אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה האם השכל האנושי מוגבל או בלתי מוגבל? השאלה המרכזית שעליה דיבר אליעד היא האם השכל האנושי מוגבל, ואם כן, כיצד ניתן לדעת זאת בוודאות. אליעד מסביר שראשית, כדי לענות על השאלה הזו, חייבים להגדיר קודם כל מהו שכל ומה הכוונה במונח מוגבל. כיצד ניתן לדעת אם השכל מוגבל? אליעד מסביר שכדי לדעת אם השכל מוגבל, האדם צריך תחילה להבין את מהות השכל עצמו. הוא נותן דוגמה לכך שאם נחליט שהשכל הוא יכולת התפיסה באמצעות החושים בלבד, כמו הראייה או השמיעה, אז ברור שהשכל הזה יהיה מוגבל, מכיוון שהוא אינו יכול לתפוס דברים שנמצאים מחוץ לטווח החושים שלו. למשל, אם נאמר שהשכל שלנו מוגבל משום שאיננו יודעים מה קורה כרגע בסין, ייתכן שאם היה לנו מספיק מידע או מספיק חכמה, אולי ... זו באמת מוגבלות או פשוט חוסר ידע זמני. מהי דוגמת הספה השרופה של אליעד? אליעד מביא דוגמה כדי להבהיר שהשכל אינו מסתמך רק על קליטה חושית ישירה. הוא מסביר שאם ראיתם בית עולה באש, אינכם צריכים לראות באופן ישיר שהספה בתוך הבית נשרפה כדי להסיק שגם היא נשרפה. זו דוגמה ליכולת הסקת מסקנות, שמראה שהשכל האנושי מסוגל לעבד נתונים מעבר לקליטה החושית הישירה. מה בין קליטה חושית להסקת מסקנות מופשטת? אליעד מבהיר שהשכל כולל גם יכולת הפשטה. הוא מביא דוגמה לשאלה מופשטת כמו האם העולם קדמון או מחודש?. לשאלה כזו אין תשובה ישירה באמצעות החושים, זו שאלה פילוסופית, אך השכל מסוגל לעסוק בה רק על סמך היגיון, מסקנות וניתוח לוגי. זו דוגמה ליכולת שכלית מופשטת שאינה תלויה בקליטה חושית ישירה. האם השכל יכול לתפוס אינסוף? אליעד מסביר שכאשר אומרים שהשכל מוגבל, חשוב להבין מהו מוגבל. הוא נותן דוגמה למישהו שטוען שיש אוקיינוס אינסופי. אליעד אומר שאפילו אי אפשר לדמיין ... אינסופי, מכיוון שעצם ההגדרה אוקיינוס כבר יוצרת מגבלה. כדי לתפוס משהו כאינסופי באמת, עלינו להימנע מהגדרות ספציפיות. כאשר אומרים שכל כבר מגבילים משהו מסוים. לכן בעצם ההגדרה של שכל כמשהו מסוים, כבר נוצרת המגבלה שלו. האם אפשר לתפוס שני דברים בו - זמנית? עוד דוגמה שאליעד מעלה היא ... חווה מוגבלות כלשהי בכך שהיא מתמקדת לרוב במחשבה אחת בכל רגע נתון. זו דוגמה לאופן שבו ניתן לראות מגבלה בשכל מצד אחד, אך מצד אחר אין זה אומר שאין אפשרות להתפתח מעבר למגבלה הזו. האם אמונה והבנה הן מוגבלות של השכל? אליעד מתייחס למושגים של אמונה והבנה, וטוען שהן בעצמן סוג של מגבלה משום שהן מצמצמות את התפיסה. אם אדם ... היכולת לבחור באיזו תפיסה להשתמש - באמונה, הבנה, או תפיסה מעבר להן - מראה שישנו גם צד בלתי מוגבל בשכל. כיצד הבנת מגבלות השכל יכולה לעזור לאדם? אליעד מסביר שחשוב להכיר במגבלות השכל, משום שהכרה כזו מאפשרת לאדם להסתכל על המציאות מפרספקטיבה גבוהה יותר, מחוץ לשכל. כך, אדם שמבין שהשכל שלו מוגבל יכול למעשה להסתכל על המציאות דרך פרספקטיבה בלתי מוגבלת, בכך שהוא מודע למוגבלות זו. הכרת המוגבלות היא ... יוכל לפרוץ את מגבלותיו. ההבנה שאדם יכול לבחור באיזה אני להזדהות, מאפשרת לו להרחיב את תפיסת המציאות שלו. האם השכל האנושי מוגבל או לא? התשובה של אליעד לשאלה זו היא שהשכל הוא גם מוגבל וגם בלתי מוגבל, תלוי במה האדם בוחר להזדהות. אם הוא מתייחס לשכל כיכולת תפיסה בלבד, הוא מוגבל. אך אם הוא מתייחס לשכל כיכולת לבחור בין מוגבל ללא מוגבל, אז השכל הוא בלתי מוגבל. זו הבחנה קריטית שמאפשרת לאדם להרחיב את תפיסתו ואת יכולותיו. האם השכל האנושי מוגבל? כיצד לזהות מגבלות שכליות? יכולת תפיסה והסקת מסקנות מה ההבדל בין אמונה להבנה? האם ניתן לתפוס אינסוף? מהו שכל בלתי מוגבל?
איך להסיק מסקנות גבולות לפתח יכולת חשיבה המוח מה זה כישלון לעזור להשתמש איך לפתח את המוח
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב - חלק 1
36:00מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב - חלק 1
... המפורסמים ביותר, המסמל באופן עמוק ומפורט את החיפוש האנושי אחר אושר, משמעות ותכלית. אליעד כהן מסביר כי זה סיפור שכל מי ששומע אותו, מתעוררים בו הרהורי תשובה - כלומר, רצון לחזור אל המקור, אל החלום, ואל הרצון העמוק ביותר ... המוחלט, התכלית שאותה האדם מחפש לאורך חייו. למה דווקא המשנה למלך יוצא לחפש את בת המלך? המשנה למלך, שהוא השכל היחסי, רואה את צער המלך ומחליט לצאת בעצמו למסע ארוך למצוא את בת המלך. אליעד מסביר שהמלך מייצג את השכל המוחלט, שלא מחפש בעצמו, ואילו המשנה למלך מייצג את השכל היחסי, את האדם הפרטי שחייב לצאת למסע רוחני כדי למצוא את האושר והתכלית שלו. באילו מקומות המשנה למלך מחפש ... למלך יוצא לחפש לבד את הר הזהב ומבצר המרגליות? בשלב זה, המשנה למלך מבין שעליו לעזוב אפילו את המשרת (השכלים הקטנים והחיצוניים), ולצאת למסע הפנימי לבדו. הוא יודע שהר של זהב ומבצר של מרגליות אינם קיימים בעולם הרגיל, ולכן ... מכונה מעשה מאבדת בת מלך. הפירוש הוא על בת מלך שהלכה לאיבוד. רבי נחמן מספר שבדרך מסוימת סופר סיפור, שכל מי ששומע אותו מתעוררים בו הרהורי תשובה. אליעד מדגיש שבעומק הדבר, כל הרהור תשובה שיש בעולם מגיע מרבי נחמן. ... שזהו דימוי: בתוך האדם יש חלק שהוא המלך שאינו הולך בעצמו לחפש את הבת האבודה, ויש משנה למלך שהוא השכל היחסי שמתגייס לחיפוש. מהן הדרכים שבהן מחפש המשנה למלך את בת המלך, ומהו המסר של החיפוש? המשנה למלך מסתובב ... בעולם? והמשרת מספר לו על מה שקרה במהלך השנים. לפתע הוא מבחין במטפחת, מרים אותה מול השמש (סמל לשימוש בשכל ובבירור) וקורא מה שכתבה לו בת המלך: היא אינה עוד במבצר הקודם, אלא יש לחפש אותה בהר של זהב ... את האושר המוחלט או את הנשמה האבודה שבתוכו. המלך מסמל כוח פנימי שאינו יוצא לחפש בעצמו, אבל המשנה למלך (השכל והכוח המכוון) הוא שיוצא למסע ארוך ומפרך. מתברר שבדרך קיימים מכשולים, פיתויים, רגעים של עייפות ושכחה. הדרכים הקשות והלא ... מה זה אומר מעשה מאבדת בת מלך? מעשה בבת מלך שהלכה לאיבוד, זה הסיפור. ענה ואמר: בדרך סיפרתי מעשה שכל מי שהיה שומעה היה לו הרהורי תשובה, רבי נחמן אמר שנסעתי בדרך סיפרתי סיפור שכל מי שהיה שומע את הסיפור הזה היה לו הרהור תשובה - שקל לחזור בתשובה, אולי נחזור בתשובה מה יכול להיות? יש רב אחד שמאד כעס שרבי נחמן אמר שכל הרהור תשובה שיש בעולם זה ממנו. הרב הזה כעס למה רבי נחמן אומר שזה בא ממנו, כי זה כאילו מתחרה בו שהוא מחזיר בתשובה. מה האמת האמיתית? שכל הרהור תשובה שיש בעולם בא מרבי נחמן. למה? שאלה אחרת. עכשיו מה\ה נקרא הרהור תשובה, הרהור תשובה לחזור למקום, ... וסוס וכסף ואני אלך לחפש אותה. והלך לבקשה. אז מי חיפש אותה? המלך או המשנה למלך? המשנה למלך. מה השכל שבדבר? המשנה למלך זה שרבי נחמן אומר שבתוכך יש מקום שהוא מלך ושהוא לא הולך לחפש את הבת שלו. מי שעוזר למלך למצוא את הבת שלו זה משנה למלך. כאילו השכל היחסי עוזר לך למצוא את עצמך, אבל השכל המוחלט הוא לא מחפש, הלכה - שתלך, משהו כזה. למרות שכתוב שהמלך היה מצטער, אבל בסיפור על הקבצנים בסיפור ... כל סיפורי המעשיות זה הכל דימויים? אליעד: כן. אנחנו דילגנו על ההקדמה, אם היינו קוראים את ההקדמה היינו קוראים שכל הסיפורים האלה הם רק דימויים. הכל זה דימויים ומשל ונמשל. ובבוא היום את תביני שכל העולם הזה הוא רק דימויים. לא רק הסיפורים הללו, גם כשאת קוראת עיתון זה רק דימויים. זה אל באמת. ... הוא אמר בוא נתבונן מבחוץ. עכשיו מי זה המלך הזה? בסיפורים זה נקרא המלך האכזר. היה מלך מאד אזכרי שכלפי חוץ היה לו הכל בבית, יש לו כסף, הכל יש לו, עם כתר ומעדנים ומעכלים טובים. ומי זה המלך האכזר לצורך העניין. שכל הוא מלך אכזר, העולם הזה נותן לך הכל, כל מה שאתה רוצה קח. אבל המשנה למלך מה הוא עשה? ... אדם, תהליך פנימי שהוא כאילו רואה שאתה מחפש אותו ואז הוא מודע לזה שאתה מחפש. זאת אומרת האושר רואה שהשכל מחפש אותו. ועמדה מכסאה, קמה אליו והלכה לשם ונגעה בו ושאלה אותו: אתה מכיר אותי, אתה יודע מי אני? ... דיבור הנל שאבא שלה אמר לה שהלא טוב יקח אותך, וכאן המקום הזה הוא לא טוב, זאת אומרת למרות שכלפי חוץ זה היה נראה שזה טוב, משרתים וכו וכו אמרה לו כאן המקום הזה הוא לא טוב. עכשיו מה רבי נחמן אומר בדימוי? אומר שכלפי חוץ באת המלך, מי זה בת המלך? הרצון של הבן אדם, כלפי חוץ יש לו מעדנים ומאכלים טובים ושמחה גדול ומשוררים ויש לו כתר ואומרים לו בוא תשב ליד המלך וכו וכו, אבל באמת באמת כשהשכל המשנה למלך שואל את בת המלך מה קורה? היא אומרת לו - המקום הזה הוא לא טוב. כאילו, נכון ... כל כך על רצון... אליעד: קודם כל כמה דברים. דבר ראשון בסוף הסיפור כתוב משפט כזה: כי צריך לשום שכל וחכמה להוציאה. בסוף בסוף אחרי כל הסבל שעבר הוא גילה שבשביל להוציא את בת המלך צריך שכל. אבל זאת אומרת נכון, בסוף צריך שכל, לא צריך געגועים, צריך שכל. אבל מצד שני אני אומר לך שהדרייב שלך לנסות להבין זה הגעגועים. ככל שאתה יותר מתגעגע כך יש לך ... קום, ולא היה נעור כלל. מה הכוונה היה המשרת מנער אותו? הכוונה היא שבתוך האדם, יש בתוכו משרתים, יש שכלים קטנים שמנסים להעיר אותך - תבין, תבין, תבין, - הבן אדם לא נעור. כאילו הוא שומע עוד הרצאה עוד ... את המקום שלא עמד בפיתוי אכל את התפוח ועכשיו יש משרת, רבי נחמן אומר יש דבר שנקרא משרתי החכמה. השכלים מנסים להעיר אותך ולא מצליחים להעיר אותך. אחר כך הקיץ משנתו. הבן אדם הקיץ משנתו, ושאל את המשרת, היכן ... לפתרון ובשביל איזה לשתות יין, לאכול תפוח איבדת את המהלך. והיתה בוכה מאד על זה. רחמנות גדול עליו ועלי שכל כך זמן רב שאני כאן ואיני יכולה לצאת. היא בכתה גם עליו וגם עליה, כי גם הוא מחפש אותה ... המטפחת היה כתוב משהו עם דמעות והוא הרים אותה כנגד השמש. הוא הסתכל עליה מול השמש, בדימוי שמש זה שכל הוא כאילו לקח והתחיל להפעיל את השכל. וקרא מה שכתוב שם כל קבלתה וצעקתה כנל ושכעת איננה שם במבצר הנל כי, עכשיו הוא צריך משהו חדש, ... עכשיו הוא גם עזב את המשרת, עכשיו מתחילים להיכנס פנימה. כאילו, מה זה נקרא להניח את המשרת? עזב את השכלים הקטנים, עכשיו התחיל לחפור פנימה. עזב את כל החפירות הקטנות של אני רוצה ערך עצמי, נכנס לתוך הדברים הרציניים ...
איך להגיע לאושר אני לא מרוצה סיפור בפעם הראשונה חקירות פיתוי פתרון למצוא את עצמך
סודות הרצון, לרצות בלי רצון, לרצות בלי סיבה, שכל מעל השכל, תשובה לא הגיונית, לרצות בלי מטרה, משנה או לא משנה, לרצות לשנות את המציאות, לרצות בלי תועלת, איך יש רצון? אכזריות, רחמנות
סודות הרצון, לרצות בלי רצון, לרצות בלי סיבה, שכל מעל השכל, תשובה לא הגיונית, לרצות בלי מטרה, משנה או לא משנה, לרצות לשנות את המציאות, לרצות בלי תועלת, איך יש רצון? אכזריות, רחמנות
סודות הרצון, לרצות בלי רצון, לרצות בלי סיבה, שכל מעל השכל, תשובה לא הגיונית, לרצות בלי מטרה, משנה או לא משנה, לרצות לשנות את המציאות, לרצות בלי תועלת, איך יש ... את העולם ללא סיבה, כך האדם יכול לרצות ללא סיבה. זוהי פעולה שמתרחשת מחוץ להיגיון הרגיל, במקום שנמצא מעבר לשכל - מצב של שכל מעל השכל. מה המשמעות של שכל מעל השכל והאם ניתן להבין זאת? המושג שכל מעל השכל מתייחס לכך שישנן תשובות והבנות שהשכל האנושי אינו יכול לקלוט או לתפוס. לפי אליעד, ישנן אמיתות שקיימות במציאות שאינן נתפסות על ידי ההיגיון הרגיל. אדם שמעוניין להבין לעומק את המציאות חייב להיות פתוח לאפשרות של קיום תשובות לא הגיוניות. רק כשמסכימים לראות שמעבר לשכל יש אמת נוספת - שהיא לא הגיונית לפי הכללים הרגילים - רק אז ניתן לתפוס באמת כיצד נוצר הרצון ואיך מתקיימת המציאות. הבנה זו אינה נגישה באמצעות השכל הרגיל, אך היא קיימת ויש לקבל אותה כתנאי להבנת המציאות והקיום כולו. האם יש פתרון למצב הרצון הלא - ... ולוגיקה רגילה - מצב שבו האדם משוחרר מהרצון הכפייתי ומהסבל שנובע ממנו. למה יש רצון ללא סיבה? מה זה שכל מעל השכל? איך להפסיק לרצות לשנות את המציאות? מהי אכזריות של הרצון? האם הכל משנה או שום דבר לא משנה? האם ...
תשובה לא הגיונית סבל שפע להפסיק לוגיקה טוטאליות רגש איך לפעול
איך להגיע לאין שכל? איך להגיע לשכל שמעל השכל? איך להיעלם? איך להשתחרר רגשית? איך להגיע להארה? איך להיות אלוהים? איך להיות מאושר בשלמות? איך להגיע לשלמות? איך להטיל ספק באמת?
איך להגיע לאין שכל? איך להגיע לשכל שמעל השכל? איך להיעלם? איך להשתחרר רגשית? איך להגיע להארה? איך להיות אלוהים? איך להיות מאושר בשלמות? איך להגיע לשלמות? איך להטיל ספק באמת?
איך להגיע לאין שכל? איך להגיע לשכל שמעל השכל? איך להיעלם? איך להשתחרר רגשית? איך להגיע להארה? איך להיות אלוהים? איך להיות מאושר בשלמות? איך להגיע לשלמות? איך להטיל ספק באמת? איך להגיע לאין שכל? איך להגיע לשכל שמעל השכל? איך להיעלם? איך להשתחרר רגשית? איך להגיע להארה? איך להיות אלוהים? איך להיות מאושר בשלמות? איך להגיע לשלמות? איך ... למודעות, תודעה, מציאות, ואמת. במהלך השיחה, מנותחים רעיונות על השאלות הגדולות ביותר שיכולות להעסיק את האדם, החל מהתפיסה של השכל ועד להגיע להבנה של אין שכל, מושג שמעלה את השאלה האם ניתן להגיע לתודעה מעל השכל הרגיל של האדם. המרצה מציע שיטה להפסיק לחשוב בצורה לינארית, מתוך מטרה להיעלם מהתפיסות המוכרות ולהגיע לרמות של תודעה ... הזו, התודעה משתחררת ממסגרת מחשבתית ומגיעה להבנה חדשה של המציאות, בה הכל אפשרי. חלק נוסף בהרצאה מתמקד בקונספט של שכל שמעל השכל, תודעה שלא מחפשת תשובות ברורות ואמיתות חד משמעיות. כל תשובה שמתקבלת תוביל ליותר שאלות ותסבוך את המחשבה האנושית. כאשר ... בטוח בו, לבחון מחדש את כל הדעות והמחשבות, ולנסות לחיות את החיים מתוך מקום של אני לא יודע. מהו שכל מעל השכל? כיצד להשתחרר רגשית? האם אפשר להיות אלוהים? איך להגיע לשלמות פנימית? האם השאלות הן הדרך לשחרור?
מה זה ניתוק איך להוציא אותה מהראש הטלת ספק מה זה סבל מי זה אלוהים להוציא אותו מהראש איך להוציא את האקסית מהראש לשאול את עצמך
אמונה או שכל, להבין או להאמין, ליקוטי מוהרן ח"א צא, להאמין בצדיק, להתקרב לצדיק, אמונה אמיתית, אמונה בצדיק, אמונה באלוהים, לא להאמין, במה להאמין, מי באמת צדיק? מה זה צדיק?
אמונה או שכל, להבין או להאמין, ליקוטי מוהרן ח"א צא, להאמין בצדיק, להתקרב לצדיק, אמונה אמיתית, אמונה בצדיק, אמונה באלוהים, לא להאמין, במה להאמין, מי באמת צדיק? מה זה צדיק?
אמונה או שכל, להבין או להאמין, ליקוטי מוהרן חא צא, להאמין בצדיק, להתקרב לצדיק, אמונה אמיתית, אמונה בצדיק, אמונה באלוהים, לא להאמין, ... אמיתית לפי רבי נחמן? ההרצאה מתמקדת בתורה צדא בליקוטי מוהרן חלק א, ובוחנת לעומק את ההבדל בין אמונה לבין שכל והבנה, תוך דגש מיוחד על משמעות המושגים להאמין בצדיק ולהתקרב לצדיק. לפי אליעד כהן, רבי נחמן מסביר שישנם סוגים ... את הרעיון צעד נוסף ומסביר שהכוונה העמוקה יותר היא שאמונה מהווה סוג של תפיסה בלתי הגיונית אך חשובה, משום שהשכל לבדו מוגבל. אם אדם מסתמך רק על ההיגיון, הוא לעולם לא יגיע לתובנה שהכל אחד, מכיוון שהשכל תמיד רואה נפרדות והבדלים. רק על ידי אמונה - שהיא מעל השכל וההיגיון - יכול אדם להגיע להבנה של האחדות. כיצד אמונה הופכת להבנה ושכל? אליעד כהן מדגיש שאם אדם מאמין מספיק זמן בדבר אמיתי, בסופו של דבר האמונה הזאת תהפוך להבנה שכלית. הדוגמה שהוא נותן היא הרעיון שאין הבדל בין יש לאין. בתחילה זה נראה לא הגיוני, אבל אם אדם מאמין ... שיוכל להצליח במשימה, אך בעקבות האמונה של מישהו אחר, הוא מנסה בכל זאת ומצליח. בעקבות הניסיון וההצלחה, האמונה הפכה לשכל והבנה. האם צריך להאמין או להבין את רבי נחמן? אליעד מסביר שבלימוד ליקוטי מוהרן או כל טקסט אחר, לא ... להאמין בצורה עיוורת. הוא מבהיר שהמטרה הסופית היא שהאדם עצמו יהפוך לצדיק. כיצד אדם בוחר במה להאמין כשאין לו שכל ברור? אליעד נותן דוגמה מעשית לאדם שמתלבט בין מספר שיטות לטיפול בבעיה, כמו חוסר ביטחון עצמי. אם אין לאדם שכל ברור להבין איזו שיטה עובדת, עליו לבחור במה להאמין לפי מה שנראה לו הכי נכון באותו רגע. אם התמזל ... צריכה להיות מבוססת על ההיגיון האישי של האדם, ולא סתם על תחושת נוחות או ביטחון. אמונה כזו היא חצי שכלית וחצי לא שכלית, אך לפעמים זה הדבר הנכון לעשות כשאין אפשרות להבין הכל מיד. סיכום הרעיון המרכזי בהרצאה: המסר המרכזי שאליעד מעביר הוא שהשילוב בין אמונה לבין שכל הוא חיוני להתפתחות רוחנית אמיתית. לא מספיק להאמין בלבד, ולא מספיק להבין בלבד. אדם צריך לחוות את האמת לעומקה, ... היא להפוך להיות כמוהו. מהי אמונה אמיתית? להאמין או להבין? מה זה צדיק לפי רבי נחמן? כיצד להפוך אמונה לשכל? איך להתקרב לצדיק אמיתי? מה פירוש בלי אמונה אינו כלום?
מה זה אמונה איך להעלות ביטחון עצמי התפתחות רוחנית משימות למי להאמין ביטחון עצמי מופרז מטפל רוחני
הכל תלוי ברגש, הכל תלוי בשכל, רגש או שכל, איך להרגיש? איך לחזק את הרגש? איך לחזק את השכל? איך לשנות את הרגש? איך ליצור רגש? חוויה רגשית, התבוננות שכלית, התאמה בין חוויה להבנה
הכל תלוי ברגש, הכל תלוי בשכל, רגש או שכל, איך להרגיש? איך לחזק את הרגש? איך לחזק את השכל? איך לשנות את הרגש? איך ליצור רגש? חוויה רגשית, התבוננות שכלית, התאמה בין חוויה להבנה
הכל תלוי ברגש, הכל תלוי בשכל, רגש או שכל, איך להרגיש? איך לחזק את הרגש? איך לחזק את השכל? איך לשנות את הרגש? איך ליצור רגש? חוויה רגשית, התבוננות שכלית, התאמה בין חוויה להבנה מה הקשר בין הרגש לשכל, ומה שולט במה? האם הכל תלוי ברגש, או אולי הכל תלוי בשכל? לכאורה, אנשים רבים חושבים שיש ניגוד בין שכל לרגש, אך לפי ההסבר של אליעד כהן, הקשר בין שכל לרגש הוא עמוק יותר מכפי שהוא נראה. לכאורה קיימת שאלה לגבי מה קודם למה - האם השכל משפיע על הרגש או שהרגש הוא שמכתיב את המחשבה. אליעד טוען שהשכל הוא שיוצר את הרגש. המחשבה השכלית של האדם מובילה לחוויה הרגשית שלו. כל מה שאנחנו מרגישים, למעשה, הוא תוצר של מחשבותינו, בין אם הן מודעות ובין אם הן תת - הכרתיות. איך השכל משפיע על יצירת הרגש? כדי להבין את הקשר בין שכל ורגש, אליעד משתמש בדוגמה פשוטה ויומיומית של אדם שניגש לרכב שלו, מנסה להניע, והרכב לא מניע. אדם כזה עשוי ... עצבנות, או אולי אפילו אדישות. הרגשות האלו אינם נוצרים סתם כך, אלא בעקבות מחשבות. האדם שואל את עצמו שאלות שכליות: למה הרכב לא מניע?, מה זה אומר עבורי?, איך זה ישפיע על היום שלי?. בהתאם לתשובות שהוא נותן לעצמו, ... משנה, או שיש לו פתרון חלופי פשוט, הוא ירגיש אדישות או אפילו הקלה. לפי אליעד, רגשות תמיד נובעים מפרשנות שכלית שהאדם נותן לאירוע. כיצד מחשבה שכלית יוצרת חוויה רגשית? אליעד מדגים את הרעיון עם דוגמה פשוטה נוספת: אדם שאוהב לאכול בשר מחליט יום אחד להפסיק ... פתאום כמגעיל או לא מושך. השינוי הרגשי הזה לא קרה סתם כך, הוא תוצאה של שינוי מחשבתי. האדם החליט שכלית שהוא לא רוצה לאכול בשר, וכתוצאה מכך הרגש כלפי הבשר השתנה לחלוטין. הרגש, אם כן, הוא תוצר של מחשבות והחלטות שכליות. איך השכל יכול לשנות לנו את הרגש? אליעד מדגיש שלמרות שהמחשבה היא שיוצרת את הרגש, לא מספיק להבין זאת באופן כללי ... כדאי לכעוס כשדברים לא מסתדרים, ועדיין הוא יכעס בכל פעם שמשהו לא הולך כפי שרצה. הסיבה לכך היא שהבנה שכלית כללית אינה מספיק חזקה כדי לשנות חוויה רגשית פרטית, נקודתית וספציפית. כדי לשנות את הרגש באופן פרקטי, האדם חייב ... פחד מפגיעה בכבודו, או לחץ מהלוז שלו - רק אז הוא יוכל לשנות את החוויה הרגשית שלו. כשיש הבנה שכלית מדויקת, היא יכולה באמת לשנות את הרגש. מה הקשר בין אקראיות, סיבתיות והיווצרות רגשות? אליעד מסביר שהרגשות שלנו נראים לפעמים כתוצאה של דברים אקראיים ולפעמים כתוצאה של סיבתיות (מחשבה שכלית). אבל אם בודקים זאת לעומק, מתברר שאין הבדל אמיתי בין אקראי לבין סיבתי, כי גם מה שנראה לנו אקראי תלוי במחשבות והנחות שכליות פנימיות. הוא מראה שלמעשה כל חוויה אקראית נובעת מפרשנות שכלית פנימית של האדם. לדוגמה, אדם שחש עצב באופן פתאומי וללא סיבה ברורה, יוכל להבין, אם יחקור לעומק, שיש מחשבה ... מחשבה חבויה לגבי חוסר שביעות רצון פנימית. במילים אחרות, מה שנראה לאדם כרגע כאקראי הוא למעשה תוצאה של סיבה שכלית, גם אם האדם לא מודע אליה באותו רגע. כאשר האדם יחקור לעומק את המחשבות שלו, הוא יראה שגם הרגשות שנראים לו מקריים הם בעצם תוצאה של סיבות שכליות נסתרות. איך אפשר להשתמש בשכל כדי לחזק או ליצור רגש רצוי? אליעד מסביר שלמעשה אפשר להיעזר בשכל כדי לכוון את הרגש למקומות רצויים. ברגע שהאדם יבין שהרגש נובע מהמחשבות שלו, הוא יוכל להחליט מה הוא רוצה להרגיש, וליצור מחשבות שכליות מכוונות כדי לחזק את הרגש הרצוי. לדוגמה, אם האדם רוצה להרגיש יותר שמחה, הוא צריך ליצור מחשבות שכליות שמובילות אותו לתחושה הזאת. אם הוא יחשוב באופן שכלי ומתמשך על דברים חיוביים, הוא יחזק את תחושת השמחה. באותה הדרך, אם אדם רוצה ליצור רגש מסוים שלא קיים אצלו כרגע, הוא צריך להבין באילו מחשבות שכליות עליו להתמקד כדי לעורר את הרגש החדש. השינוי ברגש יתאפשר רק דרך שינוי שכלי ממוקד ומדויק. איך לשנות רגשות? כיצד השכל משפיע על הרגש? איך ליצור חוויה רגשית? מה ההבדל בין שכל לרגש? האם הרגש תלוי בשכל? למה הבנה כללית לא יוצרת שינוי רגשי?
לקבל החלטות מה זה שכל האם לכעוס איך ליצור רגש מסוים תודעה אגו כעס איך להתמקד
לזרוק את השכל, אין שכל אין דאגות, להשתמש בשכל במאה אחוז, לצאת מהשכל, גבולות השכל, לפתח את השכל למאה אחוז, מי שמאמין לא מפחד? שימוש בשכל יתרונות וחסרונות, בעד ונגד לזרוק את השכל, להאמין בצדיק, אמונה עיוורת, אמונה במאה אחוז
לזרוק את השכל, אין שכל אין דאגות, להשתמש בשכל במאה אחוז, לצאת מהשכל, גבולות השכל, לפתח את השכל למאה אחוז, מי שמאמין לא מפחד? שימוש בשכל יתרונות וחסרונות, בעד ונגד לזרוק את השכל, להאמין בצדיק, אמונה עיוורת, אמונה במאה אחוז
לזרוק את השכל, אין שכל אין דאגות, להשתמש בשכל במאה אחוז, לצאת מהשכל, גבולות השכל, לפתח את השכל למאה אחוז, מי שמאמין לא מפחד? שימוש בשכל יתרונות וחסרונות, בעד ונגד לזרוק את השכל, להאמין בצדיק, אמונה עיוורת, אמונה במאה אחוז האם עדיף לזרוק את השכל או להשתמש בו? השאלה המרכזית של ההרצאה היא האם כדאי להסתמך על השכל ולנתח את כל מה שקורה בחיים, או שמא עדיף פשוט לזרוק את השכל ולחיות חיים נטולי ספקות ודאגות. המונח לזרוק את השכל מתאר מצב שבו אדם בוחר להאמין בצורה מוחלטת במשהו - לדוגמה, בצדיק, בגורו, באלוהים או במנטור - מבלי להפעיל את השכל או להטיל ספק. בהיבט הזה, עולות השאלות האם השימוש בשכל דווקא יוצר בעיות, והאם האמונה העיוורת בגורו או בצדיק עשויה להביא להקלה. מה היתרונות של זריקת השכל? כאשר אדם בוחר להאמין במשהו בצורה מוחלטת, הוא עשוי להימנע מבעיות של התלבטויות ושאלות בלתי פוסקות. אדם שמאמין במשהו במאה אחוז, חי בעולם שבו הוא משוחרר מהדאגות והספקות. למשל, אם אדם מאמין באמת במאה אחוז שאלוהים דואג לו, שכל מה שקורה הוא לטובה, הוא לא מתלבט מה נכון ומה לא נכון, ולא שואל את עצמו כל הזמן האם ... הנכון. השקט הפנימי שמלווה את האמונה המוחלטת יכול להפחית את הלחץ הנפשי שנגרם מהתלבטויות אינסופיות. מה החסרונות של זריקת השכל? הבעיה העיקרית שנובעת מזריקת השכל היא שהיא הופכת את האדם לפגיע במצבים שבהם האמונה שלו נתקלת בספק. אם אדם מאמין במנטור או בצדיק, ואז ... צריך להאמין בזה גם כן. אם יש לך ספק באמונה במאה אחוז, אתה נמצא בבעיה, כי זה מעורר את השכל שלך, וזריקת השכל התערערת. הבעיות שהשכל יכול לפתור השכל חשוב לא רק בגלל שהוא מייצר דאגות, אלא גם בגלל שהוא יכול להגן עלינו ולהציל אותנו מבעיות שלא היו קיימות אם לא היינו מפעילים אותו. כאשר אדם בוחר לזרוק את השכל, הוא עשוי למצוא את עצמו חסר אונים כשבעיות אמיתיות מתעוררות. אם השכל לא פעיל, כל מחשבה או תחושה עלולה להשתלט על האדם. למשל, אם אדם משאיר את הדלת פתוחה לביתו, הוא יכול להיות חשוף לבעיות כמו גניבה או פריצה. זהו דימוי לכך שכאשר השכל לא פעיל, אדם עלול להיתקל בבעיות חמורות. השכל מספק לנו את היכולת להבחין בין טוב לרע ולהימנע מסכנות פוטנציאליות. מה עדיף? להשתמש בשכל או לזרוק אותו? אין תשובה חד משמעית לשאלה הזו. השימוש בשכל יכול להוביל לסבל בגלל ההתלבטויות המלוות אותו, אולם מצד שני, זריקת השכל עשויה להוביל לאי - יכולת להתמודד עם בעיות אמיתיות. מה שמצא את פתרונו הוא שמירה על איזון. השכל יכול להיות מועיל כל עוד אנו מבינים את המגבלות שלו. הבעיה האמיתית היא שלא תמיד אפשר לבחור מתי להשתמש בו ומתי לא. השיטה הטובה ביותר היא לא לזרוק את השכל, אלא לפתח אותו למאה אחוז, כך שנוכל לדעת מתי נכון להפעיל אותו ומתי לא. איך מיישמים את זה? כדי לזרוק את השכל באופן אמיתי, צריך קודם כל לפתח אותו למקסימום יכולתו. זהו תהליך שבו עלינו להעמיק בשאלות, לחשוב ולהתנסות עד שנגיע לנקודה שבה נבין את מגבלות השכל שלנו. כאשר נבין כי כל השכל שלנו מבוסס על אמונה כלשהי, נוכל להשתמש בשכל כשהוא מועיל ולהימנע מהשימוש בו כשזה לא מתאים. האם כדאי לזרוק את השכל? אמונה עיוורת שימוש בשכל פיתוח השכל למאה אחוז היתרונות של זריקת השכל חסרונות האמונה במאה אחוז השאלה: האם עדיף לזרוק את השכל או להשתמש בו? ההתלבטות המרכזית כאן היא האם עדיף להשתמש בשכל ולחשוב על כל דבר לעומק, או אולי עדיף פשוט לזרוק את השכל, להאמין במשהו, ולחיות חיים נטולי ספקות ודאגות. ...
חיסרון ויתרון להאמין באלוהים במאה אחוז מיומנויות חשיבה רגשות לפתח את השכל חסר אונים להתלבט חשוף
שכל ורגש - מה לעשות כאשר הרגש והשכל לא מסכימים?!
שכל ורגש - מה לעשות כאשר הרגש והשכל לא מסכימים?! כאשר הרגש לא מקשיב לשכל, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להתייחס לשכל שיש בתוך הרגש. השכל שיש בתוך הרגש, פירושו ההיגיון של הרגש, שהיא הסיבה השכלית של הרגש. ונסביר: אין רגש שאין בו שכל. הרגש הוא סוג של מצפן שאומר לאדם עד כמה השכל שלו ישר. כאשר השכל ישר בשלמות, גם הרגש מרגיש טוב בשלמות. אם הרגש לא מרגיש טוב ביחס להחלטה של השכל, הרי שזה נובע משום כך שהאדם עדיין לא מימש את הפוטנציאלי השכלי שלו בשלמות. כאשר השכל אומר דבר אחד והרגש אומר דבר אחר, הדבר הטוב ביותר לעשות, הוא לחפש את השכל שיש בתוך הרגש. דהיינו, לנסות לחשוב באמצעות השכל, מה חסר לרגש בדעה של השכל. גם לרגש עצמו יש שכל. הרגש אינו טיפש. כאשר השכל והרגש לא מסכימים, הדבר הטוב ביותר לעשות, הוא למצוא שכל חדש שיגרום גם לרגש להסכים איתו. דהיינו, על האדם לנסות להגיע לאיזו תובנה חדשה ושכל חדש, שאיתה גם הרגש יוכל להסכים. ולכן, ברמה המעשית על האדם לחקור את הרגש שלו, ולנסות למצוא את השכל ואת ההיגיון שיש ברגשות שלו. נסה להבין מה השכל של הרגש שלך, מה ההיגיון שיש ברגשות שלך. נסה לעשות שלום בין הרגש לבין השכל. ועל ידי חקירה לעומק של השכל שיש בתוך הרגש, על ידי זה האדם מגיע לשכל חדש שגורם גם לרגש להרגיש טוב יותר. עד שהאדם מגיע אל השלמות שבה יש אחדות בין השכל לבין הרגש, שבה השכל והרגש חושבים ומרגישים את אותו הדבר. וזה קורה, כאשר האדם מגיע לשלמות השכלית והרגשית שלו ביחד, דהיינו, שהאדם מביא לידי ביטוי את השכל ואת הרגש שלו בשלמות.
מה זה שלמות לחקור את הרגשות היגיון השכל והרגש שכל או רגש שכל ישר השלמות שלום
מי ששומע נגינה ממנגן רשע - אקרוקתא - מהו מנגן רשע / מנגן כשר? - ליקוטי מוהרן ח"א ג (ברסלב)
29:28מי ששומע נגינה ממנגן רשע - אקרוקתא - מהו מנגן רשע / מנגן כשר? - ליקוטי מוהרן ח"א ג (ברסלב)
... מברסלב? רבי נחמן מברסלב מסביר בתורה ג של ליקוטי מוהרן את המושג מנגן רשע ואת ההשפעה שיש למוזיקה או לשכל הנובע ממנו על עבודת הבורא. לדבריו, מי ששומע נגינה ממנגן רשע מתקשה להתקרב לאלוהים, בעוד שמי ששומע נגינה ממנגן ... מהי בעצם נגינה על פי רבי נחמן? רבי נחמן מסביר שנגינה איננה בהכרח מוזיקה פיזית בלבד, אלא היא משל לשכל, ללוגיקה, לסדר ולמשמעות. העולם כולו הוא סוג של ניגון, והשכל שאדם שומע או סופג - נקרא ניגון. כך, כאשר אדם מקבל שכל של נפרדות, שכל שמפריד בין טוב לרע, זה נחשב לנגינה של מנגן רשע. לעומת זאת, שכל של אחדות, של הבנת המהות האחת של כל המציאות, הוא נגינה של מנגן כשר. כיצד מזהים מנגן רשע או ... יותר ממה שנדמה. למעשה, כל אדם הוא בו - זמנית גם מנגן רשע וגם מנגן כשר. מצד אחד, כל שכל שמבוסס על הפרדה בין דברים - הוא שכל של נפרדות, ולכן הוא שכל של מנגן רשע. מצד שני, כאשר אדם מצליח לחוות שכל המבוסס על הבנת האחדות שבכל דבר - הוא נמצא בתדר של מנגן כשר. מה המשמעות של עבודת הבורא לפי ... שעבודת הבורא איננה פעולה שאלוהים זקוק לה, אלא מדובר בהתקרבות האדם לאחדות של המציאות. כאשר אדם מקשיב או נחשף לשכל של נפרדות, הוא מתרחק מהבנת האחדות, ולכן זה מקשה עליו לעבוד את הבורא. ההפך קורה כאשר הוא נחשף לשכל של אחדות. כיצד מתבטא שכל של נפרדות בחיי היום - יום? כל דיבור, כל מחשבה וכל תפיסת עולם המבוססת על הפרדה בין טוב לרע ... דוגמאות לנגינה של מנגן רשע. דוגמאות בולטות לכך הן: כשאדם מתבונן בטבע, למשל אריה שטורף חיה אחרת, ונוצר אצלו שכל של אכזריות או תחרות - זה שכל של נפרדות. גם כאשר אדם מאזין לחדשות, פוליטיקה, כלכלה או אפילו כאשר הוא שומע דברי תורה המבוססים על מותר ואסור - הוא מקבל שכל של נפרדות, וזו למעשה נגינה של מנגן רשע. גם כאשר האדם מקשיב לשכלו שלו שמבדיל בין טוב לרע, בין ימין לשמאל, הוא נמצא תחת השפעת נגינה של מנגן רשע. אפילו מי שמאמין ... פה דווקא בלילה. הכוונה בלימוד זה איננה לתורה שבעל פה הרגילה והמוכרת, אלא ללמידה של סודות התורה - כלומר, השכל של האחדות שמלובש בתוך המציאות היומיומית. כאשר האדם מבין את האחדות המלובשת בתוך הנפרדות, הוא יכול לשמוע נגינה מכל ... מסמל את החשכה, את הצמצום, ואת הקושי לראות את האמת. לימוד תורה בלילה פירושו ללמוד מתוך הקושי וההסתרה את השכל שמאחורי הדברים. כאשר אדם לומד כך, הוא מסוגל להבין שהצמצומים, ההפרדות והקושי הם ביטויים של האחדות עצמה. כך, הלימוד ... נהנה מהיופי של האחדות שבתוך הנפרדות. כלומר, הוא חי בעולם שבו הכל נראה מופרד, ובכל זאת הוא חווה ומבין שכל ההפרדות האלו הן בעצם גילויים שונים של אותה אמת מוחלטת ואחדות מוחלטת. לסיכום, על פי ההרצאה של אליעד כהן, הדרך להתמודדות עם נגינה של מנגן רשע, או שכל של נפרדות, היא לחפש את השכל של האחדות בתוך כל דבר, ובכך לחוות את החיים במצב שבו ההפרדה עצמה הופכת להיות ביטוי מופלא של האחדות. ... הכוונה נגינה של נפרדות? מהי עבודת הבורא לפי אליעד כהן? איך ללמוד תורה בלילה לפי ברסלב? מה המשמעות של שכל האחדות?
להבדיל בין טוב לבין רע מוזיקה כלכלה רבי נחמן מברסלב לשמוע למידה פרידה איך לחוות את החיים
מבוא - מה נשתנה הספר הזה, מכל הספרים שבעולם? למה ללמוד את הספר הזה?
... למה ללמוד את הספר הזה? וכאן יתבאר למה בעצם כדאי ללמוד את הספר הזה בעיון רב, עד להבנת שורש השכל שממנו נכתב הספר הזה? ומה ההבדל בין הספר הזה לבין כל שאר הספרים? ועוד. ונתחיל: הטועים, הולכים בדרך, בלי ... התהליך הכללי?! וכך גם לגבי קריאה ולימוד של ספרים ורעיונות שונים, שהאדם מטעה את עצמו בהטעיות שונות וממלא את השכל שלו בסמי מוות שונים ומשונים שלא מביאים לו כל תועלת. ומה הכוונה? הכוונה היא, שלאדם אין ממש מושג מהו ... ומנסה להשיג מטרות שונות, מתוך תקווה שבסופו של תהליך, הדבר הזה יביא אותו אל האושר המיוחל. ואם לאדם היה שכל אמיתי, אז לפני שהוא היה עושה את מעשיו, הוא היה מברר את תכלית מעשיו. כי מה ההיגיון בלעשות דברים, ... לעולם ירגיש האדם תחושת חיסרון. משום שמצד האמת, האדם תמיד חסר את השלם, דהיינו, את המציאות עצמה. ובפשיטות נסביר, שכל זמן שהאדם חווה את קיומו, כישות נפרדת מהמציאות עצמה, הרי שתמיד האדם ירגיש תחושת חיסרון. וזה כמובן כולל בתוכו, ... אחרים שנדמה להם שיש חיים טובים כאן בעולם הזה, שיגיעו רק אחרי שהאדם משיג דברים שונים. ומי שיש לו שכל אמיתי, הוא יודע את התרמית שיש כאן. והיא, שלעולם נפש האדם לא מלאה. והטועים נדמה להם שמחר יהיה יותר טוב ושהכל לטובה וכיוב. אבל מי שיש לו שכל אמיתי, הוא יודע שגם מחר יהיה בדיוק כמו מה שיש ביום הזה, ושאין הבדל מהותי בין היום לבין מחר, ... ששום שיטה לא באמת עובדת. וכפי שאמרנו, הטועה, קודם כל מקשיב למה שאומרים לו, ואחכ הוא מנסה להבין את השכל של הדבר. ואילו היה האדם אומר: לא נעשה בלי שנבין, וקודם נשמע, ורק אחכ נעשה, הרי שהוא היה מקבל שכל והיה מגיע אל השלמות כאן בעולם הזה ממש, והיה מפסיק לייחל לאיזה משיח דמיוני וכולי. ומי שהוא חכם, לפני ... קורה שם בדיוק לפרטי פרטים, ואעפכ כולם רצים אחרי גן העדן הזה, שהוא כולו טעות, עבור מי שיש לו שכל אמיתי (כפי שכבר ביארתי במקום אחר). ולפני שהאדם קורא את הספר הזה, עליו לשאול את עצמו, האם הספר הזה ... הרי שהוא כמובן, גם לא יכול לבדוק שום דרך שהיא, האם באמת היא טובה או לא. ומי שיש לו שכל אמיתי (והדברים יתבארו בהמשך), הוא מבין שכל זמן שהתודעה של האדם חווה נפרדות משאר המציאות, דהיינו, כל זמן שהאדם חווה את האני שלו בצורה שונה, מאשר ... השלמה, אלא רק חלק ממנה, לכן לעולם האדם לא יוכל להרגיש, את השלמות של המציאות השלמה. ומי שיש לו שכל ומבין את הנושאים האלו, אז לפני שהוא קורא ספר כלשהו ולומד נושא כלשהו ועושה דבר כלשהו, עליו לשאול את ... אחר, עד אין סוף. והספר הזה, הוא שונה מכל שאר הספרים בעולם. משום שהמחבר שלו מודע היטב לכל המחסומים השכליים / רגשיים האפשריים בדרך של האדם להיות מאושר באמת. ואעפכ לימוד מעמיק בספר הזה, יביא את האדם אל אותו ... הדרכים בעולם, בסך הכל מחליפות לאדם צורת חיסרון אחת בצורת חיסרון אחרת. אבל הספר הזה מוביל את האדם אל שכל חדש ואל תפישת מציאות חדשה. תפישת מציאות שבה אין לאדם שום שאלה כלל ושום חיסרון כלל. תפישת מציאות שבה כל השכל / הרצון של האדם הוא חדש לגמרי. סוג של תחיית המתים לשכל / רצון / רגשות / מחשבות של האדם. כי האדם נמצא בתוך חוסר ממש. והרצונות של האדם גם מתעללים בו ללא הפסקה. ואין לאדם מנוחה מהרצון שלו, אפילו לא לרגע אחד. והשכל שמתגלה כאן, הוא ורק הוא הגאולה והנחמה האמיתית והמשיח האמיתי של כל אלו שמחכים לו. כי הספר הזה מגלה לאדם שכל חדש, שאיתו האדם חווה גם כאן בעולם הזה ממש בגוף הגשמי ממש, את השלמות של המציאות ושל אלוהים האמיתי ממש. ונסכם ונאמר: מי שיש שכל אמיתי, הוא מבין שכל השיטות שיש בעולם לא באמת עוזרות לאדם באמת. מלבד בכך שהן מכלות את כוחו של ההולך בהן. ומלבד בכך ... כי כולם אומרים לאדם, שהם יביאו לו את השלמות. ורובם ככולם לא מבינים כלל מהי השלמות. ולא מבינים כלל שכל זמן שהתודעה של האדם קיימת כישות נפרדת מהמציאות, הרי שהאדם לא יוכל לחוות את השלמות, משום שהוא אינו שלם ...
איך הכל לטובה אשליה התחברות מה זו תודעה מה זה אושר אמיתי גאולה להרגיש שלם תהליך
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שכל, איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: שכל, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
להכיר בחור להרים משא כבד אמונה עצמית אחרי כישלון אימון אישי והדרכה איידס פציעות באימונים סימפטומים גופניים של חרדה לא לפחד מבעיות למה לשנוא את עצמך? מבוא לאהבה עצמית רצון לאהבה מוחלטת לגרום לעובדים לאהוב אותך זוגיות לא הדדית מאושרת האושר תלוי קשר עם האקס בחורה יפה קבלת החלטות בצומת בחיים לקבל החלטות נכונות להתמודד עם התקפי חרדה המרוץ אחרי פתרון בעיות תחושה של כישלון מוטיבציה גם כשטוב מלאי מוצרים יכולת למכור משהו להתמודד עם הצבת גבולות לילדים ילד שעובר התעללות מתנהג מורה רוחני שינוי אמונות בתת המודע הפרעת קשב וריכוז טיפול בהפרעת חרדה סבל מהאקס החזרת אהבה ולהיות קשה להשגה שריר מיתר הברך תרגילי יוגה תפישות שונות של המושג אלוהים למה אלוהים צמצם את עצמו? מחפשת הארה אדם מואר להפוך להיות אלוהים הספר להיות אלוהים אוהב כסף לא ישבע כסף להיות שלם עם כסף איך משהו הופך למשמעות החיים? מטרת החיים של אלוהים אווירה חיובית מול לקוח ליהנות משיחת חולין כולם רובוטים להחליט כשאין בחירה העולם קדמון או מחודש בריאת העולם האמיתית עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לפרישה, אימון אישי למנהלים, מאמן אישי להפרעות קשב בתחום שכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8594 שניות - עכשיו 26_10_2025 השעה 18:35:44 - wesi1