעת אם גם אתה אחד מאותם אנשים שנוהגים כמו כבשה ללא שכל? האם חשבת שהקורונה לא תגיע אליך? כדי לענות על השאלה, אליעד מציע למאזינים לחזור אחורה בזמן לתחילת ההתפשטות של ... אוכלים אקרבים ועטלפים, ולכן אלוהים מעניש אותם. לדעתו של אליעד, כל מי שחשב כך הוא דוגמה מובהקת לאדם עם שכל של כבשה. הוא מזכיר את הסרטון הראשון שהעלה בנושא הקורונה, שבו אמר בפירוש: אנשים טיפשים חושבים שהקורונה תישאר בסין ולא תגיע לישראל. לדבריו, כבר אז היה ברור לכל מי שיש לו טיפת שכל שהנגיף יתפשט ברחבי העולם ויגיע גם לארץ. הוא מציין את האבסורדיות של ההנחיות הראשוניות, שבהן אנשים שחזרו ממדינות נגועות ... שטענו אלוהים שומר עלינו או שהקורונה זה רק של הסינים. לדבריו, מדובר ברמת טיפשות כה גבוהה, שהיא מקבילה למנת המשכל של כבשים שהולכות לטבח ללא מודעות. מה הקשר בין הקורונה לשואה ולציות עיוור? בהמשך דבריו, אליעד משווה את ההתנהגות ... אבסורדיות או מסוכנות, בטענה שצריך לכבד את הדמוקרטיה ואת החוקים. האם באמת התעוררת או שאתה עדיין כבשה? אליעד אומר שכל אדם שמרגיש שהתעורר ושהוא מבין כיום שהקורונה בחלקה הגדול היא פיקציה, צריך לבדוק את עצמו ולשאול בכנות: כמה זמן לקח לו להבין זאת? אם לקח לו זמן רב להתעורר, הוא מציע שאולי אותו אדם עדיין כבשה וחסר שכל אמיתי, כי אדם בעל שכל אמיתי היה אמור להבין את המצב מהרגע הראשון. הוא מפנה שאלה נוקבת נוספת לאנשים שהיו בטוחים שהקורונה לא תגיע ... לחשוב כך אז, הם צריכים לבדוק טוב האם הם עדיין טיפשים גם היום. כיצד לפתור את הטיפשות ולפתח את השכל? אליעד כהן מציע פתרון מעשי וברור: הדרך היחידה לצאת מהטיפשות הכללית ולהתמודד בצורה נכונה עם המשבר היא להפיץ את השכל. הוא קורא למאזינים לקחת את הסרטונים והתכנים שלו ולהפיץ אותם כדי לעודד אנשים לחשוב בעצמם ולפתח שכל עצמאי. הוא מסביר שכאשר אנשים יחשבו בצורה הגיונית יותר, הם יוכלו לקבל החלטות נכונות וטובות יותר, מה שיוביל לפתרון כללי לבעיות כמו הקורונה, הסגרים וההתנהגות העיוורת של הציבור. הוא מסכם באמירה שיש לפעול באופן אקטיבי להפצת שכל, ובכך ליצור חברה שבה אנשים יושבים בעמדות כוח מתוך שכל אמיתי והבנה עמוקה של המציאות. האם הקורונה היא שקר? איך לזהות חשיבה עיוורת? האם אתה כבשה בתקופת הקורונה? התפשטות הקורונה בישראל ובסין כיצד לפתח שכל עצמאי? חוקי ותקנות הקורונה בישראל האם הקורונה תגיע לישראל?
איך לקבל החלטות לשפר את החשיבה איך לחשוב בהיגיון הבנה עמוקה של המציאות לשפר יכולות חשיבה אקטיביות מיומנויות חשיבה שיטות לפיתוח חשיבה
למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? מה המשמעות של שינוי זהות והקשר שלו לסבל? מהי "חוויית החלום" ואיך מחזיקים אותה? איך מפתחים את השכל בחיי היום - יום? כיצד שכל מפותח משפיע על הרגש? מה הכוונה ב"הכל כלום" ואיך לחיות לפיה? איך הספר "להיות אלוהים" תורם לפיתוח השכל? איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל?
... את הסבל? מה המשמעות של שינוי זהות והקשר שלו לסבל? מהי חוויית החלום ואיך מחזיקים אותה? איך מפתחים את השכל בחיי היום - יום? כיצד שכל מפותח משפיע על הרגש? מה הכוונה בהכל כלום ואיך לחיות לפיה? איך הספר להיות אלוהים תורם לפיתוח השכל? איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל? למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? אליעד כהן פותח את ההרצאה בהסבר יסודי ומעמיק על השורש של ... צורך להשתחרר מהזהות של מי שסובל, ולהפוך לאדם חדש. אך אליעד מזהיר, כי כדי לחוות את השינוי באמת, נדרש שכל ברור שיתמוך בחוויה. אחרת, החוויה עלולה לגרום לבלבול או לתחושת ניתוק. כיצד תהליך ההבנה מוציא את האדם מהבלבול? אליעד ... כולל ניתוח הפעולות הקטנות ביותר שלנו. לדוגמה, אליעד מציע לאדם לבדוק את החופש שלו לאכול או לא לאכול, ולהבין שכל פעולה היא אופציונלית ולא חובה מוחלטת. מהי חוויית החלום ואיך מחזיקים אותה? אליעד מדבר גם על חוויית החלום, שהיא ... אדם מרגיש תחושת ריחוף, ניתוק או שלווה רגעית. אך כדי שהחוויה הזאת לא תוביל לבלבול, היא חייבת להיות מלווה בשכל חד ובהבנה מעמיקה. ללא שכל, אדם יאבד את אחיזתו במציאות. לדוגמה, אדם יכול להרגיש שחוויית החלום נותנת לו חופש פנימי, אך אם הוא לא יידע לפרק את החוויה שכלית, הוא לא יוכל להחזיק אותה לאורך זמן. איך מפתחים את השכל בחיי היום - יום? אליעד מציע דרכים מעשיות לפיתוח שכל בחיי היומיום. הוא מדגיש את החשיבות של ניתוח לוגי של כל משפט או רעיון שנתקלים בו, כולל רעיונות פוליטיים, ... והאם זו באמת סיבה ותוצאה נכונה. תרגול זה מאפשר למוח לפתח יכולת ביקורתית, לראות מניפולציות, וליצור חופש פנימי. כיצד שכל מפותח משפיע על הרגש? אליעד מדגיש ששכל מפותח מאפשר התמודדות טובה יותר עם רגשות. אדם שמבין שהסבל שלו הוא תוצר של הנחות מוטעות, יכול לשנות את ... ולהרגיש טוב יותר. מה הכוונה בהכל כלום ואיך לחיות לפיה? אליעד מסביר שהבנה של הכל כלום משמעותה להכיר בכך שכל רצון, פעולה או תוצאה הם אפשרות בלבד, לא חובה. המשמעות של זה אינה התנתקות מוחלטת מהחיים אלא להפך, לשחק ... הבנה שהוא לא חייב להצליח, מה שיגרום לו לפעול בצורה רגועה וחופשית יותר. איך הספר להיות אלוהים תורם לפיתוח השכל? הספר להיות אלוהים, שאליעד כתב, נועד לעודד את הקורא לנתח כל מחשבה וכל רעיון עד הסוף. הקורא לומד להטיל ... ההבדל בין עובדות לפירושים, ולהבין שאפילו מושגים שנראים אובייקטיביים, כמו אחוזים, הם פירוש תלוי הקשר. אימון זה מפתח את השכל בצורה יסודית ועמוקה. איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל? אליעד מציע אימון מעשי יום - יומי הכולל פתרון חידות היגיון, עיסוק בשחמט, פאזלים, וניתוח קבוע של משפטים ורעיונות. ... של ניתוח ההנחות הסמויות שמאחורי כל רגש או פעולה מאפשר לאדם להיות עצמאי וחופשי מבחינה תודעתית. איך לפתח את השכל בחיי היומיום? מה הקשר בין שכל לרגש? איך להפסיק לסבול? מה זה שינוי זהות תודעתי? כיצד להשתחרר מתלות רגשית? האם באמת הכל כלום? למה האדם ... ראיית העולם בלי משקפיים קודמות. אלא שגם החוויה הזאת של כלום יכולה להוביל לבלבול אם היא לא מבוססת על שכל. אם אין שכל חזק, קשה להחזיק את החוויה הזאת לאורך זמן, והאדם יתבלבל או יתנתק. מהו תהליך ההבנה והיציאה מהבלבול? ההבנה נבנית ... עד שהאדם מבין שהוא לא חייב לאכול. זוהי מטפורה לכך שהאדם צריך להבין את החופש שלו לעומק - להבין שכל פעולה היא רק אפשרות ולא חובה. כיצד חוויית החלום משפיעה על התודעה? האדם יכול להגיע לחוויית חלום שבה המציאות ... ממשית - תחושת ריחוף, ניתוק, או אפילו אושר רגעי - אך כדי להחזיק את החוויה הזו לאורך זמן, נדרש שכל ברור. אליעד מדגיש שתחושת החלום לא נועדה להיות מוחזקת כל הזמן, אלא היא תוצאה של הבנה שכלית שמאפשרת לתודעה לרחף ללא מחויבות. אך אם האדם מנסה להיצמד לחוויה בלי להבין אותה, הוא עלול להיכנס לבלבול רגשי. ... היא לראות את ההשתלשלות של האירועים וההבנות, להבין את הסיבה והתוצאה של כל פעולה, ואז להחזיק חוויה מתוך שורש שכלי ולא מתוך דמיון. למה צריך לפתח את השכל וכיצד זה נעשה בפועל? פיתוח השכל נעשה דרך ניתוח לוגי של רעיונות, הפרדה בין עובדות לפירושים, והבנה של הנחות היסוד הסמויות שמובילות אותנו. אליעד מסביר שכל משפט שאנחנו שומעים צריך לעבור ניתוח: האם זה עובדה או פירוש? האם זה מחויב או אפשרי? לדוגמה, כשמישהו אומר ... עצמאית. לדוגמה: המשפט הכל שקר - אם הוא נכון, אז גם הוא שקר, ולכן הוא סותר את עצמו. פיתוח השכל מאפשר לאדם לראות את הסתירות האלה, ומונע מהמוח להוליך אותו שולל. מה הקשר בין שכל לבין רגש וכיצד הם משפיעים אחד על השני? אליעד מדגיש כי בלי שכל אי אפשר להתמודד עם רגש. ככל שהאדם מבין את המציאות בצורה חדה יותר, כך הוא פחות סובל. לעומת זאת, אדם שלא מפתח את השכל, יישאר כלוא ברגשות של סבל, פחד ואובדן שליטה. לדוגמה, אם אדם אומר לעצמו אני סובל 100% מהזמן, זהו פירוש שמבוסס על הנחת יסוד מוטעית. השכל מאפשר לאדם לשבור את התבניות האוטומטיות ולבחור בפירושים חדשים. אליעד מציע שהאדם ישקיע את זמנו בפיתוח מחשבה על כל ... החיים - הצלחה, זוגיות, אהבה, כסף - הוא בסך הכל סיפור. אך אדם יכול לבחור לשחק אותו תוך הבנה שכל זה לא באמת מחייב. ההבנה השכלית של הכלום לא אמורה לבטל את המשחק, אלא לשחרר את האדם מהתלות בתוצאה. רק אדם שמבין שהוא לא חייב ... שליטה? הבנה זו מאפשרת לאדם להיות חופשי מהשפעה חיצונית ולראות את האמת בכל משפט. אליעד ממליץ לאנשים לתרגל פיתוח שכל גם דרך חידות היגיון, שחמט, עיסוק בפאזלים או אפילו שימוש בכלי כמו GPT -לא כדי לצרוך ידע, אלא כדי ללמוד לראות את הנחות היסוד שמאחורי כל תשובה. מהו הספר להיות אלוהים וכיצד הוא תורם לפיתוח השכל? אליעד מציין שהספר להיות אלוהים לא נועד להעביר ידע אלא לפתח את המוח. האדם נדרש לקחת כל משפט ולנתח אותו עד הסוף - לראות את כל האפשרויות, את כל הפירושים, ולהטיל ספק בכל דבר. מי שמבין שכל משפט הוא פירוש - ולא בהכרח עובדה - מתחיל להשתחרר מהתניות אוטומטיות. לדוגמה, אם מישהו חושב שאחוזים הם מדד אובייקטיבי, הספר ילמד אותו שאחוזים הם גם פירוש, תלוי במערכת היחוס שבה מודדים. תרגול כזה מוביל לשכל חזק שמאפשר לאדם להבין גם את הדברים הגדולים ביותר דרך הדברים הקטנים ביותר. מהי התוצאה הסופית של פיתוח שכל אמיתי? פיתוח שכל אמיתי מוביל את האדם לכך שהוא לא נופל למניפולציות פנימיות ולא חיצוניות. הוא מבין שכל תודעה, כל מחשבה וכל ...
מי זה אליעד כהן הבנה עצמית האם זה פירוש מקום ללא זמן מה זה שכל איך לשכוח לפתח חשיבה להתעסק
אין שכל אין דאגות - לדעת או לא לדעת מה טוב יותר? שכל או חוסר שכל?
אין שכל אין דאגות - לדעת או לא לדעת מה טוב יותר? שכל או חוסר שכל? מי שיתבונן בעניין יראה כי אין שום הבדל מהותי בין לדעת הכל לבין לא לדעת שום דבר. ההבדל היחיד ... יודע כלום, ממילא הוא לא יכול לרצות כלום = טוב בשלמות. אם האדם יודע את הכל = מבין את השכל של המציאות = רוצה את המציאות כפי מה שהיא = טוב בשלמות. מסקנה: לא משנה להיכן תלך, תגיע אל ...
חוסר וודאות הסיבה של כל דבר קונפליקט מה זה מהות חוסר הבנה ידיעה שלמה לא לדעת שום דבר אין שכל
אמונה או שכל - אמונה, שהיא שכל שהוא אמונה
אמונה או שכל - אמונה, שהיא שכל שהוא אמונה כי לפעמים נדמה לאדם שהוא מאמין באיזה דבר, באמונה אמיתית בלי שום שכל. ועל האדם לדעת את האמת, שכל האמונות שלו והדברים שנראה לו שהוא בטוח בהם בלי שכל, הם כולם שכל, שהוא ככ שקרי, עד שהוא נראה לאדם ככ אמיתי, עד שהאדם חושב שהוא יודע שזאת האמת, בלי שום שכל כלל, למרות שבאמת, הכל מבוסס על שכל שקרי. כגון לדוגמה אמונה באלוהים. שיש כאלו שנדמה להם שהם מאמינים באלוהים, בלי שום שכל כלל. וכאשר הם היו ילדים קטנים, הם עוד לא האמינו באלוהים, כפי כמה שהם מאמינים בו היום. ובכל יום, האדם המאמין, הוא מתחזק באמונה שלו באלוהים. וזה אפשרי, רק משום שזאת לא באמת אמונה, אלא שזהו שכל שקרי, שהוא אוסר על האדם לחקור ולגלות את שורשו, ולכן הוא נקרא אמונה, אך באמת זהו שכל לכל דבר ועניין. כי יש סיבה למה האדם מאמין באלוהים ולא באיזה מפלצת ספגטי מעופפת אחרת. ואם יש סיבה, אז יש שכל, וזאת לא אמונה, אלא שכל. והשכל עצמו, הוא אמונה. כי האדם מאמין שהשכל שלו דובר אמת וכולי.
מה זה שכל שכל שקרי להאמין באלוהים ילדים קטנים לגלות את שורש מפלצת הספגטי המעופפת אמונה באל אמונה אמיתית
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שכל, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שכל, איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך להעניק? למה קשה לעבור גמילה? רגישות לצלילים הרהורי כפירה רצון לנקום לחץ פחד מעין רעה גלוטופוביה חסר ביטחון עצמי למכור את עצמי ביטחון עצמי ואמונה התאהבות זוגיות לגרום למישהו לאהוב להתאמץ קשיים בדרך אל האושר להגיע לאושר המוחלט לגרום לאקסית להתחרט על הפרידה התמודדות עם פרידה מבת זוג האם אפשר להחליט להפסיק לרצות משהו? להחליט החלטה נכונה התמודדות עם עצבות ודיכאון התמודדות עם קשיים בחיים להצליח כעצמאי להתגבר על חרדת כישלון לגרום למישהו לרצות פחות משהו איתור צרכים של לקוח למה ילד רגיש? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? לימודי מודעות רוחניות וכסף טיפול בהפרעה בי פולארית סכיזופרניה פרנואידית גנטיקה לגרום לאקס להיפרד האקסית לא רוצה אותי למרות שהשתנתי טיפים לאימון כושר בבית זווית המתיחה אלוהים הוא המציאות ראה את אלוהים סוגים של הארה רוחנית הארה רוחנית מה מיוחד בספר להיות אלוהים? האם כדאי להפוך להיות אלוהים? עצות איך לעשות כסף לעשות כסף קל ומהיר איך לדעת מהי משמעות החיים? משמעות החיים של החילונים להתמודד עם ביקורת שלילית באינטרנט אני שלילי שאלת הבחירה להרגיש רע אם אין בחירה חופשית סיפור הבריאה העולם יש מאין עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להצלחה, אימון אישי מומלץ, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז בנושא שכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7500 שניות - עכשיו 26_10_2025 השעה 18:44:06 - wesi1