... היא יחסית, האדם חושב על טוב מול רע, יפה מול מכוער, חיים מול מוות. כל החשיבה הזאת מבוססת על ניגודים, ולכן היא מוגבלת. אליעד מסביר שהבנה מוחלטת
לא יכולה להתבסס על ניגודים ויחסיות, כי המציאות עצמה היא אחדות ... שמכעיס אותי? שאלות אלה, אם נחקור אותן לעומק, יובילו את האדם להבנה של סיבת הסיבות של המציאות עצמה. אליעד נותן דוגמה נוספת: אדם שסובל מבדידות,
יכול לשאול את עצמו למה בכלל קיימת אצלו תחושת בדידות, למה ... חיצוני הוא רק דחייה של ההתמודדות עם האמת העמוקה יותר. רק כאשר האדם מתמודד באופן ישיר ועמוק עם שאלת המציאות, עם השאלות היסודיות ביותר, הוא
יכול להשתחרר מכל סוג של סבל בצורה מוחלטת. אליעד מסכם ואומר ... כיצד להתמודד עם תחושת הספק הזאת. השאלות כמו מה לעשות? או מה נכון? מביאות ללבול, אך ההתבוננות בהן כאילו יש תשובה מוחלטת אינן הדרך הנכונה. פתרון
יכול להיות בכך שהאדם ישחרר את עצמו מהלחץ הזה ויבין שגם לא לדעת זאת תשובה בפני עצמה. האם על אדם לדעת את העתיד כדי ליהנות מההווה? הבעיה הגדולה עם ידיעת העתיד היא שבמקרה כזה, אנחנו
לא יכולים להרגיש את ההתנסות של החיים כפי שהיא. אם היית יודע ... את הרגע בצורה חיה ואמיתית. כיצד אפשר להבין את טוב ורע בצורה מוחלטת? המפתח להבנת טוב ורע בצורה מוחלטת הוא להבין שהם לא באמת נפרדים. אם אדם היה
יכול לראות את טוב ורע כמחוברים, כשלם אחד, הוא היה מבין שאין ... ורע, יש רק חוויה אחת שמקיפה את כל הצדדים. מהי הדרך לשחרר את הסבל שנובע משאלות בחיים? הסבל של אדם נובע לא רק מהשאלות שהוא שואל, אלא גם מחוסר
היכולת לקבל את הספק שכרוך בהן. ככל שאדם משחרר את הצורך ... לכאן ואינסוף טיעונים לכאן. וזה בעצם שאלה הרבה יותר קשה, מי ברא את עולם, הוא שואל שאלה שיש תשובה, תגיע לשאלה הרבה יותר קשה בהמשך ותשאל, אני
יכול להוכיח דבר והיפוכו. מי ברא את העולם שאלה. השאלה היא ... ויש סיבה זה אחד, כי זה לא משמעותי עבורו הוא מבין את הדברים מתוך הנפרדות. העניין הוא שהוא יבין את השורש של השאלה. ואז אתה מגיע לפרדוקס שאתה
יכול להוכיח את כל הצדדים, כאשר אני
יכול לחשוב על תכנון וחוסר תכנון ואז הוא שואל כי הוא חושב שיש ... עד שיגיע להשתוות שאין הבדל בין כלום. עצלנות, קושי להבין והמאורעות הכל אחד, למה? העולם שלנו קיים, אם עכשיו ברגע הזה הייתי בתודעה שהכל אחד לא
יכולתי לדבר אתך. גם דבר שאני אומר ההיפך שלו נכון. אם הייתי בשורש האחדות לא הייתי
יכול להוציא מילה כי שהכל אחד אין משמעות לשום דבר. כל מה ... חי בחשיבה של טוב ורע. זאת אומרת שתשאל אותי עצה, מצד האמת העצה האמיתית שזה לא משנה תשחרר לחץ. בסופו של דבר, למה הוא שואל לא טוב לו כי הוא לא
יכול להכיל בתוכו חוסר ידיעה. חשוב שתבין יותר מאשר מה לעשות, ... יעניינו ולכן עדיף לא לדעת מה יהיה מדי פעם כן צריך לדעת מה יהיה. יש פה איזון בין לדעת מה יהיה ללא לדעת מה יהיה אם לא היית יודע מה יהיה לא היית
יכול לעשות שום פעולה. אתה מקבל החלטות לפי מה שאתה מעריך ... מה שרציתי. לפעמים אדם שרע לו הרבה יותר טוב לו מאדם שטוב לו, שאדם בגן עדן ורע לו זה יותר גרוע מהגהינום. מה זה רע? שאתה רוצה שיהיה לך טוב. האם
יכול להיות למישהו רע בלי שהוא ירצה שיהיה טוב. רע קיים כאשר אתה רוצה שיהיה לך טוב, אם רע לך משהו זה כי אתה רוצה משהו אחר, מי שאין לו תקווה, אם אתה חושב שתיאורטית זה
יכול לקרות יש לך תקווה ואם גם תיאורטית לא אין לך תקווה. אם ... טוב ולמות זה טוב אז זה בסדר. אם לא היית יודעת אם זה טוב או רע אם היא תמות לא היית סובלת. אתה סובל כאשר אתה בטוח שדבר טוב יותר מדבר אחר. אתה לא
יכול לסבול בלי שדבר טוב מדבר אחר. כדי לסבול צריך לרצות כדי ... כהנחת עבודה, תמיד שאתה שואל אם זה לא כמו משהו, זה לא כמו משהו, אולי הוא התכוון למשהו צא מתוך נקודת הנחה שהכוונה להיפך. מקום שאין בו הגדרה שאתה
יכול לאהוב את מה שיש או לשנוא את מה שיש. אני לא אומר מה ... לשינוי חוויה. אם מבינים שהכל אחד אז אין שאלה. נניח אדם הבין שאין לו בחירה, אתה לא מחליט מה לעשות? מהיכן השאלה הזאת? שאדם חושב שהוא המחליט הוא
יכול לשאול מה אני
יכול לעשות. אדם לא רוצה את זה שהוא רוצה לשנות את הכאב. רוצה ... התודעה ששואל, אדם שואל, השיטות תחשוב על משהו אחר ולא תהיה בחרדה, תשקר את עצמך בשקר כלשהו ותנסה לצאת מזה. זה לא עובד בפועל מחשבות טורדניות לא
יכול לברוח מהן. אין מה לעשות. לא משנה לאן תברח אתה לא
יכול לברוח מעצמך. אתה לא
יכול לברוח מכך, אומרים לו תקשיב אתה רוצה לצאת מחרדה? תנסה ... אתה אמור תחשוב על חרדה תחשוב על היפך חרדה תחשוב על הדבר הטוב בעולם ותהנה מהחרדה כמו מהדבר הכי מהנה בעולם. סבל נפשי גדול יותר מסבל פיזי. אדם
יכול להיות על כבשן, תסרוק את בשרו אבל ההבנה שהוא עושה למטרה ... הנפשי שאין לך בשביל מה. אתה לא סובל מהחרדה הוא מכך שאתה לא רוצה לחוות חרדה. אין גם וגם. יש אחד. שאתה לא רוצה לחוות חרדה. הסבל הוא מכך שאתה לא
יכול להכיל מכך שאתה לא יודע, הפתרון תרצה לחוות חרדה כמו אתה רוצה לחוות את ההיפך של החרדה. אם אין רצן אני לא
יכול לסבול מחרדה. אתה לא
יכול לרצות שאין לך חרדה. תשאל את עצמך מה התכלית ואז תבין שיש ... תהנה מעצם העבודה. תעשה את הדברים כדי לעשות את הדברים. אם אדם רוצה ולא עושה הוא לא רוצה את זה מספיק. הוא מרוכז בשיעמום המוחלט. אין דבר כזה חוסר
יכולת להתרכז תחליט שהשיעור הזה משחק תראה בשנייה הילד ... חוץ יש את הנפרדות של העולם ובפנים יש את עניין האחדות. העניין של האושר זה משהו פנימי ולא משהו חיצוני. אנשים מנסים לחפש את הצדיק ורשע. הצדיק
יכול להכיל את זה שרע לו, והרשע לא
יכול להכיל שטוב לו. שאדם מבצע פשע נותנים לו עונש ושאדם עושה ...