... ומקום - האם אפשר ואיך אפשר, לצאת
מחוויית הזמן והמקום? ובו יתבאר, כיצד אפשר לצאת
מחוויית הזמן והמקום. וכדי לצאת
מחוויית הזמן והמקום, לשם כך יש להבין, את מהות
החוויה הזאת של הזמן והמקום.
וחוויית הזמן והמקום, היא בעצם
חוויית השינוי. ובכל מקום שיש ... זה מזה, והם הופכים להיות לישות אחת ולרגע אחד. וכך גם לגבי המקום, שכאשר הכל אחד ממש, אז אין שום הפרדה בין המקומות השונים, ואז ממילא אין שום
חוויית מקום כלל. ונמצא אם כן, כי ... בלבד, הרי שממילא אין שום זמן ומקום. כי גם הזמן והמקום, גם הם צורות שונות וריבוי ושתי ישויות שונות. כי המקום והזמן, נפרדים ושונים זה מזה בצורת
החוויה שלהם. ושתי הצורות האלו של ... כי ההוויה של הזמן והמקום, היא מחוץ לזמן ולמקום, כי היא חסרה את צורת הזמן והמקום. וכאשר האדם מודע לקיומו העצמי של האני שלו, הרי שממילא האדם בתוך
חוויית זמן ומקום. כי משמעות האני ... של האדם, לשם כך צריך שיהיה גם מה שהוא אינו האני של האדם. דהיינו, מוכרח שיהיו לפחות שתי ישויות שונות, והן כמובן מצריכות זמן ומקום. וכאשר האדם
מרגיש אני, הוא בעצם חווה את המקום והזמן ... וכך גם לגבי המקום, שעל האדם לחקור מהו המקום? ומהי מהותו? ומה יוצר את המקום? וממה המקום עשוי? וכולי. ועל ידי ההתבוננות הזאת, האדם מגיע אל ההבנה
והחוויה שהכל אחד ממש. כי כל הזמן ... היש והאין. כי כל זמן שיש הבדל בין יש לבין אין, הרי שתמיד יישארו שתי ישויות שונות, שמצריכות את קיומם של הזמן והמקום. וכל זמן שהאדם מכיל בתוכו את
תחושת ההפרדה שבין יש לאין, הרי ... ואין שואל, ואין שאלה, ואין ישות מודעת, ואין אפילו לא את האמירה שאין שום דבר? ואולי הכל אחד ממש, ורק נדמה שיש כאן נפרדות של יש ואין? כי שורש
חוויית המקום והזמן, היא בהפרדה ... באמת חווה ספק ושאלה אמיתית ומוחשית לגבי היש והאין, על ידי זה האדם מגלה את האמת שהכל אחד, ויוצא מהמקום ומהזמן. ושאלה היא אמיתית, כאשר האדם באמת
מרגיש את השאלה. כגון לדוגמה שהאדם מסתכל ... העולם, כאשר הם שואלים על המציאות שחיצונית להם, ועל המציאות של עצמם, האם היא באמת קיימת או לא, הם שואלים זאת כשאלה פילוסופית בלבד, שאינה קשורה
לחוויה הרגשית שלהם. כי יש הבדל גדול בין
חוויית השאלה של האדם, האם האני שלו קיים, לבין
חוויית שאר השאלות המעשיות של האדם, ... כי הקיום של האדם, תלוי בהפרדה של היש והאין. כי אם האדם לא היה חווה את ההפרדה של היש והאין, הוא לא היה חווה את קיומו העצמי. משום שלא הייתה אצלו
חוויית הפרדה, בין היש אני לבין האין אני. כך
שחוויית ההפרדה שבין יש לאין, היא
חוויה מאוד פנימית ועמוקה. ואעפכ, היא ... בנפרדות של היש והאין? תשובה: על ידי אמת מוחלטת. כי המוחלטות, שורפת את הנפרדות של היש והאין. כי קיומה של הנפרדות, הוא לא מוחלט, אלא הוא רק
החוויה האישית של האדם. ועל ידי ... המוחלטת, על ידי זה האדם זוכה לראות את האמת, שהכל אחד באמת, ושהיש והאין מאוחדים. ואז האדם חווה את הנפרדות של היש, בצורה חדשה לגמרי, דהיינו,
כחוויית אחדות ממש. ואז האדם רואה שהכל אחד, וזוכה לצאת
מחוויית המקום והזמן. דהיינו, ...