... ומקום - האם אפשר ואיך אפשר, לצאת
מחוויית הזמן והמקום? ובו יתבאר, כיצד אפשר לצאת
מחוויית הזמן והמקום. וכדי לצאת
מחוויית הזמן והמקום, לשם כך יש להבין, את מהות
החוויה הזאת של הזמן והמקום.
וחוויית הזמן והמקום, היא בעצם
חוויית השינוי. ובכל מקום שיש שינוי, יש זמן ומקום, ובכל מקום ... אחת ולרגע אחד. וכך גם לגבי המקום, שכאשר הכל אחד ממש, אז אין שום הפרדה בין המקומות השונים, ואז ממילא אין שום
חוויית מקום כלל. ונמצא אם כן, כי מהות הזמן והמקום, היא מהות ... כי גם הזמן והמקום, גם הם צורות שונות וריבוי ושתי ישויות שונות. כי המקום והזמן, נפרדים ושונים זה מזה בצורת
החוויה שלהם. ושתי הצורות האלו של הזמן והמקום, הן שתיהן ממהות ... ולמקום, כי היא חסרה את צורת הזמן והמקום. וכאשר האדם מודע לקיומו העצמי של האני שלו, הרי שממילא האדם בתוך
חוויית זמן ומקום. כי משמעות האני קיימת, רק כאשר יש קיום גם למה ... אינו האני של האדם. דהיינו, מוכרח שיהיו לפחות שתי ישויות שונות, והן כמובן מצריכות זמן ומקום. וכאשר האדם
מרגיש אני, הוא בעצם חווה את המקום והזמן שלו, כנפרדים מהזמן והמקום של מה ... המקום? ומהי מהותו? ומה יוצר את המקום? וממה המקום עשוי? וכולי. ועל ידי ההתבוננות הזאת, האדם מגיע אל ההבנה
והחוויה שהכל אחד ממש. כי כל הזמן והמקום, הם כלום אחד ממש, שאין בו ... לבין אין, הרי שתמיד יישארו שתי ישויות שונות, שמצריכות את קיומם של הזמן והמקום. וכל זמן שהאדם מכיל בתוכו את
תחושת ההפרדה שבין יש לאין, הרי שהאדם חווה זמן ומקום, של ... מודעת, ואין אפילו לא את האמירה שאין שום דבר? ואולי הכל אחד ממש, ורק נדמה שיש כאן נפרדות של יש ואין? כי שורש
חוויית המקום והזמן, היא בהפרדה של היש והאין, שיוצרת שינויים, ... היש והאין, על ידי זה האדם מגלה את האמת שהכל אחד, ויוצא מהמקום ומהזמן. ושאלה היא אמיתית, כאשר האדם באמת
מרגיש את השאלה. כגון לדוגמה שהאדם מסתכל לצדדים, לפני שהוא עובר את ... להם, ועל המציאות של עצמם, האם היא באמת קיימת או לא, הם שואלים זאת כשאלה פילוסופית בלבד, שאינה קשורה
לחוויה הרגשית שלהם. כי יש הבדל גדול בין
חוויית השאלה של האדם, האם האני שלו קיים, לבין
חוויית שאר השאלות המעשיות של האדם, כגון לדוגמה האם דבר כלשהו ממשי ... והאין. כי אם האדם לא היה חווה את ההפרדה של היש והאין, הוא לא היה חווה את קיומו העצמי. משום שלא הייתה אצלו
חוויית הפרדה, בין היש אני לבין האין אני. כך
שחוויית ההפרדה שבין יש לאין, היא
חוויה מאוד פנימית ועמוקה. ואעפכ, היא לא יותר מאשר אמונה שגויה ... ידי אמת מוחלטת. כי המוחלטות, שורפת את הנפרדות של היש והאין. כי קיומה של הנפרדות, הוא לא מוחלט, אלא הוא רק
החוויה האישית של האדם. ועל ידי זה שהאדם שונא את הספקות, ואוהב ... את האמת, שהכל אחד באמת, ושהיש והאין מאוחדים. ואז האדם חווה את הנפרדות של היש, בצורה חדשה לגמרי, דהיינו,
כחוויית אחדות ממש. ואז האדם רואה שהכל אחד, וזוכה לצאת
מחוויית המקום והזמן. דהיינו, שהאדם חווה את הזמן ואת המקום ...