אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
יכולת חשיבה - כיצד תגדיל את היכולת שלך להבין דברים?
יכולת חשיבה - כיצד תגדיל את היכולת שלך להבין דברים? יכולת ניתוח והבנה. כיצד ניתן לשפר את יכולת ההבנה של דברים לעומק? תשובה: ככל שתרגיל את עצמך להעמיק בכל נושא באשר הוא, כך תגדיל את היכולת שלך לחקור גם נושאים אחרים. לא משנה מהו הנושא שנמצא במחשבה שלך. אם תעמיק בו, תשפר את היכולת שלך להעמיק גם בדברים אחרים. איך להעמיק בכל נושא? על ידי שאלת שאלות וחיפוש תשובות. קח כל נושא, שאל עליו כל שאלה ... לשאלה הזאת תשובה אמיתית. ככל שתרגיל את עצמך לשאול יותר שאלות ולמצוא יותר תשובות בכל נושא, כך תגדיל את יכולת ההבנה שלך בכל שאר הנושאים הקיימים. אל תפחד מכך שלא תמצא תשובות ותישאר רק עם שאלה. שאלה יכולה להוביל אל תשובה ... ההפך הוא הנכון. בכל מקרה, ככל שתרגיל את עצמך לשאול יותר שאלות ולמצוא יותר תשובות בכל נושא, כך תגדיל את יכולת הניתוח שלך לגבי כל הנושאים הקיימים. אל תפחד לשאול שאלות גם על התשובות עצמן. כאשר תתרגל לשאול שאלות גם על ... יותר ואמיתיות יותר. ככל שתשאל יותר שאלות גם על התשובות וגם על הדברים הברורים מאליהם, כך תשפר את היכולת שלך להבין דברים. תשאל שאלה, חפש תשובה. בצע את התהליך הזה המון פעמים ותשפר את יכולת ההבנה שלך בכל נושא. ...
פחדים חקירות לפתח את השכל לפתח חשיבה אל תפחד שאלה אולי ההפך לפתח יכולות שכליות
מעשי ניסים, סיפורי ניסים של רבנים, הרב אמנון יצחק, מתקשרים, מיסטיקנים, יכולות חיזוי העתיד, איך לחשוף נוכלים? סיפורי ניסים אמיתיים, סיפורי ניסים אמיתיים, יכולת ראיית הנסתר, יכולות תקשור, סיפורי ניסים של צדיקים
... ניסים, סיפורי ניסים של רבנים, הרב אמנון יצחק, מתקשרים, מיסטיקנים, יכולות חיזוי העתיד, איך לחשוף נוכלים? סיפורי ניסים אמיתיים, סיפורי ניסים אמיתיים, יכולת ראיית הנסתר, יכולות תקשור, סיפורי ניסים של צדיקים ...
לדעת הכל חוזה עתידות מיוחד חיזוי העתיד עובד להסביר בגלל אמונה מוניטין
זוגיות עם אשה חזקה / נשים חזקות / להיות אישה חזקה - האם "אישה חזקה" היא באמת חזקה או שזו רק אשליה? פמיניזים, נשים פמיניסטיות, מהי אישה חזקה? מהי חוזקה אמיתית? האם כדאי לבחור בת זוג "חזקה" או דווקא "חלשה"? האם פער כלכלי ומקצועי משפיע על הזוגיות? למה בני אדם מרגישים צורך בזהות מוגדרת? איך תודעה גבוהה משפיעה על יכולת ההכלה והסבל? מדוע אנשים רוצים להרגיש רע? מהו חופש אמיתי ומה ההבדל בין בחירה לשליטה? איך לצאת מהמטריקס? מה הופך אדם לחזק?
... חלשה? האם פער כלכלי ומקצועי משפיע על הזוגיות? למה בני אדם מרגישים צורך בזהות מוגדרת? איך תודעה גבוהה משפיעה על יכולת ההכלה והסבל? מדוע אנשים רוצים ... לדעתו, עצם הצורך של אישה לומר שהיא חזקה או להתעקש על כך שהיא עומדת על שלה, נובע מחולשה. הוא מסביר שדווקא היכולת להרפות, לוותר על הרצון, ולהיות ... לפי אליעד כהן? החוזקה האמיתית, לפי אליעד, אינה טמונה בהתעקשות או בהתמודדות עיוורת עם קונפליקטים, אלא דווקא ביכולת לבחור מתוך מגוון רחב של אפשרויות ... יוכל לבחור כיצד להגיב, לא מתוך לחץ או פחד, אלא מתוך הבנה עמוקה של המצב ובחירה אמיתית. בכך מתבטאת החוזקה - לא ביכולת להחזיק בכוח ברצונות האישיים, אלא ביכולת לוותר עליהם מרצון, ובשליטה מודעת ... על הדת, פתאום הוא מרגיש אבוד, כי אין לו סדר יום ברור. אולם אדם שמבין את המשחק לעומקו, לא זקוק לזהות מוגדרת ויכול לזרום עם המציאות בצורה גמישה וחופשית. איך תודעה גבוהה משפיעה על יכולת ההכלה והסבל? ככל שאדם מתפתח ומגיע לתודעה גבוהה יותר, הוא מסוגל להכיל סבל באופן יעיל יותר. אליעד נותן דוגמה לאדם שבעבר לא יכול היה להכיל מצבים רגשיים מסוימים, אך ... חווה פחות סבל. אליעד נותן דוגמה של פרידה רומנטית, שבה האדם חש חוסר שליטה. ברגע שהאדם מפסיק להתנגד לתחושות, הוא יכול להתחיל לחוות אותן באופן רגוע יותר ... שלו, כמו הרצון להרגיש טוב. הוא ממליץ לשאול את עצמנו מי אמר שאני חייב להרגיש טוב?. באמצעות שאלות מסוג זה, האדם יכול להשתחרר מהתניות עמוקות ולהגיע למצב של ... ומציע נקודת מבט הפוכה לחלוטין. לדבריו, חוזקה אמיתית אינה נמדדת בעקשנות, חוסר תלות או סירוב לוותר, אלא דווקא ביכולת לשחרר, לוותר, ולהיות מסוגל להרגיש כלום ללא חשש. אדם שבאמת חזק יכול להרשות לעצמו להירגע, להיות תלוי רגשית ... או להתמסר כדי שלא תנוצל - זו דווקא האישה החלשה, מכיוון שהיא פועלת מתוך פחד. החוזקה האמיתית, לפי אליעד, היא ביכולת לפעול מתוך חופש בחירה פנימי ולא מתוך כפייה או פחד. מה הופך אדם לחזק באמת - ההתעקשות או היכולת לבחור מתוך שפע? אליעד מדגיש שהכוח האמיתי של אדם טמון לא בהכרח ביכולתו להתעמת עם קשיים או בקונפליקטים שהוא מסוגל לספוג, אלא דווקא ביכולת לבחור בחירה מודעת מתוך שפע אפשרויות. אדם שבאמת חזק הוא זה שאינו נאלץ לפעול מתוך פחדים, דחפים או אילוצים, אלא יכול לבחור בצורה מודעת מתי להתעקש ומתי ... האמיתית, אם כן, היא שליטה ברצון ובחירה מודעת, לא שליטה חיצונית או התעקשות על עמדה אישית. אליעד מציין שדווקא היכולת להרפות, לוותר על הרצון ולאפשר ... ברור - תפילות, לימודים וחוקים. לעומת זאת, אדם שמבין את המציאות בצורה עמוקה כבר לא צריך להיאחז בזהות נוקשה. הוא יכול לפעול בהתאם לנסיבות, בלי להזדהות יתרה עם שום זהות ספציפית, וכך הוא נשאר חופשי באמת. כיצד תודעה גבוהה קשורה ליכולת הכלה וסבל? אליעד טוען שככל שהאדם ... סבל בצורה יעילה יותר. הוא מתאר אדם שבעבר היו מצבים רגשיים שהיה קשה לו להכיל, אך כיום, בעקבות התפתחות התודעה, הוא יכול להתמודד עם רגשות קשים מאוד בלי לקרוס. ... להשתנות ברגע שמפסיקים להילחם ברגש ופשוט מאפשרים לו להיות. כיצד לצאת מתוכנת הרצונות של המציאות? אליעד מציע שהאדם יכול להשתחרר מהמערכת של הרצונות המותנים על ... חזקה כמי שלא צריכה גבר, שעומדת על שלה, שלא מתפשרת, ושאינה תלויה באחרים. אך אליעד שואל: האם זו באמת חוזקה? האם היכולת להתעקש על עמדות, לסרב לוותר ולהימנע מהתמסרות רגשית - אכן משקפת עוצמה? אליעד מציע זווית אחרת: חוזקה אמיתית היא היכולת לוותר על הרצון האישי, לדעת ... הוא חלש. אם אישה מפחדת להרגיש חלשה בזוגיות או לא מתחשבת כדי לא להרגיש מנוצלת - זהו סימן לחולשה. אדם חזק הוא מי שיכול לבחור מתוך שפע של אפשרויות, לא כי הוא מוכרח, אלא כי הוא חופשי. מה הופך אדם לחזק באמת - היכולת לבחור או היכולת לוותר? אליעד מסביר שהכוח של האדם טמון לא בעמידה מול קונפליקט, אלא ביכולת לבחור. אם לאדם יש את כל האפשרויות, והוא יכול לבחור מתוך שיקול דעת חופשי ולא מתוך דחפים או פחדים - זו עוצמה. חוזקה אינה התעקשות עיוורת על העמדה האישית, אלא היכולת לשחרר את הרצון ברגעים מסוימים ...
לחץ להטיל להיכנס לדמות הימנעות ביטחון עצמי בחיים להגדיר חולשה למצוא קשר זוגי
בחירה חופשית, למה זה קורה, סיבת האירועים, חיפוש סיבות, אלוהים חסר כל יכולת, רע לטובה, למה יש רע
בחירה חופשית, למה זה קורה, סיבת האירועים, חיפוש סיבות, אלוהים חסר כל יכולת, רע לטובה, למה יש רע
... חופשית, למה זה קורה, סיבת האירועים, חיפוש סיבות, אלוהים חסר כל יכולת, רע לטובה, למה יש רע מה הסיבה שבני אדם מחפשים סיבות לאירועים שקורים להם? ... תהיה שונה מכפי שהיא. כאשר הוא מחפש את הסיבה לכאב, הוא בעצם מחפש איך לשנות או לשלוט במציאות. אך אם היה מקבל באופן מוחלט את העובדה שהמציאות היא בדיוק כפי שהיא ללא יכולת שינוי, הוא לא היה חווה סבל מאותם אירועים, גם אם היו כואבים. הסבל נוצר ... האם ניתן להשתחרר מסבל באמצעות הבנה שאין בחירה חופשית? אליעד כהן מסביר כי אם האדם היה מבין בצורה מלאה ועמוקה שאף אחד לא באמת מחליט שום דבר, ושגם אלוהים אינו בעל יכולת מוחלטת להחליט, אז הסבל היה יכול להיעלם. הסיבה לכך היא פשוטה: אם אף אחד לא מחליט, אז האדם היה מפסיק לחפש סיבות ... למה אלוהים לא כל - יכול על פי ההסבר של אליעד? על פי אליעד, ההבנה שהכל מתרחש ללא בחירה וללא סיבה אמיתית, מובילה למסקנה שגם אלוהים, או הכוח העליון, הוא למעשה חסר כל יכולת. הוא לא באמת בוחר שום דבר, כי אם היה יכול לבחור אחרת, הוא היה בוחר לעשות רק טוב ולא היה צורך להכאיב או לגרום לסבל לפני הטוב. עצם קיום הסבל והכאב מוכיחים שאין לאלוהים שליטה מוחלטת במציאות, כי אילו הייתה לו יכולת מלאה, לא היה נוצר מצב של סבל מלכתחילה. אליעד משתמש בדוגמה פשוטה כדי להמחיש: ... ההתנגדות של האדם כלפי האירוע. אם האדם היה מפסיק להתנגד, מפסיק לרצות אחרת, הוא היה משתחרר מסבל. האם אלוהים יכול באמת לבחור אחרת? אליעד מחדד שוב את הרעיון שגם אלוהים לא יכול לבחור אחרת. ההבנה הזאת משמעותה היא שאין משמעות לחיפוש אחר למה זה קרה כי אפילו אם יש אלוהים, גם הוא מוגבל ולא יכול לשנות את המצב. הוא פועל מתוך הכרח, ולא מתוך בחירה חופשית. המסקנה של אליעד היא ...
האם אלוהים כל יכול לקבל החלטות לגרום למישהי להשתחרר מהאקסית רצון לשנות לגרום לה לשנות לשכוח מבחורה
איך לגרום למישהו לעשות משהו, בלי להשפיע על הרצון שלו לעשות את הפעולה? איך לגרום למישהו לעשות משהו, בלי לחזק את הרצון שלו לעשות את המשהו? למה מישהו עושה משהו? במה תלוי שמישהו יעשה משהו? להשפיע על מישהו לעשות משהו, איך לגרום לו לעשות משהו? איך לגרום לה לעשות משהו? לחזק את הרצון, לחזק את היכולת, רצון או יכולת, חיזוק הרצון, חיזוק היכולת, שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, סודות השכנוע למתקדמים, רצון לתת בשכנוע, רצון לקבל בשכנוע, לגרום למישהו לרצות לעשות משהו
... לגרום לו לעשות משהו? איך לגרום לה לעשות משהו? לחזק את הרצון, לחזק את היכולת, רצון או יכולת, חיזוק הרצון, חיזוק היכולת, שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, סודות השכנוע למתקדמים, רצון לתת בשכנוע, רצון לקבל בשכנוע, לגרום ... ואתה לא רוצה לנסות לחזק אצלו את הרצון לתת לך את המשהו הזה, איך אתה יכול לגרום לו לתת לך את המשהו, בלי שתגרום לו לרצות לתת לך את המשהו? ואני אסביר: בעיקרון, כדי שבן ... הזה, 2 - צריך שהוא יהיה מסוגל לעשות את המשהו הזה, כמו שהסברתי גם כאן יכולת או רצון. מה שאומר שאם אנחנו רוצים שמישהו יעשה משהו, הרי שהגיוני שנחזק אצלו את הרצון וגם את היכולת לעשות את הדבר. עכשיו, איך לגרום למישהו לרצות משהו ואיך לחזק רצון? זה עניין שלם בפני ... את הפעולה, אמורה לחזק אצלו את הרצון לעשות את הפעולה. וחיזוק הרצון יכול להיות במגוון דרכים. לדוגמה בצורה ישירה, שנאמר לאותו אדם: אני רוצה שתעשה X או אני אשמח שתעשה ... מצבים, שיש חשש, שהאדם השני יבין שאנחנו מנסים לחזק לו את הרצון ואז זה יכול לגרום לו דווקא לא לרצות לעשות את הפעולה. כי לפעמים כשמישהו מרגיש שמנסים לחזק לו את הרצון, זה ... לו את הרצון לעשות את הפעולה? והתשובה לכך היא, שיש גם את המנגנון של היכולת, שגם דרכו אפשרי להשפיע על כך שהאדם יעשה משהו. דהיינו, אם אנחנו רוצים לגרום למישהו לעשות ... זאת, או באמצעות חיזוק הרצון שלו לעשות את הפעולה, או באמצעות חיזוק היכולת שלו לעשות את הפעולה. שמה זה אומר? זה אומר שנוכל לגרום למישהו לעשות משהו, אם נחזק אצלו את היכולת שלו לעשות את הפעולה הזאת. לדוגמה, אם נרצה שהילד יאכל את האוכל, אז ננסה לגרום לכך שיהיה לילד יותר קל לאכול את האוכל וכל כיוב. דהיינו, נפעל דרך הגדלת היכולת של האדם לעשות את הפעולה, כי כאשר יהיה לאדם יותר קל לעשות את הפעולה, הרי שיהיה ... אם נרצה לגרום למישהו לעשות משהו, נשאל את עצמנו, איך לחזק אצל האדם את היכולת לעשות את הפעולה? האם הוא יכול לעשות את הפעולה? האם ואולי קשה לו לעשות את הפעולה? וננסה לעזור לו להגדיל אצלו את היכולת לעשות את הפעולה, ולא באמצעות זה שננסה לחזק אצלו את הרצון לעשות את הפעולה. וככה נגדיל ... ולומר לו משהו לדוגמה בסגנון של אם תרצה להביא לי את המשהו הזה, אז אתה יכול לעשות את זה בדרך כלשהי. בצורה שלדעתך הוא לא יודע שהוא יכול לבצע אותה. כאשר בעצם אתה בא לתת לו משהו ולא לקחת ממנו משהו. במובן שאתה עוזר לו להגדיל את ... ולכן לפעמים בן אדם לא רוצה שיחזקו אצלו את הרצון. אבל לחזק למישהו את היכולת, זה מצב של נתינה, שנותנים לאדם משהו. נותנים לו יכולת, נותנים לו אפשרות, נותנים לו יכולת בחירה, נותנים לו את היכולת לעשות משהו. והוא במצב של לקבל יכולת ולא במצב של לתת משהו. במילים אחרות, כאשר אתה מבקש ממישהו לעשות משהו, הוא מרגיש שאתה לוקח ממנו משהו. אבל כאשר אתה נותן למישהו את היכולת לעשות משהו, הוא מרגיש שאתה נותן לו משהו ושאתה מנסה לתת לו משהו ולא מנסה לקחת ממנו ... אפשרי לעשות את זה, גם בלי להשפיע על הרצון שלו. ואיך? באמצעות הגדלת היכולת שלו לעשות את הפעולה וכל מקרה לגופו. דהיינו, נסה להבין במה הצד השני אולי לא יכול לעשות את הפעולה, במה אולי קשה לו לעשות את הפעולה. ואז ממקום של נתינה, תנסה להוריד חסמים, ותנסה לתת לו את היכולת לעשות את הפעולה ואל תבוא ממקום של לקחת ממנו, במובן של לבקש ממנו ולהשפיע על הרצון שלו ...
שמחה לגרום למישהי לרצות שכנוע גלוי לגרום לו להרגיש לנסות קושי יכולות מסרים סמויים
לגלות שקרים, פוליגרף אנושי, לחשוף שקרים, לדעת שמשקרים אותך, לדעת מה האמת, לפתח את השכל, שש בש, דמקה, משחקי חשיבה, פיתוח החשיבה, פיתוח השכל, שיפור יכולת החשיבה
לגלות שקרים, פוליגרף אנושי, לחשוף שקרים, לדעת שמשקרים אותך, לדעת מה האמת, לפתח את השכל, שש בש, דמקה, משחקי חשיבה, פיתוח החשיבה, פיתוח השכל, שיפור יכולת החשיבה
... שקרים, פוליגרף אנושי, לחשוף שקרים, לדעת שמשקרים אותך, לדעת מה האמת, לפתח את השכל, שש בש, דמקה, משחקי חשיבה, פיתוח החשיבה, פיתוח השכל, שיפור יכולת החשיבה מה חשוב לדעת על זיהוי שקרים ופיתוח השכל? במהלך ההרצאה, אליעד כהן דן בכמה נושאים חשובים, ביניהם כיצד לזהות שקרים ולפתח את השכל האנושי, להבדיל בין אמת לשקר ולפתח יכולות חשיבה חזקות שיכולות לעזור לאדם לזהות את האמת באופן טבעי. איך מזהים שקר? אליעד מציין שבכדי לזהות ... עצמך בכל סיטואציה בה אתה מקבל מידע חדש, תוך שמירה על הערכה ושיקול דעת. מהו פוליגרף אנושי? הנושא של פוליגרף אנושי עולה כאשר אליעד מדבר על הדרך בה אפשר לפתח את היכולת לזהות שקרים. אליעד מסביר שניתן לפתח יכולת כזו באמצעות חיזוק החשיבה והבנת המניעים מאחורי כל פעולה או אמירה. מדובר בכושר לזהות אם אדם מספק את האמת או לא, וזה קשור לפיתוח השכל, במיוחד לאור ההבנה שהאדם לא תמיד יכול לדעת את האמת באופן מיידי. אליעד מציין גם את החשיבות שביכולת להבחין בשקרים ולהתמודד איתם באופן חכם. כיצד לפתח את השכל? כחלק מההבנה של ... בלי לחפש את האמת באופן ישיר. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי פעילויות שמאתגרות את החשיבה, כמו משחקי חשיבה. לדוגמה, משחקים כמו שש - בש ודמקה עוזרים לאדם לפתח יכולת ניתוח ולראות אפשרויות שונות לכל מצב. אליעד ממליץ ללמוד מתמטיקה כדי לשפר את החשיבה הלוגית, שהיא מאוד חשובה לפיתוח השכל. הקשר בין חיפוש האמת לפיתוח השכל כשהנושא עובר לחיפוש האמת, אליעד מציין כי זה לא מספיק רק לשאול מה האמת?, אלא חשוב לשפר את היכולת למצוא את האמת בעצמך על ידי חיזוק השכל ויכולת הניתוח. למשל, בשחקני שחמט יש צורך לחשוב על כל מהלך ולבחון את ההסתברויות ... את הסיכויים וההסתברויות לפני קבלת החלטה. איך משחקים יכולים לפתח את השכל? בהמשך, אליעד מציין את משחקי השחמט כדוגמה מצוינת לפיתוח השכל. השחמט עוזר לאדם לשפר את היכולת לחשוב קדימה, לחשב סיכויים, ולבחון את המהלכים האפשריים בכל סיטואציה. זאת דוגמה איך משחקים לא רק מספקים הנאה, אלא גם עוזרים לפתח יכולות חשיבה רציונליות שמסייעות בזיהוי האמת וניתוח מצבים. האם חשוב להאמין לכל דבר שנאמר? ... מתוך אמונה ולא בהכרח מתוך ראיות רציונליות. מה חשוב לעשות כדי לפתח את השכל? לסיום, אליעד מציין שבכדי לפתח את השכל, יש לבצע פעולות שדורשות מחשבה והבנה. דבר זה יכול לכלול גם לימודים וגם משחקי חשיבה שדורשים יכולת ניתוח והבנת סיטואציות. כל אדם יכול לפתח את השכל על ידי עיסוק בדברים שמאתגרים את החשיבה שלו, ומביאים אותו לחשוב מעבר ...
רציונליות שיטות לפיתוח החשיבה מיומנויות חשיבה שאלה שאלות פיתוח חשיבה השכל מיומנויות שכליות
ניתוח לוגי, יכולת או רצון, ניתוח סיבתיות, מה קדם למה? מה משפיע על מה? איך לנתח דברים? איך לבדוק דברים? לוגיקה, סיבה ותוצאה
ניתוח לוגי, יכולת או רצון, ניתוח סיבתיות, מה קדם למה? מה משפיע על מה? איך לנתח דברים? איך לבדוק דברים? לוגיקה, סיבה ותוצאה
... לוגי, יכולת או רצון, ניתוח סיבתיות, מה קדם למה? מה משפיע על מה? איך לנתח דברים? איך לבדוק דברים? לוגיקה, סיבה ותוצאה מה המשמעות של סיבה ותוצאה ואיך מנתחים נכון קשר סיבתי? אליעד כהן מסביר ... עם דגש על ההבדלים בין רצון לבין יכולת ועל הדרך לבדוק מה באמת משפיע על מה. הנושא המרכזי שנדון בהרצאה הוא מה קדם למה: האם הרצון של האדם יוצר את היכולת, או שהיכולת יוצרת את הרצון? או שאולי בכלל שני הדברים קשורים אחד בשני, ואף אחד מהם לא באמת קודם לשני? האם הרצון תלוי ביכולת או היכולת תלויה ברצון? אליעד מציג את השאלה הבסיסית: האם הרצון של האדם נובע מכך שהוא חושב שהוא מסוגל לעשות משהו? או שהיכולת לבצע משהו נוצרת בעקבות הרצון? במהלך הדיון מודגש שהניתוח חייב להתבצע תחת ההנחה שיש סיבתיות, כלומר, שכל דבר הוא תוצאה של משהו שקדם לו בזמן ולא משהו חיצוני לו או חסר סיבה. לדוגמה, אדם שרוצה לעוף יכול לבנות לעצמו את היכולות לכך, כמו להתאמן או להמציא כלים שיעזרו לו לעוף, כי הרצון שלו יצר את הצורך ביכולת . לעומת זאת, ייתכן שאדם רוצה דברים רק אחרי שהוא מרגיש שהוא יכול להשיג אותם. למשל, אדם שנמצא בגונגל באפריקה לא ירצה ללכת למסעדה הנמצאת במרחק חודש הליכה ממנו, משום שבתוך תוכו הוא יודע שזה מעבר ליכולת שלו. איך מתמודדים עם האפשרות שרצון ויכולת הם אותו דבר? אליעד מתייחס לטענה שלפיה הרצון והיכולת אולי זהים, אך מיד הוא שולל זאת ומבהיר שהם שונים. אני רוצה לאכול תפוח אינו זהה לאני יכול לאכול תפוח. אלה שני דברים שונים. עם זאת, אליעד מבהיר שבמובן מסוים שני הדברים תלויים אחד בשני: אדם לא רוצה משהו שהוא בטוח שאין ביכולתו להשיג, ואדם גם לא יכול לפתח יכולת בתחום שאין לו בו שום רצון. האם בן אדם יכול לרצות משהו שהוא לא יכול להשיג? מוצגת הטענה שלפיה אנשים לא באמת רוצים דברים שהם בטוחים לחלוטין שאין להם שום אפשרות להשיג. אליעד מבקש דוגמה לאדם שבאמת רוצה דבר שהוא לגמרי מחוץ להישג ידו באופן מוחלט ... בגונגל שרוצה להגיע למסעדה מעבר ליכולתו. התשובה העולה היא שאדם כזה פשוט לא ירצה בכך מלכתחילה, משום שבתוך תוכו הוא יודע שאין טעם לרצות דבר שהוא לחלוטין לא ניתן להשגה. כיצד החברה משפיעה על הרצון של האדם? אליעד מסביר ... תפקיד המודע והתת - מודע ברצון וביכולת? אליעד גם מדבר על התפקיד שממלאים המודע והתת - מודע ביצירת הרצון והיכולת. הוא מסביר שהרצון מושפע לא רק ממה שהאדם מודע לו במפורש, אלא גם ממה שמוטמע בתת - מודע שלו. למשל, אם אדם רוצה לעשות משהו, זה יכול להיות סימן שבתת - מודע שלו הוא כבר מרגיש שיש לו יכולת לכך. אם הוא באמת לא מאמין שהוא יכול לעשות משהו, גם לא בתת - מודע, הוא ככל הנראה לא ירצה אותו. איך לבדוק קשר סיבתי בצורה נכונה? לקראת סיום, אליעד מדגיש שוב ושוב את החשיבות של בדיקה לוגית נכונה של סיבתיות. הוא מציע ... יבחר ללכת למסעדה (הוא יודע שהוא לא יכול ולכן אפילו לא ירצה). לסיכום, אליעד כהן ממליץ תמיד להתחיל מהגדרות ברורות של סיבה ותוצאה, לבדוק אותן לעומק, ולוודא שכל הנחות היסוד נכונות לפני שמגיעים למסקנות. איך לבדוק סיבה ותוצאה? האם הרצון תלוי ביכולת? איך החברה משפיעה על הרצון? מה ההבדל בין רצון ליכולת? האם אפשר לרצות משהו בלתי אפשרי? מודע ותת - מודע ביצירת הרצון? ...
חיצוני מסקנה יצירת הרצון מה ההבדל בין מוחלטות הרצון איך לנתח איך החברה משפיעה
משחקי פיתוח זיכרון, משחקי זיכרון, משחקי חשיבה, איך עובד הזיכרון? פיתוח הזיכרון, שיפור זיכרון או היגיון, יכולות חשיבה, איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? יכולת זיכרון, תסמונת סוואנט, אוטיזם, קוגניציה, מהו זיכרון?
משחקי פיתוח זיכרון, משחקי זיכרון, משחקי חשיבה, איך עובד הזיכרון? פיתוח הזיכרון, שיפור זיכרון או היגיון, יכולות חשיבה, איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? יכולת זיכרון, תסמונת סוואנט, אוטיזם, קוגניציה, מהו זיכרון?
... פיתוח זיכרון, משחקי זיכרון, משחקי חשיבה, איך עובד הזיכרון? פיתוח הזיכרון, שיפור זיכרון או היגיון, יכולות חשיבה, איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? יכולת זיכרון, תסמונת סוואנט, אוטיזם, קוגניציה, מהו זיכרון? האם משחקי זיכרון באמת משפרים את הזיכרון? אליעד כהן דן בשאלה אם משחקי זיכרון מסוגלים באמת לשפר את ... האפשרות של שימוש בחומרים כמו כורכום, שעל פי תיאוריות שונות, יכולים לעזור בזיכרון, אך מתמקד דווקא במשחקי הזיכרון עצמם. האם משחקי זיכרון מפריעים ליכולות החשיבה? אליעד כהן מעלה נקודה חשובה בנוגע להבדל בין יכולת הזיכרון לבין יכולות החשיבה. הוא טוען כי כל פעולה שאנו עושים מכילה מרכיב של זיכרון ומרכיב של חשיבה במינונים שונים. הוא נותן כדוגמה את המתמטיקה: כדי לפתור בעיות ... מסוים נמצא במקום אחד ולא באחר, וזה אומר שהשחקן מתרגל את המוח לזכור בצורה חסרת סיבתיות והיגיון. אליעד כהן מסביר שהתרגול הזה של זיכרון בלי סיבתיות יכול לפגוע ביכולות החשיבה של האדם, כי הוא מתרגל את עצמו להאמין בדברים מבלי לחפש את ההיגיון מאחוריהם. מה הקשר בין זיכרון, שכל ודמיון? אליעד מסביר שיש שתי דרכים עיקריות שבהן המוח יכול לפעול: דמיון ושכל (היגיון). הדמיון מתבסס על כך שאין סיבה או חוקיות ברורה, וזה מתאים יותר למשחקי זיכרון שבהם הדברים מופיעים באופן אקראי. לעומת זאת, השכל ... חוקיות, סיבתיות, ויחסים ברורים. לדוגמה, אם אדם מקבל מספר טלפון, הוא ינסה למצוא בו היגיון וסדר כדי לזכור אותו. דווקא הניסיון הזה לחפש היגיון יכול לפגוע ביכולת לזכור מספרים רנדומליים, כי המוח עסוק מדי בחיפוש אחר קשרים וסיבות. מה הקשר בין תסמונת סוואנט, אוטיזם ויכולות זיכרון? אליעד נותן כדוגמה אנשים עם תסמונת סוואנט או אוטיזם, שמסוגלים לזכור פרטים מורכבים כמו מספר העלים בעץ שראו. לדבריו, אנשים כאלה לא מסתמכים על ... מחפשים היגיון. האדם הממוצע מנסה להבין סיבתית את מה שהוא רואה ולכן לא מצליח לזכור פרטים אקראיים בכזו רמה של דיוק. האם פיתוח הזיכרון יבוא על חשבון יכולת החשיבה? אליעד כהן מדגיש שככל שהאדם מאמן את הזיכרון ומתרגל לזכור דברים ללא סיבתיות, הוא מתרגל את המוח לעבוד בצורה שמפחיתה את יכולת החשיבה ההגיונית. אם אדם יתרגל לזכור מספרי טלפון אקראיים, כמו מאות מספרים בשבוע, הוא יצטרך לזכור אותם ללא כל היגיון, והדבר יבוא על חשבון היכולת שלו לחשוב בצורה לוגית, מאחר והמוח מתרגל לצורת עבודה שלא מחפשת היגיון. לכן, הוא ממליץ להפריד בין שני סוגי האימונים: מי שרוצה לפתח את הזיכרון צריך ... אם המצב דורש הבנת סיבתיות והיגיון, כמו בפתרון בעיות מתמטיות, אז היגיון וחשיבה יהיו עדיפים. הוא מציין גם שיש תיאוריות שאומרות שתרגול שכלי מפחית מהיכולת להסתמך על זיכרון בלבד, מאחר והוא מחייב את המוח לחפש סיבות ולוגיקה מאחורי כל דבר. מצד שני, ישנן טענות שדווקא ההיגיון יכול לעזור לזכור טוב יותר, משום שהאדם משתמש בסיפור או במבנה לוגי כדי לזכור. אליעד נותן דוגמה נוספת: אדם שמנסה להאמין ללא חיפוש סיבות וללא הטלת ספק יצליח ...
זיכרון או היגיון איך המוח להבין אימון צריך לוותר רעיונות הבדלים לראות
איך לקרוא מהר? איך לפתח קריאה מהירה? איך לקרוא במהירות? קריאה תלת מימדית, שיפור יכולות אישיות, שיפור יכולת שכלית, קריאה צילומית, איך לקרוא יותר מהר? איך לפתח אינטואיציה? איך להבין דבר מתוך דבר?
איך לקרוא מהר? איך לפתח קריאה מהירה? איך לקרוא במהירות? קריאה תלת מימדית, שיפור יכולות אישיות, שיפור יכולת שכלית, קריאה צילומית, איך לקרוא יותר מהר? איך לפתח אינטואיציה? איך להבין דבר מתוך דבר?
... איך לפתח קריאה מהירה? איך לקרוא במהירות? קריאה תלת מימדית, שיפור יכולות אישיות, שיפור יכולת שכלית, קריאה צילומית, איך לקרוא יותר מהר? איך לפתח אינטואיציה? איך להבין דבר מתוך דבר? מהי קריאה מהירה ואיך היא עובדת? קריאה מהירה היא היכולת לקרוא ולהבין טקסטים בקצב גבוה משמעותית מהממוצע, תוך שמירה על רמת הבנה גבוהה. אליעד כהן מסביר כי העיקרון הבסיסי שמאפשר קריאה מהירה הוא היכולת להבין דבר מתוך דבר. כאשר אדם מסוגל להשלים פערים ולצפות את מה שלא נאמר במפורש בטקסט, הוא יכול לקרוא מהר יותר משום שאינו חייב לעבור על כל מילה ומילה. היכולת לקרוא מהר נובעת בעיקרה מיכולת אינטואיטיבית והסקת מסקנות. כיצד היכולת להבין דבר מתוך דבר קשורה לקריאה מהירה? היכולת להבין דבר מתוך דבר מתארת מצב שבו האדם מצליח להסיק מידע חדש מתוך מידע קודם. לדוגמה, אליעד כהן מדגים כיצד האדם יכול להבין את הכוונה גם אם טקסט חסר מילים מסוימות או מכיל טעויות הקלדה. ככל שהאדם מסוגל יותר להשלים את המידע החסר באופן אוטומטי, כך הוא יכול לקרוא מהר יותר ובפחות מאמץ. כהמחשה לכך, הוא מביא דוגמה מקריאת משפטים עם מילים חסרות, שבהם המוח של הקורא משלים בעצמו את ... לנחש מה יהיה המשפט הבא או הפעולה הבאה של הדמויות. זה מפתח את היכולת להבין אינטואיטיבית ולהסיק מסקנות במהירות. כשמדברים עם אנשים, לנסות להבין את מה שהם לא אומרים במפורש, ובכך לתרגל את היכולת להשלמת מידע חסר. לצפות בהתנהגות של בעלי חיים, כמו חתולים, ולנסות לצפות מה תהיה הפעולה הבאה שלהם על פי ההתנהגות ... בת המלך, הגיבור מצליח להציל את בת המלך רק בעזרת שכל, כלומר, היכולת להבין מתוך הקשר את המידע הנחוץ. בסיפור שבעת הקבצנים, מתואר מצב של מעט המחזיק את המרובה שבו היכולת להבין את המהות מאפשרת להבין את כל השאר ללא מאמץ. למה יש טקסטים רבים שאינם נחוצים באמת? אליעד מסביר כי אנשים לעיתים ... שלו שבהם אין כמעט מרווחים והמידע מרוכז ככל האפשר. איך מפתחים יכולת שכלית ואינטואיציה? אליעד כהן מדגיש שקריאה מהירה ופיתוח שכלי כרוכים זה בזה. ככל שאדם לומד להבחין בין עיקר לטפל ומתרגל השלמת מידע חסר, כך הוא מפתח את היכולת השכלית, משפר את יכולת ההבנה והאינטואיציה, וכך מתאפשרת קריאה מהירה ויעילה יותר. איך לקרוא מהר? איך לפתח אינטואיציה? קריאה תלת מימדית איך להבין דבר מתוך דבר? פיתוח יכולת שכלית שיטות לקריאה מהירה איך לפתח את השכל? איך לקרוא טקסטים במהירות? סוגים של טקסטים, לשחק סודוקו, תורה מלמעלה למטה, ...
איך אפשר חשיבה מילולית כיצד לקרוא אנשים רבי נחמן להבין את המציאות להבין אנשים הצלחה בן המלך
רגשות אשמה, איך להתמודד עם רגשות אשמה? איך לא להרגיש אשמה? איך לא להאשים את עצמי? איך לא לשנוא את עצמך? איך לקבל את עצמך? לא יכולתי או לא רציתי, חוסר יכולת או חוסר רצון, אין בחירה או יש בחירה, איך להסיר אחריות? לקיחת אחריות
רגשות אשמה, איך להתמודד עם רגשות אשמה? איך לא להרגיש אשמה? איך לא להאשים את עצמי? איך לא לשנוא את עצמך? איך לקבל את עצמך? לא יכולתי או לא רציתי, חוסר יכולת או חוסר רצון, אין בחירה או יש בחירה, איך להסיר אחריות? לקיחת אחריות
... איך לא להרגיש אשמה? איך לא להאשים את עצמי? איך לא לשנוא את עצמך? איך לקבל את עצמך? לא יכולתי או לא רציתי, חוסר יכולת או חוסר רצון, אין בחירה או יש בחירה, איך להסיר אחריות? לקיחת אחריות איך להתמודד עם רגשות אשמה ולשחרר את ההאשמה העצמית? רגשות אשמה הם רגש שמלווה אותנו כאשר אנו ... הרע שקרה. כדי להבין אם יש מקום להרגיש אשמה, יש לשאול את עצמנו שתי שאלות קריטיות: האם לא יכולתי לעשות אחרת? או שלא רציתי לעשות אחרת? כדי להדגים זאת, ניתן לשאול אם אדם הגיע לפשיטת רגל בגלל שלקח הלוואה בשוק האפור. האם הייתה לו ברירה אחרת? אם הוא באמת לא יכול היה לפעול אחרת, אז לא ניתן להאשים אותו. כיצד לבדוק אם הייתה בחירה חופשית? כאשר אנו מנסים לנתח את רגשות האשמה שלנו, חשוב לשאול את עצמנו שאלות שמפנים את המבט ... או אם חוסר המודעות או ההבנה של ההשלכות השפיעו על ההחלטה: מה היה המעשה שגרם לאשמה? האם יכולת לפעול אחרת? האם חוסר הבנה של ההשלכות גרם לך לפעול כך? למשל, אם אדם לקח הלוואה יקרה ולא הבין את הסיכון, יש לשאול אם הוא יכול היה להבין את הסיכון או אם הוא ... ניתן לשנות את נקודת המבט על רגשות האשמה: ראיית עצמך כמי שאין לו בחירה חופשית כלל - אם אדם לא יכול היה לפעול אחרת, אז אין לו שליטה על המצב ואין סיבה להאשים אותו. ראיית עצמך כמי שיש לו שליטה מלאה - אם אדם מבין שהוא בחר את דרכו מתוך שליטה מלאה, אין טעם להאשים ... והוא עצמו גרם לכך. אך כדי להבין האם באמת קיימת אשמה, יש לשאול שתי שאלות מרכזיות: 1. האם לא יכולתי לעשות אחרת? 2. או שלא רציתי לעשות אחרת? אם אדם יגיע למסקנה שהוא באמת לא יכול היה לפעול אחרת, הרי שאין סיבה להאשים את עצמו. לדוגמה, אם אדם הגיע לפשיטת רגל כי נאלץ לקחת הלוואה בשוק האפור, הוא צריך לבדוק האם הייתה לו ברירה אחרת. אם הוא ... ההשלכות השפיעו על ההחלטה? לדוגמה, אם אדם לקח הלוואה יקרה ולא הבין את הסיכונים, נשאל: - האם יכולת להבין את הסיכון? - אם לא יכולת להבין, במה אתה אשם? - אם ידעת שיש סיכון, מדוע בחרת לפעול כך? מה קורה כאשר אדם בוחר לקחת סיכון ביודעין? אם אדם בחר לפעול מתוך מודעות לסיכון, הוא למעשה ... ולכן אין טעם להרגיש אשמה. כיצד להתגבר על האשמה דרך שינוי תפיסה? ישנן שתי נקודות מבט שיכולות לסייע לאדם לשחרר את עצמו מהרגשת האשמה: 1. ראיית עצמו כמי שאין לו בחירה חופשית לחלוטין - בדומה לחפץ דומם שמישהו השתמש בו כדי לגרום לנזק, אם לאדם לא הייתה ...
נקודת מבט לשאול את עצמך חובות התמודדות עם רגשות אשם לכעוס על עצמי שליטה מלאה למה לשנוא את עצמי לא יכולתי או לא רציתי
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יכולת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יכולת, איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יכולת, איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לבני נוער, מאמן אישי לזוגיות, קואצר לזוגיות בנושא יכולת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 2.7656 שניות - עכשיו 11_06_2025 השעה 03:50:17 - wesi1