... ברמה הקוסמולוגית, אלא גם ברמה האישית של האדם עצמו. גם מבחינה
רגשית וגם מבחינה שכלית. והמהות של היקומים המקבילים ברמה האישית, היא היכולת של האדם להכיל בתוכו את כל מגוון ומרחב
הרגשות בו זמנית. כי כפי שכבר ביארתי, השלמות היא כאשר האדם מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים. לדוגמה: להתאהב ולהיות מכור למשהו, זה טוב. אבל יש לזה גם חסרונות. וגם לא להיות קשור לשום דבר
רגשית וכיוב, גם זה טוב. אבל גם לזה יש חסרונות. והשלמות היא כאשר האדם מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים. דהיינו, להיות גם וגם. גם מצד אחד לאהוב בתשוקה גדולה עד כלות... וגם מהצד השני להכיל גם את
הרגש ההפוך, ולא להיות קשור או תלוי
רגשית בשום דבר. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי בין כל שני הפכים, יש מרחב של דברים שמורכבים מאותם שני ההפכים. לדוגמה: חום וקור. שבין תכלית ושלמות הקור, לבין תכלית ושלמות ... האפשרויות האפשריות (למרות שיש עוד). והם מייצגים את כל טווח
הרגשות האפשרי, שיש בין הקצוות השונים של המערכת
הרגשית. ואם המציאות שלנו כמציאות, היא זו שבתוכה נמצאים כל אותם היקומים המקבילים, הרי שהאדם שהוא מחובר למציאות וחי איתה בהרמוניה שלמה, גם הוא מכיל בתוכו את כל היקומים המקבילים מבחינה
רגשית. דהיינו, שהוא מסוגל לחוות את כל טווח
הרגשות האפשריים, ללא בעיה כלשהי. ובנוסף, הוא גם מאזן את עצמו תמיד, על ידי שימוש בכל
הרגשות הקיימים. כי מי שיש לו את כל טווח
הרגשות לרשותו, הוא יכול לאזן את עצמו תמיד כרצונו, באמצעות כל עוצמת
רגש רצויה. לדוגמה: אם האדם מאוהב והוא רוצה להפסיק את ההתאהבות, אז מי שהוא יודע להכיל בתוכו את כל
הרגשות, הוא יכול לאזן את רמת האהבה כרצונו, באמצעות
רגשות אחרים... ונמצא אם כן, כי רעיון היקומים המקבילים, מתרחש גם בתוך האדם עצמו. כאשר הוא מכיל בתוכו את כל טווח
הרגשות . וכך הוא גם לגבי הדעות. כי היקומים המקבילים שיש אצל האדם, הם לא רק
רגשיים. אלא גם שכליים. כי החכם האמיתי, הוא מסוגל להכיל בתוכו את כל הדעות הקיימות. כי הוא יודע את האמת האחת, שכל הדעות השונות שיש בעולם, הם חלקים של האמת הזאת. והוא מכיל ... המודע של האדם לומד מכך שהאדם יכול להיות מסוגל להכיל בתוכו את
הרגשות השונים כנל. ולמרות שהאדם לא מבין כיצד דבר משפיע על דבר, הרי שבפועל כל דבר משפיע על כל דבר. ...